PDC World Darts Championship 2016

BUTTON_POST_REPLY
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

PDC World Darts Championship 2016

Bericht door Dartsjournalist »

Eerste nieuws omtrent het PDC WK 2016 is zojuist bekendgemaakt.

- Meer prijzengeld
- Hogere capaciteit
- Ticketprijs stijgt niet
- Voorrondes worden nu ook in sets gespeeld
- Speeldag op Boxing Day

Goede aanpassingen tov vorig jaar. :)
Twitter: @PVDarts180
Borisz
Lid
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2014, 11:11

Re: PDC World Darts Championship 2016

Bericht door Borisz »

En nog maar max 4 wedstrijden in 1 sessie en niet 5 zoals voorheen. http://www.pdc.tv/news/article/1mbw6c0x ... ket-update" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: PDC World Darts Championship 2016

Bericht door Dartsjournalist »

Dat vind ik wel verrassend. Hopelijk wordt het format van de overige wedstrijden dan ook aangepast :D.
Twitter: @PVDarts180
Rotterdart
Lid
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2015, 22:49

Re: PDC World Darts Championship 2016

Bericht door Rotterdart »

Aangezien er 10 sessies worden uitgetrokken worden voor de 1e ronde lijkt het erop als je de voorronde speelt je dan niet gelijk diezelfde avond hoeft te spelen maar een dag erna.

Of alle winnaars van de voorronde partijen spelen hun wedstrijden in de laatste 2 sessies van de eerste ronde.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: PDC World Darts Championship 2016

Bericht door Dartsjournalist »

Lijkt mij niet. Ik denk dat ze de voorronde dan als 1e partij indelen en dat dan de winnaar in de vierde partij van de avond weer in actie komt, aangezien er maar vier wedstrijden per sessie zijn. (Vorig jaar 5)
Twitter: @PVDarts180
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: PDC World Darts Championship 2016

Bericht door DeDeen »

Wanneer je een wedstrijd in sets erop hebt zitten, lijkt het me sterk dat je die avond nog een wedstrijd speelt.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: PDC World Darts Championship 2016

Bericht door Dartsjournalist »

Één wedstrijdje best of 3 sets en één wedstrijdje best of 5 sets moet je fysiek/mentaal toch wel aankunnen? Zeker als je zo'n twee uur rust er tussendoor hebt... In kwartfinale moet je ook 5 sets winnen en dan heb je geen lange pauze tussendoor.
Twitter: @PVDarts180
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: PDC World Darts Championship 2016

Bericht door Schiavoni »

Mooi dat er niet meer om legs, maar om sets gespeeld wordt. Dan krijg je naar mijn gevoel toch wel leukere wedstrijden te zien. Iedere speler in de voorronde heeft zo iets meer de tijd om aan het podium 'te wennen'. Zeker voor spelers die nog nooit op een groot podium gespeeld hebben, lijkt me dit een bijkomend voordeel.
Daarnaast ben ik ook voorstander om een winnaar van een voorronde partij, niet op dezelfde avond te laten aantreden in de eerste ronde. Je hebt dan ten slotte al een wedstrijd gespeeld en bent dus minder energiek dan je tegenstander. Ik vind dat de omstandigheden voor beide spelers inde eerste ronde gelijk horen te zijn.
Dat er met boxing-day gespeeld wordt, is voor de fans natuurlijk ook een mooie aangelegenheid. Evenals het voetbal, wordt deze traditie ook met darten geïntroduceerd. Voor de spelers is het denk ik iets minder leuk, aangezien ik me wel voor kan stellen dat je kerst graag met je familie doorbrengt.
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: PDC World Darts Championship 2016

Bericht door Erwin27 »

De laatste wedstrijd op een avond in de 1e ronde was er ook altijd een te veel.
Je zag bij de laatste wedstrijd al dat het publiek weg moest ivm het openbaar vervoer.
Hier in Nederland werd de laatste wedstrijd ook altijd net te laat gespeeld ivm een nieuwe werkdag.
Dus prima zo. :)
wvh1989
Lid
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2015, 00:01

Re: PDC World Darts Championship 2016

Bericht door wvh1989 »

Zou iemand mij kunnen vertellen of het betalen van de WK/kaarten die morgen in de verkoop gaan mogelijk is via iDEAL?
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: PDC World Darts Championship 2016

Bericht door cancellara27 »

wvh1989 schreefCOLONZou iemand mij kunnen vertellen of het betalen van de WK/kaarten die morgen in de verkoop gaan mogelijk is via iDEAL?
Ik denk dat je meer kans van slagen hebt met paypal
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
Rotterdart
Lid
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2015, 22:49

Re: PDC World Darts Championship 2016

Bericht door Rotterdart »

Heb nog is goed gekeken naar de wedstrijdschema.

