World Matchplay 2015

Rotterdart
Lid
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2015, 22:49

Re: World Matchplay 2015

Bericht door Rotterdart »

Het verlies van Raymond kan nog grote gevolgen hebben voor de dartsport in Nederland.

Als hij niet plaatst voor de WGP en het EK dan zit de premier league er volgend jaar ook niet in denk ik.

Ik heb vaak vertrouwen in Raymond, maar als hij PC en euro tour toernooien opzij zet voor de grote TV toernooien en vervolgens gaat het gewoon niet goed gisteren dan is toch wel wat aan de hand.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: World Matchplay 2015

Bericht door DeDeen »

Rotterdart schreefCOLONHet verlies van Raymond kan nog grote gevolgen hebben voor de dartsport in Nederland.

Als hij niet plaatst voor de WGP en het EK dan zit de premier league er volgend jaar ook niet in denk ik.

Ik heb vaak vertrouwen in Raymond, maar als hij PC en euro tour toernooien opzij zet voor de grote TV toernooien en vervolgens gaat het gewoon niet goed gisteren dan is toch wel wat aan de hand.
En wat is dan precies het gevolg voor de dartsport in Nederland?
Gebruikers-avatar
thepower1990
Lid
BerichtenCOLON 346
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 16:26

Re: World Matchplay 2015

Bericht door thepower1990 »

Nou het lijkt me nogal logisch dat dit zeker grote gevolgen gaat hebben voor het darten in Nederland. Als we Raymond dit jaar alleen nog maar gaan zien op de Grand Slam en op het WK dan hebben we nog maar 1 Nederlandse troef die serieus bij elk toernooi om de prijzen kan spelen.
Kijk het is heel makkelijk om Raymond compleet af te schrijven maar wie in Nederland gaat het gat opvullen dat hij achter laat als hij straks op meerdere grote toernooien niet meer aanwezig is of wanneer hij een keer definitief gaat stoppen? Benito maakt een goede ontwikkeling door maar die heeft eerst nog een aantal jaar nodig om de nodige ervaring op te doen en dan nog heb ik grote twijfels of hij ooit op het niveau van een Michael of een Raymond gaat komen. En verder hebben we nog Vincent en Jelle, prima vloerspelers hoor daar niet van maar we mogen toch ook gewoon eerlijk zijn dat die zelden hun niveau halen op de grote toernooien en 9 van de 10 keer voor de camera's niet thuis geven.
Eigenlijk heeft Raymond nu het punt bereikt dat hij geen keuze meer heeft. Hij zal gewoon overal moeten gaan spelen, pro tour en euro tour om weer zo snel mogelijk in de top 16 te komen en als hij dat niet meer kan opbrengen is er in het systeem van de PDC gewoon geen toekomst meer voor hem want dan blijft alleen het WK en de Grand Slam nog over. Ik hoop echt serieus dat hij de discipline kan opbrengen om de ponden op de vloer te gaan verzamelen want dan zijn er echt wel kansen voor hem de rest van dit jaar om te gaan stijgen op de Order of Merit. World Grand Prix hoeft hij dit jaar een 2e ronde te verdedigen European Championship 2e ronde en PC Finals een kwartfinale. Verder gaat de Grand Slam voor het eerst meetellen en hoeft hij bij het WK ook slechts een 3e ronde te verdedigen. Kansen genoeg dus om te stijgen maar alles valt of staat met het feit of hij zich weet te plaatsen voor deze toernooien. Het is voor Nederland in ieder geval wel te hopen want als Raymond echt definitief weg valt blijft er naast Michael wel heel erg weinig over en ik zie voorlopig niemand die in Nederland dat gat gaat opvullen.
DutchTedHankey
Lid
BerichtenCOLON 384
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:43

Re: World Matchplay 2015

Bericht door DutchTedHankey »

DeDeen schreefCOLON
Rotterdart schreefCOLONHet verlies van Raymond kan nog grote gevolgen hebben voor de dartsport in Nederland.

Als hij niet plaatst voor de WGP en het EK dan zit de premier league er volgend jaar ook niet in denk ik.

Ik heb vaak vertrouwen in Raymond, maar als hij PC en euro tour toernooien opzij zet voor de grote TV toernooien en vervolgens gaat het gewoon niet goed gisteren dan is toch wel wat aan de hand.
En wat is dan precies het gevolg voor de dartsport in Nederland?
En benieuwd wat RTL dan gaat doen. Die wilden vorig jaar de PL eigenlijk al niet uitzenden, meen ik ergens gelezen te hebben...
Erelid van wijlen darts.nu :)
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: World Matchplay 2015

Bericht door Fred Raket »

DutchTedHankey schreefCOLON
DeDeen schreefCOLON
Rotterdart schreefCOLONHet verlies van Raymond kan nog grote gevolgen hebben voor de dartsport in Nederland.

Als hij niet plaatst voor de WGP en het EK dan zit de premier league er volgend jaar ook niet in denk ik.

