Premier League 2015

BUTTON_POST_REPLY
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Premier League 2015

Bericht door Rat »

De 2de grote titel voor Gary die hij pakt door ongelofelijk te zwijnen.

Halve finale weer matchdarts tegen, en finale niet 1 break zelf kunnen forceren. Wederom meer geprofiteerd dan geregeerd. En voor een speler met de kwaliteiten als Gary kan ik dat toch moeilijk uitstaan.

Als je zo goed bent moet je titels pakken omdat je de beste bent, en niet omdat je tegenstanders keer op keer missen.

Maar ja.... Zelf wel heel goed gespeeld. Daar kan je niks van zeggen.

Het nivo was dit jaar dan ook niet normaal meer hoor. Goeidendag zeg. Alle spelers, zelfs de afvallers.

Echt genoten dit jaar, en dat is eigenlijk voor het eerst.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Premier League 2015

Bericht door cookie »

Rat schreefCOLONDe 2de grote titel voor Gary die hij pakt door ongelofelijk te zwijnen.

Halve finale weer matchdarts tegen, en finale niet 1 break zelf kunnen forceren. Wederom meer geprofiteerd dan geregeerd. En voor een speler met de kwaliteiten als Gary kan ik dat toch moeilijk uitstaan.

Als je zo goed bent moet je titels pakken omdat je de beste bent, en niet omdat je tegenstanders keer op keer missen.

Maar ja.... Zelf wel heel goed gespeeld. Daar kan je niks van zeggen.

Het nivo was dit jaar dan ook niet normaal meer hoor. Goeidendag zeg. Alle spelers, zelfs de afvallers.

Echt genoten dit jaar, en dat is eigenlijk voor het eerst.
Helemaal mee eens.
DutchTedHankey
Lid
BerichtenCOLON 384
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:43

Re: Premier League 2015

Bericht door DutchTedHankey »

Rat schreefCOLONDe 2de grote titel voor Gary die hij pakt door ongelofelijk te zwijnen.

Halve finale weer matchdarts tegen, en finale niet 1 break zelf kunnen forceren. Wederom meer geprofiteerd dan geregeerd. En voor een speler met de kwaliteiten als Gary kan ik dat toch moeilijk uitstaan.

Als je zo goed bent moet je titels pakken omdat je de beste bent, en niet omdat je tegenstanders keer op keer missen.
En hoeveel breaks heeft Michael dan zelf weten te 'forceren'? Het had net zo goed 5-0 kunnen staan voor Gary. Breaks kun je ook forceren door gewoon in de buurt te blijven. Bij darts kun je geen titels pakken door tegenstanders die missen, daar krijg je namelijk geen punten voor. Het is geen tennis, waar je wedstrijden kan winnen door een tegenstander die alles in het net slaat. Bij darts moet toch echt zelf de dubbels gooien voor je een punt krijgt. Dat deed ie vele malen beter dan Michael.
Erelid van wijlen darts.nu :)
Guul
Lid
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2015, 23:41

Bericht door Guul »

Degene die het minst mist is de beste ondanks dat het een momentopname is...
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Premier League 2015

Bericht door Lookout »

Ranph schreefCOLON
Lookout schreefCOLONJe kunt trainen op de dubbels/triples tot je een ons weegt als het lichamelijk/geestelijk niet goed zit gooi je geen ene moer!!
Michael werd geestelijk zo hard aangetast op 0-2 en 6-3 dat dubbels missen/zwakke legs een kwestie van tijd werden.
Hoe bedoel je dat je lichamelijk niet goed zit?
Vermoeidheid in de benen,armen of andere ongemakken als blessures..
180's '16 79x
Eric B
Lid
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:21

Re: Premier League 2015

Bericht door Eric B »

Ik houd de statistieken niet precies bij, maar de PL kun je o.a. door het korte format niet zo serieus nemen als de grote toernooien die wel meetellen voor de ranking.

Simpel voorbeeld is Chisnall die dit jaar zeer goed uit de voeten kon.

En het laatste w.m.b.; ik houd niet van de maniertjes van MvG. En ok hij is zeer goed. maar voor mij niet zo speciaal als ene Phil was.

