Dutch Open 2015

Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Dutch Open 2015

Bericht door Dartmat »

Het is weer bijna zo ver, het grootste darttoernooi van Nederland (en de wereld?) staat voor de deur. Van 30 januari t/m 1 februari zal dit toernooi voor de tweede keer in de bonte wever plaatsvinden, in Drenthe. Vanwege de overstap zullen er een aantal grote namen ontbreken, maar het blijft toch een aantrekkelijk en leuk toernooi. Morgen sluit de inschrijving en dan wordt de loting ook gauw genoeg bekend gemaakt.

Zijn er nog meer forumleden die gaan? Ik doe zelf mee aan zowel de singles als koppels. Zonder enige ambitie om heel ver te komen maar vooral voor de gezelligheid en de sfeer. Vorig jaar was de nieuwe locatie behoorlijk wennen voor iedereen met de nodige logische kinderziektes.

Zo te lezen heeft de organisatie geluisterd naar de kritiek van de spelers en zijn er een aantal zaken aangepast:
Aanpassingen Dutch Open Darts 2015
We zitten bijna aan het gelijke aantal inschrijvingen ten opzichte van vorig jaar. Een mooie ontwikkeling. Heb je je nog niet ingeschreven voor de Dutch Open Darts 2015? Doe dit dan snel! Inschrijven kan nog tot dinsdag 13 januari.

De organisatie is inmiddels in volle gang en druk met de vele voorbereidingen. Natuurlijk hebben we goed geluisterd naar alle kritieken en positieve aanbevelingen die we na de laatste editie hebben gekregen. Aan onze trouwe dartsfans leggen we graag uit wat er dit jaar allemaal ten positieve gaat veranderen!

Wat kun je dit jaar verwachten tijdens de Dutch Open Darts in de Bonte Wever?

Feesttent!
Vorig jaar konden we op zaterdag helaas een klein gedeelte van de bezoekers niet meteen binnen laten, de Bonte Wever was uitverkocht. Prachtig natuurlijk, iets wat we in geen jaren hebben meegemaakt, maar zeker niet gewenst! Wij willen iedereen laten genieten van ons dartsfeest. Daarom hebben we door een aantal veranderingen meer capaciteit gecreëerd, zo komt bijvoorbeeld de beroemde en beregezellige feesttent weer terug!

Meer zitgelegenheid!
Dankzij de feesttent zal de gezellige horecastraat wat rustiger worden en meer zitgelegenheid bieden. Daarnaast zal dit jaar het balkon in de grote zaal voor alles en iedereen bereikbaar zijn wat ook nog eens extra (rustige) zitgelegenheid biedt. Tijdens de laatste editie was het balkon de VIP. Ook zal de algemene ruimte direct na de in/uitgang compleet gebruikt worden voor horeca. Het afhalen van de spelerskaarten en toegangskaartjes zal komende editie plaatsvinden in een grote verwarmde tent vlak voor de ingang.

Meer ruimte bij de banen!
In de grote speelzaal zullen iets minder dartsbanen geplaatst worden om de spelers en toeschouwers meer ruimte te geven tussen de banen en bij de wedstrijdtafels. De overige dartsbanen en bekende tribunebanen komen inclusief een zitgedeelte samen in één grote evenemententent te staan. De tenten zijn qua uitstraling en isolatie nog verder verbeterd!
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Dutch Open 2015

Bericht door DeDeen »

Zowel single als koppel.
Wilde maar 1 nachtje slapen op voorhand, mocht de zondag gehaald worden boeken we er 1 bij, maar dat kon niet in de Bonte Wever.
Dus maar in het Best Western in het centrum...
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Dutch Open 2015

Bericht door Speedy180 »

Aanwezig en ik focus mij volledig op het singletoernooi! Koppels is zo niet mijn ding...
En elke avond lekker in mijn eigen bedje slapen, dat vind ik het grootste voordeel aan de verhuizing naar Assen.
Voorheen (mijn 1e deelname) ruim 2,5 uur rijden, om daar vervolgens 2 nachten in een hotel te slapen, en nu een half uurtje rijden en 's avonds weer lekker thuis, om de volgende ochtend weer richting Assen te gaan.

Ondanks dat ik niet zal deelnemen aan het koppeltoernooi, denk ik wel dat ik vrijdags aanwezig zal zijn, om alvast een beetje sfeer te proeven en wat vrienden van me aan te gaan moedigen. Ook de zondag, of ik nou moet spelen of niet, zal ik zowiezo aanwezig zijn... Het is natuurlijk maar 1 weekend per jaar en daar moet je dan ook alles uit zien te halen!!

