Wie moeten er in de PL 2016?

BUTTON_TOPIC_LOCKED
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Schiavoni »

The Runner schreefCOLONIk zou Terry Jenkins wel weer eens in de PL willen zien, heeft ook een goed jaar gehad en weet het veel toppers moeilijk te maken. Verder MvG, Anderson, Taylor, Wright, Chissnall, Lewis. Barney zou eigenlijk, net als Bunting en Huybregts op basis van de prestaties dit jaar niet gekwalificeerd moeten worden, hoewel ik hem in de PL wel goed vind. Verder moet het WK afgewacht worden denk ik, maar zou Thornton ook wel willen zien
Jenkins zat ik ook aan te denken, maar aangezien hij heeft aangegeven te willen afbouwen en minder tijd aan darten te willen besteden, denk ik niet dat hij aan de PL mee gaat doen. Maar je weet het nooit.
Gebruikers-avatar
J_89
Lid
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2014, 01:01

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door J_89 »

Schiavoni schreefCOLON
The Runner schreefCOLONIk zou Terry Jenkins wel weer eens in de PL willen zien, heeft ook een goed jaar gehad en weet het veel toppers moeilijk te maken. Verder MvG, Anderson, Taylor, Wright, Chissnall, Lewis. Barney zou eigenlijk, net als Bunting en Huybregts op basis van de prestaties dit jaar niet gekwalificeerd moeten worden, hoewel ik hem in de PL wel goed vind. Verder moet het WK afgewacht worden denk ik, maar zou Thornton ook wel willen zien
Jenkins zat ik ook aan te denken, maar aangezien hij heeft aangegeven te willen afbouwen en minder tijd aan darten te willen besteden, denk ik niet dat hij aan de PL mee gaat doen. Maar je weet het nooit.

:lol: Uhm Barney en Bunting moeten op basis van dit jaar juist wel een wildcard krijgen! door het voorjaar vooral zitten ze gewoon bij de 10 grootste kandidaten en Jenkins zit daar niet bij dus geen reden om die een wildcard te geven.. zeker niet als je wil afbouwen.
Liefhebber van darts, vooral wedstrijden kijken op tv
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door DanMan »

Ik hoop op van Gerwen, Anderson, Taylor, Wright, Lewis, Wade, Thornton, White, Chisnall en van Barneveld.
eikie
Lid
BerichtenCOLON 490
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 22:05

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door eikie »

01. Michael van Gerwen
02. Gary Anderson
03. Phil Taylor
04. Peter Wright
05. Adrian Lewis
06. James Wade
07. Robert Thornton
08. Ian White
09. Michael Smith
10. Dave Chisnall

Oftewel de complete top 10 van de order of merit. Lijkt me ook niet meer als normaal toch?
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Dartmat »

Chisnall staat na dit toernooi niet meer in de top10 geloof ik. Al kan dat eind december natuurlijk weer anders zijn.
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Jowinho »

Heeft toch nog een marge. Blijft volgens mij in de top-10
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Dartsjournalist »

Chisnall daalt na de World Grand Prix naar plek veertien. Verdiende prijzengeld van twee jaar geleden (finaleplaats) wordt er dan afgehaald.
Twitter: @PVDarts180
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Jowinho »

Klopt inderdaad. Dacht dat op dartsdatabase het geld er al afgehaald was, maar dat was niet het geval.
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Erwin27 »

Staat dicht bij elkaar. Een goed toernooitje en staat weer in top 10.
Swedish Chef
Lid
BerichtenCOLON 528
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 17:23

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Swedish Chef »

Erwin27 schreefCOLONStaat dicht bij elkaar. Een goed toernooitje en staat weer in top 10.
Thornton nu wel zeker hoor :)
I'm no longer a slave to fear, I am a child of God
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Dartsjournalist »

Thornton is nu wel zeker ja.

Ik dacht dat Lewis ook wel zeker was, maar daar begin ik wel over te twijfelen. Lewis is inmiddels afgezakt naar de zesde positie op de wereldranglijst, en zijn resultaten zijn dit jaar ook nog niet best. (Wel eindzege Auckland en World Cup of Darts)

WK, WMP en WGP: L16 en UK Open L64. Moet nog zeker aan de bak in de komende maanden.
Twitter: @PVDarts180
Gujanator
Lid
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 11 Okt 2015, 01:24

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Gujanator »

1. Van Gerwen
2. Taylor
3. Anderson

Zeker op basis van ranking.
De 4e plaats van de ranking zou wel eens goed naar James Wade kunnen gaan. Hij staat nu 7e, maar wright moet een finale op het wk verdedigen en Lewis winst bij het European Championship en een halve finale op het WK. Wade daarentegen verloor op zowel het EC als de PCF in de eerste of tweede ronde en moet maar een kwartfinale verdedigen op het WK.

