Wie moeten er in de PL 2017?

Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door Rat »

Aha, ok... en is het niet een soort van gentlemens agreement dat die 4 van Sky de 5 tot en met 8 zijn?


Nouja.... in dat geval kan het nog alle kanten uit dan.


--

Even over die Cadby. Buiten die potjes tegen taylor, wright en het wk, staat die ook al heel het jaar de Australische tour overhoop te gooien met 100+ potten he.....

Ik kijk echt naar hem uit. Dat wordt een top bezienswaardigheid.
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door Schiavoni »

Rat schreefCOLONAha, ok... en is het niet een soort van gentlemens agreement dat die 4 van Sky de 5 tot en met 8 zijn?


Nouja.... in dat geval kan het nog alle kanten uit dan.


--

Even over die Cadby. Buiten die potjes tegen taylor, wright en het wk, staat die ook al heel het jaar de Australische tour overhoop te gooien met 100+ potten he.....

Ik kijk echt naar hem uit. Dat wordt een top bezienswaardigheid.
Je hebt gelijk dat 'eerlijk' niet echt mee speelt, maar waarom zou je Suljovic bijvoorbeeld wel een Wild-card geven en Klaasen/Huybrechts niet? Je hebt toch een bepaalde onderbouwing nodig. Daarbij heeft Suljovic gezegd dat hij geen Premier League wil spelen en daarna weer wel. Misschien dat dit dan een reden is om hem geen wildcard te geven, 'want hij wil toch geen Premier League spelen'. Wildcards vind ik ook een goed iets, maar ze horen ook niet zomaar weggegeven te worden lijkt me, zonder enige onderbouwing. Bij Barney is het duidelijk denk ik: 5x wereldkampioen, majors gewonnen, grote wedstrijden gewonnen tegen Taylor en van Gerwen en hij trekt publiek.

Ik ben ook voorstander van Cadby. Is weer eens een nieuwe speler en hij heeft al laten zien het niveau aan te kunnen. Of hij dit een hele Premier League kan, dat is echter de vraag. Voor mij is dit wel een speler die ik graag in de Premier League zie.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door Rat »

Geen idee, ik denk dat je dat niet echt kan uit leggen. Bepaalt Piet, dan kiest die Suljovic, bepaalt Jantje kiest die misschien wel Huybregts? Waarom? Tsja... misschien gewoon persoonlijke smaak of zo.

Bij de PDC moet je denk ook kijken naar wat levert het meeste geld op. En dan kan je niet zonder Barney. En dit is ook een van de grote redenen voor mij om op Cadby te gokken. Want al die andere wild card keuzes verkopen helemaal niks.

PL in Australie wordt dan ook beter bekeken denk, ook een grote markt.

Maar in mijn ogen heb je voor een wildcard helemaal geen onderbouwing nodig. Kan iedereen zijn, Barry bepaalt. Maar snap dat als mensen toch een klein beetje fairheid willen zien hoor.
Laatst gewijzigd door 1 op Rat, in totaal 30 keer gewijzigd.
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door Erwin27 »

Dan is het in Australië vrijdagochtend. Denk dat dat lastig wordt.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door Rat »

Haha!! Good point, :D .

Hoeft niet live te zijn he, de herhaling zal vast wel goed bekeken worden denk. Zeker als er zo een gast mee doet.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door Dartmat »

Tja Whitlock heeft er ook een of twee keer bij gezeten puur voor de Australische markt. Dus dat voordeel heeft Cadby ook.
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door Erwin27 »

Van mij mag Cadby er in hoor.

Een probleem : Op 2 januari heeft hij nog geen PDC Tour Card. Dus dat zou raar zijn. Ik denk dat ze hem daarom ook niet gaan selecteren. Laat hem komend jaar maar bewijzen wat hij kan.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door Rat »

Ja precies, dat dacht ik ook hoor. Het is niet DE reden, nou dan pakken we hem maar. Maar al die puntjes bij elkaar optellen, plus het gebrek aan een echt aansprekende tegenkandidaat...

