Pdc wk 2019 : vrouwen

K1990
Lid
BerichtenCOLON 761
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Pdc wk 2019 : vrouwen

Bericht door K1990 »

Dag fietsliefhebbers,
Gisteren las ik dat al 5 vrouwen van de top 8 in de wereld deelnemen aan de kwalificaties. Voor geld springt iedereen dat weet ik ook wel, maar toch vind ik dit enorm onrespectvol naar de bdo toe. De pdc heeft sinds zijn oprichting nooit iets gedaan voor het vrouwendarts. Ik vind dat de dames zich laten gebruiken als publiciteitsstunt en vooral een invoering die dient om de bdo wat belachelijk te maken en dit allemaal voor een paar duizend pond ( waar trouwens maar 2 dames gebruik van kunnen maken). Als ik van de bdo was zou ik zeggen je mag meedoen aan de kwalificaties maar als je in Londen gaat spelen kan je niet meedoen aan de lakeside ( je kan maar aan 1 wk meedoen). Ik vraag mij trouwens af wat die dames daar gaan doen buiten de 7500 pond opstrijken er is geen enkele dame die een jaargemiddelde haalt 85, het zou mij verbazen dat er een dame een match wint.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 761
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Pdc wk 2019 : vrouwen

Bericht door K1990 »

Dartsliefhebbers ( woordenboekfoutje)
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Pdc wk 2019 : vrouwen

Bericht door Fred Raket »

Vrouwen mogen altijd meedoen bij de PDC. Er is alleen geen aparte league, maar direct bij de heren en dat spelformat.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 761
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Pdc wk 2019 : vrouwen

Bericht door K1990 »

Da's waar maar als men echt iets wil doen voor het vrouwendarts moet men een vrouwen wk laten doorgaan, dit is gewoon een stunt en vooral iets waarmee ze de bdo opnieuw een hak willen zetten
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2913
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Pdc wk 2019 : vrouwen

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 15 Aug 2018, 14:02 Da's waar maar als men echt iets wil doen voor het vrouwendarts moet men een vrouwen wk laten doorgaan, dit is gewoon een stunt en vooral iets waarmee ze de bdo opnieuw een hak willen zetten
Volgens mij had de PDC lang geleden al plannen voor een dames-wk toen er nog geen bij de bdo was. Daarom startte de bdo er snel een om te voorkomen dat de dames overstapte. Maar dat terzijde.
Ze hebben het wel geprobeerd een dames wk en tour maar het was niet echt een succes.

Ik vind dit eigenlijk wel mooi. 2 dames is wat te weinig maar voor de ontwikkeling van dames darten is het spelen tegen heren echt niet verkeerd denk ik.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 761
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Pdc wk 2019 : vrouwen

Bericht door K1990 »

Op zich niet, maar wel de reden die daar volgens mij achter zit .
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Pdc wk 2019 : vrouwen

Bericht door Dartmat »

Ome Barry heeft dat heel slim gedaan met dat hoge prijzengeld. Daarmee heeft hij de BDO zwaar bij de ballen. Want de enige beslissing die zij nu kunnen maken is om de dames toe te staan dit kwalificatietoernooi te gooien. Anders worden de dames boos en aangezien de nieuwe directeur de echtgenoot van een van de speelsters is, is dat linke soep.

Maar als de dames mogen dan zullen de heren zeggen: ja maar dan mogen wij ook! Hopelijk leidt dit tot flink wat opschudding bij de BDO. Tijd voor verandering daar.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 761
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Pdc wk 2019 : vrouwen

Bericht door K1990 »

Dartmat schreefCOLON 15 Aug 2018, 20:12 Ome Barry heeft dat heel slim gedaan met dat hoge prijzengeld. Daarmee heeft hij de BDO zwaar bij de ballen. Want de enige beslissing die zij nu kunnen maken is om de dames toe te staan dit kwalificatietoernooi te gooien. Anders worden de dames boos en aangezien de nieuwe directeur de echtgenoot van een van de speelsters is, is dat linke soep.

