Politiek

Topics die NIET met darts te maken hebben
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Politiek

Bericht door Fred Raket »

Rat schreefCOLONDaarom staan ook veel patienten in de rij bij de coffee shops. Omdat die mediwiet niet sterk genoeg is. Vandaar dat ik zei in mijn betoog, 2de zin, dat de wiet wel goed van kwaliteit moet zijn. Anders werkt het idd niet.
Ook dat ze het (nog)niet voorgeschreven krijgen. maar daar gaat het me niet om, de reden is dat men af wil van de overlast en zgn criminaliteit en dat
los je niet op door legalisatie. want men komt hier niet voor de soft wiet en dat is ook geen export product, het gaat om het zwaardere spul, dat weet jij net zo goed.

o.a. Amnesia;
Amnesia wiet is een erg bekende wietsoort die vaak op de menukaart staat bij een coffeeshop. Amnesia betekend in het Engels geheugen verlies, je kunt dan vast en zeker raden dat dit een sterke wietsoort is ;)
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Politiek

Bericht door Rat »

Fred, ik blow elke dag, mijn ex had een tuintje, en ik ken heel veel mensen uit dat wereldje. Ik weet er van. Dont worry, wiet is onschuldig. Ook de zware wiet.

Ik ben voor NAC he, hier blowt iedereen en zijn zus, :lol: .
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Politiek

Bericht door Fred Raket »

Rat schreefCOLONFred, ik blow elke dag, mijn ex had een tuintje, en ik ken heel veel mensen uit dat wereldje. Ik weet er van. Dont worry, wiet is onschuldig. Ook de zware wiet.

Ik ben voor NAC he, hier blowt iedereen en zijn zus, :lol: .
Ken je al langer als vandaag ;)

Het gaat de politiek om grip krijgen op "overlast" en door legalisatie los je dat niet op. Het zwaardere spul word niet gelegaliseerd dus lost het niks op.

Hier sluit ik mij bij aan.
Het onderscheid tussen soft- en harddrugs moet verdwijnen: beiden zijn verslavend en schadelijk voor de gezondheid.

*Veel problemen met de jeugd zijn mede een gevolg van verslaving aan verdovende middelen. Anders gezegd: verslaving is zowel oorzaak als gevolg van veel ellende. Mensen hebben de verantwoordelijkheid om een gezonde leefstijl te ontwikkelen drugs passen hier niet bij. Drugs zijn verslavende middelen die in Nederland op een verkeerde manier worden benaderd.

*Het gedoogbeleid is onduidelijk en halfslachtig. De indruk wordt gewekt dat zo’n beetje alles kan of door de vingers wordt gezien. Geen wonder dat het buitenland niet te spreken is over de Nederlandse toestanden.
Dit gedoogbeleid is niet alleen slecht voor de drugsgebruikers zelf, maar de hele maatschappij ondervindt er de schadelijke gevolgen van. Zo is er vaak sprake van grote (financiële) problemen, waar zowel de verslaafde als diens nabestaanden onder gebukt gaan. En dan hebben we het nog niet eens over de extra inzet van politie en justitie en de extra de kosten voor de gezondheidszorg. Legaliseren van drugs is een schijnoplossing.

*Het gedoogbeleid moet per direct worden afgeschaft. In plaats van gedogen, gaan we de wet handhaven en Coffeeshops worden gesloten.

*Op scholen moet al vroeg worden gewaarschuwd voor de negatieve gevolgen van drugsgebruik.
De productie van drugs blijft altijd strafbaar. Een nieuwe gedoogconstructie, waarbij ‘gecontroleerde’ telers niet langer worden vervolgd, is een slecht idee. Aan gereguleerde wietteelt van de overheid moeten we niet beginnen.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Politiek

Bericht door ratm »

Fred Raket schreefCOLONEen paar argumenten voor het referendum Dus niet ja/nee, voor/tegen maar meer opties

