In memoriam

Topics die NIET met darts te maken hebben
Gebruikers-avatar
dartty
Admin
BerichtenCOLON 716
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2014, 11:37

Re: In memoriam

Bericht door dartty »

Heel erg triest! Alle nabestaanden gecondoleerd met dit verlies!

Wellicht zullen velen Monika nog kennen als 'nighthawke' op het voormalige Darts.nu.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: In memoriam

Bericht door DeDeen »

En Evert zelf als "Klûte".
Dramatisch nieuws...
Gebruikers-avatar
dartty
Admin
BerichtenCOLON 716
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2014, 11:37

Re: In memoriam

Bericht door dartty »

DeDeen schreefCOLONEn Evert zelf als "Klûte".
Dramatisch nieuws...
Klopt, wilde het achteraf erbij doen maar je bent mij voor :).

Maar zijn moeder was actiever op het forum.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: In memoriam

Bericht door Rat »

Fred Raket schreefCOLONMet een brok in me keel wil ik hier melden dat Evert Kluitenberg op 39 jarige leeftijd is overleden aan lymfklierkanker.

Zoon van Douwe en Monika met hun mobiele dartwinkel was een geliefde knaap in het darten en is veel te jong overleden aan ....

R.I.P Jongen.....


Veel sterkte aan familie en vrienden
Neeeeeeeeeeeee........ Evert jonge.... Wat verschrikkelijk. Ooohhh lieve Nighthawke toch....

Wat erg. :(

Rust zacht jongen en heel veel sterkte aan de nabestaanden.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: In memoriam

Bericht door Rat »

Heeft iemand een adres waar ik een kaartje naar toe kan sturen, middels pm aub.

Ben ff in shock hoor.... Man man man... niet te geloven zeg. Heb een keer met Douwe een koppeltoernooitje gegooid omdat Evert niet kon, ach man... Wat verdrietig jeetje zeg.

Edit

Heb inmiddels adres.
Calimero
Lid
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:01

Re: In memoriam

Bericht door Calimero »

Vreselijk nieuws.

ik ken Evert al jaren persoonlijk, vaak mee gesproken en ook wel bij hem thuis geoefend toen nog in Leek.

Evert was altijd heel rustig en vriendelijk, en had een enorme passie voor de dartsport. van organisatie van toernooien, tot het begeleiden van jeugdspelers. Zelf was evert ook een goede speler, zowel regionaal als nationaal

Evert was 4 weken terug nog bij ons in het wijkcentrum. nog gesproken met hem hoe het met hem ging. Het ging toen al niet goed met hem alleen was de diagnose nog niet gesteld.

vrijdag avond was er bij ons in het wijkgebouw een minuut stilte, iedereen was erg aangedaan.


Zaterdag was ook een emotionele dag voor veel darters. Danny Nopppert (teammaat van Evert) wilde eerst niet gooien zaterdag. Evert zijn vriendin belde hem op en zij dat Evert graag had gewild dat hij het kwalificatie toernooi ging gooien. Danny beloofde de vriendin dat hij de volgende dag zou winnen voor Evert.

de volgende dag won Danny de CLOD finale. en wees direct naar zijn rouwband. (die alle friese spelers droegen.) wederom vloeiden er tranen. Evert is vast heel trots op hem daarboven

Evert je laat een grote leegte achter in de Noordelijke dartwereld.


Rust zacht vriend...
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: In memoriam

Bericht door Rat »

Sterkte Calimero.
Calimero
Lid
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:01

Re: In memoriam

Bericht door Calimero »

thnx
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: In memoriam

Bericht door DeDeen »

Indrukwekkende foto's van de erehaag voor Evert.
Gebruikers-avatar
Mols hope
Lid
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:57

Re: In memoriam

Bericht door Mols hope »

Hoe machteloos kun je zijn? Hoe adembenemend respectvol was de erehaag! Wat komt dit verlies ontzettend hard aan!
Omdat het niet om mij gaat, maar om Evert, zijn familie, vrienden en duizenden darters hierbij het stukje wat ik voor heb mogen lezen op verzoek van Monika en Douwe op de crematie. Ik heb begrepen dat de opnames van de plechtigheid op de herdenking in Leek(binnenkort), waar het allemaal begon, te zien zijn. Ik hoop dat heel dartend Nederland daarbij aanwezig kan zijn.


