kwalificatie wk darts 2018.

Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: kwalificatie wk darts 2018.

Bericht door Dartmat »

The Runner schreefCOLON 07 Nov 2017, 18:43
Dartmat schreefCOLONAls je je als sport wilt profileren en ontwikkelen vind ik sowieso dat alcohol afgeschaft moet worden. Want het werkt gewoon hetzelfde als doping, laten we eerlijk zijn. Het is ook niet moeilijk, gewoon een blaastestje voor aanvang van de wedstrijden. Of nog leuker: live op het podium :mrgreen:
Zelf drink ik ook meestal een paar biertjes tijdens het darten, maar als het afgeschaft wordt zou ik het ook geen probleem vinden. En bij de pro's mag het van mij ook meteen afgeschaft worden
Afschaffen bij de amateurs is ook niet haalbaar uiteraard. Ook niet nodig denk ik. Gewoon alles bij de PDC alcoholvrij. Wat ze bij de bdo/ndb doen moeten ze zelf weten. Daar is het moeilijker om een grens te leggen. Nuchter bij de podiumwedstrijden van Open toernooien? Dan moet je het automatisch ook nuchter zijn bij de vloerwedstrijden.

Maar goed, realistisch gezien zal dat alles niet gauw gebeuren denk ik.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: kwalificatie wk darts 2018.

Bericht door Fred Raket »

Don't drink and play darts
[emoji23]


Enjoy Darts [emoji457]
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: kwalificatie wk darts 2018.

Bericht door De Beste »

The Runner schreefCOLON 07 Nov 2017, 18:45 Wel fijn dat er weer discussie is hier [emoji5]

Graag gedaan, dat is dan €17,50 aub.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: kwalificatie wk darts 2018.

Bericht door The Runner »

De Beste schreefCOLON
The Runner schreefCOLON 07 Nov 2017, 18:45 Wel fijn dat er weer discussie is hier [emoji5]

Graag gedaan, dat is dan €17,50 aub.
[emoji16]
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: kwalificatie wk darts 2018.

Bericht door DeDeen »

Ronn schreefCOLON 06 Nov 2017, 18:54
Snakebitemaster schreefCOLON 06 Nov 2017, 18:21
Ronn schreefCOLON 06 Nov 2017, 18:11
Snakebitemaster schreefCOLON 06 Nov 2017, 17:05
Fred Raket schreefCOLON 06 Nov 2017, 17:01 Papier is om op te schrijven of tekenen [emoji6]
Ik hoop dat Dimitri wint btw

Enjoy Darts [emoji457]
Hij speelde Barney wel helemaal weg.
Ja, dus ? Hij heeft zich niet weten te qualificeren en Barney wel.
Ja dus? Hij is verder in het toernooi gekomen.
Dat heeft toch niets met de qualificatie voor het WK te maken ?
Voor het WK is Dimitri al lang en breed geplaatst.
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: kwalificatie wk darts 2018.

Bericht door Ronn »

DeDeen schreefCOLON 08 Nov 2017, 09:36
Ronn schreefCOLON 06 Nov 2017, 18:54
Snakebitemaster schreefCOLON 06 Nov 2017, 18:21
Ronn schreefCOLON 06 Nov 2017, 18:11
Snakebitemaster schreefCOLON 06 Nov 2017, 17:05
Fred Raket schreefCOLON 06 Nov 2017, 17:01 Papier is om op te schrijven of tekenen [emoji6]
Ik hoop dat Dimitri wint btw

Enjoy Darts [emoji457]
Hij speelde Barney wel helemaal weg.
Ja, dus ? Hij heeft zich niet weten te qualificeren en Barney wel.
Ja dus? Hij is verder in het toernooi gekomen.
Dat heeft toch niets met de qualificatie voor het WK te maken ?
Voor het WK is Dimitri al lang en breed geplaatst.
Deze discussie is /was gebaseerd op een misverstand over de spelers Cadby en vd Bergh.
( Ze lijken ook zo veel op elkaar. ;) )
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: kwalificatie wk darts 2018.