Democratie betekent “volksheerschappij”. In een democratie is er geen autoriteit boven de burgers; het volk is soeverein. Wetten hebben autoriteit omdat ze vrijwillige afspraken (sociale contracten) zijn tussen gelijkwaardige en vrije burgers. Burgers moeten dus het laatste woord kunnen hebben over wetten. Dat kan via het referendum.
Je vergeet het belangrijkste, democratie betekent dat de meerderheid de minderheid niet direct beslissingen kan opleggen. En dat gebeurd wel bij een bindend referendum. Als de meerderheid de minderheid dingen kan opleggen door middel van een referendum dan heet dat een volksdictatuur.
Bij een democratie bepaald het volk wie er de voksvertegenwoordiging worden en die maken de beslissingen.
Fred Raket schreefCOLON
Het referendum zorgt voor meer publiek debat. Omdat burgers weten dat uitkomsten van referenda ook echt uitgevoerd worden, is het voor hen zinvol om deel te nemen aan publieke discussies. Waarom zou je je verdiepen in zaken waar je toch niets over te zeggen hebt?
Referenda geven ook mogelijkheden aan politici om hun standpunten veel breder voor het voetlicht te brengen.
Ik heb niet het idee dat het "politieke debat" rondom het oekraïne verdrag ook maar 1 keer over de inhoud van het verdrag ging.
Fred Raket schreefCOLON Het referendum werkt ‘integrerend’ in de samenleving . In een referendumdemocratie kunnen politici het zich niet permitteren om grotere groepen burgers links te laten liggen, want dan kunnen die referenda lanceren en misschien de meerderheid overtuigen. In een referendumdemocratie worden alle maatschappelijke groepen van betekenis uitgenodigd om het beleid mee te vormen.
Juist wel! Kijk maar wat Erdogan straks gaat doen als hij met 1% verschil wint. Dan laat hij de wensen van 49% keihard naast zich neerleggen met een mooie verwijzing naar het referendum. Je hoeft juist geen rekening meer te houden met de kleinere (verliezende) groeperingen!

Het zorgt ook niet voor meer draagvlak, eerder voor meer frustratie. Nu wordt je als minderheid (qua mening) nog gehoord, dan niet meer
Fred Raket schreefCOLON Referenda hebben positieve effecten op het beleid en de maatschappij. Er is veel onderzoek verricht naar de effecten van directe democratie in Zwitserland en Amerikaanse deelstaten, waar al meer dan 100 jaar uitgebreide referendumstelsels bestaan. Hieruit blijkt dat dat referenda gecorreleerd zijn aan een hogere economische groei, een lagere belastingontduiking, lagere staatsschulden en zelfs een hoger geluksgevoel van burgers.
Er zijn inderdaad veel onderzoeken naar gedaan en die hebben gemengde conclusies. Ligt er ook aan wat de opdrachtgever van zo'n onderzoek wil bewijzen. Vaak komt er uit dat het op grote schaal (nationaal) niet werkt, wel op kleine (gemeente) schaal. Op die schaal vind ik het ook helemaal niet gek. Landelijk ben ik er op tegen.

Maar goed, we worden het niet eens en zo lang we er geen referendum over houden is dat ook geen probleem ;)
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Politiek

Bericht door Rat »

Fred Raket schreefCOLON
Rat schreefCOLON
Ken je al langer als vandaag ;)

1.Het gaat de politiek om grip krijgen op "overlast" en door legalisatie los je dat niet op. Het zwaardere spul word niet gelegaliseerd dus lost het niks op.

Hier sluit ik mij bij aan.
2. Het onderscheid tussen soft- en harddrugs moet verdwijnen: beiden zijn verslavend en schadelijk voor de gezondheid.

3. *Veel problemen met de jeugd zijn mede een gevolg van verslaving aan verdovende middelen. Anders gezegd: verslaving is zowel oorzaak als gevolg van veel ellende. Mensen hebben de verantwoordelijkheid om een gezonde leefstijl te ontwikkelen drugs passen hier niet bij. Drugs zijn verslavende middelen die in Nederland op een verkeerde manier worden benaderd.