Toch jammer dat de kwartfinale in 2 sessies op 1 januari word gespeeld, eigenlijk vind ik dat vanaf de 3e ronde alleen maar avondsessies gespeeld moet worden.

Ik hou best wel van de eerste ronde met veel nieuwe darters die debuteren, maar 10 sessies vind ik best veel.
Ik zie liever de 3e ronde over best of 9 sets zien spelen en de halve finale over 2 avonden.
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: PDC World Darts Championship 2016

Bericht door Erwin27 »

John Part heeft het niet gered in de Noord-Amerikaanse kwalificatie voor het WK.
In de halve finale verloor Part van Larry Butler. Hierdoor wordt de kans wel erg klein dat Part zich gaat plaatsen voor het WK. Part staat niet meer in de Top 32 van de Order of Merit, en plaatsing via de Pro Tour lijkt ver weg.

De finale werd gewonnen door Darin Young, die daarmee naar het WK mag.
Eerder plaattse Rob Szebo zich al via de kwalificatie in Nieuw Zeeland. Beide spelers zullen eerst uitkomen in de voorronde van het WK.
Gebruikers-avatar
J_89
Lid
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2014, 01:01

Re: PDC World Darts Championship 2016

Bericht door J_89 »

Thanawat Gaweenuntavong ook geplaatst lol leuke naam
Liefhebber van darts, vooral wedstrijden kijken op tv
Swedish Chef
Lid
BerichtenCOLON 528
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 17:23

Re: PDC World Darts Championship 2016

Bericht door Swedish Chef »

J_89 schreefCOLONThanawat Gaweenuntavong ook geplaatst lol leuke naam
Yes, that's game shot...Thanawat Gaweenuntavong!!
I'm no longer a slave to fear, I am a child of God
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: PDC World Darts Championship 2016

Bericht door Erwin27 »

Haha ja. Zijn naam past ook niet onderin het balkje.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: PDC World Darts Championship 2016

Bericht door Dartmat »

Nou, het kwalificatietoernooi voor Pro Tour en PDPA leden kent wat mij betreft maar twee namen die interessant zouden zijn op het WK: Petersen uiteraard en Nicholson. De rest op de deelnemerslijst is vergane glorie of 13 in een dozijn engelse spelers. En vooruit, misschien Ricky Evans, maar die heeft dit jaar ook verrekte weinig laten zien...
IvanTheDarts180
Lid
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 17:09

Re: PDC World Darts Championship 2016

Bericht door IvanTheDarts180 »

Dartmat schreefCOLONNou, het kwalificatietoernooi voor Pro Tour en PDPA leden kent wat mij betreft maar twee namen die interessant zouden zijn op het WK: Petersen uiteraard en Nicholson. De rest op de deelnemerslijst is vergane glorie of 13 in een dozijn engelse spelers. En vooruit, misschien Ricky Evans, maar die heeft dit jaar ook verrekte weinig laten zien...
Zou wel leuk zijn als een colin Lloyd voor een verrassing kan zorgen en er door komt
Darts.nu O.o.M afgesloten als 87e.
Darts-talk O.o.M. 39e
Unicorn barney phase 5 23g
Unicorn Sigma titanium slikstik
unicorn sigma flights .125micron.

