Muziek

Topics die NIET met darts te maken hebben
BUTTON_POST_REPLY
Buel
Moderator
BerichtenCOLON 1327
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:42

Muziek

Bericht door Buel »

Ik vraag me af wat de favoriete muziek is van de overige leden.
Ik wil er graag een top 50/100 van maken.

De laatste tijd zijn er veel Tops* te beluisteren. Zo kenden we onlangs de Evergreentop1000 van radio 5 (1. " Het Dorp" van Wim Sonneveld) Momenteel zendt Radio10 de top4000 uit, zal wel een heel bekende nr 1 worden.... en 2e Kerstdag begint mn persoonlijke favoriet Top2000 Radio 2

Niet alleen wil vraag ik jullie naar de eigen top 5, maar ook ben ik benieuwd wie jullie denken dat dit jaar op 1 staat.
Kanttekening: denken en hopen zijn 2 verschillende dingen,,,,,
Persoonlijk denk ik: "gewoon" Bohemian Rhapsody (mogelijk ook door de recent uitgekomen film) maar ik hoop op een andere: Hotel California of Imagine. Voorkeur deze laatste!
Iedereen mag meedoen aan voorspellingen die ik organiseer. Instappen kan en mag altijd
Voeg me gerust toe op fb of twitter (dartfanaat)
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Muziek

Bericht door Dartmat »

Ik ben 'pas' 31 maar heb vrij weinig op met de hedendaagse muziek. Veelal overgeproduceerde rommel, gevuld met autotune en/of te weinig echte instrumenten. Daarom heb ik veel meer met muziek uit de jaren 70/80/90, wat ook redelijk terug komt in mijn lijstje voor de top 2000. Ik ben dus wel zo iemand die ieder jaar plichtsgetrouw Bohemian Rhapsody stemt haha. Gewoon omdat ik vind dat die op 1 moet staan en omdat het nog steeds iedere keer kippenvel is als ik die hoor. Ik denk trouwens dat vanwege de film dit jaar alle liedjes van Queen flink gaan stijgen (behalve Boh. Rhapsody uiteraard :mrgreen: ) vanwege de film. Het 'bekende-artiest-is-dood' effect zonder dat er dit jaar iemand van Queen dood is. Ook knap.

Mijn voorkeur qua genres is vrij breed, maar het liefst hoor ik rock, hardrock of punkmuziek. Goede rap kan ik ook wel waarderen, uit de richting Eminem, Dr. Dre e.d. Dus ook meer van de jaren 90/00. Echt fan van een bepaalde band ben ik alleen van Green Day en Linkin Park. Als zij in de buurt zijn ga ik daar sowieso heen (bij die laatste is dat dus een beetje lastig na vorig jaar :( ). Voor de rest vind ik vooral losse nummers van heel erg veel bands/artiesten mooi. Vandaar dat de top 2000 van radio 2 en de top 1000 van Veronica altijd een groot feest zijn. Nederlandstalig heb ik dan weer wat minder mee, net als "boemboemboem" muziek als hardstyle en alles in die richting. Op enkele nummers uitgezonderd na.

Ik zal niet al mijn 35 gestemde nummers neerknallen, maar ik heb gestemd op o.a. Queen, Rolling Stones, Rammstein, System of a Down, Muse, Snow Patrol, ACDC, Live, Billy Joël, Guns 'n Roses en Blur. Oh, en The Sound of Silence, maar dan de versie van Disturbed. Dat is dan ook mijn enige bindend stemadvies voor hier :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Muziek

Bericht door Fred Raket »

1: Let there be rock AC/DC
2: Crazy Train Ozzy Osborne
3: Ace of Spades Motor head
4: The Trooper Iron Maiden
5: Master Of Puppets Metallica

Rock top 5
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2913
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Muziek

Bericht door ratm »

Ben vooral rock en alle subcategorieën (van metal tot psychedelisch tot grunge) daarvan georiënteerd. Blues, oude americana en jazz kan ik ook prima hebben maar niet de hele dag. Sommige stukken klassiek of rap vind ik ook prima. Best breed dus haha. Maar wel veruit vooral rock. Mijn favoriete bands zijn Nirvana en the Doors, daarna Pearl Jam, Alice in Chains Led Zeppelin, Rage Against the machine (Ratm, mijn naam hier) maar ook Arctic Monkeys en Bob Dylan.