Mijn geld staat nog steeds op Cadby en Barney. En dan de reguliere 1t/8. (Valt 8 af dan 9 enz.)

--

Het is te hopen dat Maxx Hopp gaat knallen, want in 2018 wil de PDC/PL naar Duitsland.


Ps. Wanneer maken ze dat eigenlijk bekend? En kan je daar ook op gokken ergens? (Wie er mee doen)


--

En hoe zit het met jullie lijstjes op dit moment dan? :mrgreen:
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door The Runner »

Ik zou het wel mooi vinden als Darren Webster en Cadby zouden meedoen. Beide tempramentvol en weer eens iets anders. Verder MVG, Anderson, Wright, Taylor, Lewis, Wade, Barney, Chizzy
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door DanMan »

The Runner schreefCOLONIk zou het wel mooi vinden als Darren Webster en Cadby zouden meedoen. Beide tempramentvol en weer eens iets anders. Verder MVG, Anderson, Wright, Taylor, Lewis, Wade, Barney, Chizzy
Op deze 10 hoop ik ook.
Imo het leukst mogelijke deelnemersveld om naar te kijken.

Beiden zullen niet teleurstellen, want zowel Webster als Cadby houden van het publiek.
En ze gooien goed genoeg en redelijk constant.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door DeDeen »

DanMan schreefCOLON
The Runner schreefCOLONIk zou het wel mooi vinden als Darren Webster en Cadby zouden meedoen. Beide tempramentvol en weer eens iets anders. Verder MVG, Anderson, Wright, Taylor, Lewis, Wade, Barney, Chizzy
Op deze 10 hoop ik ook.
Imo het leukst mogelijke deelnemersveld om naar te kijken.

Beiden zullen niet teleurstellen, want zowel Webster als Cadby houden van het publiek.
En ze gooien goed genoeg en redelijk constant.
Webster en Cadby constant? Huh?
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door DanMan »

DeDeen schreefCOLON
DanMan schreefCOLON
The Runner schreefCOLONIk zou het wel mooi vinden als Darren Webster en Cadby zouden meedoen. Beide tempramentvol en weer eens iets anders. Verder MVG, Anderson, Wright, Taylor, Lewis, Wade, Barney, Chizzy
Op deze 10 hoop ik ook.
Imo het leukst mogelijke deelnemersveld om naar te kijken.

Beiden zullen niet teleurstellen, want zowel Webster als Cadby houden van het publiek.
En ze gooien goed genoeg en redelijk constant.
Webster en Cadby constant? Huh?
Idd een beetje overdreven ;)
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door DeDeen »

DanMan schreefCOLON
DeDeen schreefCOLON
DanMan schreefCOLON
The Runner schreefCOLONIk zou het wel mooi vinden als Darren Webster en Cadby zouden meedoen. Beide tempramentvol en weer eens iets anders. Verder MVG, Anderson, Wright, Taylor, Lewis, Wade, Barney, Chizzy
Op deze 10 hoop ik ook.
Imo het leukst mogelijke deelnemersveld om naar te kijken.

Beiden zullen niet teleurstellen, want zowel Webster als Cadby houden van het publiek.
En ze gooien goed genoeg en redelijk constant.
Webster en Cadby constant? Huh?
Idd een beetje overdreven ;)
Nou ja, van Cadby is dat moeilijk te beoordelen. Maar Webster is juist niet constant.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door Dartmat »

Nee inderdaad. Cadby schijnt het hele jaar al prima te gooien, ook in Australië. Maar Webster gooit 2 aardige toernooitjes en de rest van het afgelopen jaar niets noemenswaardig. Niet echt constant als je het mij vraagt.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door ratm »

Rat schreefCOLONJa precies, dat dacht ik ook hoor. Het is niet DE reden, nou dan pakken we hem maar. Maar al die puntjes bij elkaar optellen, plus het gebrek aan een echt aansprekende tegenkandidaat...

Mijn geld staat nog steeds op Cadby en Barney. En dan de reguliere 1t/8. (Valt 8 af dan 9 enz.)

--

Het is te hopen dat Maxx Hopp gaat knallen, want in 2018 wil de PDC/PL naar Duitsland.


