Het Dames Darten...

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Het Dames Darten...

Bericht door Fred Raket »

Ik erger me dood aan het Dames darten, de laatste tijd is het niveau echt gedaald. Ik verdedig overal het darten al jaren, maar nu weer bij de WWM was het niveau schandalig. Zelfs de Engelse commentatoren hoorde ik er over. Ik heb o.a Deta Hedman, Lisa Ashton en meer wel vaker tegen de 85 zo niet rond de 80 zien gooien, maar op de afgelopen Lakeside en nu op de WWM was het niet om aan te zien. Ik vindt het dan ook niet gek dat mijn dochter liever naar de stad ging gister. Volgens mij is de 70 gem nog niet eens gehaald en de Finale over b.o.9 legs geen 65.

Sharon Fallock, Lisa Ashton en Aileen de Graaf zouden toch de dames moeten zijn die het niveau bepalen. Nee, uitgerangeerde Trina kan nog steeds titels pakken. Ook de zwangere Anastasia kon niet meekomen....

Ze moeten op TV reclame maken voor het dames darten, wat al ondergesneeuwd is. Dit helpt toch echt niet zo
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Het Dames Darten...

Bericht door Dartfantje »

Fred Raket schreefCOLONIk erger me dood aan het Dames darten, de laatste tijd is het niveau echt gedaald. Ik verdedig overal het darten al jaren, maar nu weer bij de WWM was het niveau schandalig. Zelfs de Engelse commentatoren hoorde ik er over. Ik heb o.a Deta Hedman, Lisa Ashton en meer wel vaker tegen de 85 zo niet rond de 80 zien gooien, maar op de afgelopen Lakeside en nu op de WWM was het niet om aan te zien. Ik vindt het dan ook niet gek dat mijn dochter liever naar de stad ging gister. Volgens mij is de 70 gem nog niet eens gehaald en de Finale over b.o.9 legs geen 65.

Sharon Fallock, Lisa Ashton en Aileen de Graaf zouden toch de dames moeten zijn die het niveau bepalen. Nee, uitgerangeerde Trina kan nog steeds titels pakken. Ook de zwangere Anastasia kon niet meekomen....

Ze moeten op TV reclame maken voor het dames darten, wat al ondergesneeuwd is. Dit helpt toch echt niet zo
Vind het ook wel opvallend dat sinds de LDO is ingeroepen om het niveau bij de vrouwen te verbeteren, het eigenlijk alleen maar bergafwaarts is gegaan. Gulliver heeft het toernooi gewonnen zonder een gemiddelde te noteren van 70+ tijdens het gehele toernooi. Waren wel een paar speelsters die een paar potten redelijk uit de verf kwamen met 80+ gemiddeld, maar lieten het dan ook vaak afweten in andere partijen.
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Het Dames Darten...

Bericht door De Beste »

Ik vraag me toch altijd af hoe het nou kan dat vrouwen gewoon NIET kunnen darten. Waar zit hem dat in? Kijk, wanneer een sport (bijvoorbeeld schaatsen) valt en staat met fysieke kracht dan begrijp ik het. Maar darts is toch vooral een sport van concentratie en techniek. Dat moet toch voor een vrouw ook onder de knie te krijgen zijn? maar het tegendeel blijkt het geval.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Het Dames Darten...

Bericht door ratm »

De Beste schreefCOLONIk vraag me toch altijd af hoe het nou kan dat vrouwen gewoon NIET kunnen darten. Waar zit hem dat in? Kijk, wanneer een sport (bijvoorbeeld schaatsen) valt en staat met fysieke kracht dan begrijp ik het. Maar darts is toch vooral een sport van concentratie en techniek. Dat moet toch voor een vrouw ook onder de knie te krijgen zijn? maar het tegendeel blijkt het geval.
Er is wel eens onderzoek naar gedaan. Het schijnt dat mannen zich beter kunnen concentreren op 1 ding en vrouwen beter op meerdere zaken maar minder goed op 1 ding. Dat is in de evolutie zo gegroeid vanuit de tijd dat mannen jagers waren (en dus op 1 ding concentreren) terwijl vrouwen meerdere dingen tegelijk moesten doen.

Persoonlijk denk ik dat wanneer er meer vrouwen gaan darten, de pool van talent dus ook groter wordt en er vanzelf betere dames darters komen. Ook denk ik dat het kan helpen om ze met de mannen mee te laten doen zodat ze gedwongen worden om beter te spelen, al zal dat best een tijd duren. Zo'n Lisa Ashton heeft regelmatig gemiddelden laten zien waarmee ze bij de heren BDO prima mee kan. Als ze professional bij de heren zou worden zal ze (denk ik) haar niveau wel op kunnen krikken en echt niet misstaan.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Het Dames Darten...

Bericht door Dartmat »

Bij de amateurs lopen ook genoeg vrouwen rond die echt wel goed kunnen gooien. Het zijn er echter niet zo veel totaal gezien. Bovendien lijkt het op de vloer een stuk beter te gaan dan op een podium met alles erop en eraan. Hoe het komt, geen idee.
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Het Dames Darten...

Bericht door De Beste »

Ik zag er laatst eentje gooien met een hele vreemde onderhandse werptechniek. Het was heel opmerkelijk om te zien. Om een of andere reden zijn het ook altijd vrouwen als darters een afwijkende techniek hebben.
Swedish Chef
Lid
BerichtenCOLON 528
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 17:23

Re: Het Dames Darten...