4. *Het gedoogbeleid is onduidelijk en halfslachtig. De indruk wordt gewekt dat zo’n beetje alles kan of door de vingers wordt gezien. Geen wonder dat het buitenland niet te spreken is over de Nederlandse toestanden.
Dit gedoogbeleid is niet alleen slecht voor de drugsgebruikers zelf, maar de hele maatschappij ondervindt er de schadelijke gevolgen van. Zo is er vaak sprake van grote (financiële) problemen, waar zowel de verslaafde als diens nabestaanden onder gebukt gaan. En dan hebben we het nog niet eens over de extra inzet van politie en justitie en de extra de kosten voor de gezondheidszorg. Legaliseren van drugs is een schijnoplossing.

*Het gedoogbeleid moet per direct worden afgeschaft. In plaats van gedogen, gaan we de wet handhaven en Coffeeshops worden gesloten.

5.*Op scholen moet al vroeg worden gewaarschuwd voor de negatieve gevolgen van drugsgebruik.
De productie van drugs blijft altijd strafbaar. Een nieuwe gedoogconstructie, waarbij ‘gecontroleerde’ telers niet langer worden vervolgd, is een slecht idee. Aan gereguleerde wietteelt van de overheid moeten we niet beginnen.

Heb ff je puntjes genummerd...

1. Die overlast, die creeër je zelf, door dit opjaagbeleid. 'Het zwaardere spul wordt niet gelegaliseerd', a; jouw beeld van zwaarder spul is way over the top. Maakt helemaal niks uit kwa verslaving. B wat denk je zelf? Dat het buitenland altijd de sterke wiet krijgt? Meerendeel is van mindere kwaliteit dan wat er in de shops ligt, en dat is ook logisch.c niemand weet, ook jij niet dus, als het al geregeld gaat worden hoe dat gaat en hoe sterk de wiet gaat worden.


2. Alcohol en rookwaren zijn vele malen meer verslavend dan cannabis. Dat staat zelfs in geen verhouding tot elkaar. Zorgen beide voor duizenden dodelijke slachtoffers per jaar, maar je kan in elke supermarkt halen wat je wilt.

En nogmaals...... er is in de history van wiet, al duizenden jaren oud, nog nooit 1 iemand overleden aan een overdosis wiet. Ga hier maar eens op in svp, ;-).

3. Veel problemen bij jongeren zijn te wijten aan verdovende middelen? Is dat zo ja?? Lijkt me uit je duim gezogen. Is het niet zo dat veel jongeren met problemen aan de verdovende middelen zitten?

4. Eens. Daarom moet je het ook legaliseren. Problemen voor 80% opgelost. Nu maak je het alleen steeds maar erger. En het klopt dat je vaak leest dat ze in het buitenland hun bedenkingen hebben over ons gedoogbeleid.

Die landen, zoek maar op, hebben vaak meer jongeren die verslaafd zijn aan wiet dan in Nederland. Andere landen zijn ons zogezegd al lang voorbij, gedogen niet, maar regelen het zelf. Als ik jou was zou ik dat eens checken, veel problemen mbt wiet criminaliteit gaan in rook op. en het aantal veslaafden neemt niet toe.

Dat zijn feiten Fred. Die liegen niet.

5. Helemaal mee eens, maar laten we dat aub wel doen door mensen die er verstand van hebben, en niet door de stuurlui aan de kant die helemaal geen idee hebben wat drugs zijn, en soft drugs. Door hun angsthazenbeleid maak je de problemen alleen maar groter.

Gelukkig komen er steeds meer verstandige (lees; goed geïnformeerde) mensen bij, duurt niet lang meer nu voordat het legaal is.

En zullen we onze kinderen ook leren dat roken en alcohol ook heel slecht is? Lijkt me wel he, ;-). Maar niet verbieden, want dan komen de zware jongens weer met een nieuwe handel.



