Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Onderwerpen mbt het forum zelf
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door Dartmat »

De titel spreekt denk ik voor zich. Het aantal dagelijkse posts is werkelijk dramatisch en het aantal actieve leden bedroevend laag. Normaal kunnen we het wel gooien op: geen grote toernooien, maar dit is niet iets van de laatste maanden maar al een stuk langer aan de gang. Terwijl de dartsport zelf populairder is dan ooit.

Zo druk als voorheen op darts.nu zou hier toch ook weer te halen moeten zijn, gezien een steeds breder wordende doelgroep. Maar hoe? Meer combinatie met facebook/social media? Ledenwerving op toernooien? Aantrekkelijkere topics? Hoe zit het met de motivatie van de beheerders?

Ik ben benieuwd of we wat op gang kunnen brengen, want een wat drukker forum is voor iedereen leuker lijkt me.
Snakebitemaster
Lid
BerichtenCOLON 640
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2017, 16:13

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door Snakebitemaster »

Dartmat schreefCOLON 28 Sep 2017, 14:48 De titel spreekt denk ik voor zich. Het aantal dagelijkse posts is werkelijk dramatisch en het aantal actieve leden bedroevend laag. Normaal kunnen we het wel gooien op: geen grote toernooien, maar dit is niet iets van de laatste maanden maar al een stuk langer aan de gang. Terwijl de dartsport zelf populairder is dan ooit.

Zo druk als voorheen op darts.nu zou hier toch ook weer te halen moeten zijn, gezien een steeds breder wordende doelgroep. Maar hoe? Meer combinatie met facebook/social media? Ledenwerving op toernooien? Aantrekkelijkere topics? Hoe zit het met de motivatie van de beheerders

Ik ben benieuwd of we wat op gang kunnen brengen, want een wat drukker forum is voor iedereen leuker lijkt me.
Ik ben het met je eens, maar wat doe je eraan. Dit is naar mijn mening al langer aan de gang het is hier zo saai en dood. Ik weet het het is makkelijk zeggen zo, maar het is gewoon men mening.
Set-up Raymond van Barneveld phase 5 25 gram.
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door Dartfantje »

Het is denk heel simpel: Social Media, en dan met name Facebook. Bijna iedereen heeft dat tegenwoordig standaard open staan op zijn mobiel of pc, waardoor het natuurlijk veel toegankelijker is om via de bekende dartgroepen mee te praten dan hier. Je hebt alles daar al, dus waarom op een andere website je aanmelden enz. als het veel sneller kan.

Dat het darten dit moment aardig populair is, dat klopt. Maar voor de doorgewinterde dartfan (die dus het darten al volgt sinds/voordat barney op de lakeside won) is het misschien te veel en te saai geworden, zoals voor mij. Ik heb daar ook al eens eerder een topic over geopend viewtopic.php?f=39&t=1073
Aangezien de vele (oud)leden hier ook onder die dartfans vallen, snap ik dat de interesse in het darten en dus ook in dit forum afneemt. En hier kan je helemaal niks aan doen, behalve dat RTL veel minder gaat uitzenden, maar dat gebeurt natuurlijk niet (en het is ook niet dat ik het wil)

Trouwens, sommige hele simpele dingen op deze website kunnen ook wel anders. Heel veel tekststukjes kloppen gewoon niet. Bijvoorbeeld het QUICK_LINKS bovenin en de vele 'colon' wat je ziet staan bij de accounts in topics. Door dit soort dingetjes te verbeteren heeft de website al een veel betere uitstraling. Als ik als nieuw persoon hier nu terecht zou komen, zou ik toch al snel denken dat deze website niet echt onderhouden wordt en dus niet meer gebruikt wordt (maar dit komt ook mede door mijn IT-achtergrond). En dan verlies je dus een potentieel nieuw lid...
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door De Beste »

Dit forum mist ook interactie met social media. Als je geen reclame voor jezelf maakt kun je geen nieuwe doelgroep aanboren. Zonder nieuwe aanwas zullen zittende leden op den duur afhaken.

Verder mist dit forum naar mijn mening een fijne lay-out.....daar kan je verder van vinden wat je wilt, maar feit is dat een product met een aansprekende verpakking beter verkoopt en vertrouwen wekt. Deze lay-out straalt niets uit.

Verder vind ik dat er soms véél te snel gegumd wordt op dit forum...is er eens wat activiteit dan kan het zomaar zijn dat er iemand komt gummen omdat het onderwerp eigenlijk in een ander topic had gemoeten.

En volgens mij zit er totaal geen plan achter dit forum. Alles hangt van toeval en nostalgie aan elkaar.
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door Dartfantje »

De Beste schreefCOLON 01 Okt 2017, 22:36 Dit forum mist ook interactie met social media. Als je geen reclame voor jezelf maakt kun je geen nieuwe doelgroep aanboren. Zonder nieuwe aanwas zullen zittende leden op den duur afhaken.

