BDO World Professional Darts Championship 2017

Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: BDO World Professional Darts Championship 2017

Bericht door Dartmat »

Is niet te vergelijken. Bij de PDC wordt je bijna automatisch meegetrokken in het hogere niveau. Dat zie je bij de grand slam of darts en dat zie je bij spelers als Huybrechts en van de Pas die bij de BDO niet zo heel veel presteerden maar bij de PDC binnen een paar jaar in de top 16 staan. Domineren is leuk, maar je groeit nog harder van wat betere tegenstand en vooral meer wedstrijden op hoog niveau.

Ik heb helemaal niets tegen de BDO en ik kijk de Lakeside met echt heel veel plezier, maar als je echt iets wil bereiken in het darten en een echt goede speler wil worden, denk ik dat je het beste zo snel mogelijk bij de PDC terecht moet komen. Het is dus vooral de vraag: waar liggen je ambities?
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: BDO World Professional Darts Championship 2017

Bericht door De Beste »

Precies. In 2017 nog even lekker aan status gaan winnen en dan pas eventueel de sprong gaan wagen. Zo gaat Danny het gewoon doen, tis een heel nuchtere en realistische jongen.

De stap naar de PDC gaat op termijn echt wel komen.
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: BDO World Professional Darts Championship 2017

Bericht door De Beste »

Dartmat schreefCOLONIs niet te vergelijken. Bij de PDC wordt je bijna automatisch meegetrokken in het hogere niveau. Dat zie je bij de grand slam of darts en dat zie je bij spelers als Huybrechts en van de Pas die bij de BDO niet zo heel veel presteerden maar bij de PDC binnen een paar jaar in de top 16 staan. Domineren is leuk, maar je groeit nog harder van wat betere tegenstand en vooral meer wedstrijden op hoog niveau.

Ik heb helemaal niets tegen de BDO en ik kijk de Lakeside met echt heel veel plezier, maar als je echt iets wil bereiken in het darten en een echt goede speler wil worden, denk ik dat je het beste zo snel mogelijk bij de PDC terecht moet komen. Het is dus vooral de vraag: waar liggen je ambities?
Niet iedere speler gaat automatisch mee in het hogere niveau van de PDC. Voorbeelden genoeg die het bij de PDC niet waar kunnen maken. Ik vind het heel verstandig om nog even bij de BDO te blijven. Vergeet niet dat dit zijn eerste Lakeside is, er valt nog genoeg ervaring en reputatie te winnen in de luwte van de BDO.

Noppert heeft zijn visitekaartje afgegeven op de Grand Slam. Ambities heeft deze jongen zeer zeker, en dat hij ooit naar de PDC zal gaan is ook geen twistpunt, maar reken er dit jaar niet op.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: BDO World Professional Darts Championship 2017

Bericht door ybabl »

Dartmat schreefCOLONIs niet te vergelijken. Bij de PDC wordt je bijna automatisch meegetrokken in het hogere niveau. Dat zie je bij de grand slam of darts en dat zie je bij spelers als Huybrechts en van de Pas die bij de BDO niet zo heel veel presteerden maar bij de PDC binnen een paar jaar in de top 16 staan. Domineren is leuk, maar je groeit nog harder van wat betere tegenstand en vooral meer wedstrijden op hoog niveau.
Van de Pas was natuurlijk nog wel erg jong bij de BDO en Huybrechts is dan de uitzondering. Ik snap je punt over hogere tegenstand, maar is Noppert nu al zo ver dat ie zich op de vloertoernooien bij de PDC zo even de top 64 en vervolgens 32 ingooit? Bij de BDO kan ie nog een jaar lang vrij "risicoloos" tegen de grote (BDO-)jongens gooien en zichzelf dwingen om dat niveau te ontgroeien.
Ik heb helemaal niets tegen de BDO en ik kijk de Lakeside met echt heel veel plezier, maar als je echt iets wil bereiken in het darten en een echt goede speler wil worden, denk ik dat je het beste zo snel mogelijk bij de PDC terecht moet komen. Het is dus vooral de vraag: waar liggen je ambities?
Ik ben met je eens dat de ambitieuze spelers op een zeker moment naar de PDC moeten, maar ik vind niet dat je per se zo snel mogelijk bij de PDC terecht moet komen. Timing is heel belangrijk.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: BDO World Professional Darts Championship 2017

