Premier League Darts 2016

BUTTON_POST_REPLY
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Premier League Darts 2016

Bericht door Dartsjournalist »

Volkomen logische keuze. Het duel tussen Smith en Lewis, die dus vorige week werd gespeeld, stond gepland in Glasgow. Dit duel valt dus weg, dus het is logisch dat Gary Anderson die avond tweemaal in actie komt.
Twitter: @PVDarts180
Gebruikers-avatar
RonG
Lid
BerichtenCOLON 120
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:20

Re: Premier League Darts 2016

Bericht door RonG »

Thornton is ziek, speelt vanavond niet en mist ook dutch darts masters


Bron FB phill Taylor

THORNTON TO MISS NEWCASTLE THROUGH ILLNESS

ROBERT THORNTON will miss Thursday's Betway Premier League Night Two in Newcastle through illness.

The Scottish ace has been laid low this week with a chest infection and has been ruled out on medical advice for Thursday's visit to the Metro Radio Arena in Newcastle, where he was due to face Michael Smith.

Following a coin toss involving the players who were due to play in the night's final game, James Wade and Phil Taylor, Wade will now play twice in Newcastle as he faces Smith in the night's opening match.

World Grand Prix champion Thornton will now play twice in Liverpool by facing Smith in his rearranged fixture before playing Michael van Gerwen.

Betway Premier League
Revised Fixtures
Night Two - February 11
Metro Radio Arena, Newcastle
James Wade v Michael Smith
Raymond van Barneveld v Peter Wright
Adrian Lewis v Dave Chisnall
Gary Anderson v Michael van Gerwen
James Wade v Phil Taylor

Night Eight - March 24
Echo Arena, Liverpool
Michael Smith v Robert Thornton
Gary Anderson v Dave Chisnall
Adrian Lewis v Raymond van Barneveld
Phil Taylor v Peter Wright
Michael van Gerwen v Robert Thornton

Thornton has also withdrawn from the weekend's Dutch Darts Masters in Venray, with his scheduled second round opponent now receiving a Bye.
Game on....
Target RVB95 25gr.
Target Daytona Fire DF-03 24gr
Reserve sets:
Target Phil Taylor Power 9FIVE GEN 3 24gr
Target Phil Taylor 8Zero Titanium Black 24gr
Unicorn Contender Black-Devon Petersen 22gram
Hi-Tec Winners, 22 gram
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Premier League Darts 2016

Bericht door cookie »

De vloek van Smith is er..wie is de volgende? :mrgreen:
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Premier League Darts 2016

Bericht door Schiavoni »

Toch wel een beetje jammer. Smith die kan zich zo niet echt goed voorbereiden op zijn wedstrijden. Vorige week bij zijn debuut moest hij direct al 2x spelen en haalde bij lange na zijn niveau niet. Dan wordt je dus dubbel zo hard gestraft, omdat je niet 1 maar 2 wedstrijden moet spelen bij je debuut. Dan denk je deze week: "Oh, nu tegen Thornton. Die is totaal uit vorm. Ik ga hier mijn eerste overwinning boeken." En nu speel je tegen James Wade, die vorige week van Gerwen heeft verslagen.

Voor Taylor komt dit speelschema nu prima uit. Hij speelt tegen een Wade die al eerder op de avond heeft gespeeld. Het is veelal gebleken dat je niveau van de tweede wedstrijd in veel gevallen een stuk lager is dan tijdens de eerste wedstrijd.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Premier League Darts 2016

Bericht door cookie »

Schiavoni schreefCOLONToch wel een beetje jammer. Smith die kan zich zo niet echt goed voorbereiden op zijn wedstrijden. Vorige week bij zijn debuut moest hij direct al 2x spelen en haalde bij lange na zijn niveau niet. Dan wordt je dus dubbel zo hard gestraft, omdat je niet 1 maar 2 wedstrijden moet spelen bij je debuut. Dan denk je deze week: "Oh, nu tegen Thornton. Die is totaal uit vorm. Ik ga hier mijn eerste overwinning boeken." En nu speel je tegen James Wade, die vorige week van Gerwen heeft verslagen.

Voor Taylor komt dit speelschema nu prima uit. Hij speelt tegen een Wade die al eerder op de avond heeft gespeeld. Het is veelal gebleken dat je niveau van de tweede wedstrijd in veel gevallen een stuk lager is dan tijdens de eerste wedstrijd.
Deze laatste stelling ben ik wel even benieuwd naar! Ga ik eens uitpluizen..

