Premier League Darts in Nederland?

Gebruikers-avatar
MasterCaller
Lid
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2014, 20:49

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door MasterCaller »

Dartsjournalist schreefCOLON5000 bezoekers naar een dartsevenement in Nederland? No way! Finaledag van Euro Tour-toernooi dit jaar was niet eens uitverkocht en dat bij een capaciteit van zo'n 1500 man.
Meen me toch te herinneren in Hengelo op een podium gestaan te hebben waar op een donderdagavond 5.800 toeschouwers waren...
Daarnaast was Veldhoven op zondag toch echt uitverkocht afgelopen jaar er konden er 1.100 in en die zaten er ook
Imagination is more important then knowledge
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door Dartsjournalist »

MasterCaller schreefCOLON
Dartsjournalist schreefCOLON5000 bezoekers naar een dartsevenement in Nederland? No way! Finaledag van Euro Tour-toernooi dit jaar was niet eens uitverkocht en dat bij een capaciteit van zo'n 1500 man.
Meen me toch te herinneren in Hengelo op een podium gestaan te hebben waar op een donderdagavond 5.800 toeschouwers waren...
Daarnaast was Veldhoven op zondag toch echt uitverkocht afgelopen jaar er konden er 1.100 in en die zaten er ook
Dat van Hengelo dat weet ik niet. Maar ik weet toch vrij zeker dat bij het Euro Tour-toernooi op zondag nog wat tafels leeg waren helemaal achterin de zaal. Had weliswaar maar 25 plaatsen gescheeld, niet dat dat veel uitmaakt.
Twitter: @PVDarts180
Gebruikers-avatar
Vortex
Lid
BerichtenCOLON 279
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 19:52

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door Vortex »

Uitverkocht is niet altijd hetzelfde als geen enkele plaats meer beschikbaar. Sta regelmatig in 'uitverkochte' concertzalen waar achterin nog ruimte zat is.. da's in Duitsland bv. wel anders. Aantal toegestane personen per m² ligt daar een stuk hoger als hier in Nederland.

Bovendien was het 'slechts' een vloertoernooi wat niet op TV werd uitgezonden en volgens mij scheelt alleen dat feit al factor 3 à 4 aan toeschouwers.. Hengelo 8 jaar geleden heeft bewezen dat er met relatief gemak vele duizenden toeschouwers te porren zijn voor een avondje darts met de echte wereldtop! Zou gezien de ligging (niet ver van Duitsland) niet eens zo'n slechte keuze zijn.
:arrow: The Greatest Right In The World Is The Right To Be Wrong
(TUFKAQ)
Royco1
Lid
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2014, 15:29

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door Royco1 »

Denk dat als ze het willen doen juist nu de tijd er rijp voor is.
Darts leeft weer in NL en de nederlanders doen het goed.
Als de PDC en eventueel de venue partner het goed aanpakt qua marketing dan moet 5000 toeschouwers zeker wel mogelijk zijn.

Bij deze wil ik al graag 4 kaarten reserveren ;)
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door Lookout »

Royco1 schreefCOLONDenk dat als ze het willen doen juist nu de tijd er rijp voor is.
Darts leeft weer in NL en de nederlanders doen het goed.
Als de PDC en eventueel de venue partner het goed aanpakt qua marketing dan moet 5000 toeschouwers zeker wel mogelijk zijn.

Bij deze wil ik al graag 4 kaarten reserveren ;)
Mensen houden van sport in Nederland.
Waarbij darts alleen maar populairder aan het worden is.
5000 man is niets.
180's '16 79x
prof chaos
Lid
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2015, 14:32

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door prof chaos »

Lijkt me wel geinig een keer Premier league in Nederland. Als het dan maar niet zo'n carneval-achtig sfeertje wordt. Toen Barney op een gegeven moment het darten op de kaart zette in Nederland en er hele ladingen Nederlanders naar de Lakeside gingen verknalden ze ook al dat authentieke sfeertje. Ik zie dit jaar ook al weer veel meer Nederlanders in Alexandra Palace dan voorgaande jaren, als dat maar geen trend wordt, ik houd juist van die Engelse sfeer.
Tristan
Lid
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 20:48

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door Tristan »

In ally pally zit nu ook maar zo'n 2500 man hoor.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door Rat »

Elke keer dat pro tour 'er waren maar zoveel mensen' argument.... :?

Ik zit elke dag, hele dagen darts nieuws te volgen. En wist helmaal niks af van dat pro tour toernooi tot het gespeeld werd.

Niet wanneer het was, wat het was, waar het was, etc etc.

Vind je het gek dat er dan niemand komt?

Als er hier een premier league avond komt, dan moet dat al ruim een half jaar bekend zijn. Locatie en datum. Op een fatsoenlijke locatie, met een treinstation, in een grote, gezellige stad en niet ergens achteraf.

In een leuke zaal en niet in een bijzaal van een hotelleke.

Laat mij dat regelen, en ik trek zo 5000 man naar zo een zaal. 100% dat dat gaat lukken.

Maar dan moet je niet zo amateuritisch denken en handelen.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door rproele »

2 Nederlanders weer in de halve finale WK.
Daar kan de PDC toch eens een keer niet omheen?
Maar ja, laten we lekker in Noord-Ierland en Wales avondjes PL organiseren.
What the F presteren die dan?
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door Rat »

Inderdaad!