En.... als het eenmaal legaal is, kunnen we eens goed gaan onderzoeken wat je nog meer uit die plant kan halen. Want als je bv sommige filmpjes ziet van mensen met parkison, die een paar heisjes nemen.... dan is het toch eigenlijk schandalig dat je dergelijke mensen dat ontziet en criminaliseerd ipv ze helpt.

Maar goed.... denk dat we er niet uit gaan komen, ik ga stemmen! Hoop de rest ook!!
Laatst gewijzigd door 1 op Rat, in totaal 15 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Politiek

Bericht door Fred Raket »

Ben je lekker aan het typen en ben ik ineens uitgelogd :(

@ rat
Ik maak het zelf mee in mijn familie, gelukkig niet in mijn eigen gezin. van het 1 komt het ander, en dat is met alcohol net zo, maar dat is weer een andere discussie, waar ik net ook al over sprak. Cannabis gebruikers voelen zich in een hoek gedrukt en halen er van alles bij om maar het legaliseren te behelpen. We hebben het hier nu over cannabis en aanverwante en boven sprak ik over drugs, want het wordt is de volksmond soft drugs genoemd, nog iets waar een cannabis gebruiker zich van wil ontdoen, om het heiliger te maken. Maar om alcohol even aan te halen, je wil toch ook niet dat er een biertje en wijn op straat gedronken mag worden, maar geen Whisky en Rum ?

Er wordt toch duidelijk campagne gevoerd tegen roken en dat het al slecht is, laat staan met cannabis er in.
tegenwoordig moet alles meer en extremer en wordt er op "Het Net" al teveel getoond aan kinderen hoe en wat maken van allerlei Shit.
In mijn ogen valt de huidige cannabis ook onder XTC en al die zooi.
* Ook ik heb vroeger wiet gerookt in mijn pubertijd, maar ik ben niet verslaaft geraakt, en weet donders goed wat er verkocht wordt nu.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Politiek

Bericht door Fred Raket »

@ ratm,buel,

Daarom zei ik in het begin, dat er meer geïnformeerd moet worden en je meer opties moet gebruiken om een referendum te houden.
Zolang het amateuristisch gaat zoals met het Oekraïne referendum, ben ik er tegen.
Sander
Lid
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2016, 17:41

Re: Politiek

Bericht door Sander »

Eens met Rat wat betreft wiet. @Fred: pubertijd? verslaaft? Die joints in je puberteit hebben er wel ingehakt zie ik ;)
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Politiek

Bericht door Rat »

Fred zijn mening, die ik ten zeerste respecteer, kon ik zo overnemen op die van mijn pa, echt precies hetzelfde. Was wel 15 jaar geleden, inmiddels heeft hij zich goed geinformeerd en staat hij er helemaal anders tegenover.

Net zoals heel veel mensen. Die niet blowen, het zelfs nog nooit gedaan hebben. Het is ook al door de 2de kamer he Fred.

Ik beloof jou dat binnen 5 jaar: 1. dat de zware criminaliteit in de wiet is af genomen,2 de straatoverlast is afgenomen, 3. er minder huisbrandjes zijn nav wiet tuintjes, 4. er minder wiet verslaafden zullen zijn, 5. de wietverslaafden die er wel zijn betere hulp/zorg gaan krijgen.


Als 1 van deze 5 punten niet klopt na 5 jaar gereguleerd beleid krijg jij van mij een krat bier en twee kaarten pl ahoy. (1 voor mezelf, ;-) )

Dont worry.
Laatst gewijzigd door 2 op Rat, in totaal 15 keer gewijzigd.
Swedish Chef
Lid
BerichtenCOLON 528
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 17:23

Re: Politiek

Bericht door Swedish Chef »

Rat schreefCOLON
Van wiet is nog nooit 1 iemand overleden......
Das niet waar. Ik ken iemand, die kreeg een baal van 100 kilo op z'n kop... :lol:
I'm no longer a slave to fear, I am a child of God
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Politiek

Bericht door Rat »

:lol:
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Politiek

Bericht door Rat »

