World Matchplay 2016

Gebruikers-avatar
thepower1990
Lid
BerichtenCOLON 346
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 16:26

Re: World Matchplay 2016

Bericht door thepower1990 »

Ik had vooraf hoge verwachtingen van dit toernooi maar het is me deze week toch zwaar tegengevallen. Op Michael na waren de Nederlanders dramatisch en afgezien van de vrijdagavond waren het met alle respect echt vreselijke wedstrijden zonder enige spanning. De PDC heeft echt heel wat werk te doen in mijn ogen. Ze moeten allereerst kappen met die waardeloze reeks wedstrijden voor de World Tour vlak voor dit toernooi want zo'n beetje alle wereldtoppers waren volledig gaar deze World Matchplay. Het format is werkelijk verschrikkelijk. De wedstrijden zijn te lang zonder enige spanning en in mijn ogen is de enigste redding van dit toernooi om over sets te gaan spelen. En tot slot moet er een drastische wijziging komen in de seeding. 1 tot en met 4 moet je uit elkaar halen maar daarna moet je de rest van de spelers gewoon in het schema loten want de wedstrijden tussen Van Gerwen en Chisnall en Lewis en Wright die elk toernooi tegen elkaar in de kwartfinale spelen heb ik nu wel een keer gezien.
Tot slot was MVG natuurlijk oppermachtig en moeten we verder maar geen woorden meer vuil maken aan het gedrag van Taylor. Die man wordt onderhand een karikatuur van zichzelf en werkt bij mij alleen nog maar op de lachspieren.
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: World Matchplay 2016

Bericht door DanMan »

Dartfantje schreefCOLON
rproele schreefCOLONAls iemand nou ooit nog eens durft te beweren dat Taylor sportief is die moeten ze kielhalen.
Dus Scholten, ga eindelijk eens inzien dat Taylor de grootste klootzak is die in de dart sport rond loopt en haal die tong eens uit zijn r....
Mardle hetzelfde geval. Zegt zelf eerst nog, tijdens het terugstappen van Phil, dat Phil op zoek is naar excuses. En zodra het gespeeld is, zegt tie ineens zijn standaard zinnetje: "Taylor was gracious in defeat, again".
Wat een drama...
Taylor heeft gewoon toegegeven, dat hij alles geprobeerd heeft inclusief trucjes, maar dat het niet genoeg was.
Daarna heeft hij ook gezegd, dat hij tegen alle grootheden uit het darts heeft gespeeld, maar dat Van Gerwen de allerbeste is.
Hij moest voor hemzelf iets proberen, maar juist omdat Michael dat met verve heeft weerstaan, is hij later ook nederig.
Geen geintjes, geen spelletjes meer. Gewoon toegeven.
No big deal.
Natuurlijk was zijn gedrag irritant, maar door het toegeven achteraf is het wat mij betreft goed zo.
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: World Matchplay 2016

Bericht door DanMan »

thepower1990 schreefCOLONIk had vooraf hoge verwachtingen van dit toernooi maar het is me deze week toch zwaar tegengevallen. Op Michael na waren de Nederlanders dramatisch en afgezien van de vrijdagavond waren het met alle respect echt vreselijke wedstrijden zonder enige spanning. De PDC heeft echt heel wat werk te doen in mijn ogen. Ze moeten allereerst kappen met die waardeloze reeks wedstrijden voor de World Tour vlak voor dit toernooi want zo'n beetje alle wereldtoppers waren volledig gaar deze World Matchplay. Het format is werkelijk verschrikkelijk. De wedstrijden zijn te lang zonder enige spanning en in mijn ogen is de enigste redding van dit toernooi om over sets te gaan spelen. En tot slot moet er een drastische wijziging komen in de seeding. 1 tot en met 4 moet je uit elkaar halen maar daarna moet je de rest van de spelers gewoon in het schema loten want de wedstrijden tussen Van Gerwen en Chisnall en Lewis en Wright die elk toernooi tegen elkaar in de kwartfinale spelen heb ik nu wel een keer gezien.
Tot slot was MVG natuurlijk oppermachtig en moeten we verder maar geen woorden meer vuil maken aan het gedrag van Taylor. Die man wordt onderhand een karikatuur van zichzelf en werkt bij mij alleen nog maar op de lachspieren.
Roep je dit al jaren of is dit de eerste keer?
De spanning was dit jaar inderdaad ver te zoeken en dat heeft zeker te maken met de overdaad aan darts, maar toch niet met het format?
De afgelopen jaren waren toch wel gewoon spannend?

