Voetbal seizoen 2015-2016

Topics die NIET met darts te maken hebben
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door Fred Raket »

Van de Brom is in mijn ogen de enige kandidaat. Ik weet niet hoe zijn contact is met Ajax en zijn contract met AZ. Maar hij zit goed bij AZ.
Zou niet gek opkijken als De Boer zich langer verbindt aan Ajax.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door rproele »

Wat zou de reden zijn voor de Boer om langer te blijven?
Goedmaken wat hij de afgelopen 2 jaar heeft laten liggen?
Dit jaar is toch echt een schande als Ajax zijnde, zowel Europees als nationaal.
Dan kan volgens velen misschien PSV een selectie hebben met op sommige posities betere spelers, al ben ik het er grotendeels mee oneens, maar op zo een laatste wedstrijd MAG je dit echt niet weggeven.
Heb je 1 doelpunt nodig flikker je er desnoods 3 scorende spelers bij, omdat je bij gelijkspel of verlies niks hebt.

Ik zie voor de Boer geen eer meer te behalen, hierdoor zal de directie ook geen enkel probleem hebben om de wegen te scheiden.

Maar ja, de laatste jaren verbaast niks me meer bij Ajax, dus misschien tekent hij wel voor 5 jaar bij.

Ik hoop echter wel dat Ajax nu met de behaalde 2e plaats en dus voorronde CL eens zorgt voor een verrassing en zich wel plaatst. :evil:
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door Fred Raket »

Je kunt niet alles aan de trainer wijten. Ik verwacht ook niet dat het ineens super zou gaan met een andere trainer
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door DanMan »

Dat klopt, maar het blijft een feit, dat het voetbal het grootste deel van het seizoen ook niet echt om aan te zien was.
En daar mag een trainer toch wel op afgerekend worden?
Het tempo ontbreekt vaak en nog steeds te veel balletjes breed.
Te weinig lopende mensen met dieptepasses en te veel aanspelen in de voet.
Dus wat mij betreft mag een ander het eens proberen.
Niets ten nadele van De Boer overigens. Ik weet ook niet of een andere trainer het beter of anders zou kunnen/mogen doen.

Maar van mij mag er vers bloed worden ingebracht.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door cookie »

FdB moet wel blijven want hij heeft deze laatste wedstrijd laten zien geen topcoach te zijn. Alle mogelijke clubs zullen nu toch achter de oren krabben met deze rare keuzes.

Enige optie was voor Frank denk Swansea..

Want blijf het verdacht vinden dat de behangkoning, als ADO fan, FdB (lees Ajaxied) feliciteerde met zijn winst op PSV.

Cocu is dit seizoen wel FdB voorbijgestreefd als succescoach
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door cookie »

Fred Raket schreefCOLONVan de Brom is in mijn ogen de enige kandidaat. Ik weet niet hoe zijn contact is met Ajax en zijn contract met AZ. Maar hij zit goed bij AZ.
Zou niet gek opkijken als De Boer zich langer verbindt aan Ajax.
Mee eens! Lekker Vlaar meenemen.. Misschien vriendelijk vragen of Overmars afscheid neemt
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door Rat »

Hebben jullie ook zo een zin in de jaar cijfers van ajax rond oktober?


:lol:
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door Dartmat »

Zo, ik kom net van het Stadhuisplein afrollen. Mooi feestje weer hoor, ondanks de takkemuziek. Zoals gezegd: de onverwachtse zijn het fijnste. 8-)
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door rproele »

Ach ja, niks mooiers dan leedvermaak zullen we maar zeggen.
Zelfs al speelt je club volgend jaar weer Jupiler :mrgreen: maar wel met alle records qua opkomst.
Wat dat betreft de enige club die mee zou kunnen in Engeland qua supporters.
Kunnen sommige nep-Ajacieden wat van leren.

Cocu nu ineens een topcoach en beter dan de Boer?
Nee, had eerder een schande geweest niet kampioen te worden als je iedereen mag geloven met het beste materiaal, al zijn de meningen daar echt wel over verdeeld.
En daarbij zijn dit er pas 2 en geen 4!, en helemaal niet vanaf zijn 1e seizoen, het jaar dat ze moesten en de EL er zelfs voor lieten lopen.