Ps. Wanneer maken ze dat eigenlijk bekend? En kan je daar ook op gokken ergens? (Wie er mee doen)


--

En hoe zit het met jullie lijstjes op dit moment dan? :mrgreen:
Ik ben net zoals jij erg enthousiast over Cadby en zou hem graag in de PL zien. Alleen nu zie ik hem nog niet als kanshebber. Dat hij in Australië heeft gedomineerd is niet erg belangrijk denk ik, gezien het niveau daar vergeleken met vloertoernooien hier. Op tv heeft hij nog weinig gepresteerd wat logisch is, hij heeft nog nauwelijks meegedaan. Denk dat ze hem eerst een jaar willen zien presteren hier op de Europese vloertoernooien en op diverse majors.
Ik vind het risico ook te groot, Juist omdat hij een wereld topper kan worden is het goed om hem eerst te laten settelen. Dus verhuizen naar Engeland en hier spelen ed. Niet ook nog eens de zorgen van de PL er bij waar het niveau echt heel hoog is en de kans dat hij een hoop klappen te verduren krijgt ook erg groot is. Nog 1 jaartje wachten denk ik. Van Gerwen kwam er ook niet direct in (in 2007) terwijl die een geniaal jaar achter de rug had.
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door Dartfantje »

Als Cadby het zou worden, gaat niet gebeuren, neemt de PDC ook alle spelers in de maling die wel een Tour Card hebben. Sommigen moeten jaren aan tijd en geld investeren om een beetje ver te komen en dan zou Cadby er met de PL-plaats en het daarbij horende geld vandoor gaan zonder enige aantoonbare prestaties. Ja, een wedstrijdje winnen van Taylor op een demo-toernooi ,ook al speelde hij heel erg goed, is geen reden om een PL-plaats te krijgen.

Had al eerder een lijstje geplaatst:
Dartfantje schreefCOLONMet de eerste 9 ben ik volkomen eens, denk dat de strijd om die laatste plek iets anders zal gaan.

Mijn kanshebbers voor de felbegeerde plek, gerangschikt op de meeste kans van dit moment wat ik denk:
Kim Huybrechts: Speelt op dit moment het beste van de 3 grootste kanshebbers. In België wordt volgens mij ook voor het eerst het WK uitgezonden, dus misschien dat ze dan ook wel interesse in de PL krijgen als er een Belg meedoet.
Simon Whitlock: Matig eerste half jaar, maar het andere half jaar was Whitlock weer als vanouds bezig. Net als bij Kim zal zijn nationaliteit goed van pas komen en hij heeft ook nog een vloertitel kunnen winnen. Was er wel één waar veel toppers ontbraken.
Jelle Klaasen: Halve finale plek op het WK was vorig jaar al niet genoeg en met een minder 2016 dan 2015 zou ik eigenlijk niet weten wat Jelle nu nog kan doen om echt in de PL te komen. Ja, een finale op het WK, of anders hopen dat Kim en Whitlock zeer snel naar huis kunnen en dat hijzelf weer net zo ver komt als vorig jaar

De anderen zullen echt iets exceptioneels nodig hebben om mee te doen en zelfs dan ben je nog niet zeker denk. Toch een paar namen die het met een finaleplek wel zouden kunnen halen:
Robert Thornton: Halve finale misschien ook wel genoeg als de eerder genoemde 3 niet verder dan ronde 3 komen. Heeft een belabberd jaar gehad waar eigenlijk helemaal niks lukte, maar is tijdens de PL toch nog boven de degradatiestreep gebleven. Kunnen Chisnall en Smith niet zeggen
Michael Smith: Halve finale misschien ook wel genoeg als de eerder genoemde 3 niet verder dan ronde 3 komen. Is misschien ook wel kapot gegaan aan de PL omdat de één na de andere hem bijna 'vernederde' en heeft voor de rest niks gepresteerd dit jaar.
Alan Norris:: Speelt misschien wat minder dan vorig jaar, maar is een gevaarlijke speler in set-formaat. Als hij ook echt in de finale komt zal hij dezelfde mogelijke route af moeten leggen waarvan bekend is dat die niet makkelijk is, dus dan verdien je het ook wel
Benito van de Pas: Veruit de beste speler na MVG op de vloer dit jaar. Lijkt voor dit WK niet echt in vorm, maar als hij zijn vloerspel misschien toch nog het podium weet mee op te nemen, dan is er een heeeeel klein kansje dat hij echt ver komt.

