Wie moeten er in de PL 2017?

Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door Dartsjournalist »

Erwin27 schreefCOLONMaar door wie wordt hij genoemd? Door sommige media, en daardoor gaan mensen elkaar napraten.

Op basis van prestaties maakt hij tot nog toe echt geen kans. Ook niet als hij de volgende ronde haalt en daar zou verliezen. Het slaat echt nergens op dat hij wordt genoemd.
Als hij niet geblesseerd was geweest had die zomaar rond plek 17 kunnen staan hoor. Ik vind het niet zo heel gek dat die wordt genoemd. Komt ook door gebrek aan duidelijke kandidaten voor nummer 9 en 10. Barry Hearn wil nieuwe namen. Gurney is talentvol, jong, kan goed scoren, is niet Nederlands/Engels/Schots, heeft goede opkomstnummer en is een snelle speler.
Twitter: @PVDarts180
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door DeDeen »

Denk niet dat zijn houding in deze pot erg bevorderlijk. Wat ergerlijk zeg.
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door Erwin27 »

Als een opkomstmuziekje bepalend is voor de Premier League dan is het droevig gesteld met de selectie...
Gurney is inderdaad geblesseerd geweest maar dat heeft hem niet zoveel gekost dat hij daarmee rond plek 17 was uitgekomen. Dan had hij 40.000 meer moeten hebben, en zolang was hij niet uit de running.

Verder zijn er geen prestaties die zijn nominatie verdienen en hem niet de voorkeur geven boven andere spelers. Dat is gewoon simpel. Dat er randvoorwaarden worden bijgehaald is leuk, maar ze kiezen nog altijd de beste spelers. En bij nieuwe spelers hebben ze Suljovic al. En anders Van de Pas nog.

Gurney is een leuke speler, maar hij hoort (nog) niet in de PL thuis.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door DeDeen »

Erwin27 schreefCOLONAls een opkomstmuziekje bepalend is voor de Premier League dan is het droevig gesteld met de selectie...
Gurney is inderdaad geblesseerd geweest maar dat heeft hem niet zoveel gekost dat hij daarmee rond plek 17 was uitgekomen. Dan had hij 40.000 meer moeten hebben, en zolang was hij niet uit de running.

Verder zijn er geen prestaties die zijn nominatie verdienen en hem niet de voorkeur geven boven andere spelers. Dat is gewoon simpel. Dat er randvoorwaarden worden bijgehaald is leuk, maar ze kiezen nog altijd de beste spelers. En bij nieuwe spelers hebben ze Suljovic al. En anders Van de Pas nog.

Gurney is een leuke speler, maar hij hoort (nog) niet in de PL thuis.
Het is natuurlijk niet zo dat ze altijd de beste spelers kiezen. Ze kijken naar veel meer factoren.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door DeDeen »

Dus.
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door Erwin27 »

Vertel me wanneer ze in het verleden een speler rond de 20ste plek hebben gekozen die op TV-toernooien niet/nooit verder is gekomen dan een kwartfinale en nog nooit een PDC toernooi heeft gewonnen? (en kom dan niet met Barney aanzetten...). Of een speler die alleen op basis van een opkomstmuziekje is geselecteerd

Verder ben ik wel klaar met deze discussie. Heb mijn punten genoemd. We zien het wel.
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door Dartfantje »

Erwin27 schreefCOLONVertel me wanneer ze in het verleden een speler rond de 20ste plek hebben gekozen die op TV-toernooien niet/nooit verder is gekomen dan een kwartfinale en nog nooit een PDC toernooi heeft gewonnen? (en kom dan niet met Barney aanzetten...). Of een speler die alleen op basis van een opkomstmuziekje is geselecteerd

Verder ben ik wel klaar met deze discussie. Heb mijn punten genoemd. We zien het wel.
Jelle Klaasen, stond iets van 22e ofso op de OOM en haalde geloof ik kwartfinale van dat WK. Rest van dat jaar presteerde hij ook niet bijzonder veel, maar werd wel geselecteerd voor de PL. Zijn Lakeside titel van eerder en het snelle spel/180'ers zullen hier uiteraard wel geholpen in hebben, net als Bunting 2 jaar terug