Vanwege de prestatie in de CL?
Volgend seizoen hebben ze niet meer het geluk van pot 1 dit seizoen en zal het echt wel anders lopen.
Dit jaar hebben ze het maximale voordeel uit de indeling optimaal benut, dus ja blijft knap.
Maar is het dan meteen ook echt een betere coach?
Ieder zijn mening, maar denk dat die meer gevormd zal worden door de pet die men op heeft.

Ajax had minimaal 1 doorgang verdiend ware het niet dat onze nu gestopte Franse vriend natuurlijk geen maatregelen kon nemen tegen het "kunstje" van Lyon.
En die Chinees die mega rijk geworden is door die penalty in de 89 minuut van Schwalbotelli.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door cookie »

Natuurlijk heeft Frank de Boer meer titels.. Dit seizoen maakt hij alleen onlogische keuzes. Cocu maakt over de jaren alleen maar betere keuzes nadat Hiddink het mentorschap is aangegaan.

Wel of geen voordeel van loting, ze hebben thuis super gespeeld tegen alle ploegen. Fantastische resultaten vergeleken met Europees avontuur van Ajax.

Waar Frank in vorige seizoenen wel een redelijk team heeft kunnen smeden heeft hij dat nu niet gedaan, ondanks dat hij wel het materiaal heeft. Hij heeft Milik geen vertrouwen gegeven, Schöne afgeserveerd als wisselspeler en sleutelspelers Klaasen en Bazoer compleet uit vorm.

Hij is doorgedraaid met zijn jonge spelers..

Beide zijn het topcoaches, alleen is Cocu wat mij betreft nu verder. Naar mijn idee sneller klaar voor de echte top. De Boer zal nog wel een keer op zn plaat gaan net als Koeman bij Valencia.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door rproele »

Zoals ik al aangaf heeft 1 ieder zijn mening en daar is niks mis mee.
Zei ook al dat PSV optimaal heeft gepresenteerd in de CL, echter kan dit niet los gezien worden van het voordeel van pot 1.
Blijft het een topprestati? , al 100x aangegeven daarmee eens te zijn, maar blijf wel een keer realistisch van het voordeel.

Een Koeman, Cocu of de Boer zijn denk ik verder totaal niet te vergelijken.
Compleet andere coaches en Koeman heeft een veel eenvoudiger traject gehad.
In de luwte begonnen bij Vitesse waar niks werd verwacht.
Daarna een goed samenhangend Ajax onder zijn hoede, iets wat hij ook in de schoot kreeg bij psv. Natuurlijk moet je het dan nog steeds wel echt doen, maar hij heeft bij Feyenoord pas echt bewezen een topcoach te kunnen zijn, maar toen al wel jarenlange ervaring.
De Boer vanaf 1e jaar meteen 4x de schaal terwijl Cocu in zij 1e jaar toch echt ondermaats presteerde ondanks de hulp van de kopjes koffie met Guus en de ervaring van van Bommel.
Nu inderdaad de juiste inzichten en dit jaar het geluk zoals Frank die ook paar keer heeft gehad.
Alleen besliste Ajax het regen Twente in eigen voordeel in een rechtstreeks duel.

Denk echter dat het grootste probleem nu in Nederland is, de achterstand van de rest.
Terecht of niet in alle wedstrijden, maar Feyenoord in onderlinge duels tegen Ajax en PSV maar 1 punt?
AZ 0 en alleen Utrecht heeft Ajax echt pijn gedaan en zelfs meer gedaan dan enkel de 4 punten die 6 hoorden te zijn.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door Rat »

frank is 4 x kampioen. Die tellen allemaal net zo zwaar. Maar als je eerlijk bent, zijn er daarvan 2 totaal onterecht. Eigenlijk maar 1 keer echt dik verdiend, veel beter dan de rest, kampioen geworden.

In europa helemaal niks gepresteerd. Niks.

En dan wordt er steeds naar de de zware pool gewezen. Maar dan vergeet je even de uitschakelingen tegen kopenhagen, rapid wien, red bull salzburg....