Hij gaat nog vele titels winnen, maar het wk 2016 zal lastig worden met GA in deze vorm!!!!! :geek:
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Premier League 2015

Bericht door Lookout »

Phil Taylor kon er anders ook wat van in de jaren 90 ;)
180's '16 79x
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Premier League 2015

Bericht door ratm »

Eric B schreefCOLONIk houd de statistieken niet precies bij, maar de PL kun je o.a. door het korte format niet zo serieus nemen als de grote toernooien die wel meetellen voor de ranking.

Simpel voorbeeld is Chisnall die dit jaar zeer goed uit de voeten kon.

En het laatste w.m.b.; ik houd niet van de maniertjes van MvG. En ok hij is zeer goed. maar voor mij niet zo speciaal als ene Phil was.

Hij gaat nog vele titels winnen, maar het wk 2016 zal lastig worden met GA in deze vorm!!!!! :geek:
Als je kijkt naar media aandacht, tv coverage, grote van de zalen (dat alles maakt=druk) prijzengeld en deelnemers dan hoort het naar mijn mening wel bij de grote toernooien (samen met WK, WMP, WGP, WGS en UK-O tot de grootste bij de PDC). Dat het niet meetelt voor de ranking vind ik dan minder interessant. In de competitie als eerste eindigen vind ik ook wel iets zeggen. Het is minder dan WK, WMP en WGP maar zeker wel een serieus te nemen toernooi.
Vind het fantastisch dat Gary heeft gewonnen! 3 van de laatste 5 majors zijn van nu hem, knap hoor!
Gebruikers-avatar
dartty
Admin
BerichtenCOLON 716
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2014, 11:37

Re: Premier League 2015

Bericht door dartty »

cookie schreefCOLON
Buel schreefCOLON
dartty schreefCOLONYEEEAAAHHHHHHHHHHHHHHHH.......WOEHAHAAAAAAAAA :D :D :D :D :D :D
Kortheidshalve sluit ik me hierbij aan.
Fan of niet.. als er 1 iemand de winst niet verdiende dan was hij het. Vanavond was hij de beste, maar absoluut niet een terechte winnaar!

zeker hoogtepunt voor gary.. maar erg vertekend wat voor prestatie hij heeft geleverd.

Feli Gary..
Hoezo niet verdiend en niet terecht? Snap dit niet.

Waarom moeten prestaties over al die weken bekeken worden? Hij heeft de play-offs gehaald en de finale verdiend gewonnen. Snap het niet. En hij was gedurende die weken niet eens zo slecht. Snap dit echt niet.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Premier League 2015

Bericht door cookie »

dartty schreefCOLON
cookie schreefCOLON
Buel schreefCOLON
dartty schreefCOLONYEEEAAAHHHHHHHHHHHHHHHH.......WOEHAHAAAAAAAAA :D :D :D :D :D :D
Kortheidshalve sluit ik me hierbij aan.
Fan of niet.. als er 1 iemand de winst niet verdiende dan was hij het. Vanavond was hij de beste, maar absoluut niet een terechte winnaar!

zeker hoogtepunt voor gary.. maar erg vertekend wat voor prestatie hij heeft geleverd.

Feli Gary..
Hoezo niet verdiend en niet terecht? Snap dit niet.

Waarom moeten prestaties over al die weken bekeken worden? Hij heeft de play-offs gehaald en de finale verdiend gewonnen. Snap het niet. En hij was gedurende die weken niet eens zo slecht. Snap dit echt niet.
Hij was nou ook niet bepaald de beste.. hij heeft geprofiteerd van fouten van anderen. Uiteindelijk gaat het voor de prijzen natuurlijk om kansen afmaken en niet alleen creëeren en domineren. Dus ja hij is de winnaar omdat hij minste heeft gemist.. Nav zijn spel vind ik het niet de terechte winnaar.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Premier League 2015

Bericht door Rat »

Ik vond het niet onverdiend dat hij de finale wint, ook al profiteert hij van de missers ipv hem zelf te winnen.

Tegen chizzy had ie natuurlijk moeten gaan zitten.

Maar als je 105 avg gooit, win je nooit onverdiend. Wel met heel veel mazzel. En dat is wat ik irritant vind van iemand die zo goed is.

