Wie moeten er in de PL 2016?

BUTTON_TOPIC_LOCKED
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door rproele »

Dartmat schreefCOLONEn toch: stel hè (met de nadruk op stel) Jelle verslaat Taylor morgen per ongeluk en Chisnall verliest van Wright. Dan moet Klaasen tegen Webster/Norris die hij in principe gewoon kan hebben. Dan staat hij halve finale en klimt hij flink op de ranglijst. Is dan Klaasen i.p.v. niet een realistische optie? Of moet Klaasen daarvoor echt de finale halen? Het is sowieso gissen, maar dan zal het er toch om spannen met Klaasen/Chisnall.
Klaasen heeft als eens mogen meedoen vanwege een kwartfinale WK die hij toen verloor van van Barneveld.
Die memorabele dag met de allereerste 9-darter op het WK, door van Barneveld.
Dus finale is voor sommigenniet noodzakelijk.
Echter zal dit voor Klaasen minder gelden dan bv een van der Voort, heeft natuurlijk wat strubbelingen gehad.
Met een finaleplaats kunnen ze echter er niet om heen in ranking en prestatie.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door The Runner »

Kim kreeg afgelopen jaar ook een uitnodiging terwijl hij er in de kwartfinale uit ging. We zullen moeten afwachten wat ze gaan beslissen
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door cookie »

Denk idd dat het vaststaat.. Klaasen moet wel echt pannen van het dak gooien tegen Taylor, voordat Chisnall of Thornton in gevaar komen.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Dartmat »

Erwin27 schreefCOLONA) Ik zie het niet gebeuren dat JK morgen wint
U zei? ;)
Flauw ik weet het, maar dat is even de euforie!
En niet om hem te onderschatten, maar Norris moet in principe te verslaan zijn en dan zitten we al in de halve finale... Zeg nooit nooit.
SketchUp
Lid
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2014, 22:40

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door SketchUp »

Rat schreefCOLONMVG
taylor
Barneveld
Anderson
M smith
Lewis
Wright
Chisnall
Wade
Jelle
Ben het hier mee eens. Zeker na vanavond denk ik dat Jelle een grote kans maakt. Chisnall niet in de kwartfinale maar lijkt me toch de beste keuze gezien de speelstijl en resultaten in afgelopen PL
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Erwin27 »

Dartmat schreefCOLON
Erwin27 schreefCOLONA) Ik zie het niet gebeuren dat JK morgen wint
U zei? ;)
Flauw ik weet het, maar dat is even de euforie!
En niet om hem te onderschatten, maar Norris moet in principe te verslaan zijn en dan zitten we al in de halve finale... Zeg nooit nooit.
Haha, het mag. Heb zo zitten roepen dat Taylor met gemak de halve finale ging halen, dat je me af mag straffen. :)

Of ze Klaassen kiezen weet ik niet. Opzich heeft ie het rest van het jaar niet heel veel laten zien. En ik weet niet of ze het aandurven om 3 Nederlanders te selecteren. Norris geloof ik niet echt in, omdat dit pas zijn eerste toernooi is waar hij goed gooit. Maar laten we eerst even kijken of Klaassen verder komt.

En dan is de vraag: Wie gooi je er uit? Gaan ze dan Wade of Thornton slachtofferen voor Klaassen? Ik denk dat ze Chisnall wel blijven kiezen voor zijn snelle spel, veel 180's, en vorig jaar de halve finale.
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Schiavoni »

Ik denk dat Klaasen nog niet zeker is, van deelname aan de Premier League. Smith versloeg Taylor ook in 2014 en werd ook niet voor de Premier League uitgenodigd. Doet natuurlijk niet af van het feit dat Klaasen de laatste maanden goed aan het gooien is.
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Speedy180 »

Om op save te spelen, moet Jelle in elk geval nog van Michael Smith winnen... Dan is hij zeker, in mijn ogen... Ik denk dat hij zijn kansen voor de PL inmiddels sterk heeft vergroot, maar ik weet niet of de PDC hem die kans nu al gunt, na deze partij...
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Schiavoni »

Speedy180 schreefCOLONOm op save te spelen, moet Jelle in elk geval nog van Michael Smith winnen... Dan is hij zeker, in mijn ogen... Ik denk dat hij zijn kansen voor de PL inmiddels sterk heeft vergroot, maar ik weet niet of de PDC hem die kans nu al gunt, na deze partij...
Ik denk dat je Alan Norris bedoelt. Klaasen kan alleen in de finale tegen Smith spelen.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door rproele »

