Lakeside 2019

BUTTON_POST_REPLY
no score
Lid
BerichtenCOLON 675
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2017, 12:02

Re: Lakeside 2019

Bericht door no score »

Dartmat schreefCOLON 08 Jan 2019, 21:16

Nu 'genieten' van de dames met Winstanley die kijkt alsof ze al drie maanden aan één stuk ongesteld is. Het plezier spat er van af...
Bah :roll:



:lol:
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Lakeside 2019

Bericht door ratm »

Fred Raket schreefCOLON 08 Jan 2019, 18:14 @ratm, ik denk vanwege overstap van PDC naar BDO. veel mensen zien dat als falen, en dan ook nog slecht presteren.
Ik denk ook dat dat de gedachte is maar ben het daar niet mee eens. Ik zie terug gaan naar de BDO wel als een stapje terug maar zeker niet als falen. En ik vind dat je spelers moet beoordelen op het afgelopen jaar en niet op "vroeger". Het afgelopen jaar waren ze goed genoeg om zich te plaatsen maar niet om veel meer van ze te verwachten
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Lakeside 2019

Bericht door ratm »

Dit is wel een leuk potje trouwens. Het oogt bij Landman (zoals bij veel snelle spelers) soms wat slordig maar als het even loopt is het echt mooi om te zien.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Lakeside 2019

Bericht door Dartmat »

Maar winnen ho maar :(
no score
Lid
BerichtenCOLON 675
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2017, 12:02

Re: Lakeside 2019

Bericht door no score »

Ik denk dat wordt een veegpartij zo strak als Cameron begon, maar het valt mee, 1-1
no score
Lid
BerichtenCOLON 675
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2017, 12:02

Re: Lakeside 2019

Bericht door no score »

Robson was helemaal de weg kwijt, Cameron sterk, kan ver komen denk ik.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Lakeside 2019

Bericht door Dartmat »

Tot zo ver weer Robson. Ontzettend aardige man maar wel een eeuwige net-niet speler.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Lakeside 2019

Bericht door K1990 »

ratm schreefCOLON 08 Jan 2019, 16:32
K1990 schreefCOLON 08 Jan 2019, 13:16 Net, de wedstrijden van gisteren bekeken, en het viel mij toch weer op hoe een voormalige wereldtopper van de PDC staat te trillen op zijn benen in de lakeside. Het is en blijft toch een speciale locatie, waar iedereen last lijkt te hebben van de zenuwen ook de grootsten aller tijden. ( behalve Phil taylor). Van Gerwen eerste ( enigste) match op lakeside was een 87 gemiddeld en hij was toen al echt veel beter, van barneveld eerste wedstrijden 76 en Garry Anderson presteerde bijna ieder jaar onder de verwachting. Ik denk dat dit komt omdat het publiek zo dicht er op zit en ook de stilte tijdens het gooien zorgt voor de druk. De laatste jaren komt er dan nog eens bij dat dit het enige grote publiekstornooi is bij de BDO wat nog eens voor extra druk zorgt. Ik volg de BDO van dichtbij en alleen Wayne Warren haalt zijn niveau en al de andere er ruim onder. Maar de 2 voormalige PDC sterren beleefden echt een afgang ik verwachtte uiteraard geen 100 plus maar 90 moeten ze toch echt kunnen halen.
Is het gek dat spelers die bij de PDC geeneens meer in aanmerking voor een tourcard komen omdat ze al een paar jaar geen potje meer winnen op lakeside ook niet goed gooien? Dat heeft he-le-maal niets met Lakeside te maken maar gewoon met hun vorm. Ze zijn niet voor niets niet goed genoeg meer voor de tourcard. Newton haalde Lakeside maar net, zou raar zijn als hij nu ineens de sterren van de hemel zou spelen.

Dat alle andere (huidige) spelers minder gooien op Lakeside dan door het jaar heen is ook niet meer dan logisch. Spelers spelen op de vloer nou eenmaal beter dan op tv waar er extra druk bij komt. Spelers als McGeeney en Harms (en vele andere) spelen op de Winmau of Zuiderduin ook niet geweldig.

