Voetbal seizoen 2015-2016

Topics die NIET met darts te maken hebben
BUTTON_POST_REPLY
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door ybabl »

Hebben we Jelle Goes allemaal gehoord over "het plan"? We gaan beter verdedigen, meer op fysiek focussen en een winnaarsmentaliteit kweken bij de jeugd. Met andere woorden: alles behalve het voetbal verbeteren. We gaan mooie jaren tegemoet... :roll:
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door Fred Raket »

ybabl schreefCOLONHebben we Jelle Goes allemaal gehoord over "het plan"? We gaan beter verdedigen, meer op fysiek focussen en een winnaarsmentaliteit kweken bij de jeugd. Met andere woorden: alles behalve het voetbal verbeteren. We gaan mooie jaren tegemoet... :roll:
Met zulke lui win je de oorlog.

Begrijp er echt niks van waarom mensen als V Oostveen en vrienden bij de Knvb zitten.
Aad de Mos - V Gaal - V Hanegem enz horen daar thuis. Mensen met verstand van voetbal zaken en geen coach van Estland of
totaal geen ervaring in voetbal.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door cookie »

Met van Hanegem sla je wel even compleet de plank mis. Als er iemand in 1978 is blijven hangen qua visie is hij het.

Van Hanegem komt echt never nooit met idee om even te gaan meten hoeveel km spelers lopen op een veld en hoeveel ze daar eigenlijk van sprinten. Alleen Ajax en Feyenoord doen dit al ruim 10% minder dan het gemiddelde(!) van de topcompetitie. Dan hebben we nog niet eens het gemiddelde van de eredivisie ermee vergeleken.

Het is toch raar dat spelers in Engeland 2x zo breed zijn vergeleken met leeftijdsgenoten in Nederland. Laat staan de spelers 26-30 die al niet eens meer doortrainen.

Zet hier mensen als Billy Beane (Moneyball + adviseur AZ) op. Mensen die data kunnen uitpluizen en zo een nieuwe visie kunnen vormen. Laat hierna de gevestigde orde maar kijken hoe ze dit toepassen.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door ybabl »

Nou vind ik Van Gaal niet echt een goed voorbeeld, zijn Masterplan van eind jaren '90 heeft de teloorgang juist ingezet bij de jeugd. Ook als technisch directeur sloeg ie compleet de plank mis bij Ajax. Het was een goede trainer, maar niet meer dan dat.

Overigens wil ik natuurlijk niet ontkennen dat fysiek een belangrijkere rol is gaan spelen in het topvoetbal, maar het is weer zo typerend dat er niet gewoon naar voetbalkwaliteiten gekeken wordt. Techniek, overzicht, passing, dáárin lopen we voornamelijk achter op de rest. Maar joh, laat matige voetballers een winnaarsmentaliteit ontwikkelen en we worden vast weer een grote voetbalnatie. Daarmee zijn we namelijk ook ooit groot geworden, toch Bert? Jelle? Danny?

Wat betreft Billy Beane: ik ben zeer zeker vóór innovatie in het voetbal, maar vraag me af of Moneyball zin heeft in het voetbal. Honkbal is een sport die draait om statistieken en dode spelmomenten, niet te vergelijken met voetbal. Hoewel Midtjylland het natuurlijk wel aardig doet afgelopen jaren.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door Dartmat »

Nou, toch Bosz dus. Dat is mooi want dat wordt zelfmoordvoetbal met nul resultaat aan het einde van het seizoen.
Jammer dat deze gruwelijk irritante en arrogante man weer terug in Nederland is, het was net zo lekker rustig. Als alles goed gaat is het hosanna, maar bij het eerste beetje tegenslag krijgt alles en iedereen de schuld behalve Bosz zelf. En altijd maar klagen, klagen, klagen en nul zelfreflectie. Ik zou er als ajaxfan niet heel blij van worden.

