Wielrennen

Topics die NIET met darts te maken hebben
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Wielrennen

Bericht door Fred Raket »

Klassement na 18de rit:
1. Chris Froome,GB,Sky 74.13.31
2. Nairo Quintana,Col,Mov + 3.10
3. Alejandro Valverde,Spa,Mov + 4.09
4. Geraint Thomas,GB,Sky + 6.34
5. Alberto Contador,Spa,Tnk + 6.40
6. ROBERT GESINK,LJm + 7.39
7. Vincenzo Nibali,Ita,Ast + 8.04
8. Mathias Frank,Zwi,IAM + 8.47
9. BAUKE MOLLEMA,Trk + 12.06
10. Romain Bardet,Fra,AG2 + 12.52
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Wielrennen

Bericht door Fred Raket »

Vandaag was Nibali de sterkste met Quintana op 44 sec en op 74 sec Froome.
Uitslag etappe 19 (138 km):
1. Vincenzo Nibali,Ita,Ast 4.22.53
2. Nairo Quintana,Col,Mov + 0.44
3. Chris Froome,GB,Sky + 1.14
4. Thibaut Pinot,Fra,FDJ + 2.26
5. Romain Bardet,Fra,AG2 z.t.
6. Alejandro Valverde,Spa,Mov z.t.
7. BAUKE MOLLEMA,Trk z.t.
8. ROBERT GESINK,LJm z.t.
9. Alberto Contador,Spa,Tnk z.t.
10. Samuel Sánchez,Spa,BMC z.t.
11. Pierre Rolland,Fra,Eur + 2.35
12. Andrew Talansky,VS,Cnd + 4.17
13. Rubén Plaza,Spa,Lam + 4.53
14. Mathias Frank,Zwi,IAM + 5.02
15. Rafal Majka,Pol,Tnk z.t.
16. WOUT POELS,Sky + 6.23

Klassement na 19de rit:
1. Chris Froome,GB,Sky 78.37.34
2. Nairo Quintana,Col,Mov + 2.38
3. Alejandro Valverde,Spa,Mo + 5.25
4. Vincenzo Nibali,Ita,Ast + 6.44
5. Alberto Contador,Spa,Tnk + 7.56
6. ROBERT GESINK,LJm + 8.55
7. Mathias Frank,Zwi,IAM + 12.39
8. BAUKE MOLLEMA,Trk + 13.22
9. Romain Bardet,Fra,AG2 + 14.08
10. Pierre Rolland,Fra,Eur + 17.27
11. Andrew Talansky,VS,Cnd + 18.25
12. Samuel Sánchez,Spa,BMC + 19.27
13. Serge Pauwels,Bel,MTN + 26.48
14. Warren Barguil,Fra,Gia + 27.00
15. Geraint Thomas,GB,Sky + 27.24
16. Thibaut Pinot,Fra,FDJ + 40.40
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: Wielrennen

Bericht door cancellara27 »

dubbeldirk schreefCOLONdat je daar naar kan kijken zeg. hele dag fietsen. pff word al moe als ik naar mun werk fiets lolz
okee, bedank voor je bijdrage.
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: Wielrennen

Bericht door cancellara27 »

Helaas niets kunnen zien vandaag. Thomas eruit zat er toch eens aan te komen. Niet dat hij dan gelijk 20 minuten aan zijn broek krijgt. Dat Nibali er voorbij komt zat er aan te komen, maar het is toch jammer voor Gesink.
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: Wielrennen

Bericht door cancellara27 »

dubbeldirk schreefCOLONis gesink er ook uit?
Ja, hij stond op tops te wachten, toen gooide Nibali de dubbel zestien uit... einde verhaal
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Wielrennen

Bericht door Fred Raket »

cancellara27 schreefCOLONHelaas niets kunnen zien vandaag. Thomas eruit zat er toch eens aan te komen. Niet dat hij dan gelijk 20 minuten aan zijn broek krijgt. Dat Nibali er voorbij komt zat er aan te komen, maar het is toch jammer voor Gesink.
Ik heb vandaag een minuut of 20 gekeken vanaf km 107. Hoop morgen nog wat meer te zien
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: Wielrennen

Bericht door cancellara27 »

Fred Raket schreefCOLON
cancellara27 schreefCOLONHelaas niets kunnen zien vandaag. Thomas eruit zat er toch eens aan te komen. Niet dat hij dan gelijk 20 minuten aan zijn broek krijgt. Dat Nibali er voorbij komt zat er aan te komen, maar het is toch jammer voor Gesink.
Ik heb vandaag een minuut of 20 gekeken vanaf km 107. Hoop morgen nog wat meer te zien
Morgen de Nederlandse berg. Stiekem hoop ik op de stunt van Mollema of Gesink... Maar ik ben bang dat ik daar niet voor hoef te kijken. Het klassement zal wel vast staan na morgen, dus Contador en Nibali verwacht ik morgen wel dat ze flink zullen aanvallen
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
DutchTedHankey
Lid
BerichtenCOLON 384
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:43

