Politiek

Topics die NIET met darts te maken hebben
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Politiek

Bericht door rproele »

Fred Raket schreefCOLON
ratm schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONIn mijn ogen valt Asscher weinig te verwijten, hij is net 3mnd partijleider. Ook de VVD heeft als regeringspartij verloren, alleen op 30+ valt dat niet zo op als de 9/10 van de PDVA nu. en wie word de nieuwe Minister van financiën ? ;)
Assher valt deze nederlaag niet te verwijten nee, maar wel dat hij Samson een dolk in de rug stak. Terecht weggevaagd vind ik.
Gewoon opheffen de PVDA, er zit echt geen leven meer in na Bos.
Ik kan me anders nog de strijd herinneren tussen Rutte en Cohen waar het op het randje was.
Het is meer daarna pas geweest.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Politiek

Bericht door Dartsjournalist »

Mooi dat GL toch niet de grootste is geworden op links. Voor links is eigenlijk de enige redding een fusie tussen PVDA-GL-SP. Zijn het in grote lijnen toch wel met elkaar eens.
Twitter: @PVDarts180
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Politiek

Bericht door Rat »

De rode hoed..

Komaan!! :lol:
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Politiek

Bericht door Fred Raket »

Edith Schippers gaat aan de slag om te peilen hoe en wat maandag, of te wel ze is de formatie verkenner.
Buel
Moderator
BerichtenCOLON 1327
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:42

Re: Politiek

Bericht door Buel »

Fred Raket schreefCOLONEdith Schippers gaat aan de slag om te peilen hoe en wat maandag, of te wel ze is de formatie verkenner.
Goede keuze!

Ben heel benieuwd waarmee zij komt de komende week. Niet alleen is ze vertrouweling van Rutte, ook geniet ze veel vertrouwen van anderen. Zowel links, als rechts.
Iedereen mag meedoen aan voorspellingen die ik organiseer. Instappen kan en mag altijd
Voeg me gerust toe op fb of twitter (dartfanaat)
Buel
Moderator
BerichtenCOLON 1327
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:42

Re: Politiek

Bericht door Buel »

Natuurlijk heb ik gisteren ook gestemd. Op mn eigen partij, waar ik al een jaar of 10 lid van ben.

Ben niet geheel tevreden met de uitslag. Van mij had de VVD wel wat kleiner gemogen en de PVV ook wat minder zetels. Hopelijk kunnen de laatste uren van het tellen (laatste gemeenten en stemmen uit caraibisch gebied) nog wat veranderen.

De formatie wordt een lastig verhaal. Er zijn vooralsnog 2 serieuze optie's
1) VVD/CDA/D66/Groen Links (regenboog coalitie)
2) VVD/CDA/D66/Christenunie (aangevuld met SGP)

OF Klaver en de zijnen meegaan in de 1e optie is denk ik de 1e vraag.
De 2e optie is een krappe meerderheid (76 zetels, zonder SGP) Persoonlijk ben ik niet voor een coalitie met SGP. Christenunie heb ik minder moeite mee.
Het goede nieuws is dat beide coalitie's kunnen rekenen op een meerderheid in de 1e Kamer

Een andere vraag die zich opdringt.... is of het CDA mee moet gaan regeren in een kabinet onder leiding van de VVD.
Ik durf, kan en zal daar geen absoluut ja of nee op beantwoorden. Denk dat veel CDA stemmen strategische stemmen waren. Niet zozeer om CDA te laten regeren, maar vooral om te voorkomen dat een volgend kabinet vol over Links of Rechts gaat. Maar juist meer om ervoor te zorgen dat het Centrumlinks/centrumrechts wordt
Iedereen mag meedoen aan voorspellingen die ik organiseer. Instappen kan en mag altijd
Voeg me gerust toe op fb of twitter (dartfanaat)
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Politiek

Bericht door Fred Raket »

Ik kies dan voor optie 2. Maar er is ook een minderheidskabinet mogelijk, met wisselende gedoogconstructie. " ja hoe ze het verzinnen ;)
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Politiek

Bericht door Fred Raket »

Spekman is weg bij de PVDA

edit: Asscher wil een commisie instellen die onderzoekt wat er allemaal fout is gegaan de laatste tijd.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Politiek

Bericht door Fred Raket »

Morgen komt de kiesraad met de officiele uitslag.
De PVV word compleet buitenspel gezet, en het lijkt er niet op dat Groen links gaat regeren.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Politiek

Bericht door rproele »

Of je het nu eens bent met de PVV of niet.
Deze partij is democratisch als 2e gekozen dus is het eigenlijk een schande naar het Nederlandse volk dat het op deze manier gaat.
Waar haal je het lef vandaan als VVD , die dus zelf ook een stap terug heeft moeten zetten, om stellig te zeggen dat je er nooit mee zal praten, terwijl het volk het anders wilt?

