Wielrennen

Topics die NIET met darts te maken hebben
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: Wielrennen

Bericht door cancellara27 »

Ik denk dat we allemaal gelijk zagen wat er met Martin aan de hand was en dus ook dat dit te verwachten was. Maar het is toch jammer.

En team Sky zal extra vermoeid worden doordat ze de gele trui weer moeten verdedigen.
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Wielrennen

Bericht door Fred Raket »

Mark Cavendish pakt vandaag de overwinning. Jammer....
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: Wielrennen

Bericht door cancellara27 »

Tja, bij zo een sprint kan je weinig zeggen over verdiend of niet... Hij was gewoon de snelste.
Dat hij dan weer doet alsof hij god is mag van mij wel wat minder, maar dat is persoonlijk.
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Wielrennen

Bericht door rproele »

cancellara27 schreefCOLONTja, bij zo een sprint kan je weinig zeggen over verdiend of niet... Hij was gewoon de snelste.
Dat hij dan weer doet alsof hij god is mag van mij wel wat minder, maar dat is persoonlijk.
Zoals al was aangegeven was Greipel te netjes.
Cavendish had een ander zelf de hekken ingeduwd en de vermoorde onschuld gespeeld.
Helaas dus weer een overwinning voor hem.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Wielrennen

Bericht door Fred Raket »

rproele schreefCOLON
cancellara27 schreefCOLONTja, bij zo een sprint kan je weinig zeggen over verdiend of niet... Hij was gewoon de snelste.
Dat hij dan weer doet alsof hij god is mag van mij wel wat minder, maar dat is persoonlijk.
Zoals al was aangegeven was Greipel te netjes.
Cavendish had een ander zelf de hekken ingeduwd en de vermoorde onschuld gespeeld.
Helaas dus weer een overwinning voor hem.
Daarom heb ik niks met hem, mede renners een kopstoot geven etc..
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Wielrennen

Bericht door Fred Raket »

Ik vindt het wel jammer dat er geen leider is in de Tour nu. een Armstrong of Indurain mis je echt nu. iedereen wil met zoveel mogelijk renners op kop rijden en dat kan gewoon niet. Ik denk het niet maar misschien ontwikkelt Froome zich als een leider
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Wielrennen

Bericht door Dartsjournalist »

Armstrong wordt nergens gemist. Het zit niet in Froome z'n karakter om leiding te geven. Cancellara wel, maar die is afgestapt helaas.


Hopelijk kan Kwiatkowski vandaag de zege pakken, deze klim moet hem wel liggen. Sagan, Valverde en Purito zijn denk de andere kandidaten voor de ritwinst.
Twitter: @PVDarts180
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Wielrennen

Bericht door Fred Raket »

Luca Paolini is uit de Tour gehaald vanwege coke gebruik. dit is uit een test gebleken uit controle van afgelopen dinsdag. Paolini beweert nooit coke te hebben gebruikt, zo laat de perschef van Katuscha weten.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Wielrennen

Bericht door Fred Raket »

Mooie laatste 1.5km waar Froome Nibali er af rijdt en waar Vuillermoz ruim de overwinning pakt.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Wielrennen

Bericht door Fred Raket »

Wie zie je liever in het Geel; Froome of Nibali ?
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: Wielrennen

Bericht door cancellara27 »

Ik blijf Astana een vage ploeg vinden. Dus daarom zou ik hem niet aan Nibali gunnen. Alleen qua persoon vind ik Nibali wel weer leuker. Froome mist gewoon leiderschap in mijn ogen. Bradley Wiggins had dat veel meer en beter. Is dus een lastige vraag, al vond ik het niet vervelend vorig jaar dat Nibali de Tour pakte.

Als de "grote 4" pakken, gun ik het Quintana het meeste
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Wielrennen

Bericht door Fred Raket »

cancellara27 schreefCOLONIk blijf Astana een vage ploeg vinden. Dus daarom zou ik hem niet aan Nibali gunnen. Alleen qua persoon vind ik Nibali wel weer leuker. Froome mist gewoon leiderschap in mijn ogen. Bradley Wiggins had dat veel meer en beter. Is dus een lastige vraag, al vond ik het niet vervelend vorig jaar dat Nibali de Tour pakte.

Als de "grote 4" pakken, gun ik het Quintana het meeste
Idd, ben het geheel met je eens. BMC en Sky lijken ongeveer gelijk te eindigen zo in de ploegentijdrit
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Wielrennen

Bericht door Fred Raket »

Klassement na negende rit:
1. Chris Froome,GB,Sky 31.34.12
2. Tejay van Garderen,VS,BMC + 0.12
3. Greg Van Avermaet,Bel,BMC + 0.27
4. Peter Sagan,Slw,Tnk + 0.38
5. Alberto Contador,Spa,Tnk + 1.03
6. Rigoberto Urán,Col,Etx + 1.18
7. Alejandro Valverde,Spa,Mov + 1.50
8. Geraint Thomas,GB,Sky + 1.52
9. Nairo Quintana,Col,Mov + 1.59
10. Zdenek Stybar,Tsj,Etx z.t.
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: Wielrennen

Bericht door cancellara27 »

Behoorlijk dicht nog. Dit geeft toch redelijk aan welke ploeg het sterkste is. Maar dit zegt nog niets voor de bergen natuurlijk.
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Wielrennen

Bericht door Fred Raket »

cancellara27 schreefCOLONBehoorlijk dicht nog. Dit geeft toch redelijk aan welke ploeg het sterkste is. Maar dit zegt nog niets voor de bergen natuurlijk.
Dinsdag begint het pas echt ;)
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Wielrennen

Bericht door rproele »

cancellara27 schreefCOLONIk blijf Astana een vage ploeg vinden. Dus daarom zou ik hem niet aan Nibali gunnen. Alleen qua persoon vind ik Nibali wel weer leuker. Froome mist gewoon leiderschap in mijn ogen. Bradley Wiggins had dat veel meer en beter. Is dus een lastige vraag, al vond ik het niet vervelend vorig jaar dat Nibali de Tour pakte.