Bericht door De Beste »

Dartmat schreefCOLON 07 Nov 2017, 18:48
The Runner schreefCOLON 07 Nov 2017, 18:43
Dartmat schreefCOLONAls je je als sport wilt profileren en ontwikkelen vind ik sowieso dat alcohol afgeschaft moet worden. Want het werkt gewoon hetzelfde als doping, laten we eerlijk zijn. Het is ook niet moeilijk, gewoon een blaastestje voor aanvang van de wedstrijden. Of nog leuker: live op het podium :mrgreen:
Zelf drink ik ook meestal een paar biertjes tijdens het darten, maar als het afgeschaft wordt zou ik het ook geen probleem vinden. En bij de pro's mag het van mij ook meteen afgeschaft worden
Afschaffen bij de amateurs is ook niet haalbaar uiteraard. Ook niet nodig denk ik. Gewoon alles bij de PDC alcoholvrij. Wat ze bij de bdo/ndb doen moeten ze zelf weten. Daar is het moeilijker om een grens te leggen. Nuchter bij de podiumwedstrijden van Open toernooien? Dan moet je het automatisch ook nuchter zijn bij de vloerwedstrijden.

Maar goed, realistisch gezien zal dat alles niet gauw gebeuren denk ik.
Alcohol gebruik verbieden in het pro circuit. Bij de PDC dus. Daaronder dat is de dartsport in de marge, daar maakt het allemaal niet zoveel uit. De serieuze spelers met PDC ambities werken zich daar wel doorheen.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2913
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: kwalificatie wk darts 2018.

Bericht door ratm »

De Beste schreefCOLON 07 Nov 2017, 17:31
ratm schreefCOLON 07 Nov 2017, 07:08
De Beste schreefCOLON 07 Nov 2017, 00:06 Blijkbaar kan Cadby het niet opbrengen om zich ten kostte van alles te kwalificeren voor het WK. Want anders ga je voor je kansen en zorg je dat je er staat. Dat is gewoon een mentaliteits probleem, waar ik niet van opkijk als ik het postuur en houding van die knul kritisch onder de loep neem. Je hoort op die leeftijd niet die omvang te hebben, het feit dat hij die omvang wel heeft noem ik hetzelfde mentaliteits probleem. Een jonge vent met wilskracht en disipline laat het nooit zover komen. Cadby wel; mentaal zwak.
Niet mee eens. Hij heeft er bewust voor gekozen om geen tourcard te halen waardoor de kansen meteen al kleiner werden. Heeft niks met mentaliteit te maken maar met keuzes in het leven. Blijkbaar vond hij het belangrijker bij zijn gezin te zijn. Die kleine kans die hij toen nog kreeg heeft hij niet gepakt. Soms verlies je wel eens. Heeft helemaal niks te maken met mentaal zwak. Zo kunnen we iedereen wel afschrijven als mentaal zwak!
Het is inderdaad een keuze, en die keuze getuigd van mentale zwakheid. Een topspeler, of iemand die er alles aangelegen is om de top te bereiken had een andere keus gemaakt. Zeker als de hele wereld ziet en roept dat je het talent wel hebt.

Ps. De meeste personen zijn inderdaad mentaal zwak. Mentale hardheid is een kleine minderheid gegeven, daarom staan we ook niet allemaal aan de top van een sport/het bedrijfsleven etc.
Het feit dat je er niet voor kiest om alles te geven om een topdarter te maken en bijvoorbeeld (voorlopig) voorkeur aan je gezin te geven, heeft niets, echt helemaal niets te maken met mentale zwakheid.
Mentale zwakheid is dat je iets wel wil maar bij iedere offer die je er voor moet maken (bijvoorbeeld afvallen) afhaakt.
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: kwalificatie wk darts 2018.

Bericht door De Beste »

Mwah, daar ben ik het niet mee eens. Ik vind het geen topsportmentaliteit.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2913
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: kwalificatie wk darts 2018.

Bericht door ratm »

De Beste schreefCOLON 08 Nov 2017, 16:47 Mwah, daar ben ik het niet mee eens. Ik vind het geen topsportmentaliteit.
Dat is wat anders. Hij kiest er voor om geen topsporter te zijn. Misschien is hij mentaal wel het sterkst van allemaal maar heeft hij nu andere prioriteiten. Misschien is het juist heel sterk dat hij zijn eigen pad kiest en zich niet laat ompraten door wat wij of de media enz er van vinden. Nu voor het gezin, straks voor het darten. Dat hij (nu) geen topsportmentaliteit heeft (vanwege andere prioriteiten) betekent niet dat hij mentaal zwak is. Dat zijn 2 losse dingen
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: kwalificatie wk darts 2018.

