Wie moeten er in de PL 2016?

BUTTON_TOPIC_LOCKED
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door ratm »

rproele schreefCOLON
ratm schreefCOLON Als er geen gekke dingen op het wk gebeuren verwacht ik hem er gewoon bij
Dus gaat deze zin al niet op, Thornton ligt er namelijk al uit.

Overigens was Newton toen 6e in 2013 als ik me niet vergis, iets waar Thornton op stond, maar Wade hem nu al voorbij gaat.
Ook was toen de hele top 8 uitgenodigd in 2013, enkel de Schotten Anderson en Thornton daarbuiten, 2014 werd pas de top 4 enkel op ranking direct geplaatst.
(maar indien ik mij vergis dan wil ik dat best toegeven).
Met gekke dngen bedoel ik naast de vroege uitschakeling ook iemand die verrassend ver komt.

Ik heb het even opgezocht (begon aan mijzelf te twijfelen) en Newton was in 2013 7e: http://www.pdc.tv/premier-league-darts/ ... for-newton. Een jaar later volgens wikipedia zelfs 8e. Sinds 2011 zijn de top 4 automatisch aanwezig en is de rest afhankelijk van een wildcard: http://www.pdc.tv/premier-league-darts/ ... n-criteria
Dat ze daarnaast de nummers 5 t/m 8 vaak een wildcard geven is niet meer dan logisch aangezien ze topdarts willen. De kans is erg groot dat Thorton in de top 8 blijft en dus een grote kans maakt, zeker als winnaar van de WGP.
rproele schreefCOLON Ik bedoelde er meer mee dat ze niet meer automatisch naar de ranking kijken buiten de top 4 om, Wade was er daarom ook niet bij.
Dus ranking (is prestaties) zeggen niet alles.
Prestaties zeggen niet alles inderdaad maar wegen wel zwaar mee. Er moet een hele goede reden zijn om iemand op basis van iets anders in de PL te zetten en ik zie vooralsnog niet iemand die boven Thornton zal gaan.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door rproele »

6, 7 of 8 maakt verder ook niet uit, idd zoals je aangeeft is al die tijd de top 4 enkel zeker. (ik geef mijn ongelijk eerlijk toe ;) )
Ik zit eerlijk gezegd niet op Thornton te wachten, te negatief ogend en weinig amusement.
Waar Newton wel 2x mee mocht doen, was Thornton dus maar 1 jaar erbij (mss dat zijn ranking was vervallen UK Open winst of wat dan ook).
En heeft hij geen indruk gegeven waardoor hij toen een PDC of Sky wildcard kreeg, dus waarom nu wel behalve winst WGP.
1 uitschieter op 2 jaar niks, een ander heeft dan bv alleen maar halve en kwart finales gehaald en wordt gepasseerd.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Dartsjournalist »

Ik denk dat er negen namen zeker zijn nu:
MvG, Anderson, Taylor, Wright, Lewis, Wade, Van Barneveld, Smith en Chisnall.

Laatste plek gaat naar Thornton, Van der Voort of Suljovic.
Twitter: @PVDarts180
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door ratm »

rproele schreefCOLON6, 7 of 8 maakt verder ook niet uit, idd zoals je aangeeft is al die tijd de top 4 enkel zeker. (ik geef mijn ongelijk eerlijk toe ;) )
Ik zit eerlijk gezegd niet op Thornton te wachten, te negatief ogend en weinig amusement.
Waar Newton wel 2x mee mocht doen, was Thornton dus maar 1 jaar erbij (mss dat zijn ranking was vervallen UK Open winst of wat dan ook).
En heeft hij geen indruk gegeven waardoor hij toen een PDC of Sky wildcard kreeg, dus waarom nu wel behalve winst WGP.
1 uitschieter op 2 jaar niks, een ander heeft dan bv alleen maar halve en kwart finales gehaald en wordt gepasseerd.
Het rode gedeelte ben ik zeker met je eens!
Tristan
Lid
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 20:48

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Tristan »

Hoe kunnen mensen Thornton er nu buiten laten? Hij is er 100% zeker bij door winst WGP. Ook al benoemd door mensen als Mardle. Zoveel kandidaten zijn er dit jaar toch al niet..