Voor de mede-forummers die zullen afreizen naar Assen: Heel veel succes en misschien zie ik sommigen van jullie daar, ookal weet ik van de meesten niet hoe ze er uit zien, hahah.
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
Gebruikers-avatar
DirtySanchez
Lid
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 12:48

Re: Dutch Open 2015

Bericht door DirtySanchez »

Ik ga er ook met een aantal man naartoe, zowel de koppels als de singles. 2 nachtjes overnachten in een bed & breakfast huisje op loop afstand :D :D
Vallen is geen afgaan, maar het weigeren op te staan wel.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Dutch Open 2015

Bericht door Dartmat »

DirtySanchez schreefCOLONIk ga er ook met een aantal man naartoe, zowel de koppels als de singles. 2 nachtjes overnachten in een bed & breakfast huisje op loop afstand :D :D
Tof! Komen we elkaar toch eens tegen, alleen net niet in de Peel haha.

@Speedy: dat hadden wij dus toen het nog in Veldhoven gehouden werd, nu is het andersom. Ik denk dat ze veel mensen een plezier zouden doen als ze het ergens centraal in het land zouden organiseren.
Gebruikers-avatar
DirtySanchez
Lid
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 12:48

Re: Dutch Open 2015

Bericht door DirtySanchez »

Dartmat schreefCOLON
DirtySanchez schreefCOLONIk ga er ook met een aantal man naartoe, zowel de koppels als de singles. 2 nachtjes overnachten in een bed & breakfast huisje op loop afstand :D :D
Tof! Komen we elkaar toch eens tegen, alleen net niet in de Peel haha.

@Speedy: dat hadden wij dus toen het nog in Veldhoven gehouden werd, nu is het andersom. Ik denk dat ze veel mensen een plezier zouden doen als ze het ergens centraal in het land zouden organiseren.

Misschien staan we wel in de 1e ronde oog in oog :P
Vallen is geen afgaan, maar het weigeren op te staan wel.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Dutch Open 2015

Bericht door rproele »

Wel van plan te gaan maar moet nog inschrijven.
Scheelt dat er verlenging is tot de 19e.
Beide zijn een pokke eind rijden.
Ga enkel voor de single en desnoods 2 dagen op en neer.
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Dutch Open 2015

Bericht door bullieboy »

Ik kan er dit jaar niet bijzijn, helaas.
Maar kan het wel volgen, ik las op de site van dutch open het volgende:

RTV Drenthe zal de finaledag van de Dutch Open Darts op 1 februari 2015 opnieuw in zijn geheel live gaan uitzenden. Na het succes van vorig jaar kunnen alle dartsfans wederom de prestaties van de verschillende BDO/WDF topdarters en de gezellige sfeer live zien op televisie en natuurlijk ook op het internet via een livestream. Zo wordt opnieuw een groot en breed publiek bereikt, wat dit prachtige evenement verdient!
Let's Play Darts!
Gebruikers-avatar
Molosser
Lid
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2015, 19:19

Re: Dutch Open 2015

Bericht door Molosser »

Helaas is het voor mij dit jaar niet aan de orde. Ik ben tot 2 jaar geleden wel 2x achter elkaar in Veldhoven geweest. Wellicht dat ik volgend jaar met een grote groep ga! Voor de mensen die wel gaan: heel veel succes en plezier! ;)
Dartspeler in team The Molossers (DBMN, NDB), eerste divisie.

Facebook: dennis.maas.10
Twitter: @dennismaas1989
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Dutch Open 2015

Bericht door Speedy180 »

Dartmat schreefCOLON
DirtySanchez schreefCOLON@Speedy: dat hadden wij dus toen het nog in Veldhoven gehouden werd, nu is het andersom. Ik denk dat ze veel mensen een plezier zouden doen als ze het ergens centraal in het land zouden organiseren.
Tja, mij hoor je nu niet klagen natuurlijk!! Vind het heerlijk om elke dag lekker in m'n eigen bedje te kunnen slapen en 's ochtends gewoon lekker op m'n gemakkie richting Assen te gaan, maar zoals je zelf ook al zegt, om te voorkomen wat ik tot en met 2012 heb gehad, zou het meest logisch zijn om de provincie Utrecht als plaats van handeling te kiezen. Zo is het voor iedereen ongeveer even ver reizen (behalve als je in Utrecht zelf woont natuurlijk, dan heb je geluk), maar laten ze het voorlopig maar lekker in Assen houden, hahah!!
Vorig jaar waren er nog wat 'kinderziektes' die naar boven kwamen, mede doordat het de 1e keer in Assen was, maar ik heb begrepen, dat er dit jaar veel veranderen zal t.o.v. vorig jaar, dus waarschijnlijk zal het een ieder dit jaar nog beter gaan bevallen.