Ik heb vaak vertrouwen in Raymond, maar als hij PC en euro tour toernooien opzij zet voor de grote TV toernooien en vervolgens gaat het gewoon niet goed gisteren dan is toch wel wat aan de hand.
En wat is dan precies het gevolg voor de dartsport in Nederland?
En benieuwd wat RTL dan gaat doen. Die wilden vorig jaar de PL eigenlijk al niet uitzenden, meen ik ergens gelezen te hebben...
Dan komt de PL ook niet naar Nederland
Swedish Chef
Lid
BerichtenCOLON 528
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 17:23

Re: World Matchplay 2015

Bericht door Swedish Chef »

Als je als een ongemotiveerde zoutzak op een podium staat te spelen, ben je toch ook niet bepaald een uithangbord?
I'm no longer a slave to fear, I am a child of God
Gebruikers-avatar
thepower1990
Lid
BerichtenCOLON 346
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 16:26

Re: World Matchplay 2015

Bericht door thepower1990 »

Swedish Chef schreefCOLONAls je als een ongemotiveerde zoutzak op een podium staat te spelen, ben je toch ook niet bepaald een uithangbord?
Kijk en hier ben ik het dus niet mee eens. Als Raymond echt een ongemotiveerde zoutzak is dan lukt het je niet om een 8-2 achterstand nog terug te brengen tot 9-7. Ik denk dat Raymond gewoon te lang nodig had om een beetje op gang te komen en toen het uiteindelijk iets beter begon te lopen was zijn achterstand te groot om het nog terug te halen. De nederlaag van gisteren kun je in mijn ogen niet los zien van het gebrek aan ritme. Waar veel van zijn collega's het weekend voor de World Matchplay op de euro tour actief waren hield Raymond vakantie in Las Vegas. Dat had hij een paar jaar geleden misschien nog wel kunnen doen maar er zijn inmiddels zo veel goede spelers dat je, je dat gewoon niet meer kunt veroorloven. Kijk het is prima als je net zoals Taylor de toernooien uitzoekt waar je goed wilt zijn maar dan moet je er op die toernooien ook echt staan. Wat Raymond de laatste tijd erg vaak gebeurt is dat hij voor een groot toernooi andere toernooien laat lopen om goed uitgerust te zijn maar dat uiteindelijk juist het gemis aan wedstrijdritme hem dan opbreekt. Ik ben in ieder geval wel heel benieuwd hoe Raymond er nu zelf in staat. Hoe gaat hij verder vanaf hier? Op deze manier doorgaan heeft geen zin want hij moet waar dan ook ponden voor de ranking zien te verdienen maar ik vraag me ook serieus af of er iemand in zijn omgeving is die hem continu kan motiveren om alle vloertoernooien te gaan spelen. Ik denk dat we enkel kunnen hopen dat Raymond zijn eergevoel gaat opspelen om zo nog 1 keer terug te komen want hij kan toch niet zijn imposante carrière afsluiten in de marge van het darts buiten de top 16 van de wereld.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: World Matchplay 2015

Bericht door Dartsjournalist »

Fred Raket schreefCOLON
DutchTedHankey schreefCOLON
DeDeen schreefCOLON
Rotterdart schreefCOLONHet verlies van Raymond kan nog grote gevolgen hebben voor de dartsport in Nederland.

Als hij niet plaatst voor de WGP en het EK dan zit de premier league er volgend jaar ook niet in denk ik.

Ik heb vaak vertrouwen in Raymond, maar als hij PC en euro tour toernooien opzij zet voor de grote TV toernooien en vervolgens gaat het gewoon niet goed gisteren dan is toch wel wat aan de hand.
En wat is dan precies het gevolg voor de dartsport in Nederland?
En benieuwd wat RTL dan gaat doen. Die wilden vorig jaar de PL eigenlijk al niet uitzenden, meen ik ergens gelezen te hebben...
Dan komt de PL ook niet naar Nederland
Premier League 2016 gaat naar Rotterdam, 100%.
Twitter: @PVDarts180
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: World Matchplay 2015

Bericht door Fred Raket »

Raymond was net goed op weg met de begeleiding van jong talent, hulp van Wim Hof The Ice man enz. tot ie ineens weer uit het niets slim flights pakte........
DutchTedHankey
Lid
BerichtenCOLON 384
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:43

Re: World Matchplay 2015

Bericht door DutchTedHankey »

Weinig aansprekende partijen in de tweede ronde...
Erelid van wijlen darts.nu :)
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: World Matchplay 2015

Bericht door Erwin27 »

Och. Barney stond in de finale van de Masters. Stond in de halve finale van de Premier League waar hij fantastisch stond te spelen.
Om nu direct maar negatief te gaan doen, gaat me wat te ver.

Tot nog toe is Barney nog altijd geplaatst voor de World Grand Prix. Ik weet niet of Barney nog PC's gaat gooien, maar als hij daar nog wat geld binnen haalt, wie weet is het mogelijk. Al wordt het wel heel lastig. Ik weet ook niet of Barney nu toch mee gaat doen aan de Europtean Tour? Als sponsor zou ik hem toch een keer dwingen om mee te doen eigenlijk.