Niet dat ik het nu ook vind dat Gurney in de PL thuis hoort, in tegendeel zelfs. Net als Klaasen toen heeft Gurney nu ook nog geen enkel recht om met de PL mee te doen. Plaats 15, 16 of 17 maakt hierin geen bal uit, met die attitude die hij zojuist toonde weet ome Barry ook wel genoeg. Alleen een finaleplaats kan hem nu redden, maar ik zie het hem MVG niet echt moeilijk maken
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door Dartfantje »

Smith solliciteert ook naar een PL plaats als hij dit weet te winnen. Speelt het hele WK al goed en dat altijd maar negatief overkomen is ook wel verminderd de laatste tijd.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door Dartsjournalist »

Erwin27 schreefCOLONVertel me wanneer ze in het verleden een speler rond de 20ste plek hebben gekozen die op TV-toernooien niet/nooit verder is gekomen dan een kwartfinale en nog nooit een PDC toernooi heeft gewonnen? (en kom dan niet met Barney aanzetten...). Of een speler die alleen op basis van een opkomstmuziekje is geselecteerd

Verder ben ik wel klaar met deze discussie. Heb mijn punten genoemd. We zien het wel.
Niet helemaal volgens jouw criteria, maar Gary Anderson kreeg ook gewoon een uitnodiging voor 2013.

Haalde:
WK: Laatste 16
PC-Finals: Laatste 8
GSOD: Laatste 16
WGP: Laatste 32
WMP: Laatste 32
Uk Open: Laatste 32
PL: 8e plek
World Cup of Darts: Laatste 16

Haalde op de vloer ook maar één finale en verloor die ook.
Twitter: @PVDarts180
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door Erwin27 »

Anderson werd natuurlijk op basis van zijn prestaties in het verleden en zijn naam geselecteerd. Bovendien kwam Anderson uit een behoorlijke dip naar aanleiding van familieperikelen. Op het WK stond hij enorm goed te gooien waarbij hij maar nipt verloor van de latere wereldkampioen. Dat was genoeg reden om Anderson op basis van zijn spel en niveau te selecteren, ondanks zijn lagere ranking (nog altijd hoger dan Gurney) en resultaten dat jaar.
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door Schiavoni »

Ik denk dat de volgende namen zeker zijn:
1. Michael van Gerwen
2. Gary Anderson
3. Peter Wright
4. Adrian Lewis
5. James Wade
6. Phil Taylor
7, Dave Chisnall
8. Raymond van Barneveld

Dan blijven er twee plaatsen over. Ik heb een lijstje gemaakt naar de mogelijke kanshebbers en de resultaten op tv toernooien in een sheet gezet met daarbij een puntentelling:
Afbeelding

Op basis van bovenstaande puntentelling, kom ik uit op Suljovic en Klaasen. Sujovic heeft maar 1 tv-toernooi goed gepresteerd, met een finaleplaats op de European Championship. Huybrechts zet daar twee kwartfinales tegenover en Klaasen een halve finale en kwartfinale. Denk toch dat de PDC voor Suljovic en Klaasen zal kiezen.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door Dartsjournalist »

Als je zou kijken naar de 'One Year Order of Merit', zouden Mensur en Benito er bij komen.
Twitter: @PVDarts180
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door Schiavoni »

Dartsjournalist schreefCOLONAls je zou kijken naar de 'One Year Order of Merit', zouden Mensur en Benito er bij komen.
Als je zo zou kijken, dan zou Kim Huybrechts er voor Barney in komen, maar dat zie ik Sky/PDC niet doen.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door Dartsjournalist »

Schiavoni schreefCOLON
Dartsjournalist schreefCOLONAls je zou kijken naar de 'One Year Order of Merit', zouden Mensur en Benito er bij komen.
Als je zo zou kijken, dan zou Kim Huybrechts er voor Barney in komen, maar dat zie ik Sky/PDC niet doen.
Klopt, maar dan zou Lewis er ook niet in komen, die staat dan op 15.
Twitter: @PVDarts180
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door Schiavoni »

Dartsjournalist schreefCOLON
Schiavoni schreefCOLON
Dartsjournalist schreefCOLONAls je zou kijken naar de 'One Year Order of Merit', zouden Mensur en Benito er bij komen.
Als je zo zou kijken, dan zou Kim Huybrechts er voor Barney in komen, maar dat zie ik Sky/PDC niet doen.
Klopt, maar dan zou Lewis er ook niet in komen, die staat dan op 15.
Lewis staat 4e op de Order Of Merit en de top 4 is zeker van de Premier League, dus ik liet Lewis er al buiten. Hij kan natuurlijk nog ingehaald worden op de Order Of Merit.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door ratm »

