Voetbal seizoen 2015-2016

Topics die NIET met darts te maken hebben
BUTTON_POST_REPLY
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2913
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door ratm »

Het seizoen is al begonnen maar nog geen eigen topic :o
Wat zijn jullie verwachtingen? Ik zie Psv wel als favoriet voor de titel, vooral omdat ik Ajax niet heel geweldig vind. Feyenoord moet lekker mee kunnen draaien, ben best tevreden over de aankopen tot nu toe.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door Dartsjournalist »

Voor mij is de lol van de seizoenstart helemaal verziekt door die jankende politieagenten. Ik vind het echt een schande dat zij keer op keer sportevenementen gebruiken om achter de rug van voetbalfans (en afgelopen zomer bijna ook wielerfans) hun zin door te drijven. Ze zouden moeten staken tijdens Prinsjesdag... Maar ja, daar hebben ze het lef niet voor.

Agenten, dienders, zijn er om het volk te dienen, zij worden dan ook betaald door belastinggeld van de bevolking. Dezelfde bevolking die de afgelopen jaren in een economische crisis heeft gezeten. Collectieve loonsverhoging is dan ook een zeldzaamheid, en het is dan ook onbegrijpelijk dat de politie nóg meer wil dan de loonstijging van 5%, plus een eenmalig zakcentje van 500 euro. Deze staking stinkt naar machtsmisbruik, bah.

Schending vrijheid van meningsuiting (demonstranten Koningsdag oppakken, en iemand die 'fuck de koning' riep aanhouden), machtsmisbuik (zie bovenstaande), doodslag (Arubaanse arrestant in Den Haag); politie is lekker bezig dit jaar.

Op naar speelronde twee, dan begint het nieuwe seizoen voor mij pas echt...
Twitter: @PVDarts180
DutchTedHankey
Lid
BerichtenCOLON 384
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:43

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door DutchTedHankey »

Dartsjournalist schreefCOLONVoor mij is de lol van de seizoenstart helemaal verziekt door die jankende politieagenten. Ik vind het echt een schande dat zij keer op keer sportevenementen gebruiken om achter de rug van voetbalfans (en afgelopen zomer bijna ook wielerfans) hun zin door te drijven. Ze zouden moeten staken tijdens Prinsjesdag... Maar ja, daar hebben ze het lef niet voor.

Agenten, dienders, zijn er om het volk te dienen, zij worden dan ook betaald door belastinggeld van de bevolking. Dezelfde bevolking die de afgelopen jaren in een economische crisis heeft gezeten. Collectieve loonsverhoging is dan ook een zeldzaamheid, en het is dan ook onbegrijpelijk dat de politie nóg meer wil dan de loonstijging van 5%, plus een eenmalig zakcentje van 500 euro. Deze staking stinkt naar machtsmisbruik, bah.

Schending vrijheid van meningsuiting (demonstranten Koningsdag oppakken, en iemand die 'fuck de koning' riep aanhouden), machtsmisbuik (zie bovenstaande), doodslag (Arubaanse arrestant in Den Haag); politie is lekker bezig dit jaar.

Op naar speelronde twee, dan begint het nieuwe seizoen voor mij pas echt...
Je journalistieke kant moet je maar bij darts laten, dit slaat nergens op ;)
Erelid van wijlen darts.nu :)
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door Dartsjournalist »

DutchTedHankey schreefCOLON
Je journalistieke kant moet je maar bij darts laten, dit slaat nergens op ;)

Jij vindt het geen machtsmisbruik? Is toch echt overduidelijk dat daar sprake van is.
Twitter: @PVDarts180
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2913
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door ratm »

Dat politie/justitie niet goed bezig is kan ik mee inkomen maar het is hun goed recht om te staken. Het echte probleem is natuurlijk dat er zonder politie niet gevoetbald kan worden omdat men zich niet kan gedragen.
Snap da voor jouw als psv-er de competitie pas volgende week echt begint, voor mij als feyenoorder is het afgelopen weekend begonnen. Was niet best, wel de punten.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door Dartsjournalist »

Het is inderdaad hun goed recht om te staken, maar het is triest om steeds de sport hiervoor te gebruiken.