Maar als de dames mogen dan zullen de heren zeggen: ja maar dan mogen wij ook! Hopelijk leidt dit tot flink wat opschudding bij de BDO. Tijd voor verandering daar.
En naar wat voor bdo wil je dan gaan ? Is gewoon heel laf van de pdc vind ik
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Pdc wk 2019 : vrouwen

Bericht door Dartmat »

K1990 schreefCOLON 15 Aug 2018, 21:16
Dartmat schreefCOLON 15 Aug 2018, 20:12 Ome Barry heeft dat heel slim gedaan met dat hoge prijzengeld. Daarmee heeft hij de BDO zwaar bij de ballen. Want de enige beslissing die zij nu kunnen maken is om de dames toe te staan dit kwalificatietoernooi te gooien. Anders worden de dames boos en aangezien de nieuwe directeur de echtgenoot van een van de speelsters is, is dat linke soep.

Maar als de dames mogen dan zullen de heren zeggen: ja maar dan mogen wij ook! Hopelijk leidt dit tot flink wat opschudding bij de BDO. Tijd voor verandering daar.
En naar wat voor bdo wil je dan gaan ? Is gewoon heel laf van de pdc vind ik
Eentje die niet in de jaren 90 blijft hangen, moderniseert, commercieel voortuitgaat in plaats van hard achteruit en het beste met haar darters en dartsters voor heeft. Dat wat Dartfantje in zijn post in dat andere topic gezegd heeft is precies hoe ik er ook over denk. Als er niet iets drastisch verandert horen we over enkele jaren nooit meer iets over BDO spelers, simpelweg omdat er dan alleen nog maar toernooi uitslagen over zijn en geen tv registraties meer.

En wat is er eigenlijk precies laf aan wat de PDC nu probeert met het vrouwendarts?
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Pdc wk 2019 : vrouwen

Bericht door The Runner »

Ik denk dat dit project een proefballonnetje is van de PDC. Eerst kijken hoe dit gaat lopen met die kwalificatie toernooien en later zullen ze denk ik met vrouwentoernooien gaan komen als blijkt dat er voldoende animo voor is.
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
K1990
Lid
BerichtenCOLON 761
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Pdc wk 2019 : vrouwen

Bericht door K1990 »

Dartmat schreefCOLON 15 Aug 2018, 21:38
K1990 schreefCOLON 15 Aug 2018, 21:16
Dartmat schreefCOLON 15 Aug 2018, 20:12 Ome Barry heeft dat heel slim gedaan met dat hoge prijzengeld. Daarmee heeft hij de BDO zwaar bij de ballen. Want de enige beslissing die zij nu kunnen maken is om de dames toe te staan dit kwalificatietoernooi te gooien. Anders worden de dames boos en aangezien de nieuwe directeur de echtgenoot van een van de speelsters is, is dat linke soep.

Maar als de dames mogen dan zullen de heren zeggen: ja maar dan mogen wij ook! Hopelijk leidt dit tot flink wat opschudding bij de BDO. Tijd voor verandering daar.
En naar wat voor bdo wil je dan gaan ? Is gewoon heel laf van de pdc vind ik
Eentje die niet in de jaren 90 blijft hangen, moderniseert, commercieel voortuitgaat in plaats van hard achteruit en het beste met haar darters en dartsters voor heeft. Dat wat Dartfantje in zijn post in dat andere topic gezegd heeft is precies hoe ik er ook over denk. Als er niet iets drastisch verandert horen we over enkele jaren nooit meer iets over BDO spelers, simpelweg omdat er dan alleen nog maar toernooi uitslagen over zijn en geen tv registraties meer.

