European Championship 2016

Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: European Championship 2016

Bericht door Dartfantje »

The Runner schreefCOLONMisschien dat ik het gemist heb, maar zie ik Wright nu met weeeeeer andere pijlen gooien?
Gooide vorige week ook al met dit setje tijdens de vloertoernooien, maar ik snap inderdaad wel dat je alweer gaat denken dat hij met nieuwe pijlen gooit. 2 weken met hetzelfde is ook wel erg lang voor Wright ;)
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: European Championship 2016

Bericht door Schiavoni »

Grappig dat, wanneer van Gerwen een finale verliest, het toernooi opeens 'minder' is dan de andere toernooien.

Van Gerwen gaat Suljovic makkelijk verslaan denk ik.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: European Championship 2016

Bericht door Rat »

Nog ff dit cupje binnen tkken, :D .
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: European Championship 2016

Bericht door Dartmat »

Hard op weg. Buitenaards goed dit. 80% dubbels, 113 gemiddeld. Niks mis mee.
jackpot
Lid
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2016, 23:40

Re: European Championship 2016

Bericht door jackpot »

BOEMMM weer een titel topper mvg wat een gemiddelde ongelofelijk en nu wel het wk pakken. ;) :lol:
Hoogste finish 2017 : 164
mijn pijlen waar ik op dit moment mee gooi : unicorn Jenkins 21 gram.
Shafts : unicorn gripper 2 medium white.
Flights : the bull Jenkins .
180 2016 : 20
180 2017 : 11
Love the darts.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: European Championship 2016

Bericht door Rat »

Ching, ching, :) .
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: European Championship 2016

Bericht door Dartfantje »

Jammer dat Suljovic niet thuis gaf in de finale, al werd het bij hem sowieso al steeds wat minder gedurende de dag. Maar aan de andere kant, zelfs als hij goed had gegooid was hij kansloos geweest tegen deze van Gerwen.

Begint helaas wel erg veel te lijken op de oude Taylor-hegemonie zo. Velen, vooral Nederlanders, die hier waarschijnlijk anders zullen over denken, maar ikzelf had echt gehoopt op een tijd dat niet 1 iemand alle titels zonder enige moeite op zou rapen. Ik vind het natuurlijk ook wel mooi dat een Nederlander het zo goed doet, maar het is geen goed teken als je de winnaar al vaak kan opschrijven voordat het toernooi uberhaupt is begonnen
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: European Championship 2016

Bericht door Ronn »

Iedere keer weer v Gerwen. Ik vind het prima. Moeten de andere spelers maar beter worden. Hoe ze dat dan ook willen bewerkstelligen. Bij andere sporten is het echt niet anders.
Tennis: jarenlang Federer, Nadal en nu Djokovich.
Voetbal: Barcelona, Real Madrid en Bayern Munchen.
Zwemmen: Phelps.
Korfbal: Nederland.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. ;)
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: European Championship 2016

Bericht door Dartfantje »

Ronn schreefCOLONIedere keer weer v Gerwen. Ik vind het prima. Moeten de andere spelers maar beter worden. Hoe ze dat dan ook willen bewerkstelligen. Bij andere sporten is het echt niet anders.
Tennis: jarenlang Federer, Nadal en nu Djokovich.
Voetbal: Barcelona, Real Madrid en Bayern Munchen.
Zwemmen: Phelps.
Korfbal: Nederland.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. ;)
Ik snap je punt, alleen jammer dat je korfbal aan dit lijstje toevoegt ;)
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: European Championship 2016

Bericht door Dartsjournalist »

Dartfantje schreefCOLON
Ronn schreefCOLONIedere keer weer v Gerwen. Ik vind het prima. Moeten de andere spelers maar beter worden. Hoe ze dat dan ook willen bewerkstelligen. Bij andere sporten is het echt niet anders.
Tennis: jarenlang Federer, Nadal en nu Djokovich.
Voetbal: Barcelona, Real Madrid en Bayern Munchen.
Zwemmen: Phelps.
Korfbal: Nederland.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. ;)
Ik snap je punt, alleen jammer dat je korfbal aan dit lijstje toevoegt ;)
Bleek gisteren ook wel weer, van korfbal :P.

In elke sport heb je dat eigenlijk wel.