Toen Barney (en Taylor) hun debuut op Lakeside maakte werd het wk pas een paar jaar op die locatie gehouden (het wordt pas sinds 86 daar gehouden), die had nog totaal niet de status die het later kreeg. Dat Van Gerwen op zijn debuut op een wk ook niet geweldig speelde lijkt me ook niet heel gek toch? MvG gooide in 2007 (BDO wk) 89 gemiddeld en ging er direct uit. Een jaar later gooide hij op het PDC wk ook 1 wedstrijd, 85 gemiddeld. Kunnen we dan concluderen dat het Circus Tavern, Purfleet (Waar het PDC wk toen werd gehouden) een nog specialere locatie dan Lakeside is of kunnen we gewoon concluderen dat een wk (zeker voor een beginnende darter) speciaal is? Volgens mij het laatste.

Klaassen en Kist wonnen Lakeside meteen, bij de PDC kwamen ze er in heel veel pogingen niet eens bij in de buurt.
Anderson haalde op zijn 2e Lakeside de halve finale, op de andere BDO majors van die tijd vloog hij er meestal bij de laatste 32 uit. Tot 2007, toen kwam daar verandering in. Ook bij de PDC kwam hij in zijn eerste vijf jaren 1x in de kwart en 1x voorbij de kwartfinale. Net zoals zijn BDO WK resultaten dus. Pas sinds 2015 presteert hij constant goed op wk's. Het heeft gewoon met vorm en ervaring te maken.

Ik vind de Lakeside een hele mooie locatie en dat het podium dicht op het publiek zit (net zoals vroeger in Purfleet) heeft ook mijn voorkeur boven een groot podium a la PDC. Maar dat de Lakeside zo veel extra druk mee brengt wordt (door BDO liefhebbers) wel erg overschat vind ik. Ik denk dat het intimiderend is dat het publiek er dicht op zit en dat je ieder woord kunt horen (al kan een zaal met 10.000 man ook intimiderend zijn). Dat geeft extra druk. Dat het het enige toernooi in het jaar is waar je wat kunt verdienen en het vol zit ook. Maar de grote glans en magie is allang verloren. Er groeien spelers op die Lakeside een leuk toernooi vinden maar totaal niet die nostalgische gevoelens hebben die wij hebben. Die hebben zij bij Alexandra Palace, net zoals de generatie voor ons dat bij Alexandra Palace had (vanwege NOTW).

Sommige spelers presteren beter op een groot podium met een zingend publiek en andere op een kleiner podium met een intiemere sfeer. Maar uiteindelijk gaat het vooral om vorm en ervaring. De Anderson en MvG van nu zouden Lakeside zonder probleem winnen. Tenzij iemand ze op kwaliteit verslaat, maar de magie van Lakeside zal daar geen invloed op hebben. Die tijd is wel voorbij
Ik zeg niet dat Anderson of van gerwen niet zouden winnen maar de gemiddelden zouden lager liggen. Trouwens dat deze plek zijn rol speelt zeg ik niet maar zeggen de (ex) spelers zoals mason,nicholson en ook Hamilton en newton. Ook co stompe zei dit tijdens de grand slam, dat ally pally allemaal wel mooi was maar de echte darts tempel is de lakeside en akkoord de elite speelt niet meer op lakeside maar dit heeft allemaal met geld te maken en niks met de mytische locatie. Geven ze volgend jaar de winnaar op lakeside 600 000 pond, dan willen ze allemaal daar spelen zo zijn sporters ( mensen) nu eenmaal waar de meeste poen te rapen valt de meeste roem ook jammer genoeg gaat het volk daarin mee. Ik zag de match tussen baker en Montgomery waarin supporters Ross wouden intimideren (En dan nog heel sober) direct kwam de scheids tussen beiden om respect te vragen, dan vraag ik me af waarom kan dit op lakeside wel en in ally pally niet? Daar wordt zelfs niet opgetreden waarin spelers letterlijk uitgefloten worden. ( heb ook mijn bedenkingen bij de mensen die een duur kaartje kopen om dan spelers uit te joelen of bier over ze te kappen).
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Lakeside 2019

Bericht door DanMan »