En wat is er eigenlijk precies laf aan wat de PDC nu probeert met het vrouwendarts?
Men gebruikt gewoon die dames om de bdo een hak te zetten. Stel nu dat de graaf en ashton het wk halen ja wat schiet er dan nog over voor de lakeside ? Ze weten maar al te goed dat de dames daar niet veel gaan presteren en gebruiken het als een publiciteitsstunt. Als men echt het vrouwendarts wil promoten moeten ze een vrouwen wk organiseren met hoog prijzengeld maar niet amper 2 dames vragen. Ik vind het ook niet mooi van de dames zelf de bdo heeft het vrouwendarts in leven gehouden en dan dit doen met de bond vind ik een gebrek aan respect en dit allemaal voor wat geld.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Pdc wk 2019 : vrouwen

Bericht door Dartsjournalist »

K1990 schreefCOLON 15 Aug 2018, 21:58
Dartmat schreefCOLON 15 Aug 2018, 21:38
K1990 schreefCOLON 15 Aug 2018, 21:16
Dartmat schreefCOLON 15 Aug 2018, 20:12 Ome Barry heeft dat heel slim gedaan met dat hoge prijzengeld. Daarmee heeft hij de BDO zwaar bij de ballen. Want de enige beslissing die zij nu kunnen maken is om de dames toe te staan dit kwalificatietoernooi te gooien. Anders worden de dames boos en aangezien de nieuwe directeur de echtgenoot van een van de speelsters is, is dat linke soep.

Maar als de dames mogen dan zullen de heren zeggen: ja maar dan mogen wij ook! Hopelijk leidt dit tot flink wat opschudding bij de BDO. Tijd voor verandering daar.
En naar wat voor bdo wil je dan gaan ? Is gewoon heel laf van de pdc vind ik
Eentje die niet in de jaren 90 blijft hangen, moderniseert, commercieel voortuitgaat in plaats van hard achteruit en het beste met haar darters en dartsters voor heeft. Dat wat Dartfantje in zijn post in dat andere topic gezegd heeft is precies hoe ik er ook over denk. Als er niet iets drastisch verandert horen we over enkele jaren nooit meer iets over BDO spelers, simpelweg omdat er dan alleen nog maar toernooi uitslagen over zijn en geen tv registraties meer.

En wat is er eigenlijk precies laf aan wat de PDC nu probeert met het vrouwendarts?
Men gebruikt gewoon die dames om de bdo een hak te zetten. Stel nu dat de graaf en ashton het wk halen ja wat schiet er dan nog over voor de lakeside ? Ze weten maar al te goed dat de dames daar niet veel gaan presteren en gebruiken het als een publiciteitsstunt. Als men echt het vrouwendarts wil promoten moeten ze een vrouwen wk organiseren met hoog prijzengeld maar niet amper 2 dames vragen. Ik vind het ook niet mooi van de dames zelf de bdo heeft het vrouwendarts in leven gehouden en dan dit doen met de bond vind ik een gebrek aan respect en dit allemaal voor wat geld.

De BDO toont wel respect naar de spelers toe, wou je zeggen? Als ze er niet zo'n puinzooi van hadden gemaakt, dan hadden de dames misschien niet deze stap gezet.

Het levert de twee dames ook zo'n 10k á 15k op. Dus zij gaan er ook flink op vooruit. Leuke bonus.
Twitter: @PVDarts180
K1990
Lid
BerichtenCOLON 761
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Pdc wk 2019 : vrouwen

Bericht door K1990 »

Dartsjournalist schreefCOLON 15 Aug 2018, 22:58
K1990 schreefCOLON 15 Aug 2018, 21:58
Dartmat schreefCOLON 15 Aug 2018, 21:38
K1990 schreefCOLON 15 Aug 2018, 21:16
Dartmat schreefCOLON 15 Aug 2018, 20:12 Ome Barry heeft dat heel slim gedaan met dat hoge prijzengeld. Daarmee heeft hij de BDO zwaar bij de ballen. Want de enige beslissing die zij nu kunnen maken is om de dames toe te staan dit kwalificatietoernooi te gooien. Anders worden de dames boos en aangezien de nieuwe directeur de echtgenoot van een van de speelsters is, is dat linke soep.

Maar als de dames mogen dan zullen de heren zeggen: ja maar dan mogen wij ook! Hopelijk leidt dit tot flink wat opschudding bij de BDO. Tijd voor verandering daar.
En naar wat voor bdo wil je dan gaan ? Is gewoon heel laf van de pdc vind ik
Eentje die niet in de jaren 90 blijft hangen, moderniseert, commercieel voortuitgaat in plaats van hard achteruit en het beste met haar darters en dartsters voor heeft. Dat wat Dartfantje in zijn post in dat andere topic gezegd heeft is precies hoe ik er ook over denk. Als er niet iets drastisch verandert horen we over enkele jaren nooit meer iets over BDO spelers, simpelweg omdat er dan alleen nog maar toernooi uitslagen over zijn en geen tv registraties meer.