Ik ga Feyenoord ook wat meer gunnen dan de afgelopen jaren. Dirk Kuyt komt uit mijn dorp Katwijk dus ik hoop dat hij het goed gaat doen :). Desondanks hoop ik dat de triple naar PSV gaat. We zijn in ieder geval al op 1/3.
Twitter: @PVDarts180
Gebruikers-avatar
Penguin
Lid
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 23:46

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door Penguin »

Lekker begin van Ajax ybabl (weet ff niet meer hoe je tegenwoordig heet :D). Wereldgoal van El Ghazi. Het zal de kater van de voorronde CL niet wegspoelen, maar toch. Rapid Wien eindigde vorig seizoen maar 6 punten achter Red Bull Salzburg, een ploeg waar Ajax niet zo lang geleden nog compleet door werd weggespeeld. Dus iedereen kan wel minderwaardig over Rapid doen, maar het zijn geen 11 banketbakkers die voetballen er voor de hobby bij doen natuurlijk. De tijden dat Ajax met twee vingers in de neus van dit soort clubs won liggen heel ver achter ons. En ook in die tijden werd bijvoorbeeld Feyenoord door Rapid Wien opgerold (Carsten Jancker, ik heb er soms nog nachtmerries van).

Het bruggetje naar Feyenoord is gemaakt. Na van VVV te hebben verloren en twee keer thuis volledig kansloos te zijn geweest tegen Southampton en Olympiakos, die niet eens voluit gingen, hebben we met de grootst mogelijke moeite van Utrecht gewonnen. Gelukkig zijn volgende week onze paniekaankopen erbij. Aan het technische beleid is intussen geen touw meer vast te knopen, maar slechter kan het spel van Feyenoord niet worden. Het is dood- en doodzonde dat we Boëtius kwijt zijn en inmiddels kunnen we ook wel zeggen dat Mulder geen slechtere keeper dan Vermeer was. Dat vermoedde ik al toen Vermeer werd aangekocht, maar ik heb me daarna zand in de ogen laten strooien door zijn goede start. Eind vorig seizoen keepte hij al matig en het wordt alleen maar erger. Zonde dat dat ten koste is gegaan van een eigen jeugdproduct (en ook nog op een heel vervelende manier) en geld heeft gekost dat Feyenoord aan een andere speler had kunnen besteden. Nu maar hopen dat Van der Heijden (waar ik overigens wèl blij mee ben, maar dan als vervanger van Kongolo die al lang slecht speelt) of straks Botteghin niet de plek van Van Beek gaan innemen en hij het volgende grote talent wordt dat door Feyenoord zelf om zeep wordt geholpen.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door Dartsjournalist »

Als Gio slim is; verplaatst hij Kongolo weer naar de LB-positie, want Nelom is echt heel erg slecht.
Twitter: @PVDarts180
Gebruikers-avatar
Der Kaiser
Lid
BerichtenCOLON 352
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2015, 11:44

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door Der Kaiser »

Denk dat het dit seizoen tussen Feyenoord en PSV gaat. Feyenoord heeft met Elia, Kramer/Kazim en Kuyt echt een prima aanval en het middenveld is ook degelijk. Vejinovic gaat daar de man worden, die heeft echt alles in zich. Als Botteghin eventueel komt zal Kongolo naar de back positie gaan verwacht ik. Wie weet halen ze Urby wel...die traint alleen maar in Amsterdam :D :D :D .

PSV weet ik nog niet. Kopen weer veel buitenlanders dus die moeten zich snel aanpassen. Dat duurt meestal even is gebleken de laatste jaren. Ben dus zeer benieuwd wat ze vanavond doen in Den Haag.