Ook het roepen van Plasterk om de 9 zetels van de PvdA bij Groenlinks te gooien is ook al zo iets.
En liefst nog de SP erbij om 1 grote partij te worden???
De stemmers op Groenlinks waren waarschijnlijk deels jou oude stemmers en hebben je niet voor links laten liggen. (Moest even een woordspeling gebruiken)
Het volk kiest toch niet voor niets of loopt weg bij je omdat ze anders willen?

We hebben een democratie maar vaak klopt er niet veel van dit soort zinspelingen.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2913
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Politiek

Bericht door ratm »

rproele schreefCOLONOf je het nu eens bent met de PVV of niet.
Deze partij is democratisch als 2e gekozen dus is het eigenlijk een schande naar het Nederlandse volk dat het op deze manier gaat.
Waar haal je het lef vandaan als VVD , die dus zelf ook een stap terug heeft moeten zetten, om stellig te zeggen dat je er nooit mee zal praten, terwijl het volk het anders wilt?

Ook het roepen van Plasterk om de 9 zetels van de PvdA bij Groenlinks te gooien is ook al zo iets.
En liefst nog de SP erbij om 1 grote partij te worden???
De stemmers op Groenlinks waren waarschijnlijk deels jou oude stemmers en hebben je niet voor links laten liggen. (Moest even een woordspeling gebruiken)
Het volk kiest toch niet voor niets of loopt weg bij je omdat ze anders willen?

We hebben een democratie maar vaak klopt er niet veel van dit soort zinspelingen.
Het volk heeft niet voor de pvv gekozen, slechts een kleine minderheid heeft voor de pvv gekozen. Het is absoluut onjuist om te zeggen dat het volk achter Wilders staat of voor hem heeft gekozen. Verreweg het grootste deel van het volk wil absoluut geen Wilders dus in die zin is het juist dat hij niet in de regering komt.

Het wordt tijd dat we ophouden met te roepen dat Wilders het volk vertegenwoordigd, dat doet hij niet. Dat heeft hij nooit gedaan. Het wordt ook tijd dat we Wilders pvv niet meer als een normale partij gaan zien. Dat is het niet. Het is een ondemocratische niet-transparante partij die maar om 1 man draait die geen tegenspraak duld, grote groepen Nederlanders continu beledigd en schoffeert, in de kamer een totaal ander stemgedrag laat zien dan wat hij in de media roept, henk en ingrid continu laat zakken (65 is 65 als mooiste voorbeeld) en puur op eigen gewin uit is. Wil hij uberhaupt wel regeren? ik denk het niet. Wellicht als hij in zijn eentje een meerderheid vormt, anders niet. Aandacht, dat wil hij.

Daarnaast, als er één stemmer is die de afgelopen jaren gehoord is, dan is het wel de pvv stemmer. Bijna alle partijen zijn constant op zoek naar het contact met de pvv stemmer. Allemaal schuiven ze op in het politieke veld om de pvv stemmer te kunnen bereiken. Wanneer gaan ze weer eens op zoek naar mij? Die onzin met wilders heeft lang genoeg geduurd. We hebben gelachen (want humor heeft hij vaak wel), hij heeft dingen aan kunnen stippen maar het is nu tijd om het land gewoon weer serieus verder te helpen.

Zelfs voor zijn eigen achterban is hij de slechts denkbare vertegenwoordiger. Met zijn gedrag komt hij namelijk nooit in de regering en is zjn invloed dus nooit wat het had kunnen zijn. Zelfs zijn eigen achterban verdient beter.

