Formule 1

Topics die NIET met darts te maken hebben
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Formule 1

Bericht door Fred Raket »

Vandaag is bekend gemaakt dat Fernando Alonso volgend seizoen weer bij Mc Laren rijd.
11:30 – Fernando Alonso en Jenson Button rijden volgend jaar voor McLaren in de Formule 1. Dit heeft het team, dat volgend jaar voor het eerst sinds 1992 weer met Honda-motoren rijdt, donderdag officieel bekendgemaakt tijdens een persconferentie in het McLaren Technology Centre in Woking.

De terugkeer van Alonso bij de Britse renstal hing al lange tijd in de lucht. McLaren heeft echter lang moeten nadenken over wie volgend jaar de teamgenoot van de tweevoudig wereldkampioen moest worden: de oude rot Jenson Button of het jonge talent Kevin Magnussen. De keuze is uiteindelijk gevallen op de 34-jarige Brit, die volgend jaar aan zijn zestiende seizoen in de koningsklasse van de autosport begint.

Alonso, die vijf seizoenen bij Ferrari erop heeft zitten, reed eerder in 2007 voor McLaren. De Spanjaard (33) boekte dat jaar vier overwinningen en eindigde als derde in het kampioenschap met evenveel punten als teamgenoot Lewis Hamilton, die zijn Formule 1-debuut maakte bij McLaren. De verhoudingen tussen Alonso en McLaren raakten gedurende het seizoen echter steeds ernstiger bekoeld, doordat de Asturiër naar zijn mening te weinig steun kreeg bij zijn jacht op zijn derde wereldtitel. Dit leidde ertoe dat hij het team na één jaar weer verliet en terugkeerde bij Renault, waarmee hij in 2005 en 2006 wereldkampioen was geworden. In 2010 volgde de overstap naar Ferrari. Herhaaldelijk riep Alonso dat dit zijn laatste team zou zijn in de Formule 1, maar volgend jaar racet hij dus weer voor McLaren, dat met Honda aan een nieuw avontuur begint.

Magnussen, die zijn eerste jaar in de Formule 1 begon met een podiumplaats in Australië en in totaal 55 punten scoorde in 2014, moet het volgend seizoen doen met een rol als derde coureur bij McLaren.

(bron: gpupdate.net)
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Autosport - Formule 1

Bericht door Fred Raket »

Max Verstappen zal volgend jaar zijn debuut maken bij Torro Rosso.
Vader Jos is erg trots op zijn zoon, die hij ook begeleid binnen de Autosport


5 december 2014 – Jos Verstappen is erg tevreden over hoe de eerste stappen in de hoogste klasse van de autosport bij zijn zoon Max zijn verlopen. Vier maanden geleden kwam de toen nog 16-jarige Nederlander voor het eerst in actie met een Formule 1-auto. Sindsdien werd hij meerdere keren de baan opgestuurd voor een vrijdagtraining of testsessie, ter voorbereiding op een Grand Prix-debuut bij Toro Rosso in 2015.

"Max doet het goed", zegt een trotse vader op de Verstappen Info Page. "Wel denk ik dat de auto van dit jaar, de STR9, moeilijker onder de knie te krijgen is dan gedacht. Het is goed geweest dat Max bij de test in Abu Dhabi twee dagen achtereen heeft gereden. Hij heeft daar gezien hoe alles in zijn werk gaat en dat het niet allemaal even gemakkelijk is. Maar ik ben tevreden met hetgeen hij heeft laten zien in de Toro Rosso."

Dat Max iets meer moeite heeft om het maximale uit de huidige Toro Rosso te halen, ziet Verstappen senior niet als iets negatiefs. "Dit is ook goed. Laten we eerlijk zijn, als het hem te gemakkelijk afgaat, zal zijn motivatie op een gegeven moment ook verdwijnen. Het is prima dat het niet vanzelf gaat, want dan moet hij er harder tegenaan. Daar is Max nu zelf achter gekomen en ik merk dat hij er bovenop zit."

De oud-coureur van onder andere Benetton, Tyrrell, Arrows en Minardi is alles bij elkaar erg tevreden over de manier waarop zijn zoon door Red Bull in de Formule 1 wordt gebracht. Verstappen: "Max wordt geweldig begeleid, in alles. Hoe Max bij het team en de nieuwe auto betrokken wordt, hoe de race-engineer met hem omgaat, hoe er naar hem wordt geluisterd en welke uitstekende feedback Max geeft, daar ben ik allemaal erg blij mee. Max voelt heel goed aan wat er aan de hand is. Een betere voorbereiding op zijn aanstaande debuut in de Formule 1 had hij niet kunnen krijgen. Het is een betere voorbereiding dan ik heb gehad."

