NDB Ranking - Open

cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Re:

Bericht door cookie »

Fred Raket schreefCOLON
Henk schreefCOLONWat voor niveau zie je eigenlijk op zo'n B ranking?
Wie mag er deelnemen?
Alle spelers met de Nederlandse nationaliteit die niet in het bezit zijn van een PDC-tourcard kunnen deelnemen aan de NDB Rankingtoernooien.
Een uitzondering is het heren B toernooi. Hier mag iedereen aan deelnemen behalve als je actief bent in de SuperLeague.

Kortom Je kunt er van alles tegenkomen Henk
Toch is dit ook wel jammer.. Liepen genoeg jongens uit topklasse/eredivisie rond die even een kans willen pakken.
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: NDB Ranking - Open

Bericht door Dartfantje »

Wat een tyfuszooi weer zeg bij de NDB. Waren veel deelnemers waardoor ik begrijp dat je wat langer kan wachten. Maar wat ik niet begrijp en ook ontzettend irritant vindt, is dat sommige personen al aan hun 2e wedstrijd beginnen terwijl ik nog sta te wachten op m'n eerste pot. Mijn eerste pot was rond kwart voor 3, terwijl het toernooi gepland stond om te beginnen om 1 uur. Trouwens, eerder dat er werd begonnen was het al bijna half 2...

Als ik de verhalen hoor, was het bij het begin van dit seizoen nog een grotere drama, maar er zijn nog steeds veel verbeterpunten. Heren-B om 11 uur laten beginnen en je lost denk al veel op
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: NDB Ranking - Open

Bericht door Dartsjournalist »

Dartfantje schreefCOLONWat een tyfuszooi weer zeg bij de NDB. Waren veel deelnemers waardoor ik begrijp dat je wat langer kan wachten. Maar wat ik niet begrijp en ook ontzettend irritant vindt, is dat sommige personen al aan hun 2e wedstrijd beginnen terwijl ik nog sta te wachten op m'n eerste pot. Mijn eerste pot was rond kwart voor 3, terwijl het toernooi gepland stond om te beginnen om 1 uur. Trouwens, eerder dat er werd begonnen was het al bijna half 2...

Als ik de verhalen hoor, was het bij het begin van dit seizoen nog een grotere drama, maar er zijn nog steeds veel verbeterpunten. Heren-B om 11 uur laten beginnen en je lost denk al veel op
Na ook een waardeloze dag in Nijkerk bij het NK, sta ik bijna op het punt om te stoppen met de NDB-toernooien. Ik offer geen zondag op om mij vervolgens een dag kapot te ergeren aan de organisatie.

Ook een punt van irritatie. Ik kon pas rond 14:45 uur gooien waarna ik gelijk moet schrijven (uiteraard). Vervolgens denk je, dan zal ik wel weer minimaal een half uur moeten wachten. Dus ik haal twee broodjes kroket bij de kantine (wat een drukte, volgende keer graag twee plekken waar je kan bestellen), en terwijl ik een hap neem van m'n eerste broodje wordt mijn naam geroepen voor de verliezersronde... Wat een logica.
Twitter: @PVDarts180
Gebruikers-avatar
Diesel
Lid
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2016, 17:39

Re: NDB Ranking - Open

Bericht door Diesel »

Dartsjournalist schreefCOLONLachwekkend dat ik twee uur moest wachten zonder dat ik weet waar ik aan toe ben. Ik kon niet eens naar de WC of flesje water vullen... Voor hetzelfde geldt zou ik dan omgeroepen. Amateuristisch geregeld weer, idee van Cookie juich ik van harte toe.
Als het op die manier moet dan was ik gewoon naar huis gegaan.
Target Adrian Lewis Gen.3 90% 23 gram
Target Dave 'Chizzy' Chisnall 90% 24 gram


Favoriete speler: Adrian Lewis

2016: 180 - 34x
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: NDB Ranking - Open

Bericht door cookie »

Zeker moeite waard om even te mailen naar Niels de Ruiter.

Alle punten die ik hier heb genoemd, heb ik naar hem gemaild. Kreeg er snel antwoord op, waarbij de reactie was dat mijn mail besproken zou worden op de vergadering van NDB.
Ook kreeg ik de reactie dat de wedstrijd erg veel ervaring heeft, waarop ik heb gereageerd dat ik dat graag terug zie komen tijdens het toernooi.

Het toernooi was nu in mijn achtertuin en ik ben maar niet gegaan nav ervaringen op het NK.

Alles is zoveel makkelijker te verwerken wanneer heren B een uur eerder begint.

Ze helpen nu echt die NDB naar de knoppen.
Jacco
Lid
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2016, 17:08

Re: NDB Ranking - Open

Bericht door Jacco »

Uiteraard is een forum, zoals dit een goede mogelijkheid om je mening/irritaties over allerlei zaken te uiten.Echter weet ik uit ervaring dat een toernooi in goede banen leiden soms lastig kan zijn. Daarnaast denk ik dat je, zoals cookie ook vermeldt, het beste de NDB kunt benaderen als je wilt dat er iets verandert. Immers verwacht ik dat de NDB zeker bereid zal zijn om verbeteringen door te voeren, maar dan helpt het wel als er verbeterpunten aangedragen worden.
Dartfreak(z.nl)
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: NDB Ranking - Open

Bericht door Dartfantje »

Vandaag maar weer een keer NDB Ranking gespeeld omdat het voor het eerst in jaren weer in de regio is waar ik speel, namelijk de DBBR. Vanwege de laatste ervaringen op de Rankings ben ik een tijdje niet geweest, maar nu vond ik het de poging wel weer waard, ook omdat het wel aardig valt de laatste tijd.

