PDC World Darts Championship 2018

BUTTON_POST_REPLY
IvanSwarts180
Lid
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2017, 15:22

Re: PDC World Darts Championship 2018

Bericht door IvanSwarts180 »

Fred Raket schreefCOLON 02 Jan 2018, 10:41
IvanSwarts180 schreefCOLON 02 Jan 2018, 10:04
Fred Raket schreefCOLON 02 Jan 2018, 09:53 Tja, wat voor een jaar gaat dit worden ?
Iemand nu begrepen of de world matchplay vanaf juli de Phil Taylor trophy heet? Gaat volgens mij over de beker op Nederlandse dartsnieuws lijkt het over het hele toernooi te gaan lijkt me toch sterk. Aankondiging Barry heard gisteren
De te winnen beker heet nu "Phil Taylor Trophy"
Prima had ik al verwacht. Pdc heeft ook bekend gemaakt dat niemand de bijnaam the power mag gebruiken.
Had niet anders verwacht maar oké.
180s 2018 x2
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: PDC World Darts Championship 2018

Bericht door DanMan »

Fred Raket schreefCOLON 02 Jan 2018, 10:44 @DanMan
Aangezien de partij tegen Dimitri en MvG, die erg close waren, had ik dit niet verwacht. zeker over het aantal sets en Phil Taylor als tegenstander.
Ik had er niet van staan te kijken als de spanning van de finale en het feit, dat de finale hoofdzakelijk om het afscheid van Taylor draaide, Cross te veel waren geworden.
Maar van de andere kant sta ik niet van dit verloop te kijken. Cross straalt zo ontzettend veel rust uit. Hij laat alles op zich afkomen en lijkt zo down-to-earth te blijven. Ongelofelijk!

Michael gaat hier echt een zware dobber aan krijgen. Cross is ontzettend doelgericht en zeker van zijn zaak om nummer 1 te willen worden.

Volgens mij gaan we een jaar met topdarts tegemoet met minimaal twee heren die elkaar verder omhoog gaan duwen.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: PDC World Darts Championship 2018

Bericht door Rat »

Eindoordeel: een prima wk, veel verrassingen en schijtmomenten maar wat was het spannend soms. Geen oranje feest, de beker is niet meer van ons en dat is rot. Weer een winnaar die ergens in het toernooi matchdarts tegen heeft gehad, dat gebeurt opvallend vaak. 7 matchdarts maar liefst deze keer verdeelt over 2 potten.

Wks worden wel een loterij als over een aantal jaar 64+ man 105 of meer kan gooien. Dat wordt genieten!
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: PDC World Darts Championship 2018

Bericht door rproele »

Maar na zo'n wedstrijd tegen van Barneveld, die eigenlijk 5-0 had moeten winnen, was van Gerwen ook geen terechte winnaar geweest.
Zoals Barney destijds wedstrijdpijlen tegen kreeg van Lloyd en uiteindelijk kampioen werd.
Is het zelfde soort geluk als dat Cross had, die trouwens de 1e wedstrijd-dart miste tegen van Gerwen alvorens die er 6 miste.
Daarbij begint die toch ook steeds meer vervelende trekjes te krijgen zoals hij commentaar gaf over Price.
Jarenlang zegt iedereen wat over de houding en gebaren van van Gerwen op het podium, nu doet hij zelf moeilijk over anderen.
Soort van de pot en ergens nog een ketel?

Taylor gelukkig niet met de titel gestopt, was anders nog vervelender geweest naar alles en iedereen.
Heeft gezwijnd met het verloop van het toernooi, vooral de blessure van Anderson en wegvallen Wright.
Jamie is dan toch weer teveel onder de indruk denk ik van een halve finale WK tegen Taylor.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2913
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Darts Championship 2018

Bericht door ratm »

rproele schreefCOLON 02 Jan 2018, 09:23
En dan nu eindelijk ook verlost van Taylor, ook dit WK weer vaak buiten proporties.
Te lang in de zone lopen, praten en achter de rug extra publiek oppeppen.
Hij heeft veel voor de sport betekent, heeft de naam, maar daardoor nooit echt op de vingers getikt.
Te lang in de zone lopen doen ze bijna allemaal. Alleen bij Taylor moet daar blijkbaar telkens iets over gezegd worden :?
Verders is hij inderdaad te lang door gegaan. Zijn gedrag was niet goed de laatste tijd. Neemt niet weg dat hij heel veel voor het darts betekend heeft. Denk zelfs dat we de afgelopen drie weken geen darts hadden gezien zonder Taylor en Barney
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2913
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Darts Championship 2018

Bericht door ratm »

Rat schreefCOLON 02 Jan 2018, 12:12 Weer een winnaar die ergens in het toernooi matchdarts tegen heeft gehad, dat gebeurt opvallend vaak. 7 matchdarts maar liefst deze keer verdeelt over 2 potten.

Wks worden wel een loterij als over een aantal jaar 64+ man 105 of meer kan gooien. Dat wordt genieten!
De rest heeft ook matchdarts tegen gehad ;)
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: PDC World Darts Championship 2018

Bericht door Rat »

Bedoel niet dat het onterecht was, maar het is gewoon opvallend hoeveel titels behaald worden met matchdarts tegen. Dus ook MVG en idd Raymond destijds.

Het is haast niet te doen om een heel toernooi te domineren en iedereen weg te spelen. En dat is wel eens anders geweest. Mooie sport wordt mooier. 8-)
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: PDC World Darts Championship 2018

Bericht door DanMan »

Rat schreefCOLON 03 Jan 2018, 23:42 Bedoel niet dat het onterecht was, maar het is gewoon opvallend hoeveel titels behaald worden met matchdarts tegen. Dus ook MVG en idd Raymond destijds.

Het is haast niet te doen om een heel toernooi te domineren en iedereen weg te spelen. En dat is wel eens anders geweest. Mooie sport wordt mooier. 8-)
Je hebt helemaal gelijk en dat maakt de prestatie van Michael van vorig jaar wel speciaal. WC2017 was hij héél dominant.

https://en.wikipedia.org/wiki/2017_PDC_ ... ampionship
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: PDC World Darts Championship 2018

Bericht door DanMan »

Net een filmpje gezien van Cross in een ontbijtshow. Die gaat het druk krijgen... :D

http://www.sportvideos.tv/charlotte-the ... g-britain/

En dan moet je nog even pijltjes gaan gooien tegen de presentatrice... :lol:
BUTTON_POST_REPLY