Voor mij begint de competitie ook pas vrijdag...leve de Jupiler Leaque waar een oneven aantal ploegen in spelen. Maar als ik NAC en Go Ahead zo zag kan Sparta Rotterdam misschien dit seizoen eindelijk weer promoveren. We blijven dromen :D
180's 2015: 29
180's 2016: 74
180's 2017: 71
Twitter: @Marceldekeyzer
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door Dartsjournalist »

Hopelijk dat ze Brenet betrekken in de koop van Moreno. Wat was hij slecht zeg. Wel knap dat we zonder cruciale defensieve fouten toch twee tegendoelpunten krijgen... Penalty dat geen penalty was en een wereldgoal van de keeper in de 95ste minuut. Ik hoop dat Moreno er snel is, kan hij linksback spelen tot Jetro terug is. Ik ga liever niet de CL in met Brenet als linksback.
Twitter: @PVDarts180
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door Fred Raket »

Iemand als Voetbal Inside gekeken ?
Gebruikers-avatar
Der Kaiser
Lid
BerichtenCOLON 352
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2015, 11:44

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door Der Kaiser »

Ik kijk dat bijna nooit meer. Mensen zo makkelijk afzeiken is te makkelijk al moet ik zeggen dat het ook vaak grappig kan zijn. Maar niet op de man af.

Derksen zit daar enkel zijn vriendjes te promoten en de rest is altijd slecht. Misschien zal dat nu minder zijn nu ze verbroken met VI hebben. Ze waren wel weer bezig hoorde ik afgelopen maandag.
180's 2015: 29
180's 2016: 74
180's 2017: 71
Twitter: @Marceldekeyzer
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2913
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door ratm »

Penguin schreefCOLON Aan het technische beleid is intussen geen touw meer vast te knopen
Wat vind jij zo slecht aan de huidige aankopen dan? Dat Boetius weg is, is inderdaad erg jammer. Al heeft hij vorig jaar niets laten zien natuurlijk.
Dartsjournalist schreefCOLONAls Gio slim is; verplaatst hij Kongolo weer naar de LB-positie, want Nelom is echt heel erg slecht.
Zou een hele logische keuze zijn
Fred Raket schreefCOLONIemand als Voetbal Inside gekeken ?
gezien, weinig veranderd
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door Dartsjournalist »

Wel goed dat ze het daar voor Krabbendam hebben opgenomen, die boycot slaat echt nergens op. Ik had wel verwacht dat ze het nog zouden hebben over de ''transfer'' van Thijs Slegers naar PSV, misschien komt dat vrijdag nog. Overstap van Slegers werpt nu al z'n vruchten af; er lekt niks meer uit en er wordt meer met de fans/media gecommuniceerd. Goede zet van Toon!
Twitter: @PVDarts180
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2913
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door ratm »

Dartsjournalist schreefCOLONWel goed dat ze het daar voor Krabbendam hebben opgenomen, die boycot slaat echt nergens op.
Boycot slaat nergens op inderdaad. Clubs doen veel te moeilijk tegenwoordig. Extreem bang voor onrust. Aan de andere kant mag iedere club zelf weten aan wie ze wel of niet interviews geven.
En aangezien de interviews 100 keer gewijzigd worden voor ze worden gepubliceerd heb ik al jaren niets interessants meer in de voetbal interviews gelezen, zal het dus niet missen ;)
DutchTedHankey
Lid
BerichtenCOLON 384
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:43

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door DutchTedHankey »

Haha dat NAC zou wel even kampioen worden :mrgreen:
Erelid van wijlen darts.nu :)
Swedish Chef
Lid
BerichtenCOLON 528
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 17:23

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door Swedish Chef »

DutchTedHankey schreefCOLONHaha dat NAC zou wel even kampioen worden :mrgreen:
Jo / Rat, waar ben je? ;)
I'm no longer a slave to fear, I am a child of God
Gebruikers-avatar
Penguin
Lid
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 23:46