Zo!!! Jesse heeft er 1 stem bij. Het was erg druk.... en zie net dat het overal zo is, dus rekening mee houden als je bv na je werk ff snel wilt gaan, ;-).
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Politiek

Bericht door De Beste »

Normaliter moet ik altijd wel een kwartiertje in de rij, vanmiddag was ik direct aan de beurt. Viel hier reuze mee met de drukte. Moet erbij zeggen dat het stembureau op 35 meter van ons huis staat dus kon ik goed zien wanneer het er rustig was. Toen maar gauw even gaan stemmen.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Politiek

Bericht door Fred Raket »

Er was hier goede aanloop zeg maar, alle 4 hokjes waren vol en 3 stemmers voor mij om pas in te leveren. er zijn in omtrek van 150m ook wel 5 lokalen waar ik heen kon. Ben benieuwd naar de uitslagen
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Politiek

Bericht door rproele »

Lekker straks stemmen, voordeel dat ze tegenwoordig tot later open zijn.
Ik ga op zeker stemmen, met al die foute partijen ga ik mijn stem niet verwaarlozen aan de kiesdeler.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Politiek

Bericht door Dartmat »

Ik ben stembureaulid dus ik heb de hele dag de tijd om te gaan stemmen. Doe het meestal net voor sluiting.
Hier is de opkomst standaard hoger dan gemiddeld dus veel hoger zal het hier niet worden. Wel lekker druk.

En dan straks gaan tellen. Dat is niet te doen dit jaar met al die kleine kutpartijtjes en die grote vellen...
Hopelijk klopt het in één keer. Meestal lukt dat wel.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Politiek

Bericht door Rat »

Pvda speelde niet zo een lekkere pot vandaag. Bijna 30 zetels verloren. :shock:
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Politiek

Bericht door ratm »

Rat schreefCOLONPvda speelde niet zo een lekkere pot vandaag. Bijna 30 zetels verloren. :shock:
VVD gelukkig ook niet echt met 10 verloren zetels. toch zullen ze (en eigenlijk iedereen behalve de PvdA) zich meer winnaar voelen dan Wilders gezien de peilingen van de afgelopen 2 jaar :lol:
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Politiek

Bericht door rproele »

Wel, met de eerste resultaten zullen enkele partijen opgelucht zijn, blij of toch een beetje teleurgesteld.
PvdA zal niet onder deze 3 vallen, daar zal de nederlaag hard aangekomen zijn en een flinke evaluatie denk ik komen.
Echter vind ik de toon die nu door de partijen gezet wordt met het toch wel terugvallen van de PVV wel een beetje een schande naar de mensen die hier op hun stem uitgebracht hebben.
Ik heb zelf geen PVV gestemd, maar als je Wilders verwijt dat hij hele groepen over 1 kam scheert, waarom doe je nu het zelfde?
Dus iedereen die vanuit zijn situatie voor Geert stemt wordt nu als foute populist neergezet.
Om een voorbeeld te geven, dus ook de vrouwelijke tandarts in opleiding met hoofddoek, die juist stemt op een Wilders, omdat zij zich schaamt en afzet tegen het tuig van haar eigen kom af.
Of iemand die in een wijk nu met geen enkele buurman kan praten omdat deze geen Nederlands verstaat, en de jongeren enkel maar de buurt terroriseren en je de ene verwensing na de ander naar je hoofd slingeren.
Dus dit soort stemmers mag dus geen mening hebben waarom zij voor hun idealen/wensen uitkomen?