Wat ik absuluut niet trek is die nederlandstalige autotune bagger die je de laatste tijd vaak hoort en saaie artiesten als drake (man wat zing die ongeinspireerd) en kane west of pop sterretjes zonder inhoud zoals dua lipa, j bieber, a grande of beyonce. En typische jaren 80 muziek zoals aha en duran duran. Vooral dat trek ik niet.

Daarom vind ik de top 2000 ook niet zo boeiend, die staat er vol mee. Zitten veel goede nummers tussen maar vooral heel veel ellende. Wat me ook tegen staat is dat ze doen alsof het de mening van de kiezer is maar men toch nummers lager zet of er uit houdt omdat ze dat "niet geschikt voor onze luisteraar" vind. Dat is bijvoorbeeld de reden waarom Nirvana er in de eerste edities niet in stond terwijl er genoeg stemmen op waren. En dat het al bekend was dat Boudewijn de Groot op 1 stond terwijl de stembus nog niet eens gesloten was maakte ze ook niet geloofwaardiger haha :lol:
En altijd maar Queen op 1 terwijl Starway to Heaven natuurlijk veel beter is ;)

Ik stem dan ook niet op de top2000 (ze bepalen de volgorde toch zelf ;) ) maar een top 10 zou zo iets zijn denk ik
1 Stairway to heaven - led zeppelin
2 Smells like teen spirit - Nirvana
3 Killing in the name of - Rage against the machine
4 Roadhouse Blues - The Doors
5 One - metallica
6 Do I wanne know - Artctic Monkeys
7 Black - Pearl Jam
8 About a girl -Nirvana (Unplugged)
9 Subterranean Homesick Blues - Bob Dylan
10 Attitude - Seputura

Zal er vast een paar vergeten zijn maar zo iets is het
Gebruikers-avatar
Ricochet
Lid
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2016, 13:56

Re: Muziek

Bericht door Ricochet »

We leven helaas in een tijd waarin de populariteit van artiesten en liedjes word gekocht en uitgekotst over de maatschappij. Kijk naar de gemiddelde 'talenten' show op de NL televisie en je ziet dat alles van A tot Z is gescript en de media moeder bepaald wat er uitgezonden gaat worden. Op zich natuurlijk niks mis mee, waar het niet dat het een eenzijdig aanbod is, waar helaas de masse het als zoete koek naar binnen stouwt ... Dit geldt overigens ook voor het radio landschap ... wat in mijn ogen nog wel een tikkeltje erger is, maar dat ter zijde. Dat wij hier op de zaak enkel nog maar streams pakken zegt wel genoeg, er is binnen NL radio geen fatsoenlijk aanbod voor afwisselende muziek.

Dat gezegd hebbende word ik wel vrolijk van de eerdere reacties, gelukkig weten veel mensen (ook vooral jongeren) nog zeker wel wat goede muziek is !

Ik heb geen top 10 lijstjes omdat dit elke maand kan wisselen, maar mijn favorieten zijn o.a.

* Joe Satriani
* Steve Vai
* Iron Maiden
* Cannibal Corpse
* Death
* Dream Theater
* Alice in Chains
* Alan Holdsworth
* Pro Pain
* Symphony X
* Guns N Roses
GrandSlam Raymond van Barneveld Shark Grip 25gr (main darts)
Target Raymond van Barneveld 23gr
Unicorn Gary Anderson P3 WC 25gr
Unicorn Purist Phase3 24gr
Bulls Jerry Hendriks 22gr
BUTTON_POST_REPLY