Wright zal op basis van uitstraling en ranking ook wel zeker zijn.

Thornton na winst op de world grand prix lijkt ook zeker. Hij komt nu op plek 6 op de OOM. Net voor Wade, dus hij zou zelfs de 4e spot nog kunnen pakken, al heeft hij dus nog wel betere resultaten te verdedigen dan Wade.

Lewis zal er ook wel bij zijn denk ik. Hij blijft normaliter gewoon top 8 staan op de OOM en ook vanwege zijn reputatie en snelle, spectaculaire spel zal hij wel gekozen worden.

Dus:
4. Wade
5. Wright
6. Thornton
7. Lewis

Dan wordt het lastiger.
Er zijn wat mij betreft een aantal kanshebbers.

Michael Smith
Ian White
Terry Jenkins
Vincent van der Voort
Mervyn King
Stephen Bunting
Dave Chisnall
Raymond van Barneveld

Smith staat nu 8e en heeft weinig te verdedigen. Snelle speler. Als hij in de laatste toernooien van dit jaar ver kan komen kan hij er wel eens bij zijn.

White zal goed moeten presteren, want hij heeft vrij goede resultaten te verdedigen. Hij heeft zijn uitstraling niet mee, maar heeft wel laten zien van de toppers te kunnen winnen, ook op tv. Ikzelf hoop dat hij erbij komt, maar ik vrees er een beetje voor.

Jenkins staat nu 10e en heeft EC 1e ronde, PCF 2e ronde en WK 1e ronde te verdedigen. Daar is dus ruimte om te stijgen met een aantal goede resultaten. De vraag is echter of hij de wildcard aanneemt mocht hij er een aangeboden krijgen.

Van der Voort heeft EC 1e ronde, PCF geen deelname en WK 2e ronde te verdedigen. ook voor hem geldt dus dat hij met een aantal goede resultaten nog kan stijgen. Hij staat nu 11e. Hij heeft wel als nadeel dat er misschien eerder voor RvB gekozen wordt en dat een derde Nederlander waarschijnlijk teveel van het goede is.

King, zelfde verhaal dan VdV, al denk ik niet dat King snel een wild card zou krijgen. Zeker gezien het feit dat de resultaten die hij moet verdedigen iets beter zijn dan die van Vincent en dat ik niet verwacht dat hij heel goed zal presteren de komende toernooien.

Stephen Bunting heeft natuurlijk helemaal niks te verdedigen, omdat zijn 2 jaar nog niet om zijn. Als nu een virtuele ranglijst zou opstellen met alle resultaten die iedereen nog te verdedigen heeft eraf gehaald zal hij ongeveer gelijk staan met Van der Voort en Jenkins.

Dave Chisnall kon nog wel eens gaan profiteren van zijn optreden van vorig jaar. Hij zal waarschijnlijk ook weer wat gaan stijgen op de ranking omdat hij op zowel EC als PCF als WK slechts een eerste ronde heeft staan. Daarnaast is het ook een snelle spectaculaire speler met veel 180ers dus dat speelt ook in zijn voordeel.

Ten slotte Van Barneveld. Het zou puur op basis van reputatie zijn (tenzij hij nog gaat vlammen op de laatste drie toernooien) maar toch acht ik het niet onmogelijk dat Sky hem een wildcard zal geven.

Alle anderen zullen op zijn minst de finale van het WK moeten halen denk ik om nog een kans te maken.

Dus:
1. Michael van Gerwen
2. Phil Taylor
3. Gary Anderson
4. James Wade
5. Robert Thornton
6. Peter Wright
7. Adrian Lewis

Ik denk:
8. Michael Smith
9. Dave Chisnall
10. Raymond van Barneveld

Ik hoop:
8. Ian White
9. Terry Jenkins
10. Dave Chisnall
Frozzell
Lid
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:04

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Frozzell »

Misschien draait Adams een goede Grand Slam en wk en wordt ie uitgenodigd voor de PL...of mag dat niet?
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Dartsjournalist »

Frozzell schreefCOLONMisschien draait Adams een goede Grand Slam en wk en wordt ie uitgenodigd voor de PL...of mag dat niet?
Dat zou zeker mogen als die besluit om over te stappen na Lakeside en een Tour Card krijgt aangeboden. Maar dat gaat niet gebeuren.
Twitter: @PVDarts180
Gebruikers-avatar
Parappo
Lid
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2015, 11:36