(bron: gpupdate.net)
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Formule 1

Bericht door Rat »

Zondag begint de F1.

Gaan we eindelijk een Nederlandse F1 kampioen krijgen? Denk het wel, dit jaar nog niet, maar je zou zeggen dat het onvermijdelijk is.

Max Verstappen is namelijk de MVG van de F1.

Bring it on!

:D
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Formule 1

Bericht door Dartsjournalist »

In ieder geval 2 Nederlanders in de Formule 1!
Twitter: @PVDarts180
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2913
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Formule 1

Bericht door ratm »

Of hij ooit WK wordt hangt puur af van de teams waarvoor hij zal rijden maar dat het een talent is is zeker!
Gebruikers-avatar
Nadyse
Lid
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2015, 09:40

Re: Formule 1

Bericht door Nadyse »

Talent heeft Verstappen idd.
Ik hoop alleen niet dat de media hem niet kapot maakt op dit moment. Ja de F1 is media weet ik, maar laat hij eerst maar eens 2 race weekenden een goed resultaat neerzetten. Dan wil ik voorspelen of hij wel of niet een WK kandidaat is in de toekomst.

Hoe dan ook, Jos was geniaal, heeft alleen de pech gehad dat hij nooit bij een goed team mocht blijven, allemaal omdat hij niet genoeg cash kon meebrengen, en dat zal Max ook ervaren als hij dit seizoen niet presteert wat iedereen verwacht.

Afwachten dus.

En geen 2 rijders voor Nederland dit jaar, Guido wordt gewoon uitgekocht morgen.
Hoppa
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Formule 1

Bericht door cookie »

Verstappen ziet er wel uit als iemand die helemaal klaar is om dit te doen. Z'n vader heeft hem vanaf 3 jaar oud al als F1 project begeleid.

Ondanks dat de kans bestaat dat er een grote groep mensen vinden dat hij "te jong" is, denk ik dat overall hij wel goed behandeld gaat worden. Hij heeft al laten zien dat hij snel is.. Er zal vast wel een keer een fout gemaakt worden.. Zolang deze geen fatale afloop heeft, komt het allemaal helemaal goed.

Ik hoop dat hij idd ook WK gaat worden.. Al blijft het meest bizarre dat de auto bepaalt wie de beste racer is. Hij komt er wel. Zijn doel is duidelijk en zijn weg er naartoe ook.

Ik ga sinds jaren er weer eens lekker voor zitten :)
Laatst gewijzigd door 1 op cookie, in totaal 11 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Formule 1

Bericht door Fred Raket »

Rechter: "Sauber moet Van der Garde laten racen"

11 maart 2015 – Giedo van der Garde heeft de rechtszaak die hij tegen Sauber had aangespannen, gewonnen. Het Zwitserse team moet de Nederlander komend weekend in het Australische Melbourne laten racen.

bron: http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/32 ... ten-racen/
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Formule 1

Bericht door Fred Raket »

Wat vind jij van het verweer van Sauber, dat het gevaarlijk is omdat Guido nog niet in de auto heeft gereden en geen stoeltje heeft gepast ?
Gebruikers-avatar
Nadyse
Lid
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2015, 09:40

Re: Formule 1

Bericht door Nadyse »

Fred Raket schreefCOLONWat vind jij van het verweer van Sauber, dat het gevaarlijk is omdat Guido nog niet in de auto heeft gereden en geen stoeltje heeft gepast ?
Sauber heeft daar echt wel een punt.
Guido heeft er nul km op zitten dit jaar. Uiteraard heeft hij de auto vorig jaar bestuurd en weet hij hoe dat ding werkt. Maar onderschat de G-krachten niet. Je kan in de sportschool een heleboel trainen om je lichaam fysiek in orde te krijgen, maar je mentale gesteldheid moet ook weer op F1 niveau werken, op volle toeren dus.
Die testweken zijn er voor de data van de auto maar ook zeker voor de coureur.
En ga jij maar eens 2 uur karten in een standaard kart...wedden dat je pijn hebt van dat stoeltje ( praat uit ervaring in lange afstand karten, 2 a 3 uur ) Je word in elke bocht verkeerd in je stoel gedrukt.
Dat neemt niet weg dat dit stoeltjes verhaal bullshit is, binnen 3 uur is er een costum stoeltje voor Guido. En zou dit probleem opgelost zijn.
Het beroep van Sauber zal donderdag 09:30 ( plaatselijke tijd ) worden behandeld, de uitspraak hiervan MOET vóór vrijdagochtend plaatsvinden.
Ik acht de kans zeer klein dat Guido zal gaan rijden. Er zal denkik een afkoopsom worden uitgekeerd.