2014 180:1
2015 180:tot nog toe 1
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: PDC World Darts Championship 2016

Bericht door Erwin27 »

Van mij mag Robbie Green zich wel plaatsen. Petersen mag ook uiteraard. James Wilson ook niet verkeerd.
Maar in zo'n kwalificatietoernooi kan alles gebeuren.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: PDC World Darts Championship 2016

Bericht door Dartsjournalist »

Ik zei het over Lakeside ook al, maar blijkbaar heeft de PDC het ideetje van de BDO overgenomen... Ook nu is de loting vóórdat het volledige deelnemersveld bekend is. Loting is om elf uur 's morgens Engelse tijd, terwijl 's middags nog de PDPA Qualifier wordt gespeeld voor de laatste twee plekken.

Zo kunnen de finalisten (eventueel) een sterke loting ontlopen door de finale te verliezen. Al moet je dan wel voorronde spelen.
Twitter: @PVDarts180
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: PDC World Darts Championship 2016

Bericht door cookie »

Dartsjournalist schreefCOLONIk zei het over Lakeside ook al, maar blijkbaar heeft de PDC het ideetje van de BDO overgenomen... Ook nu is de loting vóórdat het volledige deelnemersveld bekend is. Loting is om elf uur 's morgens Engelse tijd, terwijl 's middags nog de PDPA Qualifier wordt gespeeld voor de laatste twee plekken.

Zo kunnen de finalisten (eventueel) een sterke loting ontlopen door de finale te verliezen. Al moet je dan wel voorronde spelen.
Het zou zo maar een rondje of 2 kunnen schelen. Al is eerste wedstrijd tegen Anderson of MvG natuurlijk niet de moeite om een finale voor weg te geven.
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: PDC World Darts Championship 2016

Bericht door Schiavoni »

Dartsjournalist schreefCOLONIk zei het over Lakeside ook al, maar blijkbaar heeft de PDC het ideetje van de BDO overgenomen... Ook nu is de loting vóórdat het volledige deelnemersveld bekend is. Loting is om elf uur 's morgens Engelse tijd, terwijl 's middags nog de PDPA Qualifier wordt gespeeld voor de laatste twee plekken.

Zo kunnen de finalisten (eventueel) een sterke loting ontlopen door de finale te verliezen. Al moet je dan wel voorronde spelen.
Erg zwak, mocht het zo gebeuren dat een finale met opzet wordt verloren. Je zou dan maar in de halve finale verloren hebben en jouw tegenstander opzettelijk zien verliezen vervolgens.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: PDC World Darts Championship 2016

Bericht door Dartmat »

Ik zie het nut van zo'n vroege loting ook niet in. Het is niet zo dat je net als bij andere sporten je tegenstander uitgebreid moet analyseren en scouten. De enige goede reden die ik kan bedenken is zodat de spelers weten wanneer ze moeten en daarop hun hotel kunnen boeken. Anders zou ik zeggen doe het een week van tevoren ofzo.
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: PDC World Darts Championship 2016

Bericht door Erwin27 »

Daar snap ik dan ook weer niks van dat ze eerst de loting doen en dan pas de kwalificatie. Het nut ontgaat me volledig.
En wat Pieter zegt : Als de winnaar van de kwalificatieronde direct tegen Van Gerwen zou moeten, en de verliezer in een goed schema zit, dan wist ik het wel. Een PDPA Qualifier gaat natuurlijk met gemak de WK-voorronde winnen.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: PDC World Darts Championship 2016

Bericht door cookie »

Erwin27 schreefCOLONDaar snap ik dan ook weer niks van dat ze eerst de loting doen en dan pas de kwalificatie. Het nut ontgaat me volledig.
En wat Pieter zegt : Als de winnaar van de kwalificatieronde direct tegen Van Gerwen zou moeten, en de verliezer in een goed schema zit, dan wist ik het wel. Een PDPA Qualifier gaat natuurlijk met gemak de WK-voorronde winnen.
Ik zie zelf met internationale trainingen dat ik echt wel 4 weken van te voren een reis en hotel moet boeken. Dus in dat opzicht begrijp ik het..

Zou zelf gewoon lekker de kwalificatie van de finalisten nog niet bekend maken. Gewoon Qualifier 1 + 2 en dan na afloop van de kwalificatie laten zien wie 1 of 2 is. Ouderwets lootje trekken, warm balletje erbij..

De matchfixing voor de finale is natuurlijk snel gemaakt.

Gewoon loting WK doen en zorgen dat die gasten geen invloed hebben.
BUTTON_POST_REPLY