Denk dat Smith nog best content is met Wade. Een plotselinge Taylor had hem wel even aan het wankelen gebracht..
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Premier League Darts 2016

Bericht door cookie »

Ben het niet helemaal met je eens. 50% van de keren is het meer en ook weer minder gebaseerd op wiki 2015.

Dit is in de volgende fase waar er nog maar 8 in competitie zijn.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Premier League Darts 2016

Bericht door rproele »

Vind het eerder een schande dat er niemand door wordt geschoven voor de Dutch Darts.
Voor de PL wordt hele schema omgegooid, maar een toernooi is er geen aanpassing.
Gewoon de hoogste opvolgend doorschuiven en kijken wie er van de kwalificatie door kan/mag.
Desnoods dat je van Barneveld of vdVoort een ticket geeft omdat het in Nederland is en beide in een kwalificatie-finale verloren.
Gebruikers-avatar
Diesel
Lid
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2016, 17:39

Re: Premier League Darts 2016

Bericht door Diesel »

Ben ik de enige die het raar vind dat wanneer er niet gespeeld kan worden door een speler deze gewoon een reglementaire nederlaag toegeschreven krijgt? En de tegenstander dus een zege.......

Volgens mij was dat een stuk eerlijker en makkelijker geweest dan de manier waarop het nu allemaal gaat.
Target Adrian Lewis Gen.3 90% 23 gram
Target Dave 'Chizzy' Chisnall 90% 24 gram


Favoriete speler: Adrian Lewis

2016: 180 - 34x
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Premier League Darts 2016

Bericht door Dartmat »

rproele schreefCOLONVind het eerder een schande dat er niemand door wordt geschoven voor de Dutch Darts.
Voor de PL wordt hele schema omgegooid, maar een toernooi is er geen aanpassing.
Gewoon de hoogste opvolgend doorschuiven en kijken wie er van de kwalificatie door kan/mag.
Desnoods dat je van Barneveld of vdVoort een ticket geeft omdat het in Nederland is en beide in een kwalificatie-finale verloren.
Inderdaad. Voor iets wat de dag erop (of zoals vorige week dezelfde avond) is, kunnen ze alles omgooien. Maar een speler doorschuiven voor overmorgen willen ze niet. Lekker geregeld is dat. Van Barneveld of Vincent is dan misschien oneerlijk als je dat doet puur omdat ze uit Nederland komen, maar pak dan gewoon de eerstvolgende speler op de Pro Tour o.o.m. of van de gewone o.o.m. dan heb je alsnog van Barneveld :mrgreen:
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Premier League Darts 2016

Bericht door rproele »

Diesel schreefCOLONBen ik de enige die het raar vind dat wanneer er niet gespeeld kan worden door een speler deze gewoon een reglementaire nederlaag toegeschreven krijgt? En de tegenstander dus een zege.......

Volgens mij was dat een stuk eerlijker en makkelijker geweest dan de manier waarop het nu allemaal gaat.
Probleem is dat ze met opvulling zitten van het programma zitten.
Zowel voor in de zaal, maar voornamelijk ook voor de tv-uitzending.
Een wedstrijd minder is gewoon geen optie, reclame inkomsten etc.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Premier League Darts 2016

Bericht door cookie »

rproele schreefCOLONVind het eerder een schande dat er niemand door wordt geschoven voor de Dutch Darts.
Voor de PL wordt hele schema omgegooid, maar een toernooi is er geen aanpassing.
Gewoon de hoogste opvolgend doorschuiven en kijken wie er van de kwalificatie door kan/mag.
Desnoods dat je van Barneveld of vdVoort een ticket geeft omdat het in Nederland is en beide in een kwalificatie-finale verloren.
Idd!
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Premier League Darts 2016

Bericht door Fred Raket »

rproele schreefCOLONVind het eerder een schande dat er niemand door wordt geschoven voor de Dutch Darts.
Voor de PL wordt hele schema omgegooid, maar een toernooi is er geen aanpassing.
Gewoon de hoogste opvolgend doorschuiven en kijken wie er van de kwalificatie door kan/mag.
Desnoods dat je van Barneveld of vdVoort een ticket geeft omdat het in Nederland is en beide in een kwalificatie-finale verloren.
Goed idee ;)
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Premier League Darts 2016