Voor de liefhebbers hier een link van GrandPrixradio : http://grandprixradio.nl/ 24uur per dag racenieuws en om het kwartier een nieuws-update van Olaf Mol.
Hoppa
IvanTheDarts180
Lid
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 17:09

Re: Formule 1

Bericht door IvanTheDarts180 »

Nadyse schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONWat vind jij van het verweer van Sauber, dat het gevaarlijk is omdat Guido nog niet in de auto heeft gereden en geen stoeltje heeft gepast ?
Sauber heeft daar echt wel een punt.
Guido heeft er nul km op zitten dit jaar. Uiteraard heeft hij de auto vorig jaar bestuurd en weet hij hoe dat ding werkt. Maar onderschat de G-krachten niet. Je kan in de sportschool een heleboel trainen om je lichaam fysiek in orde te krijgen, maar je mentale gesteldheid moet ook weer op F1 niveau werken, op volle toeren dus.
Die testweken zijn er voor de data van de auto maar ook zeker voor de coureur.
En ga jij maar eens 2 uur karten in een standaard kart...wedden dat je pijn hebt van dat stoeltje ( praat uit ervaring in lange afstand karten, 2 a 3 uur ) Je word in elke bocht verkeerd in je stoel gedrukt.
Dat neemt niet weg dat dit stoeltjes verhaal bullshit is, binnen 3 uur is er een costum stoeltje voor Guido. En zou dit probleem opgelost zijn.
Het beroep van Sauber zal donderdag 09:30 ( plaatselijke tijd ) worden behandeld, de uitspraak hiervan MOET vóór vrijdagochtend plaatsvinden.
Ik acht de kans zeer klein dat Guido zal gaan rijden. Er zal denkik een afkoopsom worden uitgekeerd.

Voor de liefhebbers hier een link van GrandPrixradio : http://grandprixradio.nl/ 24uur per dag racenieuws en om het kwartier een nieuws-update van Olaf Mol.
Giedo zal denk ik geen genoegen nemen met een afkoopsom. Maar dat Sauber veel gedonder krijgt met 1van de 3 coureurs is zeker. Want als giedo rijd rijd nasr of ericsson niet en andersom dus problemen voor sauber worden groot
Darts.nu O.o.M afgesloten als 87e.
Darts-talk O.o.M. 39e
Unicorn barney phase 5 23g
Unicorn Sigma titanium slikstik
unicorn sigma flights .125micron.

2014 180:1
2015 180:tot nog toe 1
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Formule 1

Bericht door rproele »

RIjderswissel moet zelfs al op donderdag voor 16u doorgegeven worden stond in het artikel.
Het wordt al met al kort dag, sterker, ik denk niet dat het er van gaat komen dat van de Garde gaat rijden dit weekend.
Gebruikers-avatar
Nadyse
Lid
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2015, 09:40

Re: Formule 1

Bericht door Nadyse »

Of hij gaat rijden of niet weet nu nog niemand denkik :lol: wij dus ook niet.
We gaan het wel zien. Tussenstand is inmiddels 2-0 voor vd Garde na 2 rechtszaken tegen Sauber.
Maar ik zet 95% in op een afkoopsom, en dat hij dus niet rijdt dit weekend.
rproele schreefCOLONRIjderswissel moet zelfs al op donderdag voor 16u doorgegeven worden stond in het artikel.
Dat is toch vóór vrijdagochtend :lol:
Hoppa
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Formule 1

Bericht door cookie »

Er is zeker wat voor te zeggen dat Vd Garde niet "ongetraind" mag rijden. Ik ben hier wel mee eens..

Ondanks dat een afkoopsom een optie is, denk ik niet dat Vd Garde deze gaat aannemen. Dit had hij waarschijnlijk al gedaan.

Misschien een latere instroom in het seizoen als optie? Het laat nu ook zien waarom Sauber noodleidend is.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Formule 1

Bericht door Dartsjournalist »

Denk niet dat Van der Garde een afkoopsom nodig heeft, zijn familie heeft geld zat... :P
Twitter: @PVDarts180
Gebruikers-avatar
Nadyse
Lid
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2015, 09:40

Re: Formule 1

Bericht door Nadyse »

Dartsjournalist schreefCOLONDenk niet dat Van der Garde een afkoopsom nodig heeft, zijn familie heeft geld zat... :P
Toch niet genoeg...anders had Sauber nooit een coureur hoeven gaan zoeken met meer centen. ( lees Nasr en Ericsson )
Hoppa
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Formule 1

Bericht door Fred Raket »

Ik vind ook wel dat Sauber een punt heeft, weet niet hoe of Guido gereden heeft voor het laatst. Zulks is altijd vervelend... Sauber wou het gewoon zo laten verlopen met dit als optie in de rechtszaak.
Gebruikers-avatar
Nadyse
Lid
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2015, 09:40