Als het afgelopen maanden niet heel erg mee zat dan had hij geen wk titel en niet deze pl titel. Sterker nog, dan had hij een heel slecht wk gehad en nu van chizzy verloren, die overigens in mijn ogen het echt had verdiend de finale te halen. (Wat zal die zuur zijn...)

Dat kan je moeilijk ontkennen.

Phil haalde zijn titels met overmacht, mvg ook, barney ook. Gary vooralsnog niet, terwijl hij ook de kwaliteiten heeft om te regeren en niet alleen te profiteren. Kan mijn standpunt niet beter uit leggen.


Over de gehele PL league was hij al helemaal niet de beste, maar daar ben ik het wel eens dat dat niet belangrijk is, bij de 1ste 4 komen is goed genoeg wat dat betreft.
Laatst gewijzigd door 2 op Rat, in totaal 23 keer gewijzigd.
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Premier League 2015

Bericht door Lookout »

Het is toch een onzinnige discussie want de echte fans zeggen dat hij geweldig heeft gespeeld(ik heb het niet gezien)en de Anti-Gary's vinden het een onterechte winnaar.Ik vind dat Gary van geluk mag spreken dat Taylor niet in beste vorm stak anders was Gary buiten de boot gevallen.De halve finale tegen Dave had Gary natuurlijk moeten verliezen.
180's '16 79x
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Premier League 2015

Bericht door Rat »

Ik denk overigens wel dat het steeds moeilijker wordt om te regeren hoor. Het nivo van het gehele pack is zo omhoog gegaan dat je af en toe een mazzeltje nodig hebt.

Echter 2 titels winnen met elk toernooi matchdarts tegen gaat mij wel veel te ver, haha :D .
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Premier League 2015

Bericht door Dartsjournalist »

Ben het eens dat Gary niet de verdiende winnaar van de Premier League Darts is. Dat was in mijn ogen Van Gerwen of Chisnall.

Echter, kan je met deze beredenering alles omdraaien. Want dan had je ook kunnen zeggen dat het onverdiend was dat Kim Huybrechts werd uitgeschakeld na negen weken, want hij was zeker niet de slechtste speler van de tien.
Twitter: @PVDarts180
DutchTedHankey
Lid
BerichtenCOLON 384
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:43

Re: Premier League 2015

Bericht door DutchTedHankey »

Wat een flauwekul toch ieder toernooi waarbij een Nederlander niet als winnaar tevoorschijn komt. Als als als. Als Taylor in vorm was, als Chisnall... Op dit moment is Gary gewoon de beste speler. 3 majors, waaronder het WK. Het jaar dat Mikey het WK won was Taylor ook uit vorm en lag Mike er al bijna uit in de derde ronde. Barney won het WK in een sudden death omdat Taylor 3-0 weggaf.

Dat Chisnall niet met de druk om kan gaan en Gary wel 116 uitgooit, dat is kwaliteit. Dat Gary in de halve finale WK bijna elke finish tussen de 61 en 95 uitgooide nadat Mike had gemist, tja. Blijkbaar kan Gary de laatste maanden beter met de druk om gaan dan de overige darters, inclusief Michael.

Het misverstand op dit forum is al langere tijd dat Michael bij far de beste speler is. Dat is niet zo. Gary is op zijn top misschien ietsie minder dan Michael op zijn top, maar dat verschil is echt minimaal. De laatste weken is Michael zeker niet op zijn top, dan komt ie gewoon tekort tegen Gary, die ook niet eens in absolute topvorm is.

Tegen wie heeft Gary op het WK dan matchdarts tegen gehad? Niet tegen Jelle in ieder geval.
Erelid van wijlen darts.nu :)
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Premier League 2015

Bericht door cookie »

Lookout schreefCOLONHet is toch een onzinnige discussie want de echte fans zeggen dat hij geweldig heeft gespeeld(ik heb het niet gezien)en de Anti-Gary's vinden het een onterechte winnaar.Ik vind dat Gary van geluk mag spreken dat Taylor niet in beste vorm stak anders was Gary buiten de boot gevallen.De halve finale tegen Dave had Gary natuurlijk moeten verliezen.
Gary fans zullen ook realistisch zijn.. al gunnen ze het Anderson het meest!
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Premier League 2015