K1990 schreefCOLON 09 Jan 2019, 00:50 Ik zeg niet dat Anderson of van gerwen niet zouden winnen maar de gemiddelden zouden lager liggen. Trouwens dat deze plek zijn rol speelt zeg ik niet maar zeggen de (ex) spelers zoals mason,nicholson en ook Hamilton en newton. Ook co stompe zei dit tijdens de grand slam, dat ally pally allemaal wel mooi was maar de echte darts tempel is de lakeside en akkoord de elite speelt niet meer op lakeside maar dit heeft allemaal met geld te maken en niks met de mytische locatie. Geven ze volgend jaar de winnaar op lakeside 600 000 pond, dan willen ze allemaal daar spelen zo zijn sporters ( mensen) nu eenmaal waar de meeste poen te rapen valt de meeste roem ook jammer genoeg gaat het volk daarin mee. Ik zag de match tussen baker en Montgomery waarin supporters Ross wouden intimideren (En dan nog heel sober) direct kwam de scheids tussen beiden om respect te vragen, dan vraag ik me af waarom kan dit op lakeside wel en in ally pally niet? Daar wordt zelfs niet opgetreden waarin spelers letterlijk uitgefloten worden. ( heb ook mijn bedenkingen bij de mensen die een duur kaartje kopen om dan spelers uit te joelen of bier over ze te kappen).
- Mason en Nicholson zijn commentatoren. Dus die zullen voor het thuiszittende publiek proberen de spanning erin te krijgen.
- Hamilton en Newton zoeken excuses waarom het zelfs op Lakeside niet gaat zoals ze willen.
- Stompé spreekt alleen maar uit nostalgie.
- Mocht de Lakeside in de toekomst niet meer worden gehouden, dan neemt Ally Pally in no time de positie van zogenaamde mythische dartstempel over. Zo gaat dat nou eenmaal in het leven/met mensen.
- Het verschil tussen publiek in Ally Pally en de Lakeside is ondertussen wel bekend. Jij houdt meer van het rustige publiek bij Lakeside. Anderen (zoals ik) hebben liever het geluid in Ally Pally. Ook in Ally Pally vraagt de ref om respect voor de spelers. Alleen ligt de grens van dat gevraagde respect niet op hetzelfde niveau. Bij de PDC mag het publiek meer. Ook logisch als je bedenkt dat het publiek de kaartjes koopt en de klant is nu eenmaal koning. En dus geeft dat ze het recht om (tot een bepaalde grens) spelers uit te joelen. Met bier gooien is dan wel weer een no-go en dan word je, ook bij de PDC, levenslang verbannen.
De PDC wilt echter dat haar publiek een feestje maakt van een bezoek aan het darts en dan heb je als publiek dus ook een bepaalde vrijheid. Mochten ze dat feestje er niet van mogen maken van de PDC, dan zou het darts bij lange na niet zo populair zijn ...
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Lakeside 2019

Bericht door Fred Raket »

uitslagen avondsessie
Glen Durrant (31.30) 3-0 (27.63) Mark McGrath
Lorraine Winstanley (23.08) 2-1 (23.82) Casey Gallagher
Chris Landman (29.67) 2-3 (30.39) Kyle McKinstry
Gary Robson (24.78) 1-3 (29.88) David Cameron
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Lakeside 2019

Bericht door Fred Raket »

Speelschema woensdag 9 januari:
Middagsessie 14u:
Wesley Harms (NED) Vs Willem Mandigers (NED)
Trina Gulliver MBE (ENG) Vs Karolina Podgorska (POL)
Michael Unterbuchner (GER) Vs Wayne Warren (WAL)

Avondsessie 20u:
Mark McGeeney (ENG) Vs Conan Whitehead (ENG)
Jim Williams (WAL) Vs Dean Reynolds (WAL)
Richard Veenstra (NED) Vs Scott Waites (ENG)

Spelformat Heren L16: b.o. 7 sets
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Lakeside 2019

Bericht door ratm »