Bericht door The Runner »

Wanneer je als Australiër echt mee wil doen, dan moet je naar Engeland verhuizen zodat je alle toernooien goed kan meedoen, zoals Whitlock. Anders is het niet te doen
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Snakebitemaster
Lid
BerichtenCOLON 640
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2017, 16:13

Re: kwalificatie wk darts 2018.

Bericht door Snakebitemaster »

The Runner schreefCOLON 08 Nov 2017, 20:16 Wanneer je als Australiër echt mee wil doen, dan moet je naar Engeland verhuizen zodat je alle toernooien goed kan meedoen, zoals Whitlock. Anders is het niet te doen
Komt goed Volgend jaar gaat die alles spelen als het goed is.
Set-up Raymond van Barneveld phase 5 25 gram.
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: kwalificatie wk darts 2018.

Bericht door Dartfantje »

Snakebitemaster schreefCOLON 08 Nov 2017, 20:39
The Runner schreefCOLON 08 Nov 2017, 20:16 Wanneer je als Australiër echt mee wil doen, dan moet je naar Engeland verhuizen zodat je alle toernooien goed kan meedoen, zoals Whitlock. Anders is het niet te doen
Komt goed Volgend jaar gaat die alles spelen als het goed is.
Hij heeft nergens iets toegezegd qua verhuizing naar Engeland of in ieder geval gaan voor de Tour Card, tenzij ik iets gemist heb?
Snakebitemaster
Lid
BerichtenCOLON 640
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2017, 16:13

Re: kwalificatie wk darts 2018.

Bericht door Snakebitemaster »

Dartfantje schreefCOLON 10 Nov 2017, 00:24
Snakebitemaster schreefCOLON 08 Nov 2017, 20:39
The Runner schreefCOLON 08 Nov 2017, 20:16 Wanneer je als Australiër echt mee wil doen, dan moet je naar Engeland verhuizen zodat je alle toernooien goed kan meedoen, zoals Whitlock. Anders is het niet te doen
Komt goed Volgend jaar gaat die alles spelen als het goed is.
Hij heeft nergens iets toegezegd qua verhuizing naar Engeland of in ieder geval gaan voor de Tour Card, tenzij ik iets gemist heb?
Meende dat hebben gelezen iets met q school.
Set-up Raymond van Barneveld phase 5 25 gram.
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: kwalificatie wk darts 2018.

Bericht door Dartfantje »

Snakebitemaster schreefCOLON 10 Nov 2017, 13:29
Dartfantje schreefCOLON 10 Nov 2017, 00:24
Snakebitemaster schreefCOLON 08 Nov 2017, 20:39
The Runner schreefCOLON 08 Nov 2017, 20:16 Wanneer je als Australiër echt mee wil doen, dan moet je naar Engeland verhuizen zodat je alle toernooien goed kan meedoen, zoals Whitlock. Anders is het niet te doen
Komt goed Volgend jaar gaat die alles spelen als het goed is.
Hij heeft nergens iets toegezegd qua verhuizing naar Engeland of in ieder geval gaan voor de Tour Card, tenzij ik iets gemist heb?
Meende dat hebben gelezen iets met q school.
Dat het om de Q-school gaat begrijp ik ook wel, maar waar heb je dat dan gelezen? Ik weet dat ze er op TV, Sky en RTL, heel veel over praten dat hij het zou gaan moeten doen, maar niet dat hij het gaat doen aankomend jaar.
Snakebitemaster
Lid
BerichtenCOLON 640
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2017, 16:13

Re: kwalificatie wk darts 2018.