Bericht door Fred Raket »

Gary Anderson heeft gewoon gewonnen. Chizzy heeft zijn vorm en prestatie in de PL niet laten zien in de halve finale. Druk of wat het is maakt je de speler wie je bent. Michael heeft verzaakt te winnen en is Gary de winnaar. over de hele PL 2015 heeft ie het goed gedaan dus waarom niet gunnen is omdat je geen fan bent van iemand, meer niet! Ik had graag RvB zien winnen mede omdat ik fan ben en omdat hij zich heeft teruggevochten en de beste Nederlandse darter ooit is !
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Premier League 2015

Bericht door Rat »

Jullie snappen niet wat ik bedoel. Heb op zich niks tegen Gary, fantastische speler om naar te kijken.

Ik hou alleen niet van Hamilton prestaties. Altijd hou je dan; als de tegenstander een van zijn vele pijlen niet had gemist, dan..... Lag ie er al lang uit.

Dat vind ik vreselijk. En dat vond ik bij Hamilton en Newton al erg, laat staan bij iemand die bijna angstaanjagend goed is.

Gary moet weer eens een titel pakken zonder enige mogelijke 'als'. Zoals ie dat ik geloof in de IDL deed (?)


Maar... Als er een Nler zo een titel pakt, dan hoor ik je niet? Nee, dat klopt, als je wel fan bent van iemand, dan zijn dit misschien wel lekkerste titels, met hangen en wurgen, veel mazzel en toch een oranje winnaar? Dan sta ik op de banken!

Lijkt me logisch.
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Premier League 2015

Bericht door Schiavoni »

Rat schreefCOLONJullie snappen niet wat ik bedoel. Heb op zich niks tegen Gary, fantastische speler om naar te kijken.

Ik hou alleen niet van Hamilton prestaties. Altijd hou je dan; als de tegenstander een van zijn vele pijlen niet had gemist, dan..... Lag ie er al lang uit.

Dat vind ik vreselijk. En dat vond ik bij Hamilton en Newton al erg, laat staan bij iemand die bijna angstaanjagend goed is.

Gary moet weer eens een titel pakken zonder enige mogelijke 'als'. Zoals ie dat ik geloof in de IDL deed (?)


Maar... Als er een Nler zo een titel pakt, dan hoor ik je niet? Nee, dat klopt, als je wel fan bent van iemand, dan zijn dit misschien wel lekkerste titels, met hangen en wurgen, veel mazzel en toch een oranje winnaar? Dan sta ik op de banken!

Lijkt me logisch.
Anderson krijgt ook een keer matchdarts tegen en vervolgens wint hij de titel. Nou, nou. Om het dan meteen over 'Hamilton prestaties' te hebben vind ik wel heel overdreven.

"Gary moet weer eens een titel pakken zonder enige mogelijke 'als'." Anderson moet helemaal niks. Hij heeft zijn titels gewoon terecht gewonnen, net als de anderen dat hebben gedaan.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Premier League 2015

Bericht door Rat »

Ok, maar dan wel zonder mijn support.

En net als de rest zeg jij? Maar dat doet ie dus niet. De rest pakt zijn titels met overmacht over het algemeen. Niet door ronde naar ronde te zwijnen.

Vroeger was ie vaak veel beter en verloor hij door het vele missen van dubbels, vond ik jammer. Nu is ie niet beter en wint ie doordat zijn tegenstanders er veel missen, vind ik ook niks.

Veels te goede speler daarvoor.
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: Premier League 2015

Bericht door cancellara27 »

ik heb net even met Gary gesproken. hij biedt zijn excuus aan dat andere spelers tegen hem missen en dat hij daardoor titels pakt.




en nu serieus. Zo is darten. Als de andere missen moet jij je kansen pakken. Dat doet Gary de laatste tijd goed. Af en toe heb je geluk nodig. Van Gerwen heeft dat af en toe en zelfs Taylor had het af en toe nodig.
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Premier League 2015

Bericht door Rat »

Hamilton deed dat ook heel goed, profiteren. Toen had zowat iedereen er een hekel aan.

Nu is het Gary en dan wordt er zo verontwaardigd gereageerd.