MVG
Anderson
Taylor
Lewis
Thornton
Wright
Wade
Barney
Smith
Chisnall

Mijn lijstje op dit moment...
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Ronn »

Werd Kevin Painter ook niet toegevoegd aan de Premier league in 2012 na slechts één grote overwinning! Het cash converters players championship. In dit geval zou Robert Thornton met zijn overwinning op de World Grand Prix 2015 ook kans maken op een uitnodiging..
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door rproele »

Sinds wanneer bepaald Mardle de lijst voor de PL dan?
Heb ik even gemist.

Painter heeft volgens mij 1 jaar meegedaan ja net als Thornton.
Beide echter jaar erop alweer eruit gelaten.
Deels door ranking, maar dus ook niet het voordeel van de twijfel gekregen.
Dus ik zou meer dan 200% begrip hebben als de PDC Thornton in deze dus buiten de wildcard laat, enkel vanwege 1 uitschieter en verder weinig (wel 1 UK Open qualifier als ik me niet vergis).
Ook op dit WK dus geen indruk gemaakt, geef dan de eer aan een ander.
Tristan
Lid
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 20:48

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Tristan »

rproele schreefCOLONSinds wanneer bepaald Mardle de lijst voor de PL dan?
Heb ik even gemist.

Painter heeft volgens mij 1 jaar meegedaan ja net als Thornton.
Beide echter jaar erop alweer eruit gelaten.
Deels door ranking, maar dus ook niet het voordeel van de twijfel gekregen.
Dus ik zou meer dan 200% begrip hebben als de PDC Thornton in deze dus buiten de wildcard laat, enkel vanwege 1 uitschieter en verder weinig (wel 1 UK Open qualifier als ik me niet vergis).
Ook op dit WK dus geen indruk gemaakt, geef dan de eer aan een ander.

Met alle respect, maar dit is echt onzin. het is duidelijk dat Thornton je voorkeur niet heeft, prima, maar Thornton is 5e op de OOM (zoals het er nu actueel voor staat) en heeft de WGP gewonnen. Like it or not, hij is een zeer voorname kandidaat voor de wild cards. Er zijn ook niet veel betere kandidaten te bedenken op basis van merit.

Ik denk dat je heel erg naief bent als je denkt dat Thornton geen wild card gaat krijgen.
Gebruikers-avatar
remcowaleboer
Lid
BerichtenCOLON 287
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:43

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door remcowaleboer »

Hoe hoog schatten jullie de kans in dat van Barneveld weer premier league speelt?
Barney Army
RVB95
#BELIEVE
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door rproele »

Enige wat niet klopte was dat Thornton 2x mee mocht doen, goed dat wiki, kan ik mezelf weer corrigeren :oops: .
Dus als je het echt onzin vindt, geeft dan ook aan wat en niet wat jij wilt lezen.
Ik zeg namelijk niet dat hij niet mee doet, enkel dat ik begrip zou hebben als hij niet mee doet.
Daarbij ga ik er vanuit dat hij niet 5e blijft, aangezien ik meer verwacht van Wright en Wade nog op dit WK, maar idd het zou kunnen.
Wade was volgens mij 6e toen de PDC hem eruit liet, dus als Thornton naar minimaal 7 zakt blijft de mogelijkheid nog steeds.
In andere jaren namen ze wel de hele top 8 dus dan zit hij er weer wel bij.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door rproele »

remcowaleboer schreefCOLONHoe hoog schatten jullie de kans in dat van Barneveld weer premier league speelt?
99%
Voor het eerst in al die jaren nu ook naar Nederland, dan laat je de man die het darten groot gemaakt heeft er niet buiten.
Al is de gemiddelde Engelse dartliefhebber eervoller naar van Barneveld toe, dan een hoop Nederlanderse.
Gebruikers-avatar
remcowaleboer
Lid
BerichtenCOLON 287
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:43