Bericht door Dartsjournalist »

rproele schreefCOLONVind het eerder een schande dat er niemand door wordt geschoven voor de Dutch Darts.
Voor de PL wordt hele schema omgegooid, maar een toernooi is er geen aanpassing.
Gewoon de hoogste opvolgend doorschuiven en kijken wie er van de kwalificatie door kan/mag.
Desnoods dat je van Barneveld of vdVoort een ticket geeft omdat het in Nederland is en beide in een kwalificatie-finale verloren.
Ze verloren allebei niet de kwalificatiefinale hoor. Wel de halve finale.
Reden waarom er niemand is doorgeschoven is omdat er al kwalificatietoernooi is gespeeld. Een speler die kwalificatiewedstrijd heeft verloren kan je eigenlijk niet in het hoofdtoernooi plaatsen. Normaal gesproken zou er dan nu een extra plekje zijn voor de Host Nation Qualifier, maar het kwalificatietoernooi is dus al gespeeld.
Twitter: @PVDarts180
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Premier League Darts 2016

Bericht door cookie »

Dan is er toch iemand hoog geëindigd op die qualifier?

Knal er gewoon een amateurtoernooi tegenaan.. goed voor de promotie.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Premier League Darts 2016

Bericht door rproele »

Ik snap dat het niet makkelijk meer is in te passen.
Die Euro Tour is zo ie zo al een schande op zich. :mrgreen:
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Premier League Darts 2016

Bericht door cookie »

Mag ik even weer back on topic:

Wat een heerlijk avondje PL zonder onze nee-schudder! Even zien hoe Smith afgelopen week heeft verwerkt.. :D
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Premier League Darts 2016

Bericht door rproele »

cookie schreefCOLONMag ik even weer back on topic:

Wat een heerlijk avondje PL zonder onze nee-schudder! Even zien hoe Smith afgelopen week heeft verwerkt.. :D
Ik was op voorhand al tegen Thorton op tv.
Dus wat dat betreft geef ik je volkomen gelijk.
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Re: Premier League Darts 2016

Bericht door Henk »

Gaat gewoon alles in 12 darts uitgooien!
180's for Show, HF's for Dough - Groet, Henk
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Premier League Darts 2016

Bericht door cookie »

Dit doet hij aardig..

Lekker rustig zaaltje daar! Lijkt wel of de BDO is leeggelopen..
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Premier League Darts 2016

Bericht door Dartfantje »

Toch maar overstag gegaan en maar de PL kijken. Lekkere terugval van Smith, op dit moment toch wel een goede keus geweest om mee te laten doen...
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Premier League Darts 2016

Bericht door cookie »

Zag er even uit alsof de spanning eraf ging voordat Smith echt de break binnen had. Die knappe 86 finish hield Smith nog in de wedstrijd..

En Wade doet wat hij moet doen. Er bij zijn wanneer de tegenstander de boel laat vieren en zijn beste scores gooien wanneer het erom gaat. Al is 93 gem voor Wade en 91 gemiddeld voor Smith niet het spelletje waar we op wachten.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Premier League Darts 2016

Bericht door cookie »

Toch niet normaal.. Gooit Wright met andere pijlen! Dan gaat Barneveld wel even winnen natuurlijk.
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Premier League Darts 2016

Bericht door Dartfantje »

cookie schreefCOLONToch niet normaal.. Gooit Wright met andere pijlen! Dan gaat Barneveld wel even winnen natuurlijk.
En vorige week zat Wright nog te vertellen dat hij blij was met zijn setup van die week. Toch raar om te zien hoe vertrouwen in een week tijd zo kan veranderen.

Barney gelukkig zijn eerste break, had al veel eerder moeten gebeuren. Wright 80!!! gemiddeld, ben benieuwd hoe hij aankomend weekend in Venray ingaat.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Premier League Darts 2016

Bericht door cookie »

Bizar dit.. Waarom blijft hij niet gewoon bij zijn set van vorige week?

Bah en Barneveld houdt het nog spannend. Hij moet nu toch gewoon eens even zeggen.. nu ben ik er klaar mee en ik schakel niveautje bij? Dit is laaghangend fruit.
Gebruikers-avatar
Diesel
Lid
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2016, 17:39

Re: Premier League Darts 2016

Bericht door Diesel »

En ondertussen staat het 4-4.
Target Adrian Lewis Gen.3 90% 23 gram
Target Dave 'Chizzy' Chisnall 90% 24 gram


Favoriete speler: Adrian Lewis

2016: 180 - 34x
BUTTON_POST_REPLY