Bericht door Dartmat »

Timing is inderdaad belangrijk. Stel hij wordt morgen wereldkampioen dan heeft ie meer kans op goede sponsors dan wanneer hij weer voor een jaar uit beeld verdwijnt en pas bij de Grand Slam weer opduikt. Het hoeft maar mis te gaan op de Lakeside van volgend jaar en je hype is alweer voorbij. Als (met de nadruk op als) hij morgen wint is hij de man van het moment. Door naar de commercieel veel aantrekkelijkere PDC te gaan kan ie daar mooi van profiteren en met een gerust hart alles gaan spelen omdat de sponsors dan meer in de rij zullen staan dan volgend jaar.

Voor alles valt wel iets te zeggen, maar hij moet zelf uiteindelijk die beslissing maken. Ik geef alleen aan wat ik er van vind en ik ben bang dat hij daar vrij weinig mee zal doen :mrgreen:
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: BDO World Professional Darts Championship 2017

Bericht door Rat »

Jammer dat Jamie deze set niet pakt, bij 4-2 wil ik het nog wel eens zien. Want als Durrant niet onder druk staat, gooit hij erg sterk, maar een klein beetje druk.... en hij zakt snel weg vind ik hoor.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: BDO World Professional Darts Championship 2017

Bericht door Rat »

De spelvreugde spat er van af he, deze semi.
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: BDO World Professional Darts Championship 2017

Bericht door DanMan »

Danny wordt morgen wereldkampioen!
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: BDO World Professional Darts Championship 2017

Bericht door ybabl »

Dartmat schreefCOLONTiming is inderdaad belangrijk. Stel hij wordt morgen wereldkampioen dan heeft ie meer kans op goede sponsors dan wanneer hij weer voor een jaar uit beeld verdwijnt en pas bij de Grand Slam weer opduikt. Het hoeft maar mis te gaan op de Lakeside van volgend jaar en je hype is alweer voorbij. Als (met de nadruk op als) hij morgen wint is hij de man van het moment. Door naar de commercieel veel aantrekkelijkere PDC te gaan kan ie daar mooi van profiteren en met een gerust hart alles gaan spelen omdat de sponsors dan meer in de rij zullen staan dan volgend jaar.
Heb je een punt, maar als hij komend jaar niks meer presteert op de Lakeside is ie toch sowieso niet goed genoeg voor de PDC? ;)
Voor alles valt wel iets te zeggen, maar hij moet zelf uiteindelijk die beslissing maken. Ik geef alleen aan wat ik er van vind en ik ben bang dat hij daar vrij weinig mee zal doen :mrgreen:
Haha, is ook zo. Al verwacht ik wel dat hij de mening van ybabl van darts-talk.nl enigszins meeneemt in zijn beslissing.
Gebruikers-avatar
Rayb
Lid
BerichtenCOLON 116
GeregistreerdCOLON 03 Dec 2014, 23:59

Re: BDO World Professional Darts Championship 2017

Bericht door Rayb »

Schakel ik net in, is het al afgelopen.

Ze hadden best beide semi's op 1 avond kunnen doen.

Hoop dat Noppert hem morgen afmaakt.
Swedish Chef
Lid
BerichtenCOLON 528
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 17:23

Re: BDO World Professional Darts Championship 2017

Bericht door Swedish Chef »

Rayb schreefCOLON
Hoop dat Noppert hem morgen afmaakt.
Dan denk ik dat ie voorlopig de bsk in moet.
I'm no longer a slave to fear, I am a child of God
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: BDO World Professional Darts Championship 2017

Bericht door Dartmat »

ybabl schreefCOLON
Dartmat schreefCOLONTiming is inderdaad belangrijk. Stel hij wordt morgen wereldkampioen dan heeft ie meer kans op goede sponsors dan wanneer hij weer voor een jaar uit beeld verdwijnt en pas bij de Grand Slam weer opduikt. Het hoeft maar mis te gaan op de Lakeside van volgend jaar en je hype is alweer voorbij. Als (met de nadruk op als) hij morgen wint is hij de man van het moment. Door naar de commercieel veel aantrekkelijkere PDC te gaan kan ie daar mooi van profiteren en met een gerust hart alles gaan spelen omdat de sponsors dan meer in de rij zullen staan dan volgend jaar.
Heb je een punt, maar als hij komend jaar niks meer presteert op de Lakeside is ie toch sowieso niet goed genoeg voor de PDC? ;)
Hij kan alle toernooien bij de BDO komend jaar met grote overmacht winnen, zonder dat de buitenwereld daar iets van merkt (want niet op tv en nauwelijks in het nieuws). En het hoeft in de eerste ronde van het WK maar met wat pech met 3-2 mis te gaan terwijl je toch 100+ gooit bij wijze van spreken. Dus ja, wat is dan niet goed genoeg?