Voor de rest wel in grote lijnen eens met je post. ;)
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: World Matchplay 2016

Bericht door Rat »

MVG wederom precies zoals ik hem graag zie; alles met gemak winnen. Lekker doorstomen komende jaren.

Verder natuurlijk walgelijke resultaten van de andere Nlers. Dat moet beter heren! Oranje finales, dat is waar we naar toe moeten. Alleen Vinnie heeft een valide reden om wat minder te zijn met zijn rug. Let wel; dit is echter geen vrijbrief om 1ste rondes te verliezen!

De rest moet echt aan de bak volgend meetmoment.

Ook weinig spannende potten gezien. Het gedrag van Phil? Ach ja..... Het maakte de vernedeing alleen maar mooier. Man, wat liet die zich kennen. Maar helemaal beschamend was Lewis deze week. Waar die allemaal mee bezig was, geen idee.
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: World Matchplay 2016

Bericht door DanMan »

Rat schreefCOLONMVG wederom precies zoals ik hem graag zie; alles met gemak winnen. Lekker doorstomen komende jaren.

Verder natuurlijk walgelijke resultaten van de andere Nlers. Dat moet beter heren! Oranje finales, dat is waar we naar toe moeten. Alleen Vinnie heeft een valide reden om wat minder te zijn met zijn rug. Let wel; dit is echter geen vrijbrief om 1ste rondes te verliezen!

De rest moet echt aan de bak volgend meetmoment.

Ook weinig spannende potten gezien. Het gedrag van Phil? Ach ja..... Het maakte de vernedeing alleen maar mooier. Man, wat liet die zich kennen. Maar helemaal beschamend was Lewis deze week. Waar die allemaal mee bezig was, geen idee.
Taylors commentaar geldt ook voor Lewis: Ze zijn aan het zoeken naar een manier om MVG te verslaan, want door gewoon te gooien lukt het ze maar incidenteel.
Ik vind het prachtig. Lewis schermt nu nog steeds met zijn 2 wereldtitels en presteert voor de rest te weinig. Dat is puur een mentaal dingetje. Hij wilt van de ene kant graag beter, maar is waarschijnlijk eigenlijk lui aangelegd. Zijn leventje bevalt hem wel en daardoor verbetert hij niet. Zo zonde, dat een speler met zijn talent niet vaak boven de 100 gemiddeld gooit en vaak zelfs maar rond de 90.

En Taylor staat nu, na ongeveer 25 jaar, eens aan de andere kant. De eerste tegenstander, die hij hoger inschat dan zichzelf op het gebied van talent én mentale kracht. Hij wist ook zo'n 9 jaar geleden al dat dit eraan zat te komen... ;)
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: World Matchplay 2016

Bericht door Fred Raket »

Mooie winst van MvG weer, hij verslaat Taylor met 18-10. Dat zijn duidelijke cijfers.
Al zie ik liever Beaton-King in de finale omdat ik nu teveel, Lewis-Anderson-Taylor-MvG-Wade en Wright zie.
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: World Matchplay 2016

Bericht door DanMan »

Fred Raket schreefCOLONMooie winst van MvG weer, hij verslaat Taylor met 18-10. Dat zijn duidelijke cijfers.
Al zie ik liever Beaton-King in de finale omdat ik nu teveel, Lewis-Anderson-Taylor-MvG-Wade en Wright zie.
Dan moeten ze beter gaan gooien.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: World Matchplay 2016

Bericht door rproele »

DanMan schreefCOLON
Dartfantje schreefCOLON
rproele schreefCOLONAls iemand nou ooit nog eens durft te beweren dat Taylor sportief is die moeten ze kielhalen.
Dus Scholten, ga eindelijk eens inzien dat Taylor de grootste klootzak is die in de dart sport rond loopt en haal die tong eens uit zijn r....
Mardle hetzelfde geval. Zegt zelf eerst nog, tijdens het terugstappen van Phil, dat Phil op zoek is naar excuses. En zodra het gespeeld is, zegt tie ineens zijn standaard zinnetje: "Taylor was gracious in defeat, again".
Wat een drama...
Taylor heeft gewoon toegegeven, dat hij alles geprobeerd heeft inclusief trucjes, maar dat het niet genoeg was.
Daarna heeft hij ook gezegd, dat hij tegen alle grootheden uit het darts heeft gespeeld, maar dat Van Gerwen de allerbeste is.
Hij moest voor hemzelf iets proberen, maar juist omdat Michael dat met verve heeft weerstaan, is hij later ook nederig.
Geen geintjes, geen spelletjes meer. Gewoon toegeven.
No big deal.
Natuurlijk was zijn gedrag irritant, maar door het toegeven achteraf is het wat mij betreft goed zo.
Misschien is dat jouw mening, ben je volledig vrij in, ik ben eerlijk gezegd totaal tegen het overdreven theatrale gedoe op het podium.
Het overdreven gedoe ben ik al jaren geen voorstander van, dit tot ergernis van zelfs velen hier op het forum en ook oude forum omdat dit me ook bij van Gerwen de strot uit kwam/komt.
Dit wil overigens niet zeggen dat er niks zou mogen of kunnen, zeker na een 180 of hoge finish, of 1 die de break forceert, tuurlijk mag dit met emotie getoond worden.
Die vuist in de lucht of naar je eigen aanhang, het hoeft van mijn niet zo emotieloos te worden zoals van Barneveld helaas de laatste jaren te veel last van heeft.
Maar zien we bv Anderson dit vaak doen, of eigenlijk nooit?
Of Wright, (op zijn bespelen bij een dubbel een paar keer na dan), King en al helemaal geen Beaton.
Merendeel is dan ook geen nr1 van de wereld, maar dat zal dan toch niet liggen aan het feit dat ze onsportief zijn of "onbewust" zich misdragen op het podium.