Bericht door Swedish Chef »

ratm schreefCOLON
De Beste schreefCOLONIk vraag me toch altijd af hoe het nou kan dat vrouwen gewoon NIET kunnen darten. Waar zit hem dat in? Kijk, wanneer een sport (bijvoorbeeld schaatsen) valt en staat met fysieke kracht dan begrijp ik het. Maar darts is toch vooral een sport van concentratie en techniek. Dat moet toch voor een vrouw ook onder de knie te krijgen zijn? maar het tegendeel blijkt het geval.
Er is wel eens onderzoek naar gedaan. Het schijnt dat mannen zich beter kunnen concentreren op 1 ding en vrouwen beter op meerdere zaken maar minder goed op 1 ding. Dat is in de evolutie zo gegroeid vanuit de tijd dat mannen jagers waren (en dus op 1 ding concentreren) terwijl vrouwen meerdere dingen tegelijk moesten doen.

Persoonlijk denk ik dat wanneer er meer vrouwen gaan darten, de pool van talent dus ook groter wordt en er vanzelf betere dames darters komen. Ook denk ik dat het kan helpen om ze met de mannen mee te laten doen zodat ze gedwongen worden om beter te spelen, al zal dat best een tijd duren. Zo'n Lisa Ashton heeft regelmatig gemiddelden laten zien waarmee ze bij de heren BDO prima mee kan. Als ze professional bij de heren zou worden zal ze (denk ik) haar niveau wel op kunnen krikken en echt niet misstaan.
Idd bij de heren van de BDO. Maar heel eerlijk; daar stellen de gemiddeldes ook weinig (meer) voor...
I'm no longer a slave to fear, I am a child of God
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Het Dames Darten...

Bericht door Rat »

Heren bdo gooien idd ook rond 80-90 maar he. Dat de vrouwen dan rond 70 gooien is niet zo heel schokkend.

Toch snap ik het niet helemaal. Ik denk dat er gewoon te weinig meisjes gaan darten of zo. Er is nauwelijks nieuwe aanwas.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Het Dames Darten...

Bericht door Dartsjournalist »

Klein teasertje voor morgen; dan verschijnt er een column over dames darts. :D
Twitter: @PVDarts180
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Het Dames Darten...

Bericht door DeDeen »

ratm schreefCOLON
De Beste schreefCOLONIk vraag me toch altijd af hoe het nou kan dat vrouwen gewoon NIET kunnen darten. Waar zit hem dat in? Kijk, wanneer een sport (bijvoorbeeld schaatsen) valt en staat met fysieke kracht dan begrijp ik het. Maar darts is toch vooral een sport van concentratie en techniek. Dat moet toch voor een vrouw ook onder de knie te krijgen zijn? maar het tegendeel blijkt het geval.
Er is wel eens onderzoek naar gedaan. Het schijnt dat mannen zich beter kunnen concentreren op 1 ding en vrouwen beter op meerdere zaken maar minder goed op 1 ding. Dat is in de evolutie zo gegroeid vanuit de tijd dat mannen jagers waren (en dus op 1 ding concentreren) terwijl vrouwen meerdere dingen tegelijk moesten doen.

Persoonlijk denk ik dat wanneer er meer vrouwen gaan darten, de pool van talent dus ook groter wordt en er vanzelf betere dames darters komen. Ook denk ik dat het kan helpen om ze met de mannen mee te laten doen zodat ze gedwongen worden om beter te spelen, al zal dat best een tijd duren. Zo'n Lisa Ashton heeft regelmatig gemiddelden laten zien waarmee ze bij de heren BDO prima mee kan. Als ze professional bij de heren zou worden zal ze (denk ik) haar niveau wel op kunnen krikken en echt niet misstaan.
Oog-hand coördinatie van vrouwen schijnt ook minder ontwikkeld te zijn en dat is heel belangrijk bij darts.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het Dames Darten...

Bericht door cookie »

Vrouwen kunnen minder goed adrenaline oppompen doordat ze minder testosteron hebben.
Deze adrenaline brengt ons in een "fight modus" wat ons beter laat focussen.
De adrenaline zorgt ook voor betere oog-hand coördinatie.
Waarom kan maar een kleine groep vrouwen goed een bal vangen of goed een bal schieten met voetbal?

Vrouwen zijn daarnaast meer emotiedieren.. missers komen bij hun anders aan en blijft langer hangen.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Het Dames Darten...

Bericht door Dartsjournalist »

Dartsjournalist schreefCOLONKlein teasertje voor morgen; dan verschijnt er een column over dames darts. :D
http://dartsjournalist.com/column-uitsp ... -gevoelig/
Twitter: @PVDarts180
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Het Dames Darten...

Bericht door Dartsjournalist »

Dartsjournalist schreefCOLON
Dartsjournalist schreefCOLONKlein teasertje voor morgen; dan verschijnt er een column over dames darts. :D
http://dartsjournalist.com/column-uitsp ... -gevoelig/
Merk dat de column goed is gevallen bij de dames. :D
Twitter: @PVDarts180
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Het Dames Darten...

Bericht door Rat »

Ik vind het een schokkend stukje geschrift.

Je volgt de Jupiler league niet???? :o :shock: :cry:



:lol:
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Het Dames Darten...

Bericht door Dartsjournalist »

Rat schreefCOLONIk vind het een schokkend stukje geschrift.

Je volgt de Jupiler league niet???? :o :shock: :cry:



:lol:
Ben geen echte voetbalfan helaas :D
Twitter: @PVDarts180
BUTTON_POST_REPLY