Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Onderwerpen mbt het forum zelf
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door De Beste »

Ik blijf het zeggen; dit forum moet worden gekoppeld aan social media. Zorg dat je onderwerpen daar gezien worden dan lok je de mensen naar hier. Doe het via nieuwsberichten en probeer het de moeite waard te maken om hier op het forum een reactie te plaatsen. Met een slimme aanpak weet ik zeker dat het aantal regelmatige posters hier flink omhoog schiet.

En leuk het uiterlijk van dit forum eens op. Zo werkt het met alles; als de buitenkant er tiptop uitziet dan trekt dat veel meer bekijks en aandacht. Nu ziet het forum er voor 98% basic uit....het nodigt niet direct uit eens verder te kijken.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2913
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door ratm »

Swedish Chef schreefCOLON 13 Okt 2017, 14:28 Als er al eens discussies worden gevoerd hier, gaan ze nergens over. Groot gedeelte van de posts is tegenwoordig ook alleen maar bevestiging van wat iedereen zelf al heeft kunnen zien/lezen, helaas.
Ik kijk zelf liever op TSOD.
wellicht heb je hier gelijk in, maar ik zou zeggen: start de interessante discussies over darts maar! Wie weet bloeien er mooie dingen!
Buel
Moderator
BerichtenCOLON 1327
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:42

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door Buel »

Zoals de meeste van jullie weten houd ik me vooral bezig met de voorspellingen.
Ook in het komende jaar zal ik me daar volledig voor inzetten. Naast deze taak zal ik ook Dartty en ratm blijven ondersteunen als moderator, daar kunnen zij en jullie op rekenen!

Natuurlijk heb ik ook nagedacht over de toekomst van ons mooie forum. In een ander topic zal ik een 3-tal ideeen uit de doeken doen
Iedereen mag meedoen aan voorspellingen die ik organiseer. Instappen kan en mag altijd
Voeg me gerust toe op fb of twitter (dartfanaat)
Gebruikers-avatar
Satyr
Lid
BerichtenCOLON 75
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2015, 13:53

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door Satyr »

Bijna elk fora is dood aan het gaan. Het is gewoon niet meer zo leuk als vroeger. Je ziet ook weinig nieuwe aanwas.
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door De Beste »

Afgelopen nacht genoeg activiteit op dit forum.
Snakebitemaster
Lid
BerichtenCOLON 640
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2017, 16:13

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door Snakebitemaster »

Dat zijn alleen niet de helemaal juiste soort berichten voor dit forum.
Set-up Raymond van Barneveld phase 5 25 gram.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door Fred Raket »

De Beste schreefCOLON 06 Nov 2017, 11:00 Afgelopen nacht genoeg activiteit op dit forum.

Gister als meer dan 140 verwijdert. nu 347 zie ik. die kan ik niet allemaal handmatig verwijderen.
Jammer dat ik niet ineens alle berichten kan verwijderen van een spammer
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door De Beste »

Kunnen we niet regelen dat iemand zn taakstraf komt voldoen als moderator op dit forum?
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door Dartsjournalist »

De Beste schreefCOLON 06 Nov 2017, 13:48 Kunnen we niet regelen dat iemand zn taakstraf komt voldoen als moderator op dit forum?
Co? :D
Twitter: @PVDarts180
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door Rat »

Mwaha!!! :lol:
janus
Lid
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2017, 11:22

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door janus »

Heren, die spam is gemakkelijk tegen te houden en te verwijderen.

Gewoon door een beter beveiligde registratie manier (vraag en antwoord) te kiezen.
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door De Beste »

Er bestaan zoveel manieren voor.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door Fred Raket »

Ik merk dat er vele zeggen, ik kom er niet want het is tam/rustig. Als iedereen nou niet zeurt en gewoon gaat posten :lol:
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door De Beste »

Als ze dat zeggen dan posten ze al. :lol:
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door Fred Raket »

De Beste schreefCOLONAls ze dat zeggen dan posten ze al. :lol:
Als ze dat hier zeggen wel ja [emoji6]
Swedish Chef
Lid
BerichtenCOLON 528
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 17:23

Re:Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door Swedish Chef »

Dit forum.
I'm no longer a slave to fear, I am a child of God
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door Dartmat »

Swedish Chef schreefCOLON 27 Apr 2018, 23:10 Dit forum.
Jup, ik heb er een tijdje terug nog voor gewaarschuwd. Heel erg jammer. Wanneer is de begrafenis? Ik zorg voor koffie en cake.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door rproele »

Voorheen zelf ook veel actiever dan tegenwoordig.
Eerlijk gezegd ook een stuk minder bezig met darten overall gezien.
Is het de overmaat aan darts met telkens dezelfde koppen?
Is het ook omdat ik zelf minder gooi, minder op zoek ben naar etc etc?
Helaas is wel te zien dat de omschakeling in de loop van de tijd het leegbloeden van het forum heeft meegemaakt.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door rproele »

Het forum begint nu toch echt drastisch zijn leegloop te hebben.
Als je onder de actieve berichten nog maar 1 topic ziet staan wordt het echt zeuren.

Ik denk dat vooral de eenzijdigheid in het darten al niet echt zorgt voor veel reacties.
Bij een groot toernooi als het WK zijn er door de vele spelers en af en toe verrassingen nog wel reacties te verwachten.
Maar met hier en daar een uitzondering als afgelopen weekend telkens weer te moeten vertellen dat van Gerwen gewonnen heeft gaat saai worden.
iedereen heeft nu vast ook zijn van Gerwen dartset, dus ruilen is ook al niet meer nodig.
De echte kenners wisselen vraag en antwoord uit in de kwis, een leek als ik heeeft daar helaas niks in te brengen.