Als de "grote 4" pakken, gun ik het Quintana het meeste
Wiggins heeft zijn Tour zege enkel te danken aan de teamorders. Froome had hem destijds al in puin kunnen rijden maar aangezien Wiggins de kopman was mocht dit toen niet. Dus een echte leider zeker niet. Is ook niet raar aangezien zijn oorsprong uit het baanwieleren komt, als ik me niet vergis. Een eenzame discipline.
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: Wielrennen

Bericht door cancellara27 »

Baanwielrennen kent meerdere disciplines, waaronder ploegenachtervolging. Maar het is niet te vergelijken met de Tour.

Dat kopmanschap bedoel ik voornamelijk naast de fiets. Interviews met Froome vind ik eigenlijk geen zak aan. Je weet van te voren wat hij gaat zeggen...
Wiggins had humor (Engelse, maar dat is af en toe ook best leuk).
Froome had hem overhoop kunnen rijden maar het feit dat hij het niet deed maakt ook dat ik hem een beetje saai vind. Hij zit in het keurslijf en wil er ook niet uit...
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
Gebruikers-avatar
Der Kaiser
Lid
BerichtenCOLON 352
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2015, 11:44

Re: Wielrennen

Bericht door Der Kaiser »

Ben wel benieuwd wat een ploeg als Movistar gaat doen in de bergen. Valverde lijkt me nu niet een type die in dienst van Quintana kan/gaat rijden maar eerder voor zijn eigen kansen. Froome is mij iets te scherp, raakt al dagen in paniek, over geconcentreerd. Als die aangevallen gaat worden in de bergen zal die denk ik alles zelf proberen op te lossen...maar dat kan je niet volhouden. En dan Contador, hoe is zijn vorm? Lijkt me niet in een grootste vorm te zitten, of krijgt die hulp van andere Spanjaarden:). Laat de bergen maar komen:)
180's 2015: 29
180's 2016: 74
180's 2017: 71
Twitter: @Marceldekeyzer
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Wielrennen

Bericht door Fred Raket »

Zover ik weet is José Herrada de knecht van Quintana.
zometeen Andere tijden sport met Cees Priem :)
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Wielrennen

Bericht door rproele »

Contador lijkt toch te veel de Giro in de benen te hebben.
Maar een goede dag en alles kan draaien.
En om Contador uit het geel te krijgen zodra hij deze om heeft is vaak een hele lastige klus.
Eerlijk gezegd is van de Top favorieten Contador mijn eerste keuze, al zou van Garderen een leuk alternatief zijn.

Ben meer geïnteresseerd wat de Nederlandse renners er deze tour van bakken.
Gesink eindelijk eens zonder die druk van te voren zoals andere jaren?
Kan Mollema zijn overstap naar Trek waar maken als echte kopman?
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: Wielrennen

Bericht door cancellara27 »

Movistar is een prima team, en iedereen weet daar ook dat ze moeten werken voor Quintana.
Hetzelfde is het geval bij Tinkoff.

Gesink heeft natuurlijk geen last meer van zijn hart, wat vast meegespeeld heeft.
Toch denk ik dat Gesink moeilijk top 5 gaat rijden. Hij is eigenlijk gewoon te lang om een top klimmer te zijn, en dus te zwaar. maar hij mag me graag verassen, ik gun het hem zeker. En de Nederlandse media zijn gewoon eikels...

Mollema verwacht ik, als hij op de fiets blijft zitten, een top 10 van.
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
Gebruikers-avatar
Der Kaiser
Lid
BerichtenCOLON 352
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2015, 11:44

Re: Wielrennen

Bericht door Der Kaiser »

Mollema en Gesink kunnen inderdaad nog wel verrassen, wie weet met een etappe. Lotto zal dit jaar wel gaan aanvallen. Als Kelderman weer wat sterker gaat worden geef ik hem de meeste kans op een etappe. Maar de komende dagen waarschijnlijk veel Spanjaarden die voor eigen publiek willen vlammen. Zal Valverde meteen in de aanval gaan? Dan zal Froome moeten reageren en Quintana weer profiteren:).
180's 2015: 29
180's 2016: 74
180's 2017: 71
Twitter: @Marceldekeyzer
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Wielrennen

Bericht door Fred Raket »

Ik verwacht dinsdag en zeker woensdag de 14e een Franse renner die wint. En dat kan maarzo weer een onbekende zijn. De kopgroep qua ranking nu zal bij elkaar blijven een ontsnapping van een zie ik niet gebeuren, ook Gesink zullen ze niet laten gaan.
Gebruikers-avatar
Der Kaiser
Lid
BerichtenCOLON 352
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2015, 11:44

Re: Wielrennen

Bericht door Der Kaiser »

Morgen tijdens de feestadag zullen ze het absoluut proberen. Pinot, Bardet o.a. zullen aanvallen alleen de slotklim is best pittig, 15 kilometer lang met een gemiddeld stijgingspercentage van 7,4%. Zal spannend worden dus.
180's 2015: 29
180's 2016: 74
180's 2017: 71
Twitter: @Marceldekeyzer
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Wielrennen

Bericht door Fred Raket »

Ja Marcel, smeer het maar even in dat ik 1 dag in de warrie ben :lol:
BUTTON_POST_REPLY