Voor de mensen die gaan... TOT DAN!
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Dutch Open 2015

Bericht door Schiavoni »

Ik ga er dit jaar ook weer heen, zowel met de koppels al singles. We zitten ongeveer 3km af van De Bonte Wever in een hotel voor 2 nachten. Net zoals vorig jaar, maar nu zitten we wat dichterbij De Bonte Wever.
Vorig jaar ging het naar behoren, met ik geloof vier overwinningen in de single (halve finale van de sheet). Dus dit jaar is de doelstelling om een ronde verder te komen :). Met de koppel een wedstrijdje gewonnen. Dit jaar gooi ik met mijn teammaat. Ben benieuwd.
Heb gehoord dat de feesttent weer terugkomt. Dit lijkt me beter dan die donkere horecastraat. Heb er in ieder geval weer zin in. Nu let ik wel op dat ik tijdens de single niet brak ben, want de eerste uurtjes tijdens het single toernooi was het even struggling (van de dag ervoor). We vertrekken er op de dag van de koppels, naartoe. Dat wordt aanrijden om 6.00. De dagen na de Dutch Open was ik totaal niet fit, dus hopelijk dat ik deze keer wel wat uurtjes kan slapen (in de auto, als in het hotel). Benieuwd of ik nog wat bekenden ga tegenkomen.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Dutch Open 2015

Bericht door DeDeen »

Schiavoni schreefCOLONIk ga er dit jaar ook weer heen, zowel met de koppels al singles. We zitten ongeveer 3km af van De Bonte Wever in een hotel voor 2 nachten. Net zoals vorig jaar, maar nu zitten we wat dichterbij De Bonte Wever.
Vorig jaar ging het naar behoren, met ik geloof vier overwinningen in de single (halve finale van de sheet). Dus dit jaar is de doelstelling om een ronde verder te komen :). Met de koppel een wedstrijdje gewonnen. Dit jaar gooi ik met mijn teammaat. Ben benieuwd.
Heb gehoord dat de feesttent weer terugkomt. Dit lijkt me beter dan die donkere horecastraat. Heb er in ieder geval weer zin in. Nu let ik wel op dat ik tijdens de single niet brak ben, want de eerste uurtjes tijdens het single toernooi was het even struggling (van de dag ervoor). We vertrekken er op de dag van de koppels, naartoe. Dat wordt aanrijden om 6.00. De dagen na de Dutch Open was ik totaal niet fit, dus hopelijk dat ik deze keer wel wat uurtjes kan slapen (in de auto, als in het hotel). Benieuwd of ik nog wat bekenden ga tegenkomen.
Vond die barstreet juist tof. Alleen een beetje krap.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Dutch Open 2015

Bericht door Dartmat »

Barstraat was inderdaad erg gezellig maar te druk/krap. Ook als je van de grote zaal naar de tribunebanen of dames deel moest niet handig. Benieuwd wat de aanpassingen met de sfeer en doorloop doen. Hoop ook wel dat ze nu niet bezoekers/supporters van spelers die een eind gereisd hebben aan de deur teleur moeten stellen wegens te vol.
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Dutch Open 2015

Bericht door Speedy180 »

Het teleurstellen van bezoekers/supporters is vorig jaar fout gegaan inderdaad, maar na ontdekking alsnog hersteld.
Deze fout had er mee te maken, dat ook bezoekers aan het zwembad, die toch via de hoofdingang binnenkwamen, werden meegerekend met het aantal mensen dat binnen was. Zo kom je natuurlijk al gauw aan je max.
Toen deze fout werd ontdekt, gingen er alsnog kaarten in de verkoop.

Dit jaar gaan ze het ongetwijfeld anders aanpakken, want ik heb vorig jaar persoonlijk een hele hoop teleurgestelde mensen getroffen, die een lange rit gemaakt hadden om hun famillie of vrienden te supporten, maar door het max. aantal bezoekers niet meer werden toegelaten.
Deze mensen zijn dus teleurgesteld weer huiswaarts gekeerd.

Ook ik heb wel ff in spanning gezeten...

Mijn vader, moeder, broertje en z'n vriendin en m'n oom en tante wilden net in de auto stappen richting Assen, om mij te zien spelen tegen Scott Waites, toen ik ze belde dat het vol was.
Gelukkig begreep ik vrij snel dat er alsnog kaarten in de verkoop gingen, dus heb ze direct weer opgebeld, waarna ze richting Assen vertrokken en heb zelf meteen maar eventjes 6 toegangskaarten aangeschaft, om te voorkomen dat ze alsnog voor niks kwamen.
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Dutch Open 2015

Bericht door DeDeen »

De loting is bekend...

http://dutchopendarts.nl/bekijk-de-loting" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Dutch Open 2015

Bericht door Dartmat »

Wauw, nu al? Dat is lekker snel. Complimenten aan de organisatie!