Ben hem een beetje zat :lol:
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2913
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Politiek

Bericht door ratm »

trouwens, 2e partijen van Nederland zijn zo vaak buiten de regering gehouden, zelfs als ze veel groter waren dan Wilders nu. Soms werd zelfs de grootste partij er buiten gehouden. Maar nu het om Wilders gaat is er direct weer gezeur. Altijd neemt hij weer de slachtoffer rol aan. :roll:
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Politiek

Bericht door rproele »

ratm schreefCOLONtrouwens, 2e partijen van Nederland zijn zo vaak buiten de regering gehouden, zelfs als ze veel groter waren dan Wilders nu. Soms werd zelfs de grootste partij er buiten gehouden. Maar nu het om Wilders gaat is er direct weer gezeur. Altijd neemt hij weer de slachtoffer rol aan. :roll:
Ik wilde je opgedrongen monoloog uitgebreid beantwoorden, maar eerlijk gezegd ontbreekt me de zin als er niet eens gelezen wordt.
Ik stel namelijk nergens dat ik het met meneer Wilders eens ben, heeft ook niet mijn stem gekregen.
Daarbij komt ook nog eens dat ik nergens aangeef dat hij op voorhand moet mee regeren.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2913
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Politiek

Bericht door ratm »

rproele schreefCOLON
ratm schreefCOLONtrouwens, 2e partijen van Nederland zijn zo vaak buiten de regering gehouden, zelfs als ze veel groter waren dan Wilders nu. Soms werd zelfs de grootste partij er buiten gehouden. Maar nu het om Wilders gaat is er direct weer gezeur. Altijd neemt hij weer de slachtoffer rol aan. :roll:
Ik wilde je opgedrongen monoloog uitgebreid beantwoorden, maar eerlijk gezegd ontbreekt me de zin als er niet eens gelezen wordt.
Ik stel namelijk nergens dat ik het met meneer Wilders eens ben, heeft ook niet mijn stem gekregen.
Daarbij komt ook nog eens dat ik nergens aangeef dat hij op voorhand moet mee regeren.
Weldegelijk goed gelezen, ik zeg nergens dat jij op wilders hebt gestemd of het met hem eens bent. Ik insinueer het zelfs niet eens. Dat doet ook niet ter zake. Jij noemt het een schande ten opzichte van het Nederlandse volk, daar gaat mijn "opgedrongen monoloog" over. Ik vind het geen schande ten opzichte van het volk dat hij er niet bij betrokken wordt. Het volk wil hem namelijk niet.
En daarnaast ben ik Wilders zat, ook daar gaat mijn "opgedrongen monoloog" over
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Politiek

Bericht door Fred Raket »

Als Wilders slim was, had hij alles wat genuanceerder gebracht. Zijn gedrag nu ook, laat weer zien in mijn ogen wat een (Clown) het eigenlijk is.
Hij komt van de VVD en weet donders goed hoe alles gaat in Den Haag, jaren lang hetzelfde riedeltje komt ook mij de neusgaten uit nu. Ik wil niet eens geassocieerd worden met Wilders. Ik ben ook van mening dat veel van zijn stemmers, gewoon kwaad,teleurgesteld zijn op de regeringen van het laatste decennia en een deel wat normaal nooit zou stemmen.

Wat is er bekend van zijn partij als zijnde Ministers, Staatssecretarissen in te vullen plekken ?
Je hoort alleen Wilders en heel sporadisch Fleur Agema, die zich als snel irriteert aan alles zoals kortgeleden bij Jinek&Pauw
Buel
Moderator
BerichtenCOLON 1327
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:42

Re: Politiek

Bericht door Buel »

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat verlopen.
De zet van Edith Schippers van vandaag kan ik vanuit haar optiek begrijpen, ze is immers verkenner. Toch prijs ik Rutte en Buma voor hun standvastigheid in deze. En tsja, de reactie van Wilders...die was natuurlijk te verwachten.

In een eerdere post had ik het over 2 serieuze optie's. Na wat langer nagedacht te hebben en er wat meer over gelezen en gehoord te hebben zie ik nog een serieuze 3e optie die en kan steunen op een meerderheid in de 2e Kamer (dus zonder gedoogsteun) én kan steunen op een meerderheid in de 1e.
Eerlijk is eerlijk, deze 3e optie heeft mn voorkeur. Een centrum-coalitie, bestaande uit VVD, CDA, D'66 en PvdA.
Oke, ik weet dat de PvdA zwaar verloren heeft (29 zetels) en dat ze in principe nee hebben gezegd tegen deelname aan een nieuw kabinet. Toch denk ik dat de beoogde coalitiemogelijkheden te grote verschillen laten zien.