DanMan schreefCOLON 09 Jan 2019, 07:49
K1990 schreefCOLON 09 Jan 2019, 00:50 Ik zeg niet dat Anderson of van gerwen niet zouden winnen maar de gemiddelden zouden lager liggen. Trouwens dat deze plek zijn rol speelt zeg ik niet maar zeggen de (ex) spelers zoals mason,nicholson en ook Hamilton en newton. Ook co stompe zei dit tijdens de grand slam, dat ally pally allemaal wel mooi was maar de echte darts tempel is de lakeside en akkoord de elite speelt niet meer op lakeside maar dit heeft allemaal met geld te maken en niks met de mytische locatie. Geven ze volgend jaar de winnaar op lakeside 600 000 pond, dan willen ze allemaal daar spelen zo zijn sporters ( mensen) nu eenmaal waar de meeste poen te rapen valt de meeste roem ook jammer genoeg gaat het volk daarin mee. Ik zag de match tussen baker en Montgomery waarin supporters Ross wouden intimideren (En dan nog heel sober) direct kwam de scheids tussen beiden om respect te vragen, dan vraag ik me af waarom kan dit op lakeside wel en in ally pally niet? Daar wordt zelfs niet opgetreden waarin spelers letterlijk uitgefloten worden. ( heb ook mijn bedenkingen bij de mensen die een duur kaartje kopen om dan spelers uit te joelen of bier over ze te kappen).
- Mason en Nicholson zijn commentatoren. Dus die zullen voor het thuiszittende publiek proberen de spanning erin te krijgen.
- Hamilton en Newton zoeken excuses waarom het zelfs op Lakeside niet gaat zoals ze willen.
- Stompé spreekt alleen maar uit nostalgie.
- Mocht de Lakeside in de toekomst niet meer worden gehouden, dan neemt Ally Pally in no time de positie van zogenaamde mythische dartstempel over. Zo gaat dat nou eenmaal in het leven/met mensen.
Exact, helemaal mee eens. Ik denk zelfs dat voor veel jonge spelers Ally Pally de status van "mythische dartstempel" al heeft overgenomen (of eigenlijk teruggepakt). De meeste mythische wedstrijden waren de afgelopen jaren tenslotte daar en veel dartsliefhebbers kijken Lakeside niet eens meer, of iig niet zo veel als het PDC wk. Kijk alleen al naar het aantal mensen dat reageert op dit forum, dat zijn er hier een stuk minder dan bij het PDC wk. Veel mensen in mijn omgeving wisten niet eens dat het begonnen was of vinden het gewoon niet interessant genoeg meer.

In de tijd van Co was Lakeside ook veel groter dan nu dus zijn opmerkingen uit nostalgie zijn logisch. Ik heb ook nog nooit een commentator horen zeggen dat de sfeer maar een saaie boel is of het toernooi dat ze becommentariëren niks voorstelt. Ze moeten een product verkopen. Voor Hamilton en Newton geldt min of meer hetzelfde. BDO spelers die met de Grand Slam mee doen prijzen de sfeer en het publiek daar weer. Dat doen spelers nou eenmaal.

Wat verder niks afdoet aan de schoonheid van Lakeside dat denk ik wel de mooiste locatie is en doordat het publiek echt met de wedstrijd meeleeft (ipv zingen dat de tafels saai zijn) geeft het zeker een extra sfeer. Moet wel eerlijk zeggen dat dat vaak pas in de kwartfinale echt begint te komen. Dat worden de wedstrijden langer en boeiender.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Lakeside 2019

Bericht door K1990 »

1/8ste finales vanaf nu zijn het de interessante wedstrijden, buiten kciuk en Cameron allemaal spelers die als ze op hun top spelen ruim boven de 90 kunnen.
Thomas
Lid
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2018, 18:08

Re: Lakeside 2019

Bericht door Thomas »

Mandigers wint van Harms. Zat dicht bij elkaar.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Lakeside 2019

Bericht door DeDeen »

K1990 schreefCOLON 09 Jan 2019, 14:31 1/8ste finales vanaf nu zijn het de interessante wedstrijden, buiten kciuk en Cameron allemaal spelers die als ze op hun top spelen ruim boven de 90 kunnen.
Wat ik tot nu van die 2 gezien heb, kunnen die dat ook.
Potje Harms Mandigers was alvast reclame voor het darten.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Lakeside 2019

Bericht door The Runner »

Hier vliegen de geplaatste spelers er net zo hard uit als bij de PDC
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Lakeside 2019

Bericht door Fred Raket »

Uitslagen middagsessie
Wesley Harms (30.87) 2-4 (31.00) Willem Mandigers
Trina Gulliver (24.17) 2-1 (23.34) Karolina Podgorska
Michael Unterbuchner (30.51) 4-0 (30.47) Wayne Warren
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Lakeside 2019

Bericht door Dartmat »

Helaas i.v.m. werk niks kunnen zien van de middagsessie helaas. Fijn voor Mandigers dat het nu wel een keertje lukt allemaal.