Ah, op de sheet bij Robson, helaas aan de andere helft dus dat gaat hem lang zal ze leven niet worden :)
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Dutch Open 2015

Bericht door rproele »

En weer mag ik meteen eerste ronde.
Maar nu eens hopen dat ik niet sta te prutsen.
Matchdart
Lid
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2014, 17:23

Re: Dutch Open 2015

Bericht door Matchdart »

Ik zit in sheet 112, bij Stefaan Deprez
Word mijn eerste keer, ben benieuwd!
Matchdart
Lid
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2014, 17:23

Re: Dutch Open 2015

Bericht door Matchdart »

Ik zit in sheet 112, bij Stefaan Deprez
Word mijn eerste keer, ben benieuwd!
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Dutch Open 2015

Bericht door Speedy180 »

Ik zit in de sheet bij alleen maar onbekenden voor mij, op 1 naam na...
Ik kan, volgens mij, in de halve finale Albertino Essers treffen als ik het goed gezien heb, al moet ik eerlijk bekennen, dat ik vaak weinig van het 'verloop' van zo'n sheet snap en wie ik zal gaan treffen in een later stadium...

Dat ik, op Essers na, geen enkele speler uit mijn sheet ken, weet ik dus totaal niet wat ik moet en kan verwachten, qua tegenstand.
De voorgaande 2 jaren wist ik waar ik aan toe was (1e jaar een LaCo speler, die ik wel ff opgezocht heb om te kijken wat deze meneer in z'n mars had en vorig jaar natuurlijk Scott Waites...)

Een vriend van me kende wel een aantal mensen uit mijn sheet en hij vertelde mij dat ik toch echt wel aan de bak zal moeten... Nouja, ik zie het wel!! Wordt in elk geval weer een topweekend, ongeacht het resultaat, al ga ik natuurlijk strijden voor wat ik waard ben, om zo ver mogelijk te kunnen komen! Ik heb er in elk geval weer vreselijk veel zin in!! Laat het maar gauw volgend weekend zijn!!
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Dutch Open 2015

Bericht door Dartmat »

Ja inderdaad, halve finale van je sheet. Twee wedstrijdjes winnen en je mag tegen Albertino (mits hij ze ook wint natuurlijk ;) )
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Dutch Open 2015

Bericht door Speedy180 »

Ik ga m'n best doen en ik zie wel wat de dag me brengt... Momenteel gaat het elke dag een stukje beter, maar goed... De spanning van zo'n immens groot toernooi doet rare dingen met een amateurtje als ik ben... Ik kan de weken voorafgaand aan het Dutch Open nog zo goed gespeeld hebben, maar op het Dutch Open zelf nog geen deuk in een pakje boter gooien, gewoon puur omdat het zo'n immens groot toernooi is, en ik daarbij nog met een extra factor temaken heb... Ik speel mijn wedstrijden, tussen de wereldtop, op een tribunebaan met zo ongeveer 200 man publiek op de tribunes... Blijft een aparte ervaring, maar ik heb er wel weer heel erg veel zin in!
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
Gebruikers-avatar
DirtySanchez
Lid
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 12:48

Re: Dutch Open 2015

Bericht door DirtySanchez »

Als ik en mijn koppelmaat 1 potje winnen mogen we tegen jelle klaassen en Ron meulenkamp.

Mochten we die verslaan krijgen we waarschijnlijk Vincent van der voort en zijn maat tegen in de sheet finale. :D

maar nu loop ik wel erg op de zaken vooruit, eerst die 1e pot maar eens winnen.
Vallen is geen afgaan, maar het weigeren op te staan wel.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Dutch Open 2015

Bericht door Dartmat »

En Klaassen/Meulenkamp moeten hun eerste twee potjes natuurlijk ook maar zien te winnen he :) Maar wel mooi kans dat je op de tribunebaan mag gooien als je tegen Klaassen en/of vdVoort uitkomt.

Op onze sheet is bij de koppels Berry van Peer de meest bekende naam, niemand bijzonders in de buurt dus. Al spelen wij volgens de site tegen ene Partner Partner, dat klopt niet helemaal lijkt me. :mrgreen:
Gebruikers-avatar
DirtySanchez
Lid
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 12:48

Re: Dutch Open 2015

Bericht door DirtySanchez »

Dartmat schreefCOLONEn Klaassen/Meulenkamp moeten hun eerste twee potjes natuurlijk ook maar zien te winnen he :) Maar wel mooi kans dat je op de tribunebaan mag gooien als je tegen Klaassen en/of vdVoort uitkomt.

Op onze sheet is bij de koppels Berry van Peer de meest bekende naam, niemand bijzonders in de buurt dus. Al spelen wij volgens de site tegen ene Partner Partner, dat klopt niet helemaal lijkt me. :mrgreen:

Klopt idd, maar ik heb geen pantalon aan. En volgensmij Is dat dan wel verplicht toch?

dan maar voor de sheet finale in de singles voor jou! :mrgreen:
Vallen is geen afgaan, maar het weigeren op te staan wel.
BUTTON_POST_REPLY