Mn verwachting is dat het overleg van morgen tussen VVD, CDA, D'66 en GroenLinks op niets zal uitlopen. De 2e optie (CDA, VVD, D'66 en ChristenUnie) zal ook spaak lopen. Er is namelijk sprake van een kleinst mogelijke meerderheid en dus zal er een 5e (gedoog)partner gekozen moeten worden (SGP??) Denk dat de eisen van CU en SGP te groot zijn voor D'66 en VVD.
Let op mn woorden: PvdA gaat in het landsbelang overstag en neemt toch zitting in het kabinet.
Iedereen mag meedoen aan voorspellingen die ik organiseer. Instappen kan en mag altijd
Voeg me gerust toe op fb of twitter (dartfanaat)
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Politiek

Bericht door Fred Raket »

Je zit goed met je voorspelling Ben, heb je er ook een wetje om gelegd ? ;)
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Politiek

Bericht door DanMan »

Pfff...ze laten de formatie nu extra lang duren zodat ze naderhand weer gewoon kunnen doen wat ze willen onder het mom van "de formatie was al lastig. We kunnen er niks aan doen..."

Politiek...één groot spel. Meer niet...
De marionetjes...
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Politiek

Bericht door Rat »

Rat schreefCOLONDe rode hoed..

Komaan!! :lol:
Just saying....

:mrgreen:
Buel
Moderator
BerichtenCOLON 1327
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:42

Re: Politiek

Bericht door Buel »

Fred Raket schreefCOLONJe zit goed met je voorspelling Ben, heb je er ook een wetje om gelegd ? ;)
Nee, had ik het maar gedaan haha
Hoewel velen me "voor gek" verklaard hebben voor deze voorspelling heb ik het van meet af aan gedacht en geen moment getwijfeld. Ik denk nog steeds dat het deze coalitie wordt.

Overigens ben ik het eens met Tjeenk Willink die stelt dat we het niet meteen over een minderheidskabinet moeten hebben. In deze tijd zijn moet er een meerderheidskabinet zijn, liefst in beide Kamers.
Nee, ik ben geen PvdA-lid, maar toch vraag ik Lodewijk Asscher om deel te nemen aan in ieder geval gesprekken.
(en in verlengde Jeroen Dijsselbloem om bij deelname terug te keren als Minister van Financien, maar dat terzijde)
Iedereen mag meedoen aan voorspellingen die ik organiseer. Instappen kan en mag altijd
Voeg me gerust toe op fb of twitter (dartfanaat)
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Politiek

Bericht door Fred Raket »

Ik denk zelf dat het PVDA aansluit zgn in Landsbelang. Dit hoe het nu gaat is niks en GL toont geen ballen te hebben
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Politiek

Bericht door Fred Raket »

Er is een regeerakkoord :lol:
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Politiek

Bericht door Fred Raket »

Zijn er nog PVV stemmers hier [emoji6]
Het is zo stil hier


Enjoy Darts [emoji457]
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Politiek

Bericht door De Beste »

Ik wil er best één acteren. Welke discussie wil je voeren?..... Henk & Ingrid?, Tuigdorp?, Woestijngodsdienst?, Kopvoddentaks?, Willen we meer of minder Marokkanen op dit forum?
Buel
Moderator
BerichtenCOLON 1327
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:42

Re: Politiek

Bericht door Buel »

Na de langste formatie ooit en het langst zittende kabinet (inclusief demissionaire status) is er een regeerakkoord en een nieuw kabinet.
Of ze de rit uitzitten.... Ik denk het niet. Overigens wil ik best geloven dat de wil er is, maar de verschillen zijn te groot en ook de kleinst mogelijke meerderheid speelt een rol.
Sommige personen (posities van deze personen) verrassen me, en andere juist niet.
Wat opvalt is dat van de coalitie niemand van de onderhandelaars van het CDA in het kabinet zit. De overige 3 hebben de 2e persoon (Koolmees/Schouten/Zijlstra) afgevaardigd.

Het verbaasde me dat Buma in de Kamer blijft. Dat Segers en Pechtold zouden blijven verbaasde me niet.
Sterker nog: ik denk dat Alexander Pechtold gedurende de rit (lees binnen nu en een half jaar) de Kamer verlaat. Waarom? Simpel. Hij gaat solliciteren in Amsterdam en wordt er burgemeester.
Nee, ik ben geen D66'er maar ben ervan overtuigd dat de nieuwe burgemeester van Amsterdam een D66'er is.

Politiek, een van mn grootste interesses. Ben ook heel benieuwd en gespannen naar de uitslagen van de Gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018. Ook in die van mn eigen gemeente. Ik heb al een gevoel hoe die uitslag eruit zal zien, maar ik hoop dat ik ongelijk heb.
Iedereen mag meedoen aan voorspellingen die ik organiseer. Instappen kan en mag altijd
Voeg me gerust toe op fb of twitter (dartfanaat)
BUTTON_POST_REPLY