Re: Wielrennen

Bericht door DutchTedHankey »

TSUNAMI schreefCOLONJa maar je weet het nooit he. De Tour wacht op niemand en Froome kan zomaar van de berg afpleuren.
Het wiel is rond.
Erelid van wijlen darts.nu :)
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Wielrennen

Bericht door Fred Raket »

Het is echt spannend vandaag zeg.. Quintana rijdt 1m 25 voor Geel
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Wielrennen

Bericht door Fred Raket »

Machtig mooie overwinning voor Pinot
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: Wielrennen

Bericht door cancellara27 »

Een van de mooiste etappes die ik ooit heb gezien. Spanning en strijd tot op de meet. Persoonlijk vind ik het jammer dat Quintana niet sterker was, maar de koers had harder moeten zijn zodat Sky minder man had. Dan waren zijn kansen groter, want Froome was zeker niet onaantastbaar.
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: Wielrennen

Bericht door cancellara27 »

En hulde voor Robert en Bauke. Wordt vaak een hoop modder gegooid, maar 6e en 7e achter Froome, Quintana, Valverde, Nibali en Contador. Dat is gewoon zeer knap.
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Wielrennen

Bericht door Fred Raket »

cancellara27 schreefCOLONEn hulde voor Robert en Bauke. Wordt vaak een hoop modder gegooid, maar 6e en 7e achter Froome, Quintana, Valverde, Nibali en Contador. Dat is gewoon zeer knap.
Ik ben niet zo van het klassement, zie liever dat Lotto Jumbo 4 etappes won als Gesink 6e.

Pinot staat in de boeken als 2015 Alpe D'huez winnaar.
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: Wielrennen

Bericht door cancellara27 »

Ik vind het ook een prestatie. Top 10 in de tour kunnen we lang of kort over zijn, maar het is een top prestatie. Evenals de winst van Pinot.
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Wielrennen

Bericht door Fred Raket »

cancellara27 schreefCOLONIk vind het ook een prestatie. Top 10 in de tour kunnen we lang of kort over zijn, maar het is een top prestatie. Evenals de winst van Pinot.
Is ook een prestatie van het team, maar wie weet er over 3 jaar wie 6e of 8e in 2015 was ?
Ik zou nooit een team op offeren hiervoor, is er geen podium haalbaar dan ga je voor etappezege.
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: Wielrennen

Bericht door cancellara27 »

Fred Raket schreefCOLON
cancellara27 schreefCOLONIk vind het ook een prestatie. Top 10 in de tour kunnen we lang of kort over zijn, maar het is een top prestatie. Evenals de winst van Pinot.
Is ook een prestatie van het team, maar wie weet er over 3 jaar wie 6e of 8e in 2015 was ?
Ik zou nooit een team op offeren hiervoor, is er geen podium haalbaar dan ga je voor etappezege.
Ben ik niet met je eens. Het klopt misschien wel dat niemand het onthoud, behalve de renner/ploeg zelf. Neem maar van mij aan dat Talansky baalt dat hij 11e is geworden. Etappezege is voor iedere ploeg wel een doel, maar je moet er ook geluk bij hebben.
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Wielrennen

Bericht door Fred Raket »

cancellara27 schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
cancellara27 schreefCOLONIk vind het ook een prestatie. Top 10 in de tour kunnen we lang of kort over zijn, maar het is een top prestatie. Evenals de winst van Pinot.
Is ook een prestatie van het team, maar wie weet er over 3 jaar wie 6e of 8e in 2015 was ?
Ik zou nooit een team op offeren hiervoor, is er geen podium haalbaar dan ga je voor etappezege.
Ben ik niet met je eens. Het klopt misschien wel dat niemand het onthoud, behalve de renner/ploeg zelf. Neem maar van mij aan dat Talansky baalt dat hij 11e is geworden. Etappezege is voor iedere ploeg wel een doel, maar je moet er ook geluk bij hebben.
Tja, dat hou je altijd. net geen 3e, net geen 10e . beste Belg etc.... Dit rijden voor klassement is pas van de laatste jaren btw. Wat denk je hoe blij ze bij Giant Alpecin zijn met de zege. Barguil had ook 9e of 10e kunnen eindigen.