Bericht door Snakebitemaster »

Dartfantje schreefCOLON 10 Nov 2017, 23:34
Snakebitemaster schreefCOLON 10 Nov 2017, 13:29
Dartfantje schreefCOLON 10 Nov 2017, 00:24
Snakebitemaster schreefCOLON 08 Nov 2017, 20:39
The Runner schreefCOLON 08 Nov 2017, 20:16 Wanneer je als Australiër echt mee wil doen, dan moet je naar Engeland verhuizen zodat je alle toernooien goed kan meedoen, zoals Whitlock. Anders is het niet te doen
Komt goed Volgend jaar gaat die alles spelen als het goed is.
Hij heeft nergens iets toegezegd qua verhuizing naar Engeland of in ieder geval gaan voor de Tour Card, tenzij ik iets gemist heb?
Meende dat hebben gelezen iets met q school.
Dat het om de Q-school gaat begrijp ik ook wel, maar waar heb je dat dan gelezen? Ik weet dat ze er op TV, Sky en RTL, heel veel over praten dat hij het zou gaan moeten doen, maar niet dat hij het gaat doen aankomend jaar.
Inderdaad viel over gehoord ja in RTL7 darts sky enzovoort.
Set-up Raymond van Barneveld phase 5 25 gram.
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: kwalificatie wk darts 2018.

Bericht door Dartfantje »

Voor iedereen die de uitslagen van de qualifier in NL wil volgen: Bij Dartfreakz klopt de berichtgeving niet. De meeste uitslagen die daar worden genoemd zijn van vorig jaar, en daarnaast doet Jeffrey de Zwaan helemaal niet mee (dit weet ik 100% zeker, niet alleen omdat hij bij de PDPA qualifier staat ingeschreven).

Daarnaast zijn ze in dat artikel al bij de laatste 16, wat me nogal stug lijkt in een paar uur tijd met 100 deelnemers met een BO-11 format. Jan Dekker staat er ook bij in die laatste 16, maar dat zou raar zijn van hem om deze qualifier te spelen. Hij is al geplaatst en het levert hem ook geen voordeel op door dit te spelen en mogelijk te winnen.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: kwalificatie wk darts 2018.

Bericht door Dartsjournalist »

Co Stompé heeft z'n eerste twee potjes gewonnen.
Twitter: @PVDarts180
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: kwalificatie wk darts 2018.

Bericht door Dartfantje »

Komen net berichten op twitter binnen dat ene Oostenrijker verloor in de 2e ronde. No way dat ze dus nu al bij de Laatste 16 zijn...
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: kwalificatie wk darts 2018.

Bericht door Dartsjournalist »

Dartfantje schreefCOLON 19 Nov 2017, 14:15 Komen net berichten op twitter binnen dat ene Oostenrijker verloor in de 2e ronde. No way dat ze dus nu al bij de Laatste 16 zijn...
Van een Nederlander; Michael Plooy :).
Twitter: @PVDarts180
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: kwalificatie wk darts 2018.

Bericht door Dartsjournalist »

Co eruit tegen Mike de Decker. Wellicht in derde ronde.
Twitter: @PVDarts180
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: kwalificatie wk darts 2018.

Bericht door Dartfantje »

Finale gaat tussen Kenny Neyens en Davyd Venken, 2 Belgen die het al een aantal jaar prima doen bij de PDC. Vooral Kenny Neyens laat goede resultaten zien bij de Development Tour
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: kwalificatie wk darts 2018.

Bericht door Dartsjournalist »

Kenny Neyens geplaatst, daar kan ik wel mee leven. Tenminste iemand die tenminste PDC speelt en geen gelukzoeker.
Twitter: @PVDarts180
Swedish Chef
Lid
BerichtenCOLON 528
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 17:23

Re: kwalificatie wk darts 2018.

Bericht door Swedish Chef »

Dartsjournalist schreefCOLON 19 Nov 2017, 17:49 Kenny Neyens geplaatst, daar kan ik wel mee leven. Tenminste iemand die tenminste PDC speelt en geen gelukzoeker.
Aardige gast trouwens, aantal jaar geleden tegen gespeeld en tijdje mee gesproken.
I'm no longer a slave to fear, I am a child of God
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: kwalificatie wk darts 2018.

Bericht door DeDeen »

Dartsjournalist schreefCOLON 19 Nov 2017, 17:49 Kenny Neyens geplaatst, daar kan ik wel mee leven. Tenminste iemand die tenminste PDC speelt en geen gelukzoeker.
Iedereen is toch een gelukszoeker?
BUTTON_POST_REPLY