En ook in de europa league winnen ze amper een pot. Na de winter zie je ze nooit. En het wordt steeds slechter, want nu winnen ze al niet eens wedstrijden over de grens tegen c landen. Celtic, molde etc.... Om je dood te schamen.


Het veldspel..... Wordt elk jaar saaier. En beter wordt het niet.

Er is niet 1 speler waarvan je kan zien dat die bij ajax echt beter geworden is onder leiding van Frank.

Verder merkwaardige opstellingen en wissels. Mondige spelers, vaak net die gasten die wat extras hebben, worden weg gestuurd of zitten op de tribune.


Velen zeiden het jaren geleden al, die eerste 3 kampioensschappen hebben zand in de ogen gestrooid van de ajax supporters.


Het is namelijk een FLUT trainer. Nivo danny blind.

Ik vind het verder een prima gast hoor, en een fantastisch voetballer. Maar dit wordt geen grote trainer. Als je ook de paniek zag, tegen de graafschap.... Gewoon slecht voorbereid. Geen idee wat te doen als het een half uur voor tijd gelijk staat.


Maar..... Het blijft voetbal.... Ge wit het vaak nie. Stel hij mag naar tottenham, pakt daar de titel, dan is ie toch waar hij wil zijn.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door cookie »

Een flut trainer is ook wel even opportunistisch, maar Frank had dit jaar wel beter mogen presteren tegen de middenmoot van Europa.

Winnen wat je kan winnen.. Daarbij heb ik nu niet het idee dat Ajax een framework heeft om op door te bouwen.

Koeman doet het idd pas goed na Valencia. Daarom denk ik dat Frank pas top wordt wanneer hij minimaal twee andere teams heeft gecoacht. Enige wat Frank echt mega goed heeft gedaan, dat is zijn weg vinden tussen twee kampen.
Nu is hij een ideoloog met Ajax hart.

En ik had dit niet gezegd als hij nu:
- een basis heeft voor volgend jaar
- niet had gewisseld op basis van ruimte achter de verdediging, ondanks dat laatste 20min graafschap terug zou worden gedrongen
- een verdediger hoger wordt ingeschaald als Milik
- er mentaal geen plan was om te schakelen na 1-1
- minimaal had overwinterd in Europa League
- beter gepresteerd had zonder midweekse verplichtingen in beker of Europa League.

Het is een goede coach die nu niet heeft gepresteerd. En ik maak me daarom wel zorgen..

Verder heb je gelijk dat verschil groot is met de rest. Vermoed dat AZ minder opportunistisch gaat spelen in de grote duels. Verder zijn Feyenoord, Twente en Vitesse nog afwezig.
Feyenoord zoekt nog vastigheid nu het weer terug terug aan de top is.
Groningen heb ik wel goed gevoel bij met Faber.


Komend jaar gaan AZ en PSV het goed doen..
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door Rat »

Feyenoord moet gewoon dat nieuwe stadion weg zetten. (Zei toch dat die verbouwing niet door ging. Waanzinnig was dat)

En dan zijn ze binnen 2 jaar kampioen en overlopen ajax en zeker psv. Daar ben ik van overtuigd.


En dan komen er hele zware tijden aan voor de feyenoord haters. Het wordt verschrikkelijk.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door Fred Raket »

Je moet ook wel een selectie hebben op Ajax niveau. Met het materiaal wat De Boer heeft had ie landskampioen kunnen worden. alles wees ernaar, alle kranten stonden al vol en dan faalt het hele team in Doetinchem....
Niemand van Ajax aan spelers zie ik slagen in Spanje, Italië, Duitsland of Engeland bij een top 5 club. Spelers die af en toe goed presteren in de huidige Eredivisie worden door media geprezen en daardoor stijgt hun verhandelswaarde. Daar lijkt tegenwoordig alles om te draaien. Nu missen ze het EK nog
waar de scouts actief gaan zijn. Niet alleen Ajax btw. PSV heeft het goed gedaan in Europa aan resultaat, meer ook niet. Neem nu Luuk de Jong, die kan beter zijn jaren slijten bij PSV, en een icoon daar worden. dat zie ik wel zitten, maar in Europa niet. ook nu niet na zijn tijd bij PSV. Je ziet wel aan het NL elftal waar de beste spelers thuis horen van NL, dat het huidige spelersbestand van Nederland weinig voorstelt.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door rproele »