Maar gelukkig heeft niet iedereen de zelfde mening, dat zou ook saai zijn ;)
Gebruikers-avatar
Jeedebee
Lid
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 16:41

Re: Wielrennen

Bericht door Jeedebee »

Veel teams hechten veel belang aan het klassement vanwege het grote aantal Worldtour-punten dat daaraan verbonden is.
En Giant-Alpecin had graag gehad dat Barguil in de top 10 zou eindigen, maar wisten ook dat een inzinking bij een dergelijk jonge coureur zeer wel mogelijk is. Daarom hebben ze daar ook niet te hard op ingezet (maar vandaag kreeg hij wel begeleiding van Geschke om hem goed over de meet te krijgen).
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Wielrennen

Bericht door Rat »

Paar jaar geleden had ik goede hoop. 6de en 7de, fantastisch resultaat natuurlijk.

Maar ook deze generatie gaat Oranje nooit het Geel geven vrees ik.

Dan ontploft Nederland denk ik.


--

Wil ook een keer Alpe duez op. Zit er aan te denken toch weer een fiets te scoren. Maar ga dan wel alleen, of met wat vrienden. Die dag dat al die huilende mensen er zijn, voor die stichting, dat zou ik niet trekken. Rij zo jankend het ravijn in denk ik haha ;-).

Lijkt me wel heel mooi hoor, in het hoog gebergte fietsen. Zal wel eerst 'enkele' uurtjes moeten trainen nog.

Mensen hier die wel eens daar hebben gefietst? Dat is toch rete gaaf of niet?
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Wielrennen

Bericht door rproele »

Fred Raket schreefCOLON
cancellara27 schreefCOLONIk vind het ook een prestatie. Top 10 in de tour kunnen we lang of kort over zijn, maar het is een top prestatie. Evenals de winst van Pinot.
Is ook een prestatie van het team, maar wie weet er over 3 jaar wie 6e of 8e in 2015 was ?
Ik zou nooit een team op offeren hiervoor, is er geen podium haalbaar dan ga je voor etappezege.
Iedereen weet nog dat Boogerd destijds 5e was.
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: Wielrennen

Bericht door cancellara27 »

Anders weet zijn bankrekening het wel ;)
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Wielrennen

Bericht door Fred Raket »

rproele schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
cancellara27 schreefCOLONIk vind het ook een prestatie. Top 10 in de tour kunnen we lang of kort over zijn, maar het is een top prestatie. Evenals de winst van Pinot.
Is ook een prestatie van het team, maar wie weet er over 3 jaar wie 6e of 8e in 2015 was ?
Ik zou nooit een team op offeren hiervoor, is er geen podium haalbaar dan ga je voor etappezege.
Iedereen weet nog dat Boogerd destijds 5e was.
Met 4 etappezeges van Tom Steels(Bel)en waar Leon van Bon ook de etappe naar Pau mocht winnen van Rabobank ;)

In de tour zelf is het prijzengeld niet wat de meeste denken en zijn de gelden niet voor een invidueel waar Lotto Jumbo nog geen €15,000 binnenharkt door geen etappe te winnen. MTN pakt iets van €30,000 ;)
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Wielrennen

Bericht door rproele »

Het meest vreemde in dit alles dat een land als Nederland, met gemiddeld de meeste fietsen per persoon, al blij moet zijn met een 6e plaats.
Jarenlang hebben we dit ooit gedomineerd, maar nu verbazen we ons omdat we 6e worden en noemen we simpel de rest als te goed.
Met schaatsen denken een paar dat ze mee kunnen maar dit is toen even snoeihard bewezen van niet.
Wordt tijd dat we ook in het fietsen weer echt gaan meetellen lijkt me.
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: Wielrennen

Bericht door cancellara27 »

MTN Qhubeka heeft ook een paar dagen de bollen gedragen, en meegesprint met Hagen.
Het is natuurlijk een teleurstelling dat Lotto geen etappe pakt maar behalve Kruijswijk zaten ze er ook nooit dicht bij.
Het helpt dan ook niet dat Kelderman een paar keer op de grond terecht komt.

Maar moet Gesink dan in de eerste paar ritten zichzelf op een uur zetten zodat hij ruimte kan krijgen in de bergen, terwijl hij met geluk nog hoger kan komen? lijkt mij toch echt niet.

Dat Nederland niet mee telt op dit moment Zal toch echt aan de opleiding liggen van de renners. Van der Poel komt er wel aan maar dat is een halve Belg, en woont daar ook.
Hoe dat veranderd moet worden durf ik niet te zeggen. Misschien moeten we hopen op meerdere talenten die vanzelf doorstomen.
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Wielrennen

Bericht door Fred Raket »

Een paar uur is ook overdreven. Ik en velen met mij zien liever etappezeges ipv een klassement buiten het podium.
Met een deelname van Froome, Quintana, Valverde, Nibali en Contador maak je al bijna geen kans op een podium. Ik volg het wielrennen vanaf dat Joop Zoetemelk De Tour won ..
BUTTON_POST_REPLY