Overstap naar de PDC

Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Overstap naar de PDC

Bericht door Dartsjournalist »

European Pro Tour Order of Merit*
Aaangezien alleen resultaten van de Pro Tour worden meegenomen in deze ranglijst.
Twitter: @PVDarts180
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Overstap naar de PDC

Bericht door DeDeen »

Dartsjournalist schreefCOLONEuropean Pro Tour Order of Merit*
Aaangezien alleen resultaten van de Pro Tour worden meegenomen in deze ranglijst.
Ja precies. Dat is een belangrijk verschil, want voor vorig jaar telden alleen de resultaten op de European Tour en was het dus veel makkelijker om je alleen via de European Tour te plaatsen. Dat is nu eigenlijk onmogelijk.
Bram1900
Lid
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:26

Re: Overstap naar de PDC

Bericht door Bram1900 »

DeDeen schreefCOLON
Dartsjournalist schreefCOLONEuropean Pro Tour Order of Merit*
Aaangezien alleen resultaten van de Pro Tour worden meegenomen in deze ranglijst.
Ja precies. Dat is een belangrijk verschil, want voor vorig jaar telden alleen de resultaten op de European Tour en was het dus veel makkelijker om je alleen via de European Tour te plaatsen. Dat is nu eigenlijk onmogelijk.
Volgens mij telden vorig jaar zowel de Pro Tour als de European Tour voor deze lijst. Weet nog dat Meulenkamp zich in t laatste PT weekend omhoogwerkte op de European OOM en zich zo alsnog plaatste.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Overstap naar de PDC

Bericht door DeDeen »

Bram1900 schreefCOLON
DeDeen schreefCOLON
Dartsjournalist schreefCOLONEuropean Pro Tour Order of Merit*
Aaangezien alleen resultaten van de Pro Tour worden meegenomen in deze ranglijst.
Ja precies. Dat is een belangrijk verschil, want voor vorig jaar telden alleen de resultaten op de European Tour en was het dus veel makkelijker om je alleen via de European Tour te plaatsen. Dat is nu eigenlijk onmogelijk.
Volgens mij telden vorig jaar zowel de Pro Tour als de European Tour voor deze lijst. Weet nog dat Meulenkamp zich in t laatste PT weekend omhoogwerkte op de European OOM en zich zo alsnog plaatste.
Daarom staat er ook voor vorig jaar.
Bram1900
Lid
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:26

Re: Overstap naar de PDC

Bericht door Bram1900 »

DeDeen schreefCOLON
Bram1900 schreefCOLON
DeDeen schreefCOLON
Dartsjournalist schreefCOLONEuropean Pro Tour Order of Merit*
Aaangezien alleen resultaten van de Pro Tour worden meegenomen in deze ranglijst.
Ja precies. Dat is een belangrijk verschil, want voor vorig jaar telden alleen de resultaten op de European Tour en was het dus veel makkelijker om je alleen via de European Tour te plaatsen. Dat is nu eigenlijk onmogelijk.
Volgens mij telden vorig jaar zowel de Pro Tour als de European Tour voor deze lijst. Weet nog dat Meulenkamp zich in t laatste PT weekend omhoogwerkte op de European OOM en zich zo alsnog plaatste.
Daarom staat er ook voor vorig jaar.
Je hebt gelijk. Sorry, niet goed gelezen ;-)
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: Overstap naar de PDC

Bericht door Ranph »

Overstap van Dekker lijkt op een paniek overstap. Nog net op de laatste dag.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Overstap naar de PDC

Bericht door DeDeen »

Ranph schreefCOLONOverstap van Dekker lijkt op een paniek overstap. Nog net op de laatste dag.
Uhm nee. Gewoon bekend gemaakt na Lakeside.
TheAsset
Lid
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:08

Re: Overstap naar de PDC

Bericht door TheAsset »

Bottom line is dat Dekker overstapt, ben benieuwd. Verwacht wel top-32 binnen twee jaar
eikie
Lid
BerichtenCOLON 490
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 22:05

Re: Overstap naar de PDC

Bericht door eikie »

Ik ben benieuwd of je daar gelijk in krijgt.
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Overstap naar de PDC

Bericht door Lookout »

TheAsset schreefCOLONBottom line is dat Dekker overstapt, ben benieuwd. Verwacht wel top-32 binnen twee jaar
Top 32 nah..
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Overstap naar de PDC

Bericht door Fred Raket »

Weet je wel hoeveel talentvolle spelers er vechten dit jaar, om binnen te komen in de top 40 ?
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Overstap naar de PDC

Bericht door Rat »

Het is echt heel moeilijk hoor. Het nivo in de breedte is zo ongelofelijk haast. Dat ik ook langszaam begin te twijfelen aan wat je nu moet doen als je niet een van gerwen achtige starter bent.

Jaren gezegd, je bent echt gek als je nog een dart bij de bdo gooit als je wat wilt in het darts.

Maar je moet natuurlijk niet blind zijn voor de concurrentie. Het kost een hoop geld, en als je niet goed genoeg blijkt te zijn. Ben je dat geld kwijt en erger nog, je hebt helemaal niks meer. Geen werk, een paar jaar ervaring misgelopen, je bent ouder dus je kost meer, terwijl je niks kan.

Tsja... Het is maar een spelletje, maar het gaat ook over je toekomst en eventueel je gezin.

Je zou zeggen, het geld wordt steeds beter daar. Dus de keuze is snel gemaakt. Maar ja.... Ben je wel goed genoeg?

Zo makkelijk is het niet meer.

Denk wel dat gasten als oshea flink balen dat ze het nooit gewaagd hebben. Voor hun is het nu te laat.