En wat is er eigenlijk precies laf aan wat de PDC nu probeert met het vrouwendarts?
Men gebruikt gewoon die dames om de bdo een hak te zetten. Stel nu dat de graaf en ashton het wk halen ja wat schiet er dan nog over voor de lakeside ? Ze weten maar al te goed dat de dames daar niet veel gaan presteren en gebruiken het als een publiciteitsstunt. Als men echt het vrouwendarts wil promoten moeten ze een vrouwen wk organiseren met hoog prijzengeld maar niet amper 2 dames vragen. Ik vind het ook niet mooi van de dames zelf de bdo heeft het vrouwendarts in leven gehouden en dan dit doen met de bond vind ik een gebrek aan respect en dit allemaal voor wat geld.

De BDO toont wel respect naar de spelers toe, wou je zeggen? Als ze er niet zo'n puinzooi van hadden gemaakt, dan hadden de dames misschien niet deze stap gezet.

Het levert de twee dames ook zo'n 10k á 15k op. Dus zij gaan er ook flink op vooruit. Leuke bonus.
Tuurlijk dat ontken ik niet ze zullen er goed aan verdienen. Dat kan je de bdo mss verwijten dat ze niet de commerciële tour opgegaan zijn en de sport puur gehouden hebben, daardoor hebben ze een veel lager budget en kunnen ze hun toppers niet houden.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Pdc wk 2019 : vrouwen

Bericht door Dartsjournalist »

De PDC wil denk ik graag erkent worden als de officiële dartbond in het Verenigd Koninkrijk. Ik denk dat dat de reden is dat ze gaan proberen de vrouwenkant van de sport naar zich toe te trekken. Als er veel animo is voor de kwalificatietoernooien, is denk ik de kans groot dat er een Ladies Tour komt volgend jaar. En de prijzenpot gaat daar veel groter zijn dan bij de vrouwentoernooien op het BDO-circuit. Dus uiteindelijk worden de dames daar ook beter van.

Meer geld -> (enkele) dames kunnen misschien professioneel darter worden -> niveau gaat omhoog.
Twitter: @PVDarts180
K1990
Lid
BerichtenCOLON 761
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Pdc wk 2019 : vrouwen

Bericht door K1990 »

Dartsjournalist schreefCOLON 15 Aug 2018, 23:07 De PDC wil denk ik graag erkent worden als de officiële dartbond in het Verenigd Koninkrijk. Ik denk dat dat de reden is dat ze gaan proberen de vrouwenkant van de sport naar zich toe te trekken. Als er veel animo is voor de kwalificatietoernooien, is denk ik de kans groot dat er een Ladies Tour komt volgend jaar. En de prijzenpot gaat daar veel groter zijn dan bij de vrouwentoernooien op het BDO-circuit. Dus uiteindelijk worden de dames daar ook beter van.

Meer geld -> (enkele) dames kunnen misschien professioneel darter worden -> niveau gaat omhoog.
Heb je een punt, maar dan zal toch de bdo ooit verdwijnen ( vrouwencompetitie zijn ze op dit moment nog uniek in ) en ik denk dat dit een heel slechte zaak zou zijn voor de dartswereld. Kijk maar eens naar de top 32 bij de pdc, het zijn bijna allemaal spelers die van de bdo komen. Ik vraag mij af wat gaan ze doen bij de pdc als de bdo zou verdwijnen 500 spelers een tourkaart geven ? Of gaat men dan ook enorm veel open tornooien spelen ? Een sterke bdo is ook goed voor de pdc
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Pdc wk 2019 : vrouwen

Bericht door Dartsjournalist »

K1990 schreefCOLON 15 Aug 2018, 23:40
Dartsjournalist schreefCOLON 15 Aug 2018, 23:07 De PDC wil denk ik graag erkent worden als de officiële dartbond in het Verenigd Koninkrijk. Ik denk dat dat de reden is dat ze gaan proberen de vrouwenkant van de sport naar zich toe te trekken. Als er veel animo is voor de kwalificatietoernooien, is denk ik de kans groot dat er een Ladies Tour komt volgend jaar. En de prijzenpot gaat daar veel groter zijn dan bij de vrouwentoernooien op het BDO-circuit. Dus uiteindelijk worden de dames daar ook beter van.