Waar zat hem het verschil bij Unterbuchner-Warren? Want de gemiddeldes zijn bijna identiek maar toch 4-0?
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Lakeside 2019

Bericht door DanMan »

Unterbuchner was zeer sterk op de bepalende dubbels. Warren was op een gegeven moment gebroken.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Lakeside 2019

Bericht door Dartmat »

Hmm, McGeeney gauw 3-0 achter. Die mag een flinke comeback in elkaar gaan puzzelen.
no score
Lid
BerichtenCOLON 675
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2017, 12:02

Re: Lakeside 2019

Bericht door no score »

Dartmat schreefCOLON 09 Jan 2019, 20:53 Hmm, McGeeney gauw 3-0 achter. Die mag een flinke comeback in elkaar gaan puzzelen.
Nee, zat er niet in. Strakke pot van Whitehead.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Lakeside 2019

Bericht door Dartmat »

96 is zeker prima van Whitehead. Ik vond McGeeney ook al niet goed tegen Telnekes, nu ook nog eens een sterke Whitehead tegen en dan kan dit zomaar gebeuren. Geen idee of hij Q-School gaat proberen, maar dan zullen er nog wel een paar tandjes bijgeschakeld moeten worden.

Voor het toernooi zou het wel leuk zijn als Durrant er ook ergens uit vliegt, anders gaat het wel heel voorspelbaar worden ben ik bang.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Lakeside 2019

Bericht door ratm »

Dartmat schreefCOLON 09 Jan 2019, 21:07 96 is zeker prima van Whitehead. Ik vond McGeeney ook al niet goed tegen Telnekes, nu ook nog eens een sterke Whitehead tegen en dan kan dit zomaar gebeuren. Geen idee of hij Q-School gaat proberen, maar dan zullen er nog wel een paar tandjes bijgeschakeld moeten worden.

Voor het toernooi zou het wel leuk zijn als Durrant er ook ergens uit vliegt, anders gaat het wel heel voorspelbaar worden ben ik bang.
Ik vind McGeeney eigenlijk altijd tegenvallen op tv. Laat hem eerst maar lekker doorgroeien bij de BDO, dis voor de BDO ook wel fijn als hij blijft. Zoals hij op tv speelt heeft hij niets te zoeken bij de PDC en nog genoeg ruimte om stappen te maken bij de BDO. Aan de andere kant, verandering van spijs...
Williams makkelijk door. Speelde prima. Maar Reynolds viel wel erg tegen. Nu de wedstrijd van de avond! (op voorhand)
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Lakeside 2019

Bericht door DeDeen »

ratm schreefCOLON 09 Jan 2019, 22:03
Dartmat schreefCOLON 09 Jan 2019, 21:07 96 is zeker prima van Whitehead. Ik vond McGeeney ook al niet goed tegen Telnekes, nu ook nog eens een sterke Whitehead tegen en dan kan dit zomaar gebeuren. Geen idee of hij Q-School gaat proberen, maar dan zullen er nog wel een paar tandjes bijgeschakeld moeten worden.

Voor het toernooi zou het wel leuk zijn als Durrant er ook ergens uit vliegt, anders gaat het wel heel voorspelbaar worden ben ik bang.
Ik vind McGeeney eigenlijk altijd tegenvallen op tv. Laat hem eerst maar lekker doorgroeien bij de BDO, dis voor de BDO ook wel fijn als hij blijft. Zoals hij op tv speelt heeft hij niets te zoeken bij de PDC en nog genoeg ruimte om stappen te maken bij de BDO. Aan de andere kant, verandering van spijs...
Williams makkelijk door. Speelde prima. Maar Reynolds viel wel erg tegen. Nu de wedstrijd van de avond! (op voorhand)
Verschrikkelijk die McGeeney, met die verschrikkelijke stijl van gooien.
Hopen dat ie nooit meer op TV komt.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Lakeside 2019

Bericht door Fred Raket »

uitslagen avondsessie
Mark McGeeney (28.91) 0-4 (32.08) Conan Whitehead
Jim Williams (30.61) 4-0 (24.43) Dean Reynolds
Richard Veenstra (29.45) 1-4 (30.94) Scott Waites
BUTTON_POST_REPLY