Monika whatsappte me maandag en zei dat ze mijn stukje op dartfreakz had gelezen en ze vroeg of het stukje voorgelezen mocht worden hier op de crematie van Evert. Ja Natuurlijk! Was mijn te korte antwoord. Ik dacht er nog even verder over na en buiten dat ik het een geweldige eer vind, vond ik ook, mede omdat het verhaaltje in de ‘ik’ vorm staat, dat ik het misschien wel zelf moest doen. Toen heb ik Monika gevraagd: Zal ik het voorlezen? Ze antwoordde: Joh daar ben ik stil van. Maar als je wilt heel graag. En hier sta ik nu, niet als Harm maar symbool voor al die darters die Evert en jullie een warm hart toe dragen.
Jaren terug toen ik begon met darten daagden mijn maten me uit om ook eens een toernooitje te gooien. Dan kon ik wedstrijdritme op doen voor de komende competitie, waar we ons voor het eerst voor hadden ingeschreven. Bij de Karre in Tuk moest het gebeuren. Geen inschrijfgeld en gelijk knock-out en de winnaar ging door naar de finaledag, dat waren de regels. Ik won mijn eerste twee partijtjes en behalve moeite met het rekenen ging de avond voorspoedig.
In de kwartfinale mocht ik op zolder gooien tegen een Friese jongen. De schrijver zat aan een tafeltje achter de gooiers en we moesten onze eigen scores doorgeven. Ik was overdonderd door de mega scores die de Friese darter liet zien. Slechts langzaam begon ik mijn draai een beetje te vinden en hij ging gelukkig iets minder goed gooien. Ik snoepte met wat geluk een setje mee en kwam op 2-1 in sets, in de vierde set ging het hard tegen hard. Ik had nog nooit een 15 darter gegooid en nog nooit een 12 darter tegen gehad! Beiden beleefden deze avond hun primeur.
Het werd 2-2 en ik moest het laatste leg winnen om nog kans op een beslissende vijfde set te maken. Voor mijn gevoel ging het goed en ik had een kleine achterstand. Plotseling begon mijn tegenstander tegen de schrijver en mij te praten, de scores klopten niet! Ik dacht al van: “Nee hè. Niet nu!” Ik wilde me al boos maken, totdat ik begreep dat het niet om zijn scores ging, maar om de mijne! De schrijver had zich, zoals wel eens vaker gebeurd, honderd punten vergist! Er moesten nog honderd punten extra af. En ik stond op een uitgooi van 84 in plaats van op 184. Misschien wel enigszins van slag door zoveel sportiviteit miste ik de dubbel 12 en mijn supersportieve tegenstander gooide een honderd plus finish en besliste de partij.
Ik heb nog een tijdje met hem gekletst en zijn volgende partij geschreven. Hij won de avond door onder andere een 170 finish en ging door naar de finaledag. Ook daar gooide hij een 170 finish en won het toernooi. Na zijn sportieve daad gunde ik hem dit natuurlijk van harte en daarna ben ik mijn Friese held blijven volgen. Regelmatig kwam ik hem op toernooitjes tegen en altijd was hij de rust en de vriendelijkheid zelve en was hij onder alle omstandigheden een toonbeeld van sportiviteit. Een prachtige, vriendelijke, eerlijke, ingetogen kerel, een voorbeeld voor velen. Als we onze dartjeugd een voorbeeld willen laten zien van een voorbeeldige darter, dan kunnen we Evert als voorbeeld nemen. Bovendien een geweldig goeie darter. Altijd tijd voor een praatje en advies en met een geheimzinnige glimlach om de mond de wereld met pretogen beschouwend. Een vent uit duizenden, een darter uit duizenden.
Evert…ik en velen met mij zijn er supertrots op dat we je hebben mogen kennen en het is onvoorstelbaar dat jij “De Klute” niet meer onder ons bent.
Calimero
Lid
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:01

Re: In memoriam

Bericht door Calimero »

verslag in de Leeuwarder Courant over de ere haag

http://www.lc.nl/plus/erehaag-voor-rouw ... 25153.html
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: In memoriam

Bericht door Fred Raket »

David Bowie overleden aan **nker :(
Gebruikers-avatar
Nadyse
Lid
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2015, 09:40

Re: In memoriam

Bericht door Nadyse »

Afbeelding
Hoppa
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2913
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: In memoriam

Bericht door ratm »

Fred Raket schreefCOLONDavid Bowie overleden aan **nker :(
Erg jammer, toch een van de meest bijzondere en verrassende artiesten. Heb er vroeger echt even aan moeten wennen maar ben het steeds meer gaan waarderen. Absolute topartiest die als persoon en qua muziek blijft boeien
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: In memoriam Johan Cruyff

Bericht door Fred Raket »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op Fred Raket, in totaal 24 keer gewijzigd.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: In memoriam

Bericht door Dartsjournalist »

Geschokt, totaal niet aan zien komen. Schreef afgelopen maandag nog een mooie column, en drie dagen later is hij dood... Zou mooi gebaar zijn van Ajax om de Arena om te dopen tot Cruijff Stadion.
Twitter: @PVDarts180
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: In memoriam

Bericht door cookie »

Wow, blijkt hij toch menselijk te zijn..

Hoop dat hij rustig is heengegaan zonder dat gemor bij Ajax.
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: In memoriam

Bericht door DanMan »

Grote verslagenheid. Geen woorden voor...
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: In memoriam

Bericht door Dartmat »

Veel te jong natuurlijk, door die stomme schijtziekte. Verschrikkelijk ook voor de familie en nabestaanden.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: In memoriam

Bericht door The Runner »

Neerlands beste voetballer aller tijden, die er niet voor schroomde om voor Ajax én Feyenoord te spelen. En alles te winnen wat er te winnen viel zo'n beetje. We gaan deze bijzondere voetballer missen, maar das logisch
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: In memoriam

Bericht door DanMan »

Niet alleen een bijzondere voetballer, maar in mijn ogen een bijzonder en authentiek mens.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: In memoriam

Bericht door Rat »

Diep geschokt! Het is dus echt waar, iedereen gaat een keer dood....

:-(
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: In memoriam

Bericht door Dartsjournalist »

Johan Cruyff :
25-04-1947 24-03-2016
(2+5+0+4+1+9+4+7)-(2+4+0+3+2+0+1+6)
=14
Toeval?
Twitter: @PVDarts180
Gebruikers-avatar
Diesel
Lid
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2016, 17:39

Re: In memoriam

Bericht door Diesel »

Ja, toeval.
Target Adrian Lewis Gen.3 90% 23 gram
Target Dave 'Chizzy' Chisnall 90% 24 gram


Favoriete speler: Adrian Lewis

2016: 180 - 34x
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: In memoriam

Bericht door Dartmat »

Toeval en onzin. Zo´n rekensommetje kun je overal wel op verzinnen.
BUTTON_POST_REPLY