Idd was dit jaar extreem SLECHT Europees.
Maar elk jaar ervoor altijd door na de winterstop, helaas dan EL, ook vaak nog 1 of 2 ronde door
Dus ach, je verhaal rammelt ,net als Kopenhagen volgens mij, was destijds voor plaatsing CL neem ik aan dat je bedoelt, en was niet onder Frank.

PSG, Dortmund, Barca of Real is wat anders als Wolfsburg en een ManU in opbouw.
Misschien niet ik budget maar dat waren toen wel de landskampioenen.
Dus ja, 500% zwaardere poules.
Kan je willen negeren, moet je zelf weten, misschien als Cocu het redelijk bij elkaar kan houden is dit jaar de kans zijn klasse te bewijzen, vanuit pot 3 ipv 1.
Lyon was destijds ook landskampioen volgens mij en daar werd je mee genaaid.
Maar je mag het zien zoals jij wilt, alles wat Ajax gericht is is natuurlijk slecht.
Of Frank het allemaal beter heeft gemaakt? Nee Niet altijd maar de Eriksens, Vertonghen, Alderweireld en de Jong zijn destijds wel gegroeid en hebben een mooie stap ermee verdiend.
Spel is daarintegen ben ik met je eens steeds krampachtiger geworden en slechter, behalve bv tege AZ en Twente.

Ik vind dus wel dat de koek op is voor de Boer en de eer aan zichzelf kan houden.
Maar net zo slecht als Blind op 100 % nee want hij heeft wel puinhoop van zijn voorganger opgeruimd iets wat Blind niet lukte met de puinhopen van Guus.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door Fred Raket »

Het zou mooi zijn voor PSV als ze de huidige spelers behouden. Na nog een goed komend seizoen zijn de spelers meer waard en kunnen ze beter beoordeeld worden.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door cookie »

rproele schreefCOLONIdd was dit jaar extreem SLECHT Europees.
Maar elk jaar ervoor altijd door na de winterstop, helaas dan EL, ook vaak nog 1 of 2 ronde door
Dus ach, je verhaal rammelt ,net als Kopenhagen volgens mij, was destijds voor plaatsing CL neem ik aan dat je bedoelt, en was niet onder Frank.

PSG, Dortmund, Barca of Real is wat anders als Wolfsburg en een ManU in opbouw.
Misschien niet ik budget maar dat waren toen wel de landskampioenen.
Dus ja, 500% zwaardere poules.
Kan je willen negeren, moet je zelf weten, misschien als Cocu het redelijk bij elkaar kan houden is dit jaar de kans zijn klasse te bewijzen, vanuit pot 3 ipv 1.
Lyon was destijds ook landskampioen volgens mij en daar werd je mee genaaid.
Maar je mag het zien zoals jij wilt, alles wat Ajax gericht is is natuurlijk slecht.
Of Frank het allemaal beter heeft gemaakt? Nee Niet altijd maar de Eriksens, Vertonghen, Alderweireld en de Jong zijn destijds wel gegroeid en hebben een mooie stap ermee verdiend.
Spel is daarintegen ben ik met je eens steeds krampachtiger geworden en slechter, behalve bv tege AZ en Twente.

Ik vind dus wel dat de koek op is voor de Boer en de eer aan zichzelf kan houden.
Maar net zo slecht als Blind op 100 % nee want hij heeft wel puinhoop van zijn voorganger opgeruimd iets wat Blind niet lukte met de puinhopen van Guus.
Zo erg rammelt het verhaal niet, want ik beoordeel nu op basis van het afgelopen seizoen. Je blijft zelf ManUtd en Wolfsburg vergelijken met PSG, Barca en Real, maar dat is helemaal niet relevant in dit gesprek.