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door Penguin »

ratm schreefCOLON
Penguin schreefCOLON Aan het technische beleid is intussen geen touw meer vast te knopen
Wat vind jij zo slecht aan de huidige aankopen dan? Dat Boetius weg is, is inderdaad erg jammer. Al heeft hij vorig jaar niets laten zien natuurlijk.
Het beleid van de eigen jeugd bedoel ik. Er is nu alleen maar gekocht. Dat is een duidelijke trendbreuk.
Boëtius wilde niet verlengen, ik snap dat je dan geen andere keuze hebt dan hem nu te verkopen, maar ik vind het jammer dat Feyenoord niet meer heeft gedaan om hem te houden. Ze zullen hem niet goed genoeg gevonden hebben. Ik heb daar een andere mening over.
Ook Sleegers mag nu vertrekken. Daar zag ik het helemaal in zitten, dus ook dat vind ik onbegrijpelijk. Hij heeft niet eens een eerlijke kans gehad.
Met Gustafson moet ik ook nog maar zien wanneer die een kans gaat krijgen. Hij heeft 5 middenvelders voor zich en de trainer stelt er maar 3 op. Zo'n jongen moet je gewoon inbrengen als je een keer 3-0 voorstaat (al gebeurt dat maar zelden) zodat ie alvast wat minuten kan maken.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2913
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door ratm »

Penguin schreefCOLON Het beleid van de eigen jeugd bedoel ik. Er is nu alleen maar gekocht. Dat is een duidelijke trendbreuk.
Boëtius wilde niet verlengen, ik snap dat je dan geen andere keuze hebt dan hem nu te verkopen, maar ik vind het jammer dat Feyenoord niet meer heeft gedaan om hem te houden. Ze zullen hem niet goed genoeg gevonden hebben. Ik heb daar een andere mening over.
Ook Sleegers mag nu vertrekken. Daar zag ik het helemaal in zitten, dus ook dat vind ik onbegrijpelijk. Hij heeft niet eens een eerlijke kans gehad.
Met Gustafson moet ik ook nog maar zien wanneer die een kans gaat krijgen. Hij heeft 5 middenvelders voor zich en de trainer stelt er maar 3 op. Zo'n jongen moet je gewoon inbrengen als je een keer 3-0 voorstaat (al gebeurt dat maar zelden) zodat ie alvast wat minuten kan maken.
Oke dan begrijp ik wat je bedoelt. Op zich vind ik de aankopen niet zo slecht. Dat Boetius is vertrokken is erg jammer, wat mij betreft had het vasthouden van dat soort talenten prioriteit nummer 1 moeten zijn. Van Sleegers vind ik het vooral jammer dat hij geen kans heeft gehad. Jari Schuurman schijnt een enorm talent te zijn, hopelijk krijgt hij wel zijn kans ondanks al die middenvelders
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door rproele »

Als je op de leeftijd van Boëtius weer een jaar niet het vertrouwen krijgt van je trainer is het logisch dat je liever weggaat dan weer een jaar weggooien.
En hij heeft geen keuze gemaakt voor geld maar meer voor meer spelen in de hoop daarna wel de stap te maken.
Iets wat we niet kunnen zeggen over bv Kishna met zijn zakkenvullende zaakwaarnemer.
Niets gepresteerd in 26 wedstrijden en vervolgens denken dat je de man bent.
Klagen dat je geen kans gekregen hebt, waar komen die 26 wedstrijden vandaan dan, en dat de trainer je niet zit zitten.