Klaassen, Mardle, Barney, Bunting en Anderson zijn volgens mij de enige die buiten de top 16 stonden en mee mochten doen. Barney was logisch, was al 4 keer wk geworden bij de bdo en net overgestapt. Anderson was vanwege persoonlijke omstandigheden afgezakt maar had al majors gewonnen en een wk finale gespeeld. Bunting speelde er pas 1 jaar en hoorde dat jaar bij de top 8 en had 2 jaar lang de BDO gedomineerd. Klaassen en Mardle was echt wel in een andere tijd. Daarnaast had Klaassen Lakeside al gewonnen en was Mardle een extreme entertainer die ze er graag bij wilde hebben.
Gunley komt in de verste verte niet in aanmerking denk ik, alleen in de geruchten. Mocht hij van Van Gerwen winnen dan gaan ze er uberhaupt pas over nadenken schat ik in. Kan er natuurlijk naast zitten maar kan me niet voorstellen dat ze hem nu serieus overwegen, hij moet namelijk wel een béétje prestaties hebben geleverd.

Maar zou het eigenlijk wel goed voor hem zijn? Dat weegt ook wel mee denk ik. De PL heeft wel meer mensen gebroken. Ik zie Gurney nu nog niet week in week uit presteren tegen de absolute top. Voor hem zelf ook beter om nog een jaar te wachten denk ik.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door rproele »

Denk in ieder geval dat we wel Webster mogen doorstrepen.
Speelt nu een redelijke wedstrijd tegen van Gerwen, maar toch.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door Dartmat »

rproele schreefCOLONDenk in ieder geval dat we wel Webster mogen doorstrepen.
Speelt nu een redelijke wedstrijd tegen van Gerwen, maar toch.
Ik geloof eigenlijk ook niet dat die überhaupt op het lijstje van ome Barry heeft gestaan. En dat is prima.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door rproele »

Dartmat schreefCOLON
rproele schreefCOLONDenk in ieder geval dat we wel Webster mogen doorstrepen.
Speelt nu een redelijke wedstrijd tegen van Gerwen, maar toch.
Ik geloof eigenlijk ook niet dat die überhaupt op het lijstje van ome Barry heeft gestaan. En dat is prima.
Nee maar ik zag hem hier wel voorbij komen, dus ik ben echt blij dat hij echt geen kans maakt door MvG.
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door Erwin27 »

Op basis van prestaties en gemiddelden de laatste twee TV-toernooien zou hij niet misstaan.
Maar ik geloof niet dat ze hem zullen kiezen.

Maar ja. Als Suljovic gaat, dan blijft er nog 1 plekje over. En het wordt wel lastig kiezen nu.
Ik heb ergens in juni gelezen (toen Klaasen werd buitengesloten van de World Cup of Darts) dat Klaasen als goedmakertje een ticket zou krijgen voor de Premier League. Ik heb geen idee wat daarvan waar is, maar ik wat eerder vandaag zei : Klaasen zei in het AD dat hij er zelf rekening mee houdt dat hij de Premier League gaat spelen...
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door Rat »

De potentiele kandidaten vliegen er een voor een uit. Zit nog steeds op Barney en Cadby als wild card houders.

@schiavoni

De 1ste 8 hebben zeker een plek in de PL.
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door Schiavoni »

Ze hadden de Premier League beter kunnen houden bij 8 spelers, dan had je ook niet gehad of het wel/niet eerlijk zou zijn. Nu vindt ik toch dat er teveel spelers aanspraak maken op de laatste twee plaatsen.