Verder mist dit forum naar mijn mening een fijne lay-out.....daar kan je verder van vinden wat je wilt, maar feit is dat een product met een aansprekende verpakking beter verkoopt en vertrouwen wekt. Deze lay-out straalt niets uit.

Verder vind ik dat er soms véél te snel gegumd wordt op dit forum...is er eens wat activiteit dan kan het zomaar zijn dat er iemand komt gummen omdat het onderwerp eigenlijk in een ander topic had gemoeten.

En volgens mij zit er totaal geen plan achter dit forum. Alles hangt van toeval en nostalgie aan elkaar.
Maar daar zit je dus mee als forum zijnde. Een Facebookpagina aanmaken kan wel, maar je wilt natuurlijk niet hebben dat de discussies daarop gaan plaatsvinden ipv hier. Is dus een moeilijk iets. Twitter lijkt me dan beter hiervoor, al is twitter ook niet meer wat het is en zeker niet vergeleken met facebook.
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door De Beste »

Hangt er vanaf hoe je het op zet. Je moet je bezoekers triggeren om door te klikken naar hier, dan moet je oa dit forum meerwaarde geven en zsm upgraden.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2913
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door ratm »

De Beste schreefCOLON 01 Okt 2017, 22:36 Verder vind ik dat er soms véél te snel gegumd wordt op dit forum...is er eens wat activiteit dan kan het zomaar zijn dat er iemand komt gummen omdat het onderwerp eigenlijk in een ander topic had gemoeten.
Moet hier toch even op reageren, er word nauwelijks gegumd op dit forum. Buiten de spam en dubbele posten om vrijwel niets
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door Fred Raket »

Ik ben het eens met Dartfantje en ik ben PDC ziek :P Telkens dezelfde spelers op TV boeit mij niet. ik zoek mijn toernooien uit en kijk zvm via Engels commentaar.
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door De Beste »

ratm schreefCOLON 02 Okt 2017, 14:16
De Beste schreefCOLON 01 Okt 2017, 22:36 Verder vind ik dat er soms véél te snel gegumd wordt op dit forum...is er eens wat activiteit dan kan het zomaar zijn dat er iemand komt gummen omdat het onderwerp eigenlijk in een ander topic had gemoeten.
Moet hier toch even op reageren, er word nauwelijks gegumd op dit forum. Buiten de spam en dubbele posten om vrijwel niets
Gevoelsmatig is de gum veel in gebruik. De laatste tijd wellicht iets minder maar dat komt ook omdat het hier alsmaar rustiger aan het worden is....pak hem beet een jaar geleden was er nog redelijke activiteit...je kon toen een letter verkeerd zetten of de gum was er al overheen gegaan.
molly
Lid
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2014, 00:49

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door molly »

Fred Raket schreefCOLON 03 Okt 2017, 10:34 Ik ben het eens met Dartfantje en ik ben PDC ziek :P Telkens dezelfde spelers op TV boeit mij niet. ik zoek mijn toernooien uit en kijk zvm via Engels commentaar.
Stream je de potjes dan op een Engelse commentaarsite? Omdat je het via hun kijkt?

Dit forum is trouwens een beetje dood. Wat kunnen we er aan doen?
Gebruikers-avatar
Vortex
Lid
BerichtenCOLON 279
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 19:52

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door Vortex »

molly schreefCOLON 06 Okt 2017, 23:35 Dit forum is trouwens een beetje dood. Wat kunnen we er aan doen?
Dit is darts.nu humor van je Molly, zo ken ik je weer ;)
:arrow: The Greatest Right In The World Is The Right To Be Wrong
(TUFKAQ)
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door Rat »

Ook toen het forum heel levendig was, kwam dat niet omdat we honderden actieve leden hadden. Was toch slechts een mannetje/vrouwtje a 25 die zeer actief waren. En dan nog een man of 30 die af en toe wat zeiden, of alleen in specifieke topics. Meer was het niet.

Aleen dat kleine groepje plaatste wel een shitload aan postings. Heb me toen destijds ook afgevraagd waarom er zo weinig leden aanwas is. Terwijl je tienduizenden hebt die zelf darten. En toen had je nog geen sociale media zoals we dat nu kennen.

Snap dat nog steeds niet helemaal. Verder heb ik nog wel gedachtes over dit forum, maar die hou ik liever voor me. Ik zie wel hoe het verder gaat. Volgens mij kan je nog steeds een goedlopend darts forum op zetten.
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door De Beste »

Dat moet ook kunnen, maar dan moer men wel iets ondernemen om meer bekendheid te vergaren. Nu hangt het allemaal van toeval aan elkaar.
molly
Lid
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2014, 00:49

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door molly »

Rat schreefCOLON 08 Okt 2017, 23:36 Verder heb ik nog wel gedachtes over dit forum, maar die hou ik liever voor me. Ik zie wel hoe het verder gaat. Volgens mij kan je nog steeds een goedlopend darts forum op zetten.
Nou, daar kunnen de moderators weer mee verder :roll:
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door Rat »

Als je een zinnetje quote en de rest weg laat. Tsja.... ik reageer gewoon op de topic vraag en de reacties. Bv dat toen het heel levendig was, het aantal actieve leden ook al niet hoog was.