Het voetbal was al tijdens de ere divisie al niet om over naar huis te schrijven, CL helaas maar paar leuke wedstrijden.
Het WK, waar we als Nederland weer eens schitteren door afwezigheid, tot nu toe ook weinig mooie wedstrijden.
Zeker het missen van Oranje zorgt al voor weinig reacties.

Het wielrennen kent maar een enkeling die zich er voor interesseert, als dan Nederlands succes uitlbijft wordt het ook al niet beter.
Al is het de vraag in hoeverre je na winst vorig jaar een 2e plaats dit jaar als uitblijven van succes mag beschouwen.
De tour zal weinig veranderen ben ik bang, daarvoor zijn sommige teams gewoon simpel te sterk.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2913
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door ratm »

rproele schreefCOLON 25 Jun 2018, 16:06 Het forum begint nu toch echt drastisch zijn leegloop te hebben.
Als je onder de actieve berichten nog maar 1 topic ziet staan wordt het echt zeuren.

Ik denk dat vooral de eenzijdigheid in het darten al niet echt zorgt voor veel reacties.
Bij een groot toernooi als het WK zijn er door de vele spelers en af en toe verrassingen nog wel reacties te verwachten.
Maar met hier en daar een uitzondering als afgelopen weekend telkens weer te moeten vertellen dat van Gerwen gewonnen heeft gaat saai worden.
iedereen heeft nu vast ook zijn van Gerwen dartset, dus ruilen is ook al niet meer nodig.
De echte kenners wisselen vraag en antwoord uit in de kwis, een leek als ik heeeft daar helaas niks in te brengen.

Het voetbal was al tijdens de ere divisie al niet om over naar huis te schrijven, CL helaas maar paar leuke wedstrijden.
Het WK, waar we als Nederland weer eens schitteren door afwezigheid, tot nu toe ook weinig mooie wedstrijden.
Zeker het missen van Oranje zorgt al voor weinig reacties.

Het wielrennen kent maar een enkeling die zich er voor interesseert, als dan Nederlands succes uitlbijft wordt het ook al niet beter.
Al is het de vraag in hoeverre je na winst vorig jaar een 2e plaats dit jaar als uitblijven van succes mag beschouwen.
De tour zal weinig veranderen ben ik bang, daarvoor zijn sommige teams gewoon simpel te sterk.
Denk dat het er zeker mee te maken heeft. Het zou ook voor het kijkplezier fijn zijn als er een echte tweestrijd komt zoals "vroeger" met Barney en Taylor. En daar kunnen wij dan weer uren over discussiëren!
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door Fred Raket »

Het is nu echt komkommertijd, en actief bezoek op veel fora loopt terug. De laatste tijd is er ook veel verandert qua smartphone gebruik en sociale media. ook al is er Tapatalk, het is toch anders dan van achter je PC.
Gebruikers-avatar
dunaart
Lid
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2015, 21:18

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door dunaart »

Social Media,

Forums zijn voor deze tijd achterhaald en omslachtig. Wil je Dart-Talk in "leven" houden zul je toch moeten samen werken met social media.
Setup: RVB 95 + L-style shafts carbon + L- playerflights "Berry van Peer"


"The greatest education in the world is watching the masters at work"

Michael Jackson
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door Fred Raket »

dunaart schreefCOLONSocial Media,

Forums zijn voor deze tijd achterhaald en omslachtig. Wil je Dart-Talk in "leven" houden zul je toch moeten samen werken met social media.
Facebook en Twitter zijn net zo dood 🤣
Je kunt het forum ook bereiken via Tapatalk, op je smartphone of tablet
Gebruikers-avatar
dunaart
Lid
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2015, 21:18

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door dunaart »

Fred Raket schreefCOLON 22 Aug 2018, 14:25
dunaart schreefCOLONSocial Media,

Forums zijn voor deze tijd achterhaald en omslachtig. Wil je Dart-Talk in "leven" houden zul je toch moeten samen werken met social media.
Facebook en Twitter zijn net zo dood 🤣
Je kunt het forum ook bereiken via Tapatalk, op je smartphone of tablet
Nee hoor, tenminste niet als je gaat kijken naar de statistieken. Daar leeft het gewoon en is aantrekkelijker voor de lezer/gebruiker. Gebruiksvriendelijkheid van social media is ook veel beter.

Met dit soort reacties ga je dus echt geen leden scoren en loopt het alleen maar verder leeg. Neem aan dat dit niet het doel is waar Dart-Talk voor wil gaan?

Geen rondslomp met het plaatsen van bijvoorbeeld foto's. Daar zijn dartgroepen met duizenden leden waar dagelijk gepost wordt. Dart-Talk is nog uniek omdat het over alle aspecten van darten gaat, dus niet alleen pijlen ruilen of alleen toernooien plaatsen. Facebook biedt ook meer mogelijkheden om bijvoorbeeld makkelijker evenementen aan te maken of iemand taggen om iets te attenderen. Je hebt eerder en duidelijker contact met je leden.

Social media heeft alles wat een forum heeft met nog extra's


Tapatalk is nauwelijks een verbetering en is tevens ook verouderd.
Setup: RVB 95 + L-style shafts carbon + L- playerflights "Berry van Peer"


"The greatest education in the world is watching the masters at work"

Michael Jackson
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door Fred Raket »

Moet het wel de intentie zijn, van Darts-Talk (eigenaar). Meerdere fora worden minder bezocht, en meer mensen weren zich oa van Facebook.
Insta is het meest gebruikt, en WhatsApp. Door het grote aanbod en toename van smartphone gebruik, is er veel minder belang bij een Forumbezoek.
Het beperkt zich niet alleen tot een forum, er is snel en makkelijk veel informatie te vinden de laatste tijd.
BUTTON_POST_REPLY