Ik denk dat voor de orginele top 3 de eerste weken van doorslaggevend oordeel zullen zijn.
Behoudt Ajax vertrouwen in de competitie alsmede halen ze de poulefase van de EL.
Is de uitslag tegen ADO eenmalig voor PSV en zal met de komst van Moreno het gat in de defensie gesloten worden, al hebben ze nog steeds prutser Bruma lopen.
Feyenoord heeft vanwege het gemis aan Europese wedstrijden het voordeel van de twijfel aangezien Kuijt niet te veel belast zal worden. Maar of hij de echte verlosser gaat worden samen met de rest van de meiden van K3 is maar de vraag.
Ik denk wel dat de rest geen hoge ogen gaat gooien of Vitesse moet zich weer eens als killer in topwedstrijden opwerpen. Als is het maar de vraag hoe lang het goed blijft gaan ieder jaar een nieuw team te moeten laten samenspel.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door Fred Raket »

Genoten van Heracles gisteren, nu nog kijken wat Twente doet tegen Zwolle
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door rproele »

Is er nog iemand die geloof heeft in een eerlijk verloop van deze jaargang?
Na 3 rondes al zoveel dwalingen vooral van de scheidsrechters die echt wedstrijden beslissen?
Ik heb er een hard hoofd in dit seizoen.
Ik weet niet wie in Zeist echt de scepter zwaait maar die wil volgens mij de aankomende kampioen bepalen.

Ik wacht aankomend weekend gespannen af wie de voorkeur krijgt in de zondag wedstrijd.

Ikzelf hoop op een gelijk spel al mag winst voor PSV zo waar ook wel, maar je weet niet hoe Zeist hierin staat natuurlijk.

Dan maar even naar de wedstrijden op donderdag die in het belang voor alle Nederlandse clubs zijn.
Hopelijk dat beide het tot een goed einde brengen en we 3 clubs in de EL hebben.
Door de snelle uitschakeling van GAE zoals verwacht en je jammerlijke loting van Vitesse zijn alle punten hard nodig.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2913
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door ratm »

rproele schreefCOLONIs er nog iemand die geloof heeft in een eerlijk verloop van deze jaargang?
Na 3 rondes al zoveel dwalingen vooral van de scheidsrechters die echt wedstrijden beslissen?
Ik heb er een hard hoofd in dit seizoen.
Ik weet niet wie in Zeist echt de scepter zwaait maar die wil volgens mij de aankomende kampioen bepalen.

Ik wacht aankomend weekend gespannen af wie de voorkeur krijgt in de zondag wedstrijd.
Wat een onzin. Alsof alle scheidsrechters zich er dan aan zouden houden. Grote clubs krijgen vaak het voordeel van de twijfel, altijd zo geweest.

Ik hoop zeker dat ze doorgaan in de EL donderdag. Nederland kan wel wat punten gebruiken. Op zich moet het beide clubs ook wel lukken denk ik.
tabletennisman
Lid
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 09:28

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door tabletennisman »

haha, moest toch wel lachen om deze:
knjb.jpg
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door rproele »

ratm schreefCOLON
rproele schreefCOLONIs er nog iemand die geloof heeft in een eerlijk verloop van deze jaargang?
Na 3 rondes al zoveel dwalingen vooral van de scheidsrechters die echt wedstrijden beslissen?
Ik heb er een hard hoofd in dit seizoen.
Ik weet niet wie in Zeist echt de scepter zwaait maar die wil volgens mij de aankomende kampioen bepalen.

Ik wacht aankomend weekend gespannen af wie de voorkeur krijgt in de zondag wedstrijd.
Wat een onzin. Alsof alle scheidsrechters zich er dan aan zouden houden. Grote clubs krijgen vaak het voordeel van de twijfel, altijd zo geweest.

Ik hoop zeker dat ze doorgaan in de EL donderdag. Nederland kan wel wat punten gebruiken. Op zich moet het beide clubs ook wel lukken denk ik.
Ik zal er voortaan onder schrijven als het sarcastisch bedoeld is. Ik weet heus wel dat alleen PSV door de KNVB wordt voorgetrokken.
BUTTON_POST_REPLY