De feiten zijn dat De Boer het goed heeft gedaan afgelopen jaren en dit jaar serieus fouten heeft gemaakt. In de eredivisie heeft hij 3 slechte wedstrijden gehad van de 34 tegen Feyenoord, Utrecht uit en thuis, NEC en De Graafschap. Je kan een keer verliezen van PSV en een keer van Feyenoord.

Dit jaar heeft hij dit gepresteerd in Europa tegen de teams die nog een niveau slechter zijn dan een Man United en Wolfsburg in opbouw:
Rapid Wien thuis 2-3
Rapid Wien uit 2-2

Jablonek thuis 1-0
Jablonek uit 0-0

Celtic thuis 2-2
Molde FK uit 1-1
Fenerbahce uit 1-0
Fenerbahce thuis 0-0
Celtic uit 1-2
Molde FK thuis 1-1

Misschien maar goed dat Ajax niet in de Champions League mocht ballen.

Niet dat ik nu FdB als slechte coach neer zet, want zie in hem nog wel de opvolger van Danny Blind. Ik had hem alleen hoger ingeschat dan dat hij nu heeft laten zien. Beter in Europa, maar ook beter tegen De Graafschap en NEC! De paniek die hij uitstraalde in de 55e minuut was echt onwaardig.

Ben het er wel mee eens dat een Feyenoord met een groter stadion eindelijk zich kan gedragen als topclub. Nu is het een mooie volksclub met een mooi stadion.

Laten we hopen dat we daardoor meer aantrekkingskracht voor het Nederlands voetbal krijgen.
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door DanMan »

Ik had van Frank aanvallender voetbal verwacht.
Meer richting Cruijff. Met zijn allen druk zetten en vooruit voetballen.
Dacht dat dat ook de bedoeling was...

De grote paniek zal er zijn geweest, omdat hij met een titel afscheid wilde nemen.
Als hij zou blijven, was hij, denk ik, rustiger gebleven.

Qua resultaten heeft De Boer het in de eredivisie uitstekend gedaan de afgelopen jaren, maar het voetbal was vaak gedurende die jaren niet om aan te zien. Uitzonderingen daar gelaten.
Al stond de verdediging dit seizoen als een huis. Alleen omdat de laatste wedstrijd zo'n puinhoop was, ligt alles onder een vergrootglas en lijkt Frank gefaald te hebben. Was hij hiermee toch kampioen geworden, had bijna niemand het er, ondanks de slechte wedstrijd, nog over gehad. Dan lag het puur aan de kampioensdruk.

Is Bosz wat voor Ajax? Ik hoorde, dat Overmars zeer gecharmeerd van hem was, maar het probleem is, dat ik niet meer zo gecharmeerd ben van Overmars. Zelfde geldt voor Van der Sar. Totaal ongeschikt in de media.
Of wordt Kluivert direct doorgeschoven? :lol:
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door Dartsjournalist »

Ik hoop in ieder geval van harte dat FdB zo snel mogelijk Danny Blind opvolgt.

Lees hier en daar dat wellicht Peter Bosz hem zal opvolgen indien FdB vertrekt. Ik denk dat dat zelfmoord voor Ajax is. Ze misschien ontiegelijk veel kansen omdat hun materiaal gewoon niet goed genoeg is en met Peter Bosz kan je gerust het aantal tegentreffers X2 doen, terwijl dat misschien wel de redding was van Ajax dit seizoen. ( En Makkelie natuurlijk :P )
Twitter: @PVDarts180
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door cookie »

Bosz heeft het toch wel aardig gedaan bij Vitesse. Naïef qua speelstijl en krijg vaak de kriebels van hem bij interviews.

Overmars is een fantastische zakenman en hij kan nu zijn transfer maken naar Philips ofzo. Perfect beleid voor de beurs, maar niet voor een voetbalclub.