Meer geld -> (enkele) dames kunnen misschien professioneel darter worden -> niveau gaat omhoog.
Heb je een punt, maar dan zal toch de bdo ooit verdwijnen ( vrouwencompetitie zijn ze op dit moment nog uniek in ) en ik denk dat dit een heel slechte zaak zou zijn voor de dartswereld. Kijk maar eens naar de top 32 bij de pdc, het zijn bijna allemaal spelers die van de bdo komen. Ik vraag mij af wat gaan ze doen bij de pdc als de bdo zou verdwijnen 500 spelers een tourkaart geven ? Of gaat men dan ook enorm veel open tornooien spelen ? Een sterke bdo is ook goed voor de pdc
Misschien dat aantal Tour Card-houders ooit wordt uitgebreid naar 256 spelers. Challenge Tour gaat wellicht ook nog wel uitgebreid worden. Zal mij niet verbazen als er volgend jaar al een Europese Challenge Tour komt.
Twitter: @PVDarts180
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Pdc wk 2019 : vrouwen

Bericht door Fred Raket »

K1990 schreefCOLON 15 Aug 2018, 23:40
Dartsjournalist schreefCOLON 15 Aug 2018, 23:07 De PDC wil denk ik graag erkent worden als de officiële dartbond in het Verenigd Koninkrijk. Ik denk dat dat de reden is dat ze gaan proberen de vrouwenkant van de sport naar zich toe te trekken. Als er veel animo is voor de kwalificatietoernooien, is denk ik de kans groot dat er een Ladies Tour komt volgend jaar. En de prijzenpot gaat daar veel groter zijn dan bij de vrouwentoernooien op het BDO-circuit. Dus uiteindelijk worden de dames daar ook beter van.

Meer geld -> (enkele) dames kunnen misschien professioneel darter worden -> niveau gaat omhoog.
Heb je een punt, maar dan zal toch de bdo ooit verdwijnen ( vrouwencompetitie zijn ze op dit moment nog uniek in ) en ik denk dat dit een heel slechte zaak zou zijn voor de dartswereld. Kijk maar eens naar de top 32 bij de pdc, het zijn bijna allemaal spelers die van de bdo komen. Ik vraag mij af wat gaan ze doen bij de pdc als de bdo zou verdwijnen 500 spelers een tourkaart geven ? Of gaat men dan ook enorm veel open tornooien spelen ? Een sterke bdo is ook goed voor de pdc
De BDO zal altijd blijven. Vanuit competitieverband kom je met de BDO in aanraking, en de BDO is voor darters die het als hobby doen en naast hun huidige werk. Niet iedereen kan en wil Pro worden, daar zal altijd een bond voor blijven bestaan.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 761
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Pdc wk 2019 : vrouwen

Bericht door K1990 »

Fred Raket schreefCOLON 16 Aug 2018, 09:28
K1990 schreefCOLON 15 Aug 2018, 23:40
Dartsjournalist schreefCOLON 15 Aug 2018, 23:07 De PDC wil denk ik graag erkent worden als de officiële dartbond in het Verenigd Koninkrijk. Ik denk dat dat de reden is dat ze gaan proberen de vrouwenkant van de sport naar zich toe te trekken. Als er veel animo is voor de kwalificatietoernooien, is denk ik de kans groot dat er een Ladies Tour komt volgend jaar. En de prijzenpot gaat daar veel groter zijn dan bij de vrouwentoernooien op het BDO-circuit. Dus uiteindelijk worden de dames daar ook beter van.