Ik hou gewoon niet van zo te winnen. Ja natuurlijk, als het een speler is waar ik fan van ben, dan maakt het geen reet uit hoe iemand wint. Jullie doen net of dat dat gek is, maar dat geldt voor elke sport. Scoor je in de laatste minuut de onverdiende winnende, dan zijn dat vaak de lekkerste overwinningen.

Maar in darts winnen met mazzel? Een wk titel en dan ook nog de Pl?

Meh... Ik hou daar niet van.

Maar daar zeg ik niet mee, dat hij het niet verdiende. Hij heeft uitstekend gespeeld. En heel veel mazzel gehad, dat is een feit.

Voor sommigen hier maakt dat niet uit, prima. Maar ik zie graag of mijn idooltjes winnen, of de beste speler van de dag/ het toernooi.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Premier League 2015

Bericht door cookie »

Rat schreefCOLONHamilton deed dat ook heel goed, profiteren. Toen had zowat iedereen er een hekel aan.

Nu is het Gary en dan wordt er zo verontwaardigd gereageerd.

Ik hou gewoon niet van zo te winnen. Ja natuurlijk, als het een speler is waar ik fan van ben, dan maakt het geen reet uit hoe iemand wint. Jullie doen net of dat dat gek is, maar dat geldt voor elke sport. Scoor je in de laatste minuut de onverdiende winnende, dan zijn dat vaak de lekkerste overwinningen.

Maar in darts winnen met mazzel? Een wk titel en dan ook nog de Pl?

Meh... Ik hou daar niet van.

Maar daar zeg ik niet mee, dat hij het niet verdiende. Hij heeft uitstekend gespeeld. En heel veel mazzel gehad, dat is een feit.

Voor sommigen hier maakt dat niet uit, prima. Maar ik zie graag of mijn idooltjes winnen, of de beste speler van de dag/ het toernooi.
Ben er helemaal mee eens..

Voor mij hetzelfde met Engels voetbal met Chelsea. En het is natuurlijk ietwat raar om het dan om te draaien en te zeggen dat hij zijn titel moet inleveren.

Het is het mooie en lelijke bij dit spelletje dat je kan winnen door 49% van de legs slechter te zijn, 50% even goed en maar 1% van de legs beter.
DutchTedHankey
Lid
BerichtenCOLON 384
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:43

Re: Premier League 2015

Bericht door DutchTedHankey »

Rat schreefCOLONHamilton deed dat ook heel goed, profiteren. Toen had zowat iedereen er een hekel aan.

Nu is het Gary en dan wordt er zo verontwaardigd gereageerd.

Ik hou gewoon niet van zo te winnen. Ja natuurlijk, als het een speler is waar ik fan van ben, dan maakt het geen reet uit hoe iemand wint. Jullie doen net of dat dat gek is, maar dat geldt voor elke sport. Scoor je in de laatste minuut de onverdiende winnende, dan zijn dat vaak de lekkerste overwinningen.

Maar in darts winnen met mazzel? Een wk titel en dan ook nog de Pl?

Meh... Ik hou daar niet van.

Maar daar zeg ik niet mee, dat hij het niet verdiende. Hij heeft uitstekend gespeeld. En heel veel mazzel gehad, dat is een feit.

Voor sommigen hier maakt dat niet uit, prima. Maar ik zie graag of mijn idooltjes winnen, of de beste speler van de dag/ het toernooi.
Dat ie tegen Chisnall geluk had, ja. Maar tijdens het WK was in de halve finale en finale gewoon de betere. Daar zat geen enkel geluk bij. In de tweede of derde ronde tegen Klaasen gooide ie vanaf 2-3 achter gewoon fantastisch. Elke wereldkampioen heeft er de laatste jaren wel zo'n wedstrijd tussen gehad. In de finale van de PL was ie ook gewoon de betere. Duidelijke uitslag.
Erelid van wijlen darts.nu :)
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Premier League 2015

Bericht door Rat »

Inderdaad Cookie, en Chelsea krijgt ook ladingen kritiek. Zo is dat nu eenmaal. Een fan van Chelsea zal het worst zijn. En dat is ook logisch.

Zelfs NAC krijgt kritiek op zijn spel. Moet niet gekker worden, haha :D .
BUTTON_POST_REPLY