Oh ja:
Heracles voor Bosz: 6
Heracles met Bosz: 8, 12, 12.
Vitesse voor Bosz: 4
Vitesse met Bosz: 6, 5
Maccabi voor Bosz: 1
Maccabi met Bosz: 2
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door DanMan »

De kogel is door de kerk.
Peter Bosz trainer van Ajax en ik weet niet goed wat ik ervan moet vinden.
Hij speelde met Vitesse toen wel aantrekkelijker voetbal dan De Boer met Ajax.
Dus ik ben benieuwd.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2913
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door ratm »

Ben absoluut een voorstander van data gebruik binnen het voetbal. In andere sporten worden dingen tot in de details bestudeerd en ik vraag me af waarom dat in het voetbal nog niet zo is. Met data kun je een tegenstander tot op de puntjes analyseren maar ook jezelf. Een speler die conditioneel iets achteruit gaat heb je zo in de gaten. Je kunt ook precies zien waar je nog aan moet sleutelen in je team of zelfs per speler. Je kunt van een 5 geen 8 maken maar je kan spelers en het tem best beter maken op die manier. Althans, ik geloof er wel in (en andere sporten en Midtylland laten het zien).

Ook het feit dat hoekschoppen en vrijetrappen zo vaak zo slordig worden genomen begrijp ik niks van. Dat is toch gewoon trainbaar? Strafcorners zijn toch ook altijd gevaarlijk? Een darter of pitcher gooit toch ook altijd redelijk rond zijn doel. Hoe kan het dan dat eredivisie spelers zo vaak zulke slechte corners en vrije trappen nemen?

Maar goed, terugkomend op het plan van de knvb, ik mis daar wel wat visie en vooral iets concreets in eerlijk gezegd. Dingen als "meer pingelen" vind ik niet heel overtuigend en "winnaarsmentaliteit creëren" niet heel concreet.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door cookie »

Dartmat schreefCOLONNou, toch Bosz dus. Dat is mooi want dat wordt zelfmoordvoetbal met nul resultaat aan het einde van het seizoen.
Jammer dat deze gruwelijk irritante en arrogante man weer terug in Nederland is, het was net zo lekker rustig. Als alles goed gaat is het hosanna, maar bij het eerste beetje tegenslag krijgt alles en iedereen de schuld behalve Bosz zelf. En altijd maar klagen, klagen, klagen en nul zelfreflectie. Ik zou er als ajaxfan niet heel blij van worden.

Oh ja:
Heracles voor Bosz: 6
Heracles met Bosz: 8, 12, 12.
Vitesse voor Bosz: 4
Vitesse met Bosz: 6, 5
Maccabi voor Bosz: 1
Maccabi met Bosz: 2
Bij Heracles lopen ze wel weg met Bosz. Ik zap ook altijd weg wanneer Peter Bosz zijn mening mag geven. Hij heeft de fanclub al tegen, dus prettige wedstrijd.
ybabl schreefCOLONNou vind ik Van Gaal niet echt een goed voorbeeld, zijn Masterplan van eind jaren '90 heeft de teloorgang juist ingezet bij de jeugd. Ook als technisch directeur sloeg ie compleet de plank mis bij Ajax. Het was een goede trainer, maar niet meer dan dat.

Overigens wil ik natuurlijk niet ontkennen dat fysiek een belangrijkere rol is gaan spelen in het topvoetbal, maar het is weer zo typerend dat er niet gewoon naar voetbalkwaliteiten gekeken wordt. Techniek, overzicht, passing, dáárin lopen we voornamelijk achter op de rest. Maar joh, laat matige voetballers een winnaarsmentaliteit ontwikkelen en we worden vast weer een grote voetbalnatie. Daarmee zijn we namelijk ook ooit groot geworden, toch Bert? Jelle? Danny?

Wat betreft Billy Beane: ik ben zeer zeker vóór innovatie in het voetbal, maar vraag me af of Moneyball zin heeft in het voetbal. Honkbal is een sport die draait om statistieken en dode spelmomenten, niet te vergelijken met voetbal. Hoewel Midtjylland het natuurlijk wel aardig doet afgelopen jaren.
Van Gaal en iedereen met een Ajax verleden lijkt me geen goed plan. Deze mensen zitten teveel met hun Ajax bril te kijken. Al geef ik Van Gaal wel mee dat hij met 5-3-2 een goede keuze maakte en echt waanzinnig heeft gepresteerd tijdens het WK.

De huidige generatie die kan prima een hooghouden en aannemen, alleen ze moeten lichter op hun voeten staan en explosiever worden. Nu zijn ze continue te laat.. ga jij maar ongetraind 100X een bal hoog houden zonder kramp te krijgen. Je kan met fysiek juist atletischer en behendiger worden.