Meer geld -> (enkele) dames kunnen misschien professioneel darter worden -> niveau gaat omhoog.
Heb je een punt, maar dan zal toch de bdo ooit verdwijnen ( vrouwencompetitie zijn ze op dit moment nog uniek in ) en ik denk dat dit een heel slechte zaak zou zijn voor de dartswereld. Kijk maar eens naar de top 32 bij de pdc, het zijn bijna allemaal spelers die van de bdo komen. Ik vraag mij af wat gaan ze doen bij de pdc als de bdo zou verdwijnen 500 spelers een tourkaart geven ? Of gaat men dan ook enorm veel open tornooien spelen ? Een sterke bdo is ook goed voor de pdc
De BDO zal altijd blijven. Vanuit competitieverband kom je met de BDO in aanraking, en de BDO is voor darters die het als hobby doen en naast hun huidige werk. Niet iedereen kan en wil Pro worden, daar zal altijd een bond voor blijven bestaan.
Ja dat denk ik ook , maarja is er nog echt sprake van een bdo als de lakeside en de world masters verdwijnen ? Het 2 bonden systeem zou goed kunnen zijn voor de sport moest het beter geregeld zijn. Nu gaan we meer en meer naar een soort elite sport waar er een 4 a 5 tal spelers de prijzen onder elkaar verdelen. Ik heb eens gekeken de top 8 van de pdc verdient ong 1/4 van alle het prijzengeld, en door tornooien zoals de world series en de premier league wordt de kloof tussen die top 8 en de rest gewoon alsmaar groter zowel op financieel als sportief vlak.
Gebruikers-avatar
dunaart
Lid
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2015, 21:18

Re: Pdc wk 2019 : vrouwen

Bericht door dunaart »

Denk dat het een mooi iets van PDC is. Hun hebben dan ook meer voor hun spelers over dan de bdo voor hun spelers. PDC investeerd in de toekomst en bdo laat het op zijn beloop. BDO is sowieso bezig met hun "last mile".

Pdc zou zelfs nog de amateurs over de streep kunnen trekken door meerdere divisies te gaan beginnen zoals in de overige sporten het geval is.
Dan krijg je een een bond voor de amateur (zoals bdo) maar die kunnen promoveren naar de profs. Dat zou de laatste steek naar BDO zijn.

Dan krijg je 1 bond, 1 WK en 1 ranglijst. Naar mijn mening is dit alleen ten goede van de dartsport.

Naar mijn mening heeft BDO te lang vast gehangen aan hun eigen beleid en komt niet meer van hun muffe cafe imago af. Ze hebben nauwelijks geïnvesteerd in de toekomst terwijl het darten alleen maar groter en populairder is geworden.
Setup: RVB 95 + L-style shafts carbon + L- playerflights "Berry van Peer"


"The greatest education in the world is watching the masters at work"

Michael Jackson
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Pdc wk 2019 : vrouwen

Bericht door Dartfantje »

dunaart schreefCOLON 21 Aug 2018, 13:21 Denk dat het een mooi iets van PDC is. Hun hebben dan ook meer voor hun spelers over dan de bdo voor hun spelers. PDC investeerd in de toekomst en bdo laat het op zijn beloop. BDO is sowieso bezig met hun "last mile".

Pdc zou zelfs nog de amateurs over de streep kunnen trekken door meerdere divisies te gaan beginnen zoals in de overige sporten het geval is.
Dan krijg je een een bond voor de amateur (zoals bdo) maar die kunnen promoveren naar de profs. Dat zou de laatste steek naar BDO zijn.


Dan krijg je 1 bond, 1 WK en 1 ranglijst. Naar mijn mening is dit alleen ten goede van de dartsport.