Voordat iedereen denkt, ja maar die 4 namen gaan nooit zo ver komen. Kirk Shepherd deed het ook een kleine 10 jaar geleden, dus waarom nu ook niet. You can take nothing for granted.
Suljovic kan verschoven worden van het rijtje met 'zekere deelnemers' naar het rijtje met de kanshebbers. De 3 laatste toernooien op Sky heeft hij echt slecht gegooid, maar het is niet perse zo dat andere kanshebbers van dat rijtje echt top waren in die toernooien.
Van het onderste rijtje kan Michael Smith zich denk ook weer rekenen tot kanshebber. Heeft zich dit WK van zijn goede kant laten zien. Ik bedoel dan niet qua niveau, maar vooral qua persoonlijkheid. Veel minder negatief gedoe en ook wat meer positieve emotie waardoor het wat leuker is geworden om naar hem te kijken. En wees eerlijk, hij gooide dit WK beter dan Klaasen en Whitlock.
Klaasen, Whitlock en Huybrechts blijven ook in het rijtje met kanshebbers. Thornton, Norris en Benito kunnen het nu wel vergeten. Gurney komt hiervoor in de plaats, maar dan zal hij wel de finale moeten halen. Zijn attitude van gisteren was natuurlijk niet acceptabel.

Waar ik nu voor ga:
De top-7 met daarbij Barney zijn zeker
Plek 9 geef ik aan Kim Huybrechts. Van de PDC hoeft hij geen wildcard te verwachten, maar ik denk wel van Sky. Kim is gewoon een interessante speler om op beeld te brengen door zijn emotie en vaak leuke wedstrijden waarin hij speelt.
Plek 10 geef ik aan Mensur Suljovic, tenzij Gurney de finale haalt. Waar Kim geen wildcard hoeft te verwachten van de PDC, hoeft Mensur geen wildcard te verwachten van Sky. Hij zal dus moeten hopen dat hij genoeg heeft laten zien dit jaar ondanks de mindere laatste maanden.

Maar ik kijk ook echt niet raar op als het Klaasen of Whitlock worden, of misschien wel Gurney ALS hij de finale haalt. Voor de rest gewoon kansloos, zelfs bij een winst op MVG.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door rproele »

Buiten de top 4 denk ik dat de bovenste bekende namen mee gaan.
Mensur even leuk geweest maar is alles behalve een publiekstrekker.
Taylor of Lewis op 4 maakt verder weinig uit, Wade gaan ze echt niet weer passeren en Chizzy heeft snel spel met hoge scores.
Barney gaan ze ook zeker niet om heen, dat heeft al die jaren wel bewezen, daarbij ook 100% terecht.
Daarbij is de wereldkampioen altijd erbij :mrgreen: :mrgreen:
Thorton heeft afgelopen PL bewezen er niet te horen en na afgelopen jaar Smith ook niet.
Dan denk ik dat bv een Klaassen in de top10 misschien wel een optie zou zijn, heeft het de toppers vaak lastig gemaakt.
Ga je uitbreiden dan zou Kim een optie zijn, Hopp valt gewoonweg tegen als hij het moet laten zien.