Kunnen ze niet beter duidelijke criteria stellen? Suljovic heeft bijvoorbeeld een finaleplaats gehaald tijdens een major, maar verder presteerde hij ook niet goed tijdens tv-toernooien dit jaar. Klaasen heeft 2x een kwartfinale gehaald, maar speelde vorig jaar een beter WK dan dit jaar. Hubyrechts heeft ook niet een super jaar achter de rug, presteerde alleen de laatste 2 maanden. Er is niet een speler die nu beter presteerde dan de andere, dat maakt het toch wel een lastige keuze. Geen enkele speler die in aanmerking komt voor de laatste twee plaatsen, heeft een goed WK gespeeld. Alleen Gurney zit er nog in, mocht je hem uberhaupt een kanshebber vinden.
Een andere optie die dan overblijft, is een speler 'voor de leeuwen gooien'. Dan denk ik toch aan Cadby. Hij is de wereldkampioen bij de jeugd en ik hoorde dat hij van plan is om naar Engeland te verhuizen. Heeft Taylor verslagen tijdens de Perth Darts Masters en gooide tegen Wright 109 gemiddeld. Tegenover de andere kandidaten zou het natuurlijk niet eerlijk zijn. Misschien dat Barry voor Klaasen en Cadby kiest. 2 spelers die veel 180ers gooien en ook omdat Klaasen natuurlijk denkt dat hij Premier League gaat spelen, dus dan zal er wel een soort van toezegging geweest zijn, lijkt me.
Rat schreefCOLONDe potentiele kandidaten vliegen er een voor een uit. Zit nog steeds op Barney en Cadby als wild card houders.

@schiavoni

De 1ste 8 hebben zeker een plek in de PL.
Als de top 8 verzekerd is van deelname aan de Premier League, dan denk ik dat Barney en Klaasen de wildcards krijgen. Waar is de vinden dat de top 8 zeker is van deelname?
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door Erwin27 »

Dat is niet zo. Alleen de top 4 is zeker.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door Rat »

Op zich is het best duidelijk toch? De eerste 8 krijgen hoe dan ook een uitnodiging. Nu 2 extra spelers erbij met een wildcard.

Wild betekent dat het iedereen kan zijn, zonder onwijsbare reden. Dus 'eerlijk' speelt niet mee. Zo hou je de optie open om supertalenten die er in 1 keer staan een kans kan gunnen, maar... en ik denk zelf dat deze kaart met dit in het achterhoofd erbij is gekomen; als de nummer 1 BDO overstapt, kan de PDC zonder gezeik hem meteen de PL in pleuren, haha.

Heb je geen wildcards, mis je die kansen. Bovendien mis je grote kaartenverkopers als Barney als die eens niet in de top 8 staan.

Ik vind wildcards juist wel heel gaaf eerlijk gezegd. Stel je voor Pl zonder Barney.....


Edit

Oh ok... ik dacht eerste 8. Is het misschien officieel eerste 4 en dat eerste 8 altijd wel een uitnodiging hebben gehad tot zover?

Weet alleen nog van Wade dat die een jaar gepasseerd is. (Ging geloof ik over zijn gedrag en houding op het podium, wat dat betreft heeft Gurney zichzelf niet goed verkocht)
Laatst gewijzigd door 1 op Rat, in totaal 30 keer gewijzigd.
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door Schiavoni »

Rat schreefCOLONOp zich is het best duidelijk toch? De eerste 8 krijgen hoe dan ook een uitnodiging. Nu 2 extra spelers erbij met een wildcard.

Wild betekent dat het iedereen kan zijn, zonder onwijsbare reden. Dus 'eerlijk' speelt niet mee. Zo hou je de optie open om supertalenten die er in 1 keer staan een kans kan gunnen, maar... en ik denk zelf dat deze kaar kaart met dit in het achterhoofd erbij is gekomen; als de nummer 1 BDO overstapt, kan de PDC zonder gezeik hem meteen de PL in pleuren, haha.

Heb je geen wildcards, mis je die kansen. Bovendien mis je grote kaartenverkopers als Barney als die eens niet in de top 8 staan.

Ik vind wildcards juist wel heel gaaf eerlijk gezegd. Stel je voor Pl zonder Barney.....


Edit

Oh ok... ik dacht eerste 8. Is het misschien officieel eerste 4 en dat eerste 8 altijd wel een uitnodiging hebben gehad tot zover?

Weet alleen nog van Wade dat die een jaar gepasseerd is. (Ging geloof ik over zijn gedrag en houding op het podium, wat dat betreft heeft Gurney zichzelf niet goed verkocht)
Ik weet wel dat voorheen de eerste 8 zeker waren, maar daarna is dit veranderd naar de eerste 4 die zeker zijn van deelname. Volgens my geeft de PDC 4 wildcards weg en Sky Sports 2.
BUTTON_TOPIC_LOCKED