Maar in het verleden had Taylor al de maniertjes om de tegenstander extra te bespelen, net even wat langzamer, net even toch die stap weer terug, klaar gaan staan om te gooien en dan toch maar weer even naar het tafeltje om een slokje te nemen.
Enkel nette woorden als hij ze verslagen had, na een nederlaag was meneertje vaak niet te interviewen.
Gisteren kon hij niet anders dan enkel lof over van Gerwen te spreken, anders had hij zichzelf nog belachelijker gemaakt dan hij nu al tijdens de wedstrijd deed.
Maar liep meneer niet expres van het podium om even een sneer terug te geven aan van Gerwen na de World Cup, wat ik overigens weer een schandalige vertoning van de Nederlanders vond, dat ze zo laat tot niet op kwamen.

Of hij nou achteraf toegeeft dat hij onsportief is of niet, dat maakt geen verschil.
Misschien is het zelfs wel erger dat hij dus gewoon openlijk toegeeft het gewoon niet te kunnen redden en dan dus maar onsportief gedrag gaat vertonen in de hoop van Gerwen te stoppen.
Het is dus niet eens iets onbewust, al dan niet om zichzelf extra te pushen of zo, maar bewust onsportief bezig zijn.
CHAPEAU MISTER TAYLOR!!!! je praat jezelf dus nog verder die hoek in waar je jarenlang al stiekum zat.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: World Matchplay 2016

Bericht door The Runner »

Op mij kwam het over alsof Taylor het als excuus gebruikt om zich als een idioot te gedragen, onder het zogenaamde mom van "Van Gerwen van zijn stuk proberen te brengen". Ben erg benieuwd wat Taylor hier van had gevonden als dit hem 6 jaar geleden was overkomen door bijvoorbeeld James Wade. Dan had hij hem waarschijnlijk met de grond gelijk gemaakt. Zo jammer dat juist Taylor zich laat verleiden tot zulk gedrag. Voor de finale had ik het hem echt wel gegund om weer eens te winnen, maar na dat kinderachtige gedoe vond ik het alleen maar mooi dat MvG hem op een harde nederlaag trakteerde!
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: World Matchplay 2016

Bericht door rproele »

Een artikel over de finale.

https://joshsdartistry.wordpress.com/20 ... speration/" onclick="window.open(this.href);return false;
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: World Matchplay 2016

Bericht door DanMan »

rproele schreefCOLONEen artikel over de finale.

https://joshsdartistry.wordpress.com/20 ... speration/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Na het lezen van het artikel ben ik het bij nader inzien toch eens met alle negatieve commentaren over Taylor.
Ik heb het waarschijnlijk voor mezelf gebagatelliseerd door de onverstoorbaarheid van Michael tijdens de gehele wedstrijd.
Maar als ik alles zo achter elkaar lees, dan komen de beelden weer tevoorschijn en walg ik van het gedrag van Taylor.
In het interview na de finale heeft Taylor zich definitief overgegeven en ik vind het van de andere kant niet vreemd, dat hij dat niet zonder slag of stoot doet.
Gegokt en verloren.

Tegelijkertijd een grote chapeau voor de onverstoorbaarheid van Michael.

Nu weten de heren ook, dat ze er met spelletjes ook niet meer gaan komen. :lol:

Ik moet Taylor wel gelijk geven: Als ze nu niks veranderen, wordt de afstand alleen nog maar groter. ;)
BUTTON_POST_REPLY