Re: Formule 1

Bericht door Nadyse »

Fred Raket schreefCOLONIk vind ook wel dat Sauber een punt heeft, weet niet hoe of Guido gereden heeft voor het laatst. Zulks is altijd vervelend... Sauber wou het gewoon zo laten verlopen met dit als optie in de rechtszaak.
Idd die rechtszaak is 100% ingecalculeerd.
Hoppa
IvanTheDarts180
Lid
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 17:09

Re: Formule 1

Bericht door IvanTheDarts180 »

Nadyse schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONIk vind ook wel dat Sauber een punt heeft, weet niet hoe of Guido gereden heeft voor het laatst. Zulks is altijd vervelend... Sauber wou het gewoon zo laten verlopen met dit als optie in de rechtszaak.
Idd die rechtszaak is 100% ingecalculeerd.
Maar Van der Garde wint vanavond ook 100% weer. Maar zou dan voor elke wedstrijd in het land waar ze rijden rechtzaak aan moeten spannen voor rest seizoen en dat wordt wel dure grap
Darts.nu O.o.M afgesloten als 87e.
Darts-talk O.o.M. 39e
Unicorn barney phase 5 23g
Unicorn Sigma titanium slikstik
unicorn sigma flights .125micron.

2014 180:1
2015 180:tot nog toe 1
Gebruikers-avatar
Nadyse
Lid
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2015, 09:40

Re: Formule 1

Bericht door Nadyse »

Maar Van der Garde wint vanavond ook 100% weer. Maar zou dan voor elke wedstrijd in het land waar ze rijden rechtzaak aan moeten spannen voor rest seizoen en dat wordt wel dure grap
Nee, De uitspraak van het Zwitserse hof heeft betrekking op het hele seizoen 2015. En die uitspraak is in Melbourne bekrachtigd.
Hoppa
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Formule 1

Bericht door Fred Raket »

IvanTheDarts180 schreefCOLON
Nadyse schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONIk vind ook wel dat Sauber een punt heeft, weet niet hoe of Guido gereden heeft voor het laatst. Zulks is altijd vervelend... Sauber wou het gewoon zo laten verlopen met dit als optie in de rechtszaak.
Idd die rechtszaak is 100% ingecalculeerd.
Maar Van der Garde wint vanavond ook 100% weer. Maar zou dan voor elke wedstrijd in het land waar ze rijden rechtzaak aan moeten spannen voor rest seizoen en dat wordt wel dure grap
Beroep dient donderdag en om 16:00u plaatselijke tijd dient de FIA te weten wie er gaat rijden.
IvanTheDarts180
Lid
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 17:09

Re: Formule 1

Bericht door IvanTheDarts180 »

Fred Raket schreefCOLON
IvanTheDarts180 schreefCOLON
Nadyse schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONIk vind ook wel dat Sauber een punt heeft, weet niet hoe of Guido gereden heeft voor het laatst. Zulks is altijd vervelend... Sauber wou het gewoon zo laten verlopen met dit als optie in de rechtszaak.
Idd die rechtszaak is 100% ingecalculeerd.
Maar Van der Garde wint vanavond ook 100% weer. Maar zou dan voor elke wedstrijd in het land waar ze rijden rechtzaak aan moeten spannen voor rest seizoen en dat wordt wel dure grap
Beroep dient donderdag en om 16:00u plaatselijke tijd dient de FIA te weten wie er gaat rijden.
Had begrepen dat het hier (NL) tegen 23.30 vanavond zou beginnen. En dan zien we wel verder
Darts.nu O.o.M afgesloten als 87e.
Darts-talk O.o.M. 39e
Unicorn barney phase 5 23g
Unicorn Sigma titanium slikstik
unicorn sigma flights .125micron.

2014 180:1
2015 180:tot nog toe 1
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Formule 1

Bericht door Fred Raket »

Het is nu 03:05u in Melbourne ;)
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Formule 1

Bericht door Dartmat »

Kinderachtig gedrag van Sauber. Bovendien ook gewoon dom, je zou toch verwachten dat zo'n duur bedrijf de contractuele zaakjes wel op een rijtje zou hebben. Als ik van der Garde was zou ik mijn poot stijf houden en dat stoeltje opeisen. Veel mooiere ervaring dan die financiële compensatie.
Gebruikers-avatar
Nadyse
Lid
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2015, 09:40

Re: Formule 1

Bericht door Nadyse »

Inmiddels staat het 5-0 voor vd Garde :lol:
Wederom gewonnen vannacht
Hoppa
BUTTON_POST_REPLY