Naar mijn mening heeft BDO te lang vast gehangen aan hun eigen beleid en komt niet meer van hun muffe cafe imago af. Ze hebben nauwelijks geïnvesteerd in de toekomst terwijl het darten alleen maar groter en populairder is geworden.
Dit bestaat al onder de naam "Challenge Tour". Tot dit jaar mocht iedereen daar aan meedoen die geen Tour Card had, maar vanaf dit jaar moet je ook aan de Q-School hebben meegedaan.
Maar het is wachten totdat de PDC dit gaat uitbreiden naar meerdere landen zodat het telkens meer gaat lijken op de BDO Tour. Dit zal uiteraard wel gaan werken als hier een goede beloning voor komt, zoals Tour Cards voor de top-x, finaletoernooi van de CT op tv met een leuke pot prijzengeld en bijvoorbeeld gratis entree aan die CT toernooien
K1990
Lid
BerichtenCOLON 761
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Pdc wk 2019 : vrouwen

Bericht door K1990 »

dunaart schreefCOLON 21 Aug 2018, 13:21 Denk dat het een mooi iets van PDC is. Hun hebben dan ook meer voor hun spelers over dan de bdo voor hun spelers. PDC investeerd in de toekomst en bdo laat het op zijn beloop. BDO is sowieso bezig met hun "last mile".

Pdc zou zelfs nog de amateurs over de streep kunnen trekken door meerdere divisies te gaan beginnen zoals in de overige sporten het geval is.
Dan krijg je een een bond voor de amateur (zoals bdo) maar die kunnen promoveren naar de profs. Dat zou de laatste steek naar BDO zijn.

Dan krijg je 1 bond, 1 WK en 1 ranglijst. Naar mijn mening is dit alleen ten goede van de dartsport.

Naar mijn mening heeft BDO te lang vast gehangen aan hun eigen beleid en komt niet meer van hun muffe cafe imago af. Ze hebben nauwelijks geïnvesteerd in de toekomst terwijl het darten alleen maar groter en populairder is geworden.
Het is vooral commerciëler geworden, spelers uitfluiten terwijl ze een dubbel gaan gooien of net een 9 darter missen, zingen wanneer spelers zich proberen te concentreren etc... Er zijn idd veel meer toeschouwers maar hoeveel van die duizenden gaan effectief voor de darts kijken ? Als je dan de sfeer op lakeside ziet dat is wel echt een dartspubliek die vooral voor het spelletje zelf gaan en veel meer respect tonen voor de spelers. Ik vind op zich voor de sport 2 bonden goed en zelfs de pdc en bdo vrij goed in elkaar steken alleen zijn de regels niet goed op beide bonden ingespeeld. De pdc zou alleen mogen werken met tourkaarthouders en de bdo zou alle andere spelers moeten toelaten en dan bv met een systeem werken speel je 3 jaar op rij top5 bij de bdo krijg je een tourkaat bij de pdc. De spelers zouden trainen om absoluut top te zijn bij de bdo om te kunnen overstappen dus het niveau wordt hoger en de pdc zou enkel topspelers bij krijgen een win win situatie.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Pdc wk 2019 : vrouwen

Bericht door Fred Raket »

@K1990, De PDC kijkt daar niet naar. Als er maar voor een toegangskaartje is betaald. Bij De Lakeside zit een ander publiek dan bij De PDC mainevents
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Pdc wk 2019 : vrouwen

Bericht door The Runner »

Het probleem is opgelost

https://dartsnieuws.com/breaking-bdo-ne ... pelers-op/

Beste zet die de BDO ooit heeft gemaakt!
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
K1990
Lid
BerichtenCOLON 761
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Pdc wk 2019 : vrouwen

Bericht door K1990 »

The Runner schreefCOLON 22 Aug 2018, 19:54 Het probleem is opgelost

https://dartsnieuws.com/breaking-bdo-ne ... pelers-op/

Beste zet die de BDO ooit heeft gemaakt!
Denk je niet dat dit het definitieve einde is ? Een vb wie van de halve finalisten voor de lakeside dit jaar zal nog bij de bdo blijven ? Dit is een fantastische beslissing moest de pdc enkel met tourkaarthouders werken maar bv een labanauskas mag naar het wk van de pdc terwijl hij eigenlijk volgens zijn ranking aan de lakeside hoort mee te doen .
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Pdc wk 2019 : vrouwen

Bericht door The Runner »

Ik denk zelfs dat voorlopig de redding van de BDO is. Misschien dat nu zelfs PDC spelers eerder voor de BDO gaan kiezen op deze manier
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
BUTTON_POST_REPLY