Waar ik voorheen soms wel bijna anderhalf uur heb moeten wachten totdat ik mocht beginnen, was ik nu onderdeel van de tweede partij bij de Heren-B die omgeroepen werd (toevallig stond ik de baan ernaast in te gooien en ik hoefde het briefje niet te halen 8-) ). Bij het ingooien kwam ik niet hoger dan een paar keer 100, maar mijn eerste beurt in de wedstrijd was gelijk een 180 :lol: . Uiteindelijk wel veel pijlen nodig om de dubbel te gooien in die leg, wat eigenlijk ook het geval was in alle andere legs. Won wel met 3-1, dus vond het allemaal wel goed.
In de volgende ronde verloor ik van de uiteindelijke halve finalist met 3-0. Ik gooide mijn slechtste partij in weken en dat was dus nu precies het verkeerde moment. Volgens mij heb ik 1 leg onder de 100 gestaan en dat was het.

Voor mijn gevoel heeft de NDB wel aardige stappen gezet in de goede richting. Ondanks het voordeel dat ik snel werd omgeroepen, had ik het gevoel dat iedereen snel aan zijn eerste partij kon beginnen. Voorheen hoorde je vaak namen meerdere keren voorbij komen voor hun winnaars of verliezersronde, terwijl ik nog aan het wachten was om aan het toernooi te kunnen beginnen, maar dat was nu allemaal goed geregeld. Dit kan natuurlijk ook komen door het niet al te grote deelnemersveld van 110 man bij de heren-B. Voor zover ik mij kan herinneren was dit in Den Haag vorig seizoen bijna het dubbele waar het dus ook niet helemaal vlekkeloos ging toen.
Enigst puntje van kritiek was een maat van me die bijna uit het toernooi werd gezet omdat hij moest gooien terwijl hij net was begonnen met schrijven van een andere partij (werd voor allebei de wedstrijden omgeroepen). Heb dit tussendoor ook nog ff aangegeven aan de wedstrijdleiding, maar daar werd niet echt serieus naar geluisterd had ik zo het idee.

Het niveau bij de Heren-B is wel ongelofelijk gestegen sinds de start. Dit komt denk vooral door voormalig Heren-A spelers die het zat waren om er telkens kansloos af te gaan en dus zo weer eens een partijtje kunnen winnen. Heb hier ook weleens darters over praten als ze stonden in te gooien enz. Denk dat ik voortaan ff wat meer lokale toernooitjes ga spelen ipv de NDB Ranking, want zelfs op een goede dag heb ik er op dit moment nog niet veel te zoeken.

Nog meer forummers die mee hebben gedaan vandaag?
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: NDB Ranking - Open

Bericht door Rat »

Haha, tsja.... dat ga je krijgen. Is er geen regeling dat bv de top 8 van de B groep, het volgende toernooi in de A groep mee moet doen? Want anders blijf je dat houden denk ik, goede spelers die in B gaan mee doen.
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: NDB Ranking - Open

Bericht door Dartfantje »

Rat schreefCOLONHaha, tsja.... dat ga je krijgen. Is er geen regeling dat bv de top 8 van de B groep, het volgende toernooi in de A groep mee moet doen? Want anders blijf je dat houden denk ik, goede spelers die in B gaan mee doen.
Op dit moment is het zo geregeld dat je als Heren-B speler maar 1x over kan stappen naar de Heren-A en andersom, maar dit is volledig aan jezelf. De darters die dus meerdere toernooien doen moeten een goede keuze maken bij hun eerste ranking, want je kan maar 1 keer overstappen. Snap dan wel dat veel darters het zekere voor het onzekere nemen en Heren-B gaan doen.

Trouwens wel leuk dat de winnaar bij de Heren-A van afgelopen weekend een paar jaar geleden nog Heren-B speelde (en domineerde)
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: NDB Ranking - Open

Bericht door Fred Raket »

Vandaag alweer de 2e NDB ranking van het nieuwe seizoen, De Open Peelland in Beek en Donk.

Ik weet dat een aantal leden meedoen en het zou leuk zijn om hier je ervaring te posten.
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: NDB Ranking - Open

Bericht door Dartfantje »

Ben zelf niet geweest, was ik ook voorlopig niet meer van plan om te doen, maar Justin van Tergouw heeft vandaag de NDB Ranking gewonnen. Niet bijzonder zou je zeggen, behalve dat het nu bij de volwassen heren is en hij de deelname aan de ranking ook op het laatste moment heeft besloten (geen idee wat 'laatste moment' is). :o :o :o
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: NDB Ranking - Open

Bericht door Dartmat »

Helaas niet meegedaan aangezien zondag gewoon een werkdag is voor mij. Jammer want deze was eindelijk eens om de hoek en vanuit mijn bond. Had graag eens rondgesnuffeld tussen de wat betere spelers.
BUTTON_POST_REPLY