Schaatsen: Kramer
Formule 1: Mercedes (als renstal)
Basketbal: VS


Wat betreft diversiteit is judo een betere sport.
Twitter: @PVDarts180
Gebruikers-avatar
thepower1990
Lid
BerichtenCOLON 346
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 16:26

Re: European Championship 2016

Bericht door thepower1990 »

Ik denk dat de grootste factor is dat Michael de enigste is die zich een heel jaar lang voor welk toernooi dan ook kan opladen en altijd hongerig blijft.
Anderson, Lewis en Van Barneveld zien we eigenlijk maar 1 keer per jaar op hun allerbest en dat is tijdens het WK. Ik heb het idee dat vooral bij die 3 het WK het enigste is waar ze echt gemotiveerd voor zijn en dat ze alle andere toernooien door het jaar heen een stuk minder serieus nemen.
Dan heb je Taylor die best nog wel flinke uitschieters in wedstrijden kan hebben maar in grote finales waar het er echt om gaat de laatste jaren tegen Michael ook compleet kansloos is. James Wade blijft te wisselvallig en niet stabiel genoeg om door het jaar heen een serieuze concurrent te worden en dan heb je nog een hele rij spelers waarvan ik ernstig betwijfel of ze ooit een major gaan winnen. Peter Wright en Dave Chisnall hangen nu al een aantal jaar net onder de top maar missen in mijn ogen net dat beetje extra om eens een major te winnen. Klaasen is aan een indrukwekkende opmars bezig maar komt in directe wedstrijden tegen de echte toppers nog flink tekort. En dan heb je nog Kim Huybrechts en Michael Smith die nu toch ook al een aantal jaren te boek staan als de aanstormende talenten maar die op de majors gewoon 9 van de 10 keer ernstig teleurstellen. En een laatste die je nog kunt noemen waar hoge verwachtingen van waren is Stephen Bunting maar de conclusie mag wel zijn dat hij het ook niet gaat redden om de top te halen bij de PDC. Bunting was zonder enige concurrentie met afstand de alleenheerser bij de BDO maar na 3 jaar PDC hangt hij nog net aan in de top 16.
Natuurlijk blijft het indrukwekkend om Van Gerwen toernooi na toernooi tekeer te zien gaan maar ondanks dat het een Nederlander is betrap ik me er toch op dat ik bij de laatste majors steeds vaker al halverwege de finale even zap naar iets anders omdat er gewoon van finales geen sprake meer is.
Taylor wordt geveegd in de finales van de Premier League en de Matchplay, de finale van de Grand Prix tegen Anderson was precies 15 minuten een wedstrijd en wat gisteravond voorbij kwam was geen finale maar een veredeld trainingspotje.
Het is zeker niet bedoeld als kritiek op Michael want je kan hem niet verwijten dat hij gewoon doet waar ie goed in is maar ik vraag me wel af, als we nog 2 of 3 van zulke jaren krijgen als 2015 en 2016 waar je gewoon een heel jaar lang zit te kijken naar een complete one man show wat dat gaat doen met de interesse van het publiek en de sponsors.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: European Championship 2016

Bericht door ratm »

Schiavoni schreefCOLONGrappig dat, wanneer van Gerwen een finale verliest, het toernooi opeens 'minder' is dan de andere toernooien.
Viel mij ook op ;)
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: European Championship 2016

Bericht door ratm »

Dartsjournalist schreefCOLON
Dartfantje schreefCOLON
Ronn schreefCOLONIedere keer weer v Gerwen. Ik vind het prima. Moeten de andere spelers maar beter worden. Hoe ze dat dan ook willen bewerkstelligen. Bij andere sporten is het echt niet anders.
Tennis: jarenlang Federer, Nadal en nu Djokovich.
Voetbal: Barcelona, Real Madrid en Bayern Munchen.
Zwemmen: Phelps.
Korfbal: Nederland.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. ;)
Ik snap je punt, alleen jammer dat je korfbal aan dit lijstje toevoegt ;)
Bleek gisteren ook wel weer, van korfbal :P.

In elke sport heb je dat eigenlijk wel.

Schaatsen: Kramer
Formule 1: Mercedes (als renstal)
Basketbal: VS


Wat betreft diversiteit is judo een betere sport.
Verschil is wel dat bij schaatsen lang niet alle afstanden worden gedomineerd door Kramer (sommige doet hij geen eens aan mee), met tennis winnen er wel degelijk ook andere en Mercedes is pas 2 a 3 jaar niet bij te benen, daarvoor was het een ander team en wie weet straks wel weer. Voetbal begint inderdaad voorspelbaar te worden, vind ik ook jammer. Basketbal en zwemmen volg ik niet.