De truc is niet om te kijken naar hoe we in het verleden zijn groot geworden, maar hoe we in de toekomst groot kunnen worden. Het is niet voor niks dat we met 4231 en 532/433 ver zijn gekomen op WK's.

Onze spelers trainen op 80% omdat die ene Nederlandse fysio blijft roepen dat rust beter is dan trainen. Voor een toernooi misschien, maar niet voor een hele generatie voetbalspelers. Het is toch raar dat ze in de eredivisie niet allemaal de bouw hebben van Ronaldo, Bony en Vlaar.

Ik vind het best een goed plan dat de jeugd in kleinere teams gaat voetballen zodat ze meer betrokken zijn bij het spel en ook meer allround moeten zijn.

Billy Beane heeft Jansen erbij gehaald bij AZ en volgens mij heeft Leicester hetzelfde gedaan met Kante.

En wat betreft de vrije trappen en corners.. bizar idd dat zoveel slecht genomen wordt. Laat staan dat er varianten getraind worden.
Laatst gewijzigd door 1 op cookie, in totaal 25 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door Fred Raket »

Ik noem wat namen op om aan te geven dat mensen uit de voetbal er thuis horen, niet specifiek de genoemden.

Over Bosz, Heracles is geen Ajax natuurlijk. Ik moet het nog zien wat het word. denk dat ze eerst vd brom wel hebben gepolst
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door cookie »

VD Brom zou beste zijn geweest voor Ajax idd. Hij heeft met elke club super gepresteerd.

Toch denk ik dat wij onderschatten hoeveel mensen in staat zijn om het Nederlands voetbal te runnen als een startup. Goede data, flexibel, snel schakelen, a/b testen.

Je kan toch genoeg jeugdspelers nu met MiCoach of iets dergelijks laten spelen. Laat de KNVB dit faciliteren en kijk welke clubs het beste presteren.
Swedish Chef
Lid
BerichtenCOLON 528
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 17:23

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door Swedish Chef »

Dartmat schreefCOLON Oh ja:
Heracles voor Bosz: 6
Heracles met Bosz: 8, 12, 12.
Vitesse voor Bosz: 4
Vitesse met Bosz: 6, 5
Maccabi voor Bosz: 1
Maccabi met Bosz: 2
Nog wel een mooie:

Ronaldo bij Real, kampioen: Barca, Barca, Real, Barca, Atletico, Barca, Barca
Real voor Ronaldo, kampioen: Real, Valencia, Barca, Barca, Real, Real, Barca

Dus in 7 jaar tijd waren ze zonder Ronaldo 3 keer zo vaak kampioen als met Ronaldo... ;)
I'm no longer a slave to fear, I am a child of God
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door Dartmat »

Swedish Chef schreefCOLON
Dartmat schreefCOLON Oh ja:
Heracles voor Bosz: 6
Heracles met Bosz: 8, 12, 12.
Vitesse voor Bosz: 4
Vitesse met Bosz: 6, 5
Maccabi voor Bosz: 1
Maccabi met Bosz: 2
Nog wel een mooie:

Ronaldo bij Real, kampioen: Barca, Barca, Real, Barca, Atletico, Barca, Barca
Real voor Ronaldo, kampioen: Real, Valencia, Barca, Barca, Real, Real, Barca

Dus in 7 jaar tijd waren ze zonder Ronaldo 3 keer zo vaak kampioen als met Ronaldo... ;)
Je begrijpt natuurlijk wel dat 1 speler van de 11 of 1 hoofdtrainer nogal een verschil is. En dat lijstje uit mijn post zegt ook niet alles, maar wel dat Bosz geen geweldige prestatietrainer is. Leuk voetbal misschien wel, maar effectief nee. En ik zal niet zeggen dat hij met ajax geen succes zal hebben, maar als ik ajax supporter was dan zou ik niet echt staan te juichen bij de aanstelling van Bosz.
Gebruikers-avatar
Der Kaiser
Lid
BerichtenCOLON 352
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2015, 11:44

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door Der Kaiser »

Vanavond de Madrileense Derby in de CL-finale. Zal absoluut veel strijd zijn en hopelijk winst voor Atletico.