Maar ik heb momenteel geen zin om energie hierin te steken.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door Fred Raket »

Meer posten hier en aan anderen vertellen hoe gezellig het hier kan zijn. ;)
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door De Beste »

Met de nadruk op KAN zijn. ;)
cbo62
Lid
BerichtenCOLON 170
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2015, 16:11

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door cbo62 »

Wat ik persoonlijk graag zou zien is dat de nieuwste posts bovenaan zouden staan. Nu moet je, om deze nieuwste posts te lezen, soms naar pagina 12 of meer gaan. :idea:
Motto: No Retreat, No Surrender - BS

At the end of every hard earned day people find some reason to believe :idea:
Is a dream a lie if it don't come true or is it something worse :idea:
Swedish Chef
Lid
BerichtenCOLON 528
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 17:23

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door Swedish Chef »

Als er al eens discussies worden gevoerd hier, gaan ze nergens over. Groot gedeelte van de posts is tegenwoordig ook alleen maar bevestiging van wat iedereen zelf al heeft kunnen zien/lezen, helaas.
Ik kijk zelf liever op TSOD.
I'm no longer a slave to fear, I am a child of God
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door Ronn »

Swedish Chef schreefCOLON 13 Okt 2017, 14:28 Als er al eens discussies worden gevoerd hier, gaan ze nergens over. Groot gedeelte van de posts is tegenwoordig ook alleen maar bevestiging van wat iedereen zelf al heeft kunnen zien/lezen, helaas.
Ik kijk zelf liever op TSOD.
Daar betrap ik mezelf idd ook op. :? En dat ga ik in mijn volgende post weer doen. :evil: :evil: :evil: :cry:
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door Ronn »

cbo62 schreefCOLON 13 Okt 2017, 14:24 Wat ik persoonlijk graag zou zien is dat de nieuwste posts bovenaan zouden staan. Nu moet je, om deze nieuwste posts te lezen, soms naar pagina 12 of meer gaan. :idea:
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Gebruikers-avatar
Vortex
Lid
BerichtenCOLON 279
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 19:52

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door Vortex »

2017-10-13 (1).png
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
:arrow: The Greatest Right In The World Is The Right To Be Wrong
(TUFKAQ)
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door The Runner »

Vortex schreefCOLON 13 Okt 2017, 22:59 2017-10-13 (1).png
Kijk, daar kunnen we wat mee! Thanks Vortex!
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Nightcrawler
Lid
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2014, 18:57

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door Nightcrawler »

hoi , jammer dat het forum niet zo goed loopt !!
ik ben nu ook lid van dartnutz , dit is een hele professionele site c.q forum
het aantal members is vele malen groter dan hier !!
maar goed het is ook meer internationaal , als hier !
ik denk vooral dat er veel meer actieve onderwerpen moeten komen, het is allemaal niet meer zo fanatiek
ik denk dat de leden die veel posten terug loopt , hier kunnen we iets aan doen !!
de schouders eronder laten we met zijn allen meer onderwerpen posten
ik hoop dat er iets veranderd , want het is volgens mij het enige darts forum wat we in nderland hebben !??
hoe beter je scoort hoe makkelijker je finished !! ( roland scholten)
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Waarom is dit forum dood en wat kunnen we er aan doen?

Bericht door Fred Raket »

Dartsnutz is meer voor reviews en daar praat men weinig over het darten zelf. alleen groot PDC toernooi.
TSOD is meer voor het praten over het darten zelf ipv materiaal. en veel (county) competitie en BDO gericht,wat beide erg verschillend maakt. Op Dartsnutz zie je ook zo meerdere onderwerpen over het zelfde lopen en wordt er nauwelijks gemodereerd. ze zijn veel groter en commerciëler en hebben veel niet EU leden. Wij bestaan uit vrijwilligers en willen het overzichtelijk houden en geen 3 topics over de nieuwe pijlen van Gary Anderson of dergelijks, gericht op België en Nederland. Maar bij beide eerder genoemde is het ook rustiger de laatste tijd. Darts-Talk heeft er voor gekozen niet dartshop of merk gerelateerd te zijn, waardoor reclame aan shops ook niet toegestaan is. Een forum wat gesponsord is en waar ook reclame voor andere shops gemaakt mag worden is ook een rommeltje.(je zult als kleine shop maar hard werken en een forum sponsoren, en een grote shop gaat er met de aandacht vandoor en sponsoren je forum niet.) Ik zie zelf ook weinig nu in het opnemen tegen deze met reviews etc. er zijn al meer fora gesneuveld die dat hebben geprobeerd. Kortom zou ik je aandacht hier besteden als je dit forum levendig wil houden
BUTTON_POST_REPLY