Van Gerwen kun je zoals hierboven al staat natuurlijk niets kwalijk nemen. Het is ook fantastisch hoe iemand zo gretig kan zijn en zo veel beter dan de rest, net zoals dat bij Taylor zo was. Kan je alleen maar waardering voor hebben. Maar zoals thepower1990 al schreef, het wordt wel minder interessant. Bij de eerste pauze van de finale gisteren heb ik hem overgezet en daarna niet meer gekeken. Er moet wel een beetje spanning zijn om te blijven boeien. 2013 was war dat betreft fantastisch. Toen waren er echt geweldige wedstrijden tussen MvG, Taylor en Lewis.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: European Championship 2016

Bericht door Rat »

Begint op Taylor te lijken... ok, dat klopt. Maar zolang het wk elk jaar ontbreekt is ie nog mijlenver van de domantie van phil af.

En mensen kunnen ook zo doordraven, hoe lang regeert hij nu? 2,5 a 3 jaar of zo? Dat is toch niet lang? En lijkt al helemaal niet op taylor wat dat betreft, want die deed dat 20 jaar.

Laten we niet overdrijven. MVG is pas net begonnen. Over een jaar of 5 mag je gaan zeuren.
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: European Championship 2016

Bericht door DanMan »

Ik vind wel dat er enige nuance mag worden aangebracht.
Wright en Chisnall hebben i.m.o. nu nog geen Major gewonnen, omdat MVG heerst.
Zou hij minder dominant geweest zijn, zou de dartswereld er heel anders uitzien. Ook wat betreft de reeds sinds lange tijd aanstormende talenten.
Wright en waarschijnlijk ook Chisnall hadden dan al lang een Major te pakken gehad en Huybrechts en Smith zouden zich dan waarschijnlijk ook anders ontwikkeld hebben.
Steeds als ze een stapje maakten, werden ze door MVG weer met beide benen op de grond gezet en hun zelfvertrouwen kreeg wéér een deuk.

Kijk eens naar het verschil op de OOM. Van Gerwen staat bijna een half miljoen pond voor op de nummer 2, Anderson, die ook nog de 2 WK's in de huidige OOM achter zijn naam heeft.
Buiten de WK's zijn vrijwel alle hoofdprijzen voor MVG. De rest mag de kliekjes hebben.

MVG heeft mij de laatste jaren te veel verwend, waardoor ik steeds minder wedstrijden kijk waar MVG niet aan meedoet. Het niveau valt dan te vaak tegen.
Wedstrijden van MVG daarentegen kijk ik altijd in zijn geheel en dat zijn ook de enige wedstrijden, die ik via youtube terugkijk als ik weer eens heb moeten werken. Wedstrijden met een MVG in topvorm zijn voor mij als kunst.

Niemand had verwacht, dat er ooit nog iemand zou zijn die zou kunnen overheersen als Taylor gedaan heeft.
Ik blijf het fenomenaal vinden, dat MVG de verwachtingen, die iedereen van hem had toen hij 16/17 jaar was, heeft kunnen waarmaken en van mij mag hij de komende jaren nog heersen.
Van zo'n magnifieke dartsspeler kan ik nog héél lang genieten.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: European Championship 2016

Bericht door Rat »

Niemand had dat verwacht, die dominantie. Maar had wel betere spelers verwacht, dat is in elke sport zo. En zogezegd, taylor deed het 20 jaar.

Mvg pas 3. Buiten een carriere eindigende blessure komt ook nog kijken dat er ook weer betere spelers dan mvg aan komen. En dat duurt nu denk ik geen 20 jaar voordat het zover is. (nu is er nog niemand denk, inclusief jeugd, maar een dezer dagen wordt een mvg 2.0 geboren, ergens.... :) )

We zullen zien.

Ik wist dit allemaal al toen die 14 was. Wat een geluk dat het dan ook uit komt. En hoe.....

Het is waanzinning om mee te mogen maken. Ik hoop dat die nog 30 jaar zo door gaat.



Overigens, de dominantie ligt in dit tijdperk ook wel een beetje aan die andere mega talenten, zoals gary en lewis. Die doen er namelijk niet alles aan en mvg wel.
BUTTON_POST_REPLY