Kwalificatie Lakeside (algemeen)

BUTTON_POST_REPLY
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Kwalificatie Lakeside (algemeen)

Bericht door Speedy180 »

Kan iemand mij de diverse manieren om je te plaatsen voor Lakeside eens opsommen?
Ik heb er, in elk geval op dit moment, verreweg het nivo niet voor om uberhaupt ook maar een kans te maken, maar toen ik voor het eerst darts op tv zag, en dat was toevallig de Lakesidefinale (destijds de Embassy) van 1998, die door RvB winnend werd afgesloten, heb ik tegen mijn ouders gezegd: 'Ik wil daar ooit ook staan!' Ik weet natuurlijk dat dit een hele lange en zware weg zal gaan worden, maar mocht mijn niveau binnen afzienbare tijd nou zo'n enorme vooruitgang boeken, dat ik mijzelf kansrijk acht, dan weet ik in elk geval welke wegen ik kan bewandelen, om uiteindelijk op Lakeside terecht te kunnen komen. Nogmaals, ik heb op dit moment echt niet de illusie dat ik dat wel eventjes zal gaan flikken hoor, maar het is handig om te weten wat je er voor zult moeten doen, mocht het WEL aan de orde komen ooit, hahaha.

Ik ben op de hoogte van het financiele gedeelte, alvorens je daar staat. Heb ooit eens gehoord dat je zo'n 40.000 euro tot je beschikking moet hebben om alle toernooien af te kunnen reizen, om je te kunnen plaatsen, maar geen idee of dit bedrag inderdaad ook klopt.

Zelf kan ik ook wel een aantal manieren bedenken, alleen weet ik het allemaal niet zeker, vandaar dat ik hier de vraag heb neergelegd.
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
Gebruikers-avatar
Arkasius
Lid
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 11:33

Re: Kwalificatie Lakeside (algemeen)

Bericht door Arkasius »

Je kunt de verschillende opens gaan spelen en hopen dat je genoeg punten bij elkaar weet te spelen om je te plaatsen van BDO ranking toernooien.
Ook is er een kwalificatie toernooi voor lakeside elk jaar.

Maar om te beginnen lijkt me zoek je het eerst in eigen regio ik weet niet of elke provincie een eigen ranking heeft.
Ik woon in Friesland en hier hebben we een friese ranking die over 9 ranking toernooien gaat en de afsluiting daarvan is het gesloten fries kampioenschap.
Als je op die rankings behoorlijk mee komt kun je overwegen om de landelijke rankings te gaan spelen lijkt me.

Om echt beter te worden zul toch competitie moeten gaan zoeken en veel trainen.
Thuis trainen is goed om op verschillende vlakken beter te worden maar om dat laatste zetje te maken zul je toch echt de competitie moeten zoeken.
Het spelen tegen onbekende spelers is toch anders dan tegen iemand te spelen die je goed kent.
De wil om te presteren zorgt er ook voor dat je iets meer spanning hebt en dan moet je ook je pijlen kunnen gooien.
Winmau Danny Noppert 23 gram. Medium black nylon shafts. Zwart/wit Pentathlon flights standard.

2018: Aantal 180's: 7 | HF: 86
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Kwalificatie Lakeside (algemeen)

Bericht door Speedy180 »

Ja, competitie spelen heb ik ook zeker gedaan, maar ben op een vervelende manier weg gekomen bij het laatste team waar ik gespeeld heb. Hier heeft mn zelfvertrouwen een behoorlijke deuk van opgelopen, dus heb ff 2 jaar geen competitie gespeeld, maar daarentegen heb ik des te meer toernooien gespeeld... Wedstrijdervaring is dus genoeg aanwezig. En ik ben momenteel werkloos, dus ik maak ook de nodige trainingsuurtjes... 2,5 uur per dag is geen uitzondering!

Volgend jaar weer competitie spelen voor de DOGD (Bond van Groningen) en dan zal ik ook gaan deelnemen aan de ranking van de bond.
Je kunt ook deelnemen aan deze ranking, zonder lid te zijn van de bond, maar dan krijg je geen rankingpunten, en is het, in mijn ogen, dus compleet doelloos om een ranking te gaan gooien, als je deze toch niet zou kunnen winnen.

Ook ligt het voor mij in de planning om volgend jaar eens een poging te gaan wagen op de NDB-ranking. Eens zien hoe ver we het daar weten te schoppen...

En natuurlijk is deelname aan het Dutch Open Darts sinds 2013 voor mij ook een traditie geworden! Over 2,5 week mogen we weer!!! Verschrikkelijk veel zin in!!!

Met andere woorden, ervaring en plannen voor de toekomst is genoeg aanwezig.
Was alleen erg benieuwd naar de verschillende mogelijkheden voor plaatsing Lakeside...

De verschillende Open's gooien, om punten te verzamelen.
Plaatsen voor NL team, waardoor je kwalificatie Lakeside mag gooien

Dat zijn de 2 manieren die ik wist.
Zijn er nog andere manieren??
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
BUTTON_POST_REPLY