:D
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door Erwin27 »

Dartsjournalist schreefCOLON
MasterCaller schreefCOLON
Dartsjournalist schreefCOLON5000 bezoekers naar een dartsevenement in Nederland? No way! Finaledag van Euro Tour-toernooi dit jaar was niet eens uitverkocht en dat bij een capaciteit van zo'n 1500 man.
Meen me toch te herinneren in Hengelo op een podium gestaan te hebben waar op een donderdagavond 5.800 toeschouwers waren...
Daarnaast was Veldhoven op zondag toch echt uitverkocht afgelopen jaar er konden er 1.100 in en die zaten er ook
Dat van Hengelo dat weet ik niet. Maar ik weet toch vrij zeker dat bij het Euro Tour-toernooi op zondag nog wat tafels leeg waren helemaal achterin de zaal. Had weliswaar maar 25 plaatsen gescheeld, niet dat dat veel uitmaakt.
In Hengelo zat de zaal toen inderdaad propvol kan ik me herinneren. Kwamen de spelers met golfkarretjes het podium op. :mrgreen:

En een Premier League is natuurlijk heel wat anders dan een Euro Tour waar niemand van gehoord heeft. Ik denk dat je een zaal best vol krijgt met een PL.
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door Erwin27 »

Barry Hearn zegt vandaag op Twitter dat in 2016 de Premier League naar Nederland komt.
Tristan
Lid
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 20:48

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door Tristan »

Erwin27 schreefCOLONBarry Hearn zegt vandaag op Twitter dat in 2016 de Premier League naar Nederland komt.
Zou het dan eindelijk?
Gebruikers-avatar
KenzoFernandes
Lid
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:09

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door KenzoFernandes »

Erwin27 schreefCOLONBarry Hearn zegt vandaag op Twitter dat in 2016 de Premier League naar Nederland komt.
Dat zou echt geweldig zijn!
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door Lookout »

Krijg net een bericht op Facebook met de volgende vermelding.

http://dartinfo.nl/pdc-nieuws/3270-barr ... -nederland" onclick="window.open(this.href);return false;
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
Molosser
Lid
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2015, 19:19

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door Molosser »

Erg gaaf om te vernemen! Nederland is een dartsnatie, dus dat hij er komt is natuurlijk erg geweldig! Het interesseert mij niet in welke uithoek van het land het gehouden wordt. Dat ik het gaat bezoeken, is 100%!
Dartspeler in team The Molossers (DBMN, NDB), eerste divisie.

Facebook: dennis.maas.10
Twitter: @dennismaas1989
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Bericht door Henk »

+1
Rotterdart
Lid
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2015, 22:49

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door Rotterdart »

Zojuist gelezen in de telegraaf dat volgend jaar een avondje Premier League gehouden word in Ahoy Rotterdam.
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door Henk »

Ik lees het volgende:
LONDEN -
De internationale dartsbond PDC wil een speelronde in de Premier League Darts 2016 afwerken in het Rotterdamse sportpaleis Ahoy.
Dat heeft PDC-manager Matthew Porter vannacht bevestigd tegenover Telesport. Eerder had PDC-voorzitter Barry Hearn gezegd dat de Premier League volgend jaar Nederland aan doet, maar over een plaats werd nog niet eerder zo concreet gesproken.
Porter beklemtoonde dat er nog niets definitief is. ,"Maar we kijken serieus naar Ahoy. Het is in Nederland de tegenvoeter van de O2 Arena hier”, doelde hij op de sport- en concerttempel aan de Theems, waar donderdagavond de play-offs van de Premier League werden afgewerkt. Met RTL7, dat in Nederland de uitzendrechten heeft, zal de PDC overleggen welke datum volgend jaar het best in het schema past, aldus Porter.
De oversteek van de Premier League naar het vasteland is uniek. Tot dusver trok de dartskaravaan met de tien beste darters ter wereld iedere donderdag uitsluitend langs Britse en Ierse steden, om uiteindelijk met de top-vier neer te strijken in de O2 Arena in Londen voor de play-offs.
Bron: http://www.telegraaf.nl/telesport/darts ... hoy__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

... jij hebt blijkbaar iets anders gelezen waar het al definitief is? Zo ja, graag een linkje.
180's for Show, HF's for Dough - Groet, Henk
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door Lookout »

Dartsjournalist schreefCOLON5000 bezoekers naar een dartsevenement in Nederland? No way! Finaledag van Euro Tour-toernooi dit jaar was niet eens uitverkocht en dat bij een capaciteit van zo'n 1500 man.
Wedden dat er meer mensen komen dan 5000?
180's '16 79x
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door Dartsjournalist »

Ik ben om ja... :P :P Heb gehoord dat er al 20-21k kaarten verkocht zijn, geweldig nieuws natuurlijk.
Twitter: @PVDarts180
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door Rat »

Als het in Ahoy is, of zo iets dergelijks. Dan moet ik daar in ieder geval bij zijn.

En neem een groepje mee denk ik, ;-).
kosmetdesnor
Lid
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2015, 13:56

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door kosmetdesnor »

Iedereen tablecards kopen, kunnnn we gelijk meeting houden haha.

Maar avondje rottie lijkt me prima. Eerste trein naar huis gaat om 5.20 dus kan daarna nog mooi gaan stappen in rotje.
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door Erwin27 »

12 mei in Ahoy Rotterdam. De laatste speelronde is in Nederland.
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door Speedy180 »

Heeft iemand enig idee vanaf wanneer de kaarten voor de PL in de verkoop gaan en hoe ik deze bestellen kan?
Hier MOET ik bij zijn en ben bang dat het snel zal gaan, dus wil ze gaan bestellen zodra ze in de verkoop gaan...
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
BUTTON_POST_REPLY