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door remcowaleboer »

rproele schreefCOLON
remcowaleboer schreefCOLONHoe hoog schatten jullie de kans in dat van Barneveld weer premier league speelt?
99%
Voor het eerst in al die jaren nu ook naar Nederland, dan laat je de man die het darten groot gemaakt heeft er niet buiten.
Al is de gemiddelde Engelse dartliefhebber eervoller naar van Barneveld toe, dan een hoop Nederlanderse.
Het zou voor mij ook een stuk minder interessant zijn als Raymond er niet bij zou zijn
Barney Army
RVB95
#BELIEVE
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door ratm »

rproele schreefCOLONEnige wat niet klopte was dat Thornton 2x mee mocht doen, goed dat wiki, kan ik mezelf weer corrigeren :oops: .
Dus als je het echt onzin vindt, geeft dan ook aan wat en niet wat jij wilt lezen.
Ik zeg namelijk niet dat hij niet mee doet, enkel dat ik begrip zou hebben als hij niet mee doet.
Daarbij ga ik er vanuit dat hij niet 5e blijft, aangezien ik meer verwacht van Wright en Wade nog op dit WK, maar idd het zou kunnen.
Wade was volgens mij 6e toen de PDC hem eruit liet, dus als Thornton naar minimaal 7 zakt blijft de mogelijkheid nog steeds.
In andere jaren namen ze wel de hele top 8 dus dan zit hij er weer wel bij.
Dat ze Wade er uit lieten had te maken met het gedrag van Wade. Zoals tristan zegt, like it or not, Thornton is een hele grote kanshebber op basis van de ranking, het winnen van een major en het feit dat er weinig alternatieven zijn
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door rproele »

ratm schreefCOLON
rproele schreefCOLON Ik zeg namelijk niet dat hij niet mee doet, enkel dat ik begrip zou hebben als hij niet mee doet.
Dat ze Wade er uit lieten had te maken met het gedrag van Wade. Zoals tristan zegt, like it or not, Thornton is een hele grote kanshebber op basis van de ranking, het winnen van een major en het feit dat er weinig alternatieven zijn
Wederom.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door ratm »

rproele schreefCOLON
ratm schreefCOLON
rproele schreefCOLON Ik zeg namelijk niet dat hij niet mee doet, enkel dat ik begrip zou hebben als hij niet mee doet.
Dat ze Wade er uit lieten had te maken met het gedrag van Wade. Zoals tristan zegt, like it or not, Thornton is een hele grote kanshebber op basis van de ranking, het winnen van een major en het feit dat er weinig alternatieven zijn
Wederom.
Maar ik probeer je er van te overtuigen zodat je dat begrip niet meer hebt ;)
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door rproele »

ratm schreefCOLON Maar ik probeer je er van te overtuigen zodat je dat begrip niet meer hebt ;)
Da gaat je nie lukken nie.... :lol: :lol:
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door rproele »

ratm schreefCOLON Maar ik probeer je er van te overtuigen zodat je dat begrip niet meer hebt ;)
Ik weet hij staat nu 5e en heeft de WGP gewonnen.
Afhankelijk wat mannen als Wade en Wright doen doen, zou hij gaan zakken naar 7 natuurlijk, mss zelfs verder als er een paar mannen achter hem echt uitschieten.
Dan als 3e Schot in de PL, zou misschien eerder een keuze kunnen worden voor een 3e Nederlander voor een keer.

Eerlijk gezegd maak ik me weinig druk of hij wel of niet mee doet.
Is niet een speler waar ik graag naar kijk, maar dat is een Bunting ook niet bv, of een Kim Huybrechts.
Ieder zijn favorieten, die respecteer ik.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door cookie »

remcowaleboer schreefCOLONHoe hoog schatten jullie de kans in dat van Barneveld weer premier league speelt?
90% zeker! Hij heeft na Phil de meeste optredens in de PL gehad (10x), 2x op rij de finales gehaald, kiest ervoor om PL prioriteit te maken, PL komt naar NL.

Al word ik er wel nerveus van wanneer hij nu Bunting niet pakt. Een nederlaag tegen MvG zal het niet in de weg staan.

Thornton gaat er denk gewoon bij zitten. Of Jelle Klaasen EN Vd Voort moeten de 3e ronde overleven.
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door DanMan »

ratm schreefCOLON Dat ze Wade er uit lieten had te maken met het gedrag van Wade. Zoals tristan zegt, like it or not, Thornton is een hele grote kanshebber op basis van de ranking, het winnen van een major en het feit dat er weinig alternatieven zijn
Wade lieten ze eruit, omdat hij mentaal moe was en ze vonden dat hij de rust goed kon gebruiken.
IvanTheDarts180
Lid
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 17:09

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door IvanTheDarts180 »

DanMan schreefCOLON
ratm schreefCOLON Dat ze Wade er uit lieten had te maken met het gedrag van Wade. Zoals tristan zegt, like it or not, Thornton is een hele grote kanshebber op basis van de ranking, het winnen van een major en het feit dat er weinig alternatieven zijn
Wade lieten ze eruit, omdat hij mentaal moe was en ze vonden dat hij de rust goed kon gebruiken.
Thornton heeft problemen met zijn voet waar die last van heeft tijdens het darten. Laat hem daar dan van genezen. Ipv hem mee te laten doen aan de PL waar die naar 9 week uitligt
Darts.nu O.o.M afgesloten als 87e.
Darts-talk O.o.M. 39e
Unicorn barney phase 5 23g
Unicorn Sigma titanium slikstik
unicorn sigma flights .125micron.