Ik zou denk ik, als ik het kon betalen, altijd doen. Niet geschoten is altijd mis!
Laatst gewijzigd door 5 op Rat, in totaal 12 keer gewijzigd.
Frozzell
Lid
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:04

Re: Overstap naar de PDC

Bericht door Frozzell »

Pieter,het circuit aflopen in de PDC kost best een hoop geld. Dat weten we allemaal (is bij de BDO trouwens ook niet goedkoop).
Maar hoeveel kost het dan echt? Jij zit dicht bij de bron, kun jij eens een optelsommetje plaatsen?
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Overstap naar de PDC

Bericht door Dartsjournalist »

Jaartje de tour af kost zeker zo'n 30.000-40.000 euro.
Twitter: @PVDarts180
Calimero
Lid
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:01

Re: Overstap naar de PDC

Bericht door Calimero »

Dartsjournalist schreefCOLONJaartje de tour af kost zeker zo'n 30.000-40.000 euro.
Ik hoorde Stompe zeggen dat de BDO toernooien zo'n 15.000 a 20.000 euro kost

Dan zou er kosten technisch dus ook een aanzienlijk verschil zijn?
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Overstap naar de PDC

Bericht door bullieboy »

Dartsjournalist schreefCOLONJaartje de tour af kost zeker zo'n 30.000-40.000 euro.
Dat geloof ik direct als je alle kosten voor vervoer en verblijf elders bij elkaar optelt dan zit je al op behoorlijke kosten. Dus een goede sponsor is een must, en toernooien winnen en het prijzengeld binnen harken helpt natuurlijk ook. Deze kosten zijn dus de reden dat diverse darters niet aan alle toernooien kunnen deelnemen. Als je in Engeland gaat wonen zoals bijv. Whitlock denk ik dat dit behoorlijk wat kosten scheelt, of verkijk ik mij hier op?
Let's Play Darts!
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Overstap naar de PDC

Bericht door Fred Raket »

Dan moet je dus flink aan de bak om je centjes te verdienen
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: Overstap naar de PDC

Bericht door Ranph »

Bij de PDC spelen 45-50 spelers die in potentie in de op 32 kunnen staan.

Conculsie. Barry moet meet geld pompen in de rankingtoernooien, en dan vooral voor de 1e en 2e rondes. Des te meer spelers kunnen er leven van de sport.

Of meer dan 1x in het jaar een groot toernooi organiseren. ;)
Bram1900
Lid
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:26

Re: Overstap naar de PDC

Bericht door Bram1900 »

Ranph schreefCOLONBij de PDC spelen 45-50 spelers die in potentie in de op 32 kunnen staan.

Conculsie. Barry moet meet geld pompen in de rankingtoernooien, en dan vooral voor de 1e en 2e rondes. Des te meer spelers kunnen er leven van de sport.

Of meer dan 1x in het jaar een groot toernooi organiseren. ;)
De vraag is of je wilt dat er meer spelers leven van de sport. Er is niets mis met het hebben van een top die professional is en die ook echt goed genoeg zijn om van het darten te kunnen leven en een duidelijk deel eronder dat darts als iets erbij kan doen. Als teveel mensen denken dat ze pro kunnen worden, komt dat hun spel niet ten goede. Zie maar bij Scott Rand. Je moet ineens leven van het darten ipv. dat t een leuk extraatje is. Als de top breder wordt en meer spelers denken te kunnen leven van het darts, zullen er meer van dit soort spelers komen en dat is jammer.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Overstap naar de PDC

Bericht door Dartsjournalist »

Calimero schreefCOLON
Dartsjournalist schreefCOLONJaartje de tour af kost zeker zo'n 30.000-40.000 euro.
Ik hoorde Stompe zeggen dat de BDO toernooien zo'n 15.000 a 20.000 euro kost

Dan zou er kosten technisch dus ook een aanzienlijk verschil zijn?
Ja want PDC-toernooien zijn veel duuder om aan mee te doen. Geloof dat je voor een Players Championship Finals-weekend al 400-500 euro aan inschrijfgeld moet betalen. Ben je ook nog 400-500 euro aan reizen en hotelkosten kwijt en daarnaast kosten die liters drank ook nog wat. Dus al met al ben je zo'n 1000-1100 euro kwijt met een Players Championship-weekend.
Twitter: @PVDarts180
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: Overstap naar de PDC

Bericht door Ranph »

Het lijkt mij ook makkelijker spelen zonder druk.
Gebruikers-avatar
dreski
Lid
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 11:59

Re: Overstap naar de PDC

Bericht door dreski »

TheAsset schreefCOLONBottom line is dat Dekker overstapt, ben benieuwd. Verwacht wel top-32 binnen twee jaar
Nou ik niet. Denk echt niet dat hij het in zich heeft.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Overstap naar de PDC

Bericht door Fred Raket »

Fred Raket schreefCOLONWie volgens na Robbie Green, Alan Norris en Colin Roelofs ?

Wilson-O'Shea-.....
Glen Durrant plans one more crack at Lakeside World Championship before moving to PDC
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Overstap naar de PDC

Bericht door rproele »

Fred Raket schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONWie volgens na Robbie Green, Alan Norris en Colin Roelofs ?

Wilson-O'Shea-.....
Glen Durrant plans one more crack at Lakeside World Championship before moving to PDC
Niks 180 dagen regel afschaffen voor Lakeside deelnemers.
Weer flikt de BDO zijn spelers een rotgeintje.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Overstap naar de PDC

Bericht door Dartmat »

Precies, ontzettend kinderachtig van de BDO. Die afschaffing van de 365 dagen regel is dus een complete wassen neus en dus helemaal niet onder het motto: darten moet voor iedereen zijn en een vooruitgang voor het darten in het algemeen.
BUTTON_POST_REPLY