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Parappo »

01. Michael van Gerwen
02. Gary Anderson
03. Phil Taylor
04. Peter Wright
05. Adrian Lewis
06. James Wade
07. Robert Thornton
08. Raymond van Barneveld
09. Michael Smith
10. Dave Chisnall
Unicorn Gary Anderson phase 4 23 gram, gripper 4 short Unicorn big wing 125m slotlock
Gebruikers-avatar
RonG
Lid
BerichtenCOLON 120
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:20

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door RonG »

Parappo schreefCOLON01. Michael van Gerwen
02. Gary Anderson
03. Phil Taylor
04. Peter Wright
05. Adrian Lewis
06. James Wade
07. Robert Thornton
08. Raymond van Barneveld
09. Michael Smith
10. Dave Chisnall

Eens , mooie lijst.
Game on....
Target RVB95 25gr.
Target Daytona Fire DF-03 24gr
Reserve sets:
Target Phil Taylor Power 9FIVE GEN 3 24gr
Target Phil Taylor 8Zero Titanium Black 24gr
Unicorn Contender Black-Devon Petersen 22gram
Hi-Tec Winners, 22 gram
Swedish Chef
Lid
BerichtenCOLON 528
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 17:23

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Swedish Chef »

MVG
Anderson
Taylor
Wright
Thornton
Lewis
Wade
M. Smith

En dan wordt het leuk...Wie kies je / wie kiest men?

Whitlock als nr. 11 en Aussie? Huybrechts als nr. 13 en Belg? RVB als nr. 18 en Nederlander en uithangbord van de dartsport? Ian White, nr. 8 momenteel?
De 1ste 5 namen hierboven zijn zeker. Voor de rest durf ik het echt niet te zeggen.
I'm no longer a slave to fear, I am a child of God
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Erwin27 »

Leuk dat speculeren, maar zullen we gewoon ff de komende toernooien en met name het WK afwachten. :)
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Fred Raket »

Martin Adams
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Dartmat »

Fred Raket schreefCOLONMartin Adams
Dat zou serieus wel heel erg vet zijn, qua niveau van gooien dan. Ik denk dat Adams zelf het echter niet trekt om een half jaar lang iedere week zo'n neppe lach op te zetten.
IvanTheDarts180
Lid
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 17:09

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door IvanTheDarts180 »

maar het is nu toch zeker zo omdat het in NL is er eigenlijk 2nederlanders bij moeten zijn. Ook ivm halve finale vorig jaar en winst 2jaar terug van Barney.
Darts.nu O.o.M afgesloten als 87e.
Darts-talk O.o.M. 39e
Unicorn barney phase 5 23g
Unicorn Sigma titanium slikstik
unicorn sigma flights .125micron.

2014 180:1
2015 180:tot nog toe 1
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Fred Raket »

Dartmat schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONMartin Adams
Dat zou serieus wel heel erg vet zijn, qua niveau van gooien dan. Ik denk dat Adams zelf het echter niet trekt om een half jaar lang iedere week zo'n neppe lach op te zetten.
Hij mag z'n lachgas ballonnetjes wel meenemen :lol:

Serieus, Ik zou het echt mooi vinden als hij de PL speelt
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Dartsjournalist »

Ik hoop nu op de volgende 10:

Van Gerwen
Anderson
Taylor
Wright
Lewis
Thornton
Chisnall
Van Barneveld
Smith
Huybrechts

Wade heeft weliswaar World Matchplay finale gehaald, maar Terry Jenkins is ondanks twee finales in één jaar ook wel eens gepasseerd.
Twitter: @PVDarts180
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Rat »

MVG
taylor
Barneveld
Anderson
M smith
Lewis
Wright
Chisnall
Wade
Jelle
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door rproele »

Rat schreefCOLONMVG
taylor
Barneveld
Anderson
M smith
Lewis
Wright
Chisnall
Wade
Jelle
Mooie lijst.
Snelle spelers, veel scores en hoge finishes.
Al zullen er nog andere recht hebben vanwege ranking of finales, wil niet zeggen dat dat mannen zijn waar je graag naar kijkt.
White geen uitstraling.
Thorton 3/4 van de wedstrijden alleen maar negatieve uitstraling, kan wel gooien natuurlijk.
Bunting, sorry was leuk geprobeerd maar geen uitstraling.
King en Jenkins kunnen het iedereen moeilijk maken maar voor de PL denk ik te wisselvallig.
Huybrechts gisteren toch wel redelijk door de mand gevallen.
BUTTON_TOPIC_LOCKED