Sorry, veel hypothetisch geouwehoer. Tijd om dit af te sluiten en eerst maar eens hopen dat ie morgen dat ouwe chagrijn inmaakt.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: BDO World Professional Darts Championship 2017

Bericht door Fred Raket »

Fred Raket schreefCOLONNoppert of Durrant
zien we morgen ;)
Gebruikers-avatar
Rayb
Lid
BerichtenCOLON 116
GeregistreerdCOLON 03 Dec 2014, 23:59

Re: BDO World Professional Darts Championship 2017

Bericht door Rayb »

Aangezien Durrant sowieso overstapt naar de PDC ben ik wel heel benieuwd waar hij zal eindigen in de ranking aldaar.

Zou deze man top 16 PDC redden?

Ik volg te weinig BDO toernooien om te weten hoe goed of slecht deze man is.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: BDO World Professional Darts Championship 2017

Bericht door Dartmat »

Rayb schreefCOLONAangezien Durrant sowieso overstapt naar de PDC ben ik wel heel benieuwd waar hij zal eindigen in de ranking aldaar.

Zou deze man top 16 PDC redden?

Ik volg te weinig BDO toernooien om te weten hoe goed of slecht deze man is.
Ik denk eerder een gevalletje James Wilson dan een gevalletje Bunting. Maar er is slechts één manier om daarachter te komen.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: BDO World Professional Darts Championship 2017

Bericht door Rat »

Het zou wel eens een knetterspannende finale kunnen worden. De pieksetten naar Durrant, de iets mindere setjes gaan allemaal naar Noppert denk.

Hoe laat begint de finale eigenlijk? Ik hoop in de avond pas.
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: BDO World Professional Darts Championship 2017

Bericht door Jowinho »

Durrant is al 46, dus ik vrees dat zijn overstap wat te laat komt om nog echt door te groeien in de PDC. Hij zal zijn echte ranking dan pas krijgen binnen 2 jaar als hij 48 is en dat is ongeveer de leeftijd dat het toch wat minder begint te worden.
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: BDO World Professional Darts Championship 2017

Bericht door Dartmat »

Hoe laat vanavond?
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: BDO World Professional Darts Championship 2017

Bericht door Ranph »

5 uur vanmiddag als ik me niet vergis?
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: BDO World Professional Darts Championship 2017

Bericht door Dartmat »

Godver, waarom zo vroeg. Dan ben ik nog aan het werk.
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: BDO World Professional Darts Championship 2017

Bericht door Erwin27 »

17u45 begint de finale als ik het goed zie.
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: BDO World Professional Darts Championship 2017

Bericht door De Beste »

Erwin27 schreefCOLON17u45 begint de finale als ik het goed zie.
Klopt. Vanaf 17 uur start de stream, vanaf 17.45 start de wedstrijd.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: BDO World Professional Darts Championship 2017

Bericht door Fred Raket »

uitslagen zaterdag
Glen Durrant (32.09) 6-1 (32.31) Jamie Hughes
Darryl Fitton (31.91) 3-6 (31.19) Danny Noppert
Corrine Hammond (24.51) 0-3 (27.27) Lisa Ashton Dames kampioen

Zondag Finale dag b.o. 13 sets
met om 17:15u begin van voorprogramma en aansluitend de Finale, 18:00u volgens planning BDO en start YT stream

Glenn Durrant v Danny Noppert
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: BDO World Professional Darts Championship 2017

Bericht door Dartmat »

Vraag me echt af waarom niet gewoon om acht uur vanavond...
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: BDO World Professional Darts Championship 2017

Bericht door Fred Raket »

Dartmat schreefCOLONVraag me echt af waarom niet gewoon om acht uur vanavond...
Scheelt weer 2 uur wachten ;)
BUTTON_POST_REPLY