Dus dan denk ik:
MvG
Anderson
Wright
Taylor
Lewis
Wade
Chizzy
Barneveld
Klaassen
Huijbrechts
Gebruikers-avatar
n1traM
Lid
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:50

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door n1traM »

Ik denk net als dit jaar de top 10 van de OOM, stand na kwartfinales WK (met een * zijn op basis van prestaties dit jaar zeker voor mij):
*1 Michael van Gerwen
*2 Gary Anderson
*3 Peter Wright
*4 Adrian Lewis
*5 James Wade
*6 Phil Taylor
*7 Dave Chisnall
8 Mensur Suljovic
9 Jelle Klaasen
*10 Raymond van Barneveld

Wat als Suljovic niet wordt gekozen of een invitatie niet accepteert en Klaasen niet wordt gekozen of zijn polsblessure hem deelname in de weg staat:
OOM 11 Michael Smith, 1x finale verloren op de vloer, op de majors beste prestatie 2x laatste 16 op het World Matchplay + het WK
OOM 12 Robert Thornton, geen vloerfinales, op de majors beste prestatie 2x laatste 16 op de World Matchplay + de Grand Slam
OOM 13 Kim Huybrechts, 1x finale verloren op de vloer, op de majors beste prestatie 2x kwartfinale op de World Grand Prix + de PC FInals
OOM 14 Ian White, won 3x op de vloer, op de majors beste prestatie 3x laatste 16 op de World Matchplay + het European Championship + het WK
OOM 15 Benito van de Pas, won 3x op de vloer, op de majors beste prestatie 1x kwartfinale op de World Grand Prix
OOM 16 Simon Whitlock, won 2x op de vloer, op de majors beste prestatie 1x kwartfinale op de World Grand Prix
Daryl Gurney (OOM 21, 1x finale verloren op de vloer, majors 2x kwartfinale op de World Grand Prix en het WK) en Darren Webster (OOM 32, geen vloerfinales, majors 1x halve finale op de PC Finals) zijn er nog niet aan toe of nog geen serieuze optie.

Back up voor Suljovic is dan denk ik Kim Huybrechts en voor Jelle Klaasen is dat denk ik Benito van de Pas omdat er denk ik sowieso 3 Nederlanders voor de Premier League worden gekozen.
1: onbekend 23g / 2: XQ-Max MvG 23g / 3: Unicorn Barney Phase 1 25g
2015: 22x 180, HF 156, BL 16
2016: 12x 180, HF 141, BL 15
2017: 19x 180, HF 120, BL 14
2018: 6x 180, HF 121, BL 15
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door Dartsjournalist »

Cadby zit er iig niet in...

Afbeelding
Twitter: @PVDarts180
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door Dartfantje »

Dartsjournalist schreefCOLONCadby zit er iig niet in...

Afbeelding
En we blijven maar doorgaan over Cadby en consorten.... Na deze tweet blijft hij gewoon staan op een kans van 0,000% voor deelname aan de PL
DutchTedHankey
Lid
BerichtenCOLON 384
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:43

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door DutchTedHankey »

Smith en Klaasen denk ik.
Erelid van wijlen darts.nu :)
jackpot
Lid
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2016, 23:40

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door jackpot »

DutchTedHankey schreefCOLONSmith en Klaasen denk ik.
Smith heeft al bewezen er niet klaar voor te zijn moet echt mentaal wat veranderen.
Hoogste finish 2017 : 164
mijn pijlen waar ik op dit moment mee gooi : unicorn Jenkins 21 gram.
Shafts : unicorn gripper 2 medium white.
Flights : the bull Jenkins .
180 2016 : 20
180 2017 : 11
Love the darts.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door Dartsjournalist »

jackpot schreefCOLON
DutchTedHankey schreefCOLONSmith en Klaasen denk ik.
Smith heeft al bewezen er niet klaar voor te zijn moet echt mentaal wat veranderen.
Had wel veel pech dat hij op de openingsavond gelijk twee keer in actie moest komen, dat was echt slecht.
Twitter: @PVDarts180
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door cookie »

Smith had idd heel veel pech.

Huybrechts en Klaasen mogen het van mij worden. Allebei spelers met een goede houding.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door ratm »

Het wordt gewoon de top 10 van de OOM
Van Gerwen
Anderson
Wright
Lewis
Wade
Taylor
Chisnall
Barney
Suljovic
Klaasse

Mochten ze Suljovic niet nemen omdat hij de laatste maanden wat tegen valt, of Klaasse om een of andere reden, dan zijn Huybrechts en Smith de eerste reserve.
BUTTON_TOPIC_LOCKED