Ben zeer benieuwd hoeveel scheidsrechter Clattenburg zal toelaten :D
180's 2015: 29
180's 2016: 74
180's 2017: 71
Twitter: @Marceldekeyzer
Gebruikers-avatar
Diesel
Lid
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2016, 17:39

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door Diesel »

Een strijd zal het zeker worden. Hopelijk wint Atletico, waarschijnlijk wint Real.
Target Adrian Lewis Gen.3 90% 23 gram
Target Dave 'Chizzy' Chisnall 90% 24 gram


Favoriete speler: Adrian Lewis

2016: 180 - 34x
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door Fred Raket »

Gun het Atletico, ik heb niks met Real.
Gebruikers-avatar
Diesel
Lid
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2016, 17:39

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door Diesel »

Ik heb uberhaupt niets met Spaans voetbal en binnen dat Spaanse voetbal staat Real helemaal onderaan m'n favorietenlijst. Atletico staat dan weer vrij hoog, maar het blijft een k#t competitie.
Target Adrian Lewis Gen.3 90% 23 gram
Target Dave 'Chizzy' Chisnall 90% 24 gram


Favoriete speler: Adrian Lewis

2016: 180 - 34x
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door Fred Raket »

Shit
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door Dartmat »

Zo, laten we hopen op een dikke nederlaag. Hoe eerder de positie van ultieme flapdrol Blind onhoudbaar wordt, hoe beter.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door cookie »

Ja idd.. gewoon al die oefenwedstrijden op de ballen krijgen. Hoop dat hij er voor Zweden nog uit is.. Zou Frank de Boer al geflirt hebben met de KNVB?
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door Dartsjournalist »

Nou dat wordt wellicht einde verhaal voor FC Twente

http://www.nu.nl/voetbal/4276307/fc-twe ... datie.html

Zou leuk zijn als Guus vanavond nog een kleine kwinkslag maakt bij Groots met een zachte G...

Het dondert en het bliksemt en het regent meters bier,
Het wordt dus pompen of verzuipen da's de enige manier.
Om de juiste koers te varen met de wind in onze rug,
Geniet met volle teugen, FC Twente komt nooit meer terug.
:D :D :D
Twitter: @PVDarts180
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door Dartfantje »

Dartsjournalist schreefCOLONNou dat wordt wellicht einde verhaal voor FC Twente

http://www.nu.nl/voetbal/4276307/fc-twe ... datie.html

Zou leuk zijn als Guus vanavond nog een kleine kwinkslag maakt bij Groots met een zachte G...

Het dondert en het bliksemt en het regent meters bier,
Het wordt dus pompen of verzuipen da's de enige manier.
Om de juiste koers te varen met de wind in onze rug,
Geniet met volle teugen, FC Twente komt nooit meer terug.
:D :D :D
Denk dat ze met deze uitspraak hopen medelij te krijgen bij de KNVB. Ik zal ze in ieder geval voor geen seconde missen als de club echt failliet gaat, hebben jarenlang andere clubs misleid wat die clubs ook miljoenen heeft gekost.
Als Twente toch blijft bestaan zouden ze eigenlijk ook al die clubs terug moeten betalen, niet die kansloze maatregel die ze onderlangs hadden getroffen om alle uitsupporters gratis toegang te geven bij wedstrijden als ze in de Eredivisie bleven.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door Dartmat »

Helemaal mee eens.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door Fred Raket »

Kijken er nog leden het EK ?

Ik heb nog niks gezien, mijn 1e wedstrijd wordt België vs Italië vanavond.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2913
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door ratm »

Fred Raket schreefCOLONKijken er nog leden het EK ?

Ik heb nog niks gezien, mijn 1e wedstrijd wordt België vs Italië vanavond.
Ben nu toevallig Ierland aan het kijken maar dat is ook mijn eerste wedstrijd. Leeft bij mij toch minder zonder oranje, ook omdat de eerste ronde nog vol mindere ploegen zit. Italië België kan interessant worden inderdaad
Gebruikers-avatar
Der Kaiser
Lid
BerichtenCOLON 352
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2015, 11:44

Re: Voetbal seizoen 2015-2016

Bericht door Der Kaiser »

Ik kijk de westrijden wel, heb alleen zaterdag gemist. De tv staat wel aan maar volg het niet aandachtig moet ik zeggen.
180's 2015: 29
180's 2016: 74
180's 2017: 71
Twitter: @Marceldekeyzer
BUTTON_POST_REPLY