Situatie voor de World Grand Prix:
15 Kim Huybrechts Belgium 191.500 53.750
16 Raymond van Barneveld Netherlands 182.750 11.000
---------------------------------------------------------------------------------------
17 Vincent van der Voort Netherlands 181.500 41.250 -1.250
18 Justin Pipe England 178.500 51.000 -4.250
19 Stephen Bunting England 176.250 28.500 -6.500

Hierin zijn de startgelden van de geplaatste spelers al meegenomen voor de komende twee Euro Tour-evenementen. Het wordt nu wel heel krap voor Barney. Zakt Barney naar plek 17 dan is de 11.000 Pond bij lange na niet genoeg voor de Pro Tour-kwalificatie. De grens ligt daar al bij bijna 22.000.
Voor het open EK staat Barney wel buiten de Top 16 en buiten de Pro Tour. Barney heeft dan nog een escape dmv de Euro Tour, maar staat hij nu op de 7e en laatste plaats

1 Christian Kist Netherlands 14.000
2 Cristo Reyes Spain 13.750
3 Dirk van Duijvenbode Netherlands 13.250 -500
4 Jeffrey de Zwaan Netherlands 13.000 -750
5 Max Hopp Germany 11.750 -2.000
5 Rowby John Rodriguez Austria 11.750 -2.000
7 Raymond van Barneveld Netherlands 11.000 -2.750
--------------------------------------------------------------------------------------
8 Ronny Huybrechts Belgium 10.250 -3.500
9 Dimitri van den Bergh Belgium 8.500 -5.250
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: World Matchplay 2015

Bericht door Dartsjournalist »

Van Barneveld heeft tegen mij bevestigd dat hij in september Euro Tour(-kwalificaties) gaat spelen.
Twitter: @PVDarts180
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: World Matchplay 2015

Bericht door Erwin27 »

Dat is goed nieuws. :)
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: World Matchplay 2015

Bericht door Jowinho »

Ik ben vanaf nu fan van ian White. Wat een dochter :shock:
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: World Matchplay 2015

Bericht door Erwin27 »

Erg sterke comeback van White!
Rotterdart
Lid
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2015, 22:49

Re: World Matchplay 2015

Bericht door Rotterdart »

Jowinho schreefCOLONIk ben vanaf nu fan van ian White. Wat een (stief)dochter :shock:
DutchTedHankey
Lid
BerichtenCOLON 384
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:43

Re: World Matchplay 2015

Bericht door DutchTedHankey »

Haha wat da fak... Price na 10 legs 110 gemiddeld :D
Erelid van wijlen darts.nu :)
DutchTedHankey
Lid
BerichtenCOLON 384
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:43

Re: World Matchplay 2015

Bericht door DutchTedHankey »

Wat een finishes van Price :mrgreen:
Erelid van wijlen darts.nu :)
DutchTedHankey
Lid
BerichtenCOLON 384
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:43

Re: World Matchplay 2015

Bericht door DutchTedHankey »

Wat een wedstrijd. Moet je effe terugkijken als je al sliep.
Erelid van wijlen darts.nu :)
Swedish Chef
Lid
BerichtenCOLON 528
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 17:23

Re: World Matchplay 2015

Bericht door Swedish Chef »

Erwin27 schreefCOLONErg sterke comeback van White!
Ook niet voor het eerst dat Whitlock een voorsprong weggeeft...
I'm no longer a slave to fear, I am a child of God
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: World Matchplay 2015

Bericht door Erwin27 »

Viel dit keer wel mee. Was maar 1 break voorsprong wat hij had.
DutchTedHankey
Lid
BerichtenCOLON 384
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:43

Re: World Matchplay 2015

Bericht door DutchTedHankey »

Alleen de eerste partij is de moeite waard... :(
Erelid van wijlen darts.nu :)
DutchTedHankey
Lid
BerichtenCOLON 384
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:43

Re: World Matchplay 2015

Bericht door DutchTedHankey »

DutchTedHankey schreefCOLONAlleen de eerste partij is de moeite waard... :(
Dit wordt toch nog leuk...Suljovic baas :mrgreen:
Erelid van wijlen darts.nu :)
DutchTedHankey
Lid
BerichtenCOLON 384
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:43

Re: World Matchplay 2015

Bericht door DutchTedHankey »

DutchTedHankey schreefCOLON
DutchTedHankey schreefCOLONAlleen de eerste partij is de moeite waard... :(
Dit wordt toch nog leuk...Suljovic baas :mrgreen:
Haha heerlijk dit :mrgreen: :mrgreen:
Erelid van wijlen darts.nu :)
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: World Matchplay 2015

Bericht door Fred Raket »

Mensur had nooit verwacht te winnen van Gary en was erg nerveus. Mooi is dat Gary niet bij machte was om zijn 100+ spel te spelen met +40% checkout.
Mooi dat Mensur door is, en Price. Dan zien we eens wat anders als altijd Lewis- Wade- Gary en MvG.
BUTTON_POST_REPLY