2014 180:1
2015 180:tot nog toe 1
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door rproele »

DanMan schreefCOLON
ratm schreefCOLON Dat ze Wade er uit lieten had te maken met het gedrag van Wade. Zoals tristan zegt, like it or not, Thornton is een hele grote kanshebber op basis van de ranking, het winnen van een major en het feit dat er weinig alternatieven zijn
Wade lieten ze eruit, omdat hij mentaal moe was en ze vonden dat hij de rust goed kon gebruiken.
Dat was de mening en reden volgens de PDC.
Niet die van Wade en de doktoren.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door ratm »

rproele schreefCOLON
ratm schreefCOLON Maar ik probeer je er van te overtuigen zodat je dat begrip niet meer hebt ;)
Da gaat je nie lukken nie.... :lol: :lol:
Haha :D , dan hou ik er nu verder over op
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door DanMan »

rproele schreefCOLON
DanMan schreefCOLON
ratm schreefCOLON Dat ze Wade er uit lieten had te maken met het gedrag van Wade. Zoals tristan zegt, like it or not, Thornton is een hele grote kanshebber op basis van de ranking, het winnen van een major en het feit dat er weinig alternatieven zijn
Wade lieten ze eruit, omdat hij mentaal moe was en ze vonden dat hij de rust goed kon gebruiken.
Dat was de mening en reden volgens de PDC.
Niet die van Wade en de doktoren.
Niet die van Wade zelf, inderdaad.
Maar het heeft hem achteraf wel goed gedaan.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Dartmat »

DanMan schreefCOLON
rproele schreefCOLON
DanMan schreefCOLON
ratm schreefCOLON Dat ze Wade er uit lieten had te maken met het gedrag van Wade. Zoals tristan zegt, like it or not, Thornton is een hele grote kanshebber op basis van de ranking, het winnen van een major en het feit dat er weinig alternatieven zijn
Wade lieten ze eruit, omdat hij mentaal moe was en ze vonden dat hij de rust goed kon gebruiken.
Dat was de mening en reden volgens de PDC.
Niet die van Wade en de doktoren.
Niet die van Wade zelf, inderdaad.
Maar het heeft hem achteraf wel goed gedaan.
Dat is een onmogelijke conclusie die je trekt, want je weet niet hoe hij het gedaan zou hebben als hij er wel bij was geweest. Misschien had hij wel gewoon gewonnen...
Wade is destijds gewoon keihard genaaid door de PDC, dat had iedereen wel door.

Thornton mogen ze van mij echter gerust opzij schuiven, vind er persoonlijk ook geen bal aan met zijn nee schudden. Gooien kan hij echter wel en met een major achter je naam in een jaar dat de rest naar 2 andere spelers ging, ben je dan al gauw vrij zeker van een plekje.
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door DanMan »

Dartmat schreefCOLON
Dat is een onmogelijke conclusie die je trekt, want je weet niet hoe hij het gedaan zou hebben als hij er wel bij was geweest. Misschien had hij wel gewoon gewonnen...
Wade is destijds gewoon keihard genaaid door de PDC, dat had iedereen wel door.

Thornton mogen ze van mij echter gerust opzij schuiven, vind er persoonlijk ook geen bal aan met zijn nee schudden. Gooien kan hij echter wel en met een major achter je naam in een jaar dat de rest naar 2 andere spelers ging, ben je dan al gauw vrij zeker van een plekje.
Volgens mij waren zijn prestaties in de PL van het jaar daarvoor én het hele jaar daarop volgend niet best.
In mijn ogen (en dit van de PDC) was hij aan rust toe. Zonder PL boekte hij toen betere resultaten in de overige toernooien.
BUTTON_TOPIC_LOCKED