Ben wel benieuwd hoe het nieuwe kabinet zich zal vormen nu er helaas veel partijen nodig zijn om een meerderheid te vormen.
Maar ook dus, dat een grote groep mensen, niet gehoord zal worden omdat, in onze democratie, veel stemmers en zetels geen automatische vertegenwoordiging in de regering betekent.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Politiek

Bericht door Fred Raket »

In mijn ogen valt Asscher weinig te verwijten, hij is net 3mnd partijleider. Ook de VVD heeft als regeringspartij verloren, alleen op 30+ valt dat niet zo op als de 9/10 van de PDVA nu. en wie word de nieuwe Minister van financiën ? ;)
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Politiek

Bericht door Dartmat »

VVD, CDA, D66, CU doe maar. Niet links gelukkig en met de meeste grote partijen vertegenwoordigd.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Politiek

Bericht door ratm »

Dartmat schreefCOLONVVD, CDA, D66, CU doe maar. Niet links gelukkig en met de meeste grote partijen vertegenwoordigd.
Jammer juist dat links niet groter is geworden, alleen zij denken aan de gewone man ipv de rijke bankier. Nu heeft de VVD dé kans om het land echt kapot te bezuinigen en de dikke ik (om met Rutte's worden te spreken) en het grote geld tot heilig te verklaren. Op naar de volgende bankencrisis!

Ach gelukkig leven we in een meerpartijen stelsel en zijn er genoeg partijen om de vvd in toom te houden. zo valt de schade nog enigszins mee ;)
Zou Rutte nog een bloemetje sturen naar Erdogan? Eigenlijk was dat de enige "game-changer"
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Politiek

Bericht door ratm »

rproele schreefCOLON Echter vind ik de toon die nu door de partijen gezet wordt met het toch wel terugvallen van de PVV wel een beetje een schande naar de mensen die hier op hun stem uitgebracht hebben.
Ik heb zelf geen PVV gestemd, maar als je Wilders verwijt dat hij hele groepen over 1 kam scheert, waarom doe je nu het zelfde?
Dus iedereen die vanuit zijn situatie voor Geert stemt wordt nu als foute populist neergezet.
Om een voorbeeld te geven, dus ook de vrouwelijke tandarts in opleiding met hoofddoek, die juist stemt op een Wilders, omdat zij zich schaamt en afzet tegen het tuig van haar eigen kom af.
Of iemand die in een wijk nu met geen enkele buurman kan praten omdat deze geen Nederlands verstaat, en de jongeren enkel maar de buurt terroriseren en je de ene verwensing na de ander naar je hoofd slingeren.
Dus dit soort stemmers mag dus geen mening hebben waarom zij voor hun idealen/wensen uitkomen?
Ik snap je punt maar er is wel een verschil tussen zeggen dat bepaalde stemmers achter een foute populist aan lopen of een bevolkingsgroep puur om het feit dat ze een bepaalde nationaliteit hebben als crimineel te bestempelen. Net zoals er een verschil is tussen het niet juist te vinden dat mensen op de pvv stemmen maar dat wel toestaan en het niet juist vinden dat mensen een geloof aanhangen en dat willen verbieden.
De pvv stemmers mogen blijkbaar wel hun mening hebben want niemand verbiedt het ze, ze mogen er zelfs op stemmen, openlijk voor uit komen en propaganderen. Wilders wil echter mensen verbieden voor hun geloof/ideaal/wensen uit te komen. Das toch wel een verschil ;)
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Politiek

Bericht door ratm »

Fred Raket schreefCOLONIn mijn ogen valt Asscher weinig te verwijten, hij is net 3mnd partijleider. Ook de VVD heeft als regeringspartij verloren, alleen op 30+ valt dat niet zo op als de 9/10 van de PDVA nu. en wie word de nieuwe Minister van financiën ? ;)
Assher valt deze nederlaag niet te verwijten nee, maar wel dat hij Samson een dolk in de rug stak. Terecht weggevaagd vind ik.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Politiek

Bericht door Fred Raket »

ratm schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONIn mijn ogen valt Asscher weinig te verwijten, hij is net 3mnd partijleider. Ook de VVD heeft als regeringspartij verloren, alleen op 30+ valt dat niet zo op als de 9/10 van de PDVA nu. en wie word de nieuwe Minister van financiën ? ;)
Assher valt deze nederlaag niet te verwijten nee, maar wel dat hij Samson een dolk in de rug stak. Terecht weggevaagd vind ik.
Gewoon opheffen de PVDA, er zit echt geen leven meer in na Bos.
BUTTON_POST_REPLY