Met van de Sar heb ik altijd "als je aan hem komt, dan kom je aan mij". Wat een fantastische keeper en aanvoerder. Mooi boegbeeld, misschien alleen niet heel vaardig ;)
Gebruikers-avatar
Diesel
Lid
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2016, 17:39

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door Diesel »

Fred Raket schreefCOLONHet zou mooi zijn voor PSV als ze de huidige spelers behouden. Na nog een goed komend seizoen zijn de spelers meer waard en kunnen ze beter beoordeeld worden.
Die vlieger gaat niet op want de waarde van een speler wordt voor een groot deel ook bepaald door de lengte van het contract.
Target Adrian Lewis Gen.3 90% 23 gram
Target Dave 'Chizzy' Chisnall 90% 24 gram


Favoriete speler: Adrian Lewis

2016: 180 - 34x
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door rproele »

[quote="cookie"][/quote]

Reageerde niet op jouw bericht, dus je hele betoog was niet nodig.

Maar ook dat is weer alles herleiden naar dit seizoen, waar iedereen al zegt dat het te slecht was, zeker Europees.

Maar goed, iedereen wil de prestatie van PSV alleen maar groter en groter doen lijken.
Natuurlijk was het een topprestatie dat ze de 2e ronde van de CL gehaald hebben, daarin ook nog eens top 2x 0-0 tegen de op dit moment finalist Atletico en misschien wel winnaar straks.
Maar als je het heel eerlijk neemt, hebben ze het kampioenschap gewonnen of heeft Ajax het verloren?
Europees zijn in budget ManU en Wolfsburg natuurlijk vele male groter dan PSV, maar is Manu beduidend nog steeds zoekende en Wolfsburg de huidige nummer 8 in Duitsland.
Ga dan lekker stug doorgaan alsof dit hetzelfde is als ieder jaar Barca of Real in 5jaar, kampioenen van Spanje, of PSG of Lyon die toen zelf kampioen waren, of toenmalig kampioenen Dortmund of City.
En dan ieder jaar wel tenminste overleven naar de EL, dus niet na de winterstop niet meer actief.
Destijds werd bv PSV ook uitgeschakeld in EL poule met Odessa,Ludogorets, Dnipropetrovsk en het toen slechtere Napoli.
En dat allemaal omdat toen Europees niet belangrijk was, enkel het kampioenschap, wat ze ook niet haalde.
Dus ook PSV is schuldig aan de teloorgang op de Europese rangschikking, niet enkel Ajax, Feyenoord, AZ , Groningen, Vitesse's en Twente's bv.

Dus ja, Ajax is slecht, Frank een flut trainer geen enkele speler deugt, enkel en alleen al omdat hij er speelt.
Van de Sar een lange darm, Bergkamp een stille idioot en Overmars een gierige zakkenvuller (Overmars staat vast voor RvC? aangezien die beslissen).
Eerlijk gezegd boeit het me niks, ben en blijf ik voor Ajax, mogen andere de hoon steken, na de laatste wedstrijd nog terecht ook, en dan?
Volgend seizoen gaan we weer vol goede moed hopen dat het beter gaat en als nog schaal 34 omhoog gaat.
En misschien hebben we dan Makkelie in de beker tegen Feyenoord en hebben de scheids aan onze kant en wordt Kuijt wel afgefloten ipv een zogenaamd eigen doelpunt van Veltman.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door cookie »

Ajax heeft het kampioenschap verloren.. Voor Europees voetbal had ik liever Ajax kampioen zien worden.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door Rat »

:lol:

Enige keren dat ze een rondje na de winter speelden was omdat ze 3de werden in de champions league poul. Om vervolgens te verliezen tegen bv steaua en vernietigd worden door red bull.


Kopen hagen, klopt dat is al langer geleden, my bad. Eriksen, vooruit, die wil ik best geven hoor. Een deens top talent die overal naar toe kon, lol. Goed gedaan van Frank. Maar voor de rest rammelt het aardig hoor.

Als je ook de afgelopen jaren de ajax forums leest. Zijn niet bepaald blij met Frank.....


En nee, ik heb niks tegen ajax. (Dacht dat het inmiddels al wel duidelijk was aan welke club ik een hekel heb, lol) Maar de feiten liegen niet. 4 x kampioen met saai spel en verder helemaal niks.

Ik denk zelfs dat je europeees gezien steeds verder achterop raakt. Maar laten we hopen dat dit jaar wel het dieptepunt was.
BUTTON_POST_REPLY