Schiavoni schreefCOLONIk denk dat Klaasen nog niet zeker is, van deelname aan de Premier League. Smith versloeg Taylor ook in 2014 en werd ook niet voor de Premier League uitgenodigd. Doet natuurlijk niet af van het feit dat Klaasen de laatste maanden goed aan het gooien is.
Smith versloeg idd Taylor, maar stond toen niet 17e op dat moment op de OoM.
Swedish Chef
Lid
BerichtenCOLON 528
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 17:23

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Swedish Chef »

rproele schreefCOLON
Schiavoni schreefCOLONIk denk dat Klaasen nog niet zeker is, van deelname aan de Premier League. Smith versloeg Taylor ook in 2014 en werd ook niet voor de Premier League uitgenodigd. Doet natuurlijk niet af van het feit dat Klaasen de laatste maanden goed aan het gooien is.
Smith versloeg idd Taylor, maar stond toen niet 17e op dat moment op de OoM.
Ik denk dat de winnaar van de wedstrijd Klaasen - Norris PL speelt. Ook als Norris wint, je kunt iemand die halve finale WK haalt niet negeren naar mijn mening.
I'm no longer a slave to fear, I am a child of God
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Erwin27 »

Oh, jawel hoor. Ze hebben zelfs weleens een finalist niet uitgenodigd.
IvanTheDarts180
Lid
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 17:09

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door IvanTheDarts180 »

Erwin27 schreefCOLONOh, jawel hoor. Ze hebben zelfs weleens een finalist niet uitgenodigd.
Maar kirk shepherd kwam natuurlijk nog verder uit het niets dan Klaassen of Norris en je moet ook kijken wat voor tegenstanders ze nu hebben verslagen en Klaassen heeft met Taylor natuurlijk een topper eruit gegooid. Verwacht norris niet zo snel. Want die heeft nog geen wereldtoppers uitgeschakeld volgens mij.
Darts.nu O.o.M afgesloten als 87e.
Darts-talk O.o.M. 39e
Unicorn barney phase 5 23g
Unicorn Sigma titanium slikstik
unicorn sigma flights .125micron.

2014 180:1
2015 180:tot nog toe 1
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Dartmat »

Norris sowieso niet, of hij moet ook echt wereldkampioen worden. Maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door cookie »

Zijn wij allemaal dan niet te voorbarig met Smith? Hij is nog nooit voorbij de kwartfinale gekomen.

Overwinning op RvB verzekert hem zeker, maar een nederlaag zonder veel spanning is dan toch niet genoeg?
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Dartmat »

cookie schreefCOLONZijn wij allemaal dan niet te voorbarig met Smith? Hij is nog nooit voorbij de kwartfinale gekomen.

Overwinning op RvB verzekert hem zeker, maar een nederlaag zonder veel spanning is dan toch niet genoeg?
Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat Smith er bij zit, ook als hij kansloos van van Barneveld zou verliezen.
A: Hij is gewoon achtste van de wereld.
B: De PDC wil elk jaar het liefst wel minstens 1 of 2 nieuwe spelers in de PL zien.
C: Smith is een snelle speler en scorekanon, die hebben ze liever dan trage of kleurloze spelers.
D: Veel smaken zijn er niet meer over na het 'vaste' groepje MvG, Anderson, Tayor, Wright, Lewis, Wade en van Barneveld.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door rproele »

Ik denk eerlijk gezegd ook dat Smith en Chizzy wel op een uitnodiging kunnen rekenen.
Chizzy was 1e deel vorig jaar toch echt de smaakmaker naast van Gerwen.
Smith toch ijzersterk seizoen achter de rug en daardoor opgeklommen in de top10.
Beide snelle en goed scorende spelers.
Kim zal in ieder geval buiten de boot vallen even als Bunting.
Ook denk ik nog steeds dat ze ondanks zijn WGP winst Thornton overslaan als Jelle de halve finale haalt.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door rproele »

Erwin27 schreefCOLONOh, jawel hoor. Ze hebben zelfs weleens een finalist niet uitgenodigd.
Shepherd kon natuurlijk ook eigenlijk niks, is ook wel gebleken.
PL was gelukkig ook nog maar 8 spelers volgens mij dus hoefde de PDC geen uitleg te geven.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door cookie »

Dartmat schreefCOLON
cookie schreefCOLONZijn wij allemaal dan niet te voorbarig met Smith? Hij is nog nooit voorbij de kwartfinale gekomen.

Overwinning op RvB verzekert hem zeker, maar een nederlaag zonder veel spanning is dan toch niet genoeg?
Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat Smith er bij zit, ook als hij kansloos van van Barneveld zou verliezen.
A: Hij is gewoon achtste van de wereld.
B: De PDC wil elk jaar het liefst wel minstens 1 of 2 nieuwe spelers in de PL zien.
C: Smith is een snelle speler en scorekanon, die hebben ze liever dan trage of kleurloze spelers.
D: Veel smaken zijn er niet meer over na het 'vaste' groepje MvG, Anderson, Tayor, Wright, Lewis, Wade en van Barneveld.
Ja top 8 staan zonder halve finales zegt ook voldoende..

Wat zou het toch makkelijk zijn geweest wanneer Thornton niet dat toernooi had gewonnen.
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Speedy180 »

Schiavoni schreefCOLON
Speedy180 schreefCOLONOm op save te spelen, moet Jelle in elk geval nog van Michael Smith winnen... Dan is hij zeker, in mijn ogen... Ik denk dat hij zijn kansen voor de PL inmiddels sterk heeft vergroot, maar ik weet niet of de PDC hem die kans nu al gunt, na deze partij...
Ik denk dat je Alan Norris bedoelt. Klaasen kan alleen in de finale tegen Smith spelen.
Klopt, ik bedoel Norris inderdaad!
Ben ff te snel geweest denk ik...
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
DutchTedHankey
Lid
BerichtenCOLON 384
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:43

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door DutchTedHankey »

SketchUp schreefCOLON
Rat schreefCOLONMVG
taylor
Barneveld
Anderson
M smith
Lewis
Wright
Chisnall
Wade
Jelle
Ben het hier mee eens. Zeker na vanavond denk ik dat Jelle een grote kans maakt. Chisnall niet in de kwartfinale maar lijkt me toch de beste keuze gezien de speelstijl en resultaten in afgelopen PL
Jelle is wel zeker nu, denk ik. Hopelijk Chisnall of Thornton ipv Wade, veel meer spektakel.
Erelid van wijlen darts.nu :)
molly
Lid
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2014, 00:49

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door molly »

MVG
Taylor
Barney
Lewis
Anderson
Wright
M Smith
Klaasen
Wade
Suljovic
themachine
Lid
BerichtenCOLON 282
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:01

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door themachine »

Mijn lijstje nu :

Van Gerwen
Anderson
Taylor
Lewis
Wright
Thornton
M. Smith
Chisnall
Van Barneveld
Klaasen

Verwachten, niet hopen.... ;)
Vrees dat Wade - onder meer op basis van zijn niet geweldige WK (prestatie vandaag...) - en zijn gebrek aan ''spektakel'' voor publiek toch niet gekozen wordt, ondanks zijn zesde plek op de OOM, ten faveure van een Smith of Chisnall met veel hoge scores etc.
Thornton is door de WGP en zijn plek op de OOM (7) ook gewoon zeker. Suljovic zie ik gewoon totaal niet voor me in de Premier League, gaat ondanks zijn topjaar niet gebeuren denk ik.

Edit - het zou me natuurlijk niet erg verrassen als Wade gekozen wordt, maar ik denk dat zijn mindere prestaties op de Majors het laatste halfjaar hem de das omdoet. Had hij het ''image'' en het ''spektakel'' van een Chisnall of Smith, was het, denk ik, een ander verhaal.
Zeer groot fan van James Wade, Raymond van Barneveld en Gary Anderson! Winnaar PC-Finals 2014; ALLERlaatste voorspelkampioen op Darts.NU!
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Dartsjournalist »

Ik houd nog steeds vast aan het gebruikelijke lijstje:

- MvG
- Anderson
- Taylor
- Lewis
- Wright
- Van Barneveld
- Chisnall
- Smith
- Thornton
- Wade

Als Klaasen de finale haalt, dan vervangt hij Thornton of Wade. Ik denk dan dat Wade eruit gaat, aangezien hij minder spektakel brengt dan Thornton.
Thornton heeft dan ook nog eens mee dat hij een Schot is, goede walk-on song heeft en gewoon veel 180-scores + hoge gemiddeldes KAN gooien. Qua uitstraling zijn ze wel een beetje vergelijkbaar; over het algemeen negatief.
Twitter: @PVDarts180
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Erwin27 »

Als Klaasen de finale van Barney wint, kunnen ze sowieso niet om hem heen, want dan staat hij in de top 4, dus automatisch geplaatst.

Ik denk ook dat Wade eruit gaat als ze Klaasen nog gaan kiezen.
BUTTON_TOPIC_LOCKED