Grand Slam of Darts 2016

BUTTON_POST_REPLY
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Grand Slam of Darts 2016

Bericht door Erwin27 »

FORMER champion Scott Waites will head the eight BDO representatives at the SINGHA Beer Grand Slam of Darts in November, with Canada's Jeff Smith and current BDO number one Glen Durrant set to make their debuts at the Wolverhampton Civic Hall later this year.

The Grand Slam of Darts is unique for the cross-code format which sees stars of the PDC and BDO face off across nine days, live on Sky Sports.

The 24 PDC representatives will include major tournament finalists from the past 12 months and eight PDC Qualifiers, with a further eight players coming from the BDO system.

Reigning Lakeside Champion Waites will make his return to the Wolves Civic stage in November, having been crowned as the Grand Slam of Darts champion back in 2010 when he produced a memorable comeback from 8-0 down in the final against James Wade to win 16-12.

Waites will be joined in Wolverhampton by Canada's Smith, who was the Lakeside Championship runner-up in January, as well as May's World Trophy winner Darryl Fitton and 2015 World Masters champion Glen Durrant, who will be making his Grand Slam debut.

The remaining four BDO representatives will be the top four non-qualified players from the BDO Invitational Rankings on September 30, which currently includes former Lakeside Champions Scott Mitchell and Martin Adams, Dutchman Danny Noppert and West Midlands-based Jamie Hughes.

PDC players still have the opportunity to claim an automatic place in the event at the Champions League of Darts, World Grand Prix, European Championship and World Series of Darts Finals.

The SINGHA Beer Grand Slam of Darts will be held from November 12-20 at the Wolverhampton Civic Hall. Tickets are available by calling 0870 320 7000 or online via http://www.theticketfactory.com/pdc" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;.

2016 SINGHA Beer Grand Slam of Darts
PDC Representatives
(Invited in the following order up to a maximum of 16 players)
2015/16 PDC World Champion: Gary Anderson
2015 Grand Slam of Darts Champion: Michael van Gerwen
2016 Premier League Champion: (Michael van Gerwen)
2016 World Matchplay Champion: (Michael van Gerwen)
2016 World Grand Prix Champion: TBC
2015 World Youth Champion: Max Hopp
2016 Masters Champion: (Michael van Gerwen)
2016 UK Open Champion: (Michael van Gerwen)
2016 European Champion: TBC
2015 Players Championship Finals Winner: (Michael van Gerwen)
2016 World Series of Darts Finals Champion: TBC
2016 Champions League of Darts Winner: TBC
2016 World Cup of Darts Champions: Phil Taylor, Adrian Lewis
2015/16 PDC World Championship Runner-Up: (Adrian Lewis)
2015 Grand Slam of Darts Runner-Up: (Phil Taylor)
2016 Premier League Runner-Up: (Phil Taylor)
2016 World Matchplay Runner-Up: (Phil Taylor)
2016 World Grand Prix Runner-Up: TBC
2015 World Youth Championship Runner-Up: Nathan Aspinall
2016 Masters Runner-Up: Dave Chisnall
2016 UK Open Runner-Up: Peter Wright
2016 European Championship Runner-Up: TBC
2015 Players Championship Finals Runner-Up: (Adrian Lewis)
2016 World Series of Darts Finals Runner-Up: TBC
2016 Champions League of Darts Runner-Up: TBC
2016 World Cup of Darts Runners-Up: (Michael van Gerwen), Raymond van Barneveld

This list can produce a maximum of 24 players. If it produces 16 players, no further players shall qualify automatically.

If it produces fewer than 16 places then additional places shall be filled from the reserve list in the following order:
2016 European Tour event winners (in ProTour Order of Merit order at Nov 7): James Wade
2016 Players Championship winners (in ProTour Order of Merit order at Nov 7): Ian White, Stephen Bunting, Benito van de Pas, Gerwyn Price, Josh Payne
2016 UK Open Qualifier winners (in ProTour Order of Merit order at Nov 7): No additional qualifiers.
Once 16 players are reached from the above criteria, then the remaining 16 places shall be filled with eight players from a PDC Qualifier and eight players from the BDO system.

PDC Qualifier
The PDC Qualifier will be held on Sunday October 23 at the Barnsley Metrodome and will be limited to a maximum of 256 players. PDC Tour Card Holders will receive a 48-hour priority window to enter ahead of entries being open to PDPA Associate Members who competed at the 2016 PDC Qualifying School.

BDO Representatives
2016 Lakeside Champion: Scott Waites
2016 Lakeside Championship Runner-Up: Jeff Smith
2016 World Trophy Winner: Darryl Fitton
2015 World Masters Winner: Glen Durrant
Plus top four ranked players in BDO Invitational Table at September 30
Zo, de PDC heeft de regels weer stiekem zitten te veranderen. Barney is nu dus toch welkom op de Grand Slam of Darts.
Opzich niet verkeerd natuurlijk.
16 kwalificatieplekken voor dit toernooi is natuurlijk nog steeds belachelijk en doet het toernooi geen goed. Je zou toch zeggen dat ze genoeg toernooien in een jaar spelen om het veld op te vullen met halve finalisten of andere winnaars.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Grand slam of Darts 2016

Bericht door ratm »

De manier waarop de laatste 4 BDO spelers worden aangewezen is wel veel beter. Zo is het een veel betere krachtmeting. Mooi voor Noppert ook.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Grand slam of Darts 2016

Bericht door Dartmat »

Zonde dat van de Pas er als top-16 speler niet gewoon bij is. Er worden willekeurig wildcards weggegeven en iemand die drie pro-tour titels wint krijgt er geen. Los daarvan mag hij natuurlijk nooit verliezen van een speler als Dennis Smith. Huybrechts, Thornton en Klaasen zijn als top 20 spelers nog wel in de race. Bunting en Price inmiddels uitgeschakeld. Dolan helaas nog niet...

Ted Evetts is de eerste qualifier, verslaat helaas Mike Zuydwijk met 5-1.
James Wilson, van den Bergh en Dobey nu ook gekwalificeerd. Die Dobey gaat best lekker de laatste tijd.

En ook geen Klaasen en Huybrechts...
Thornton, Dolan, Derry, Webster. Gewoon saaie poule-opvulling dus. Jammer.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Grand slam of Darts 2016

Bericht door Dartmat »

Ah, ik lees dat van de Pas er waarschijnlijk wel gewoon bij is. Mijn ophef om niks dus, haha. Ik verwacht geen verrassende namen in de finales van het EK en de WSoD. Mooi.
jackpot
Lid
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2016, 23:40

Re: Grand slam of Darts 2016

Bericht door jackpot »

Dartmat schreefCOLONZonde dat van de Pas er als top-16 speler niet gewoon bij is. Er worden willekeurig wildcards weggegeven en iemand die drie pro-tour titels wint krijgt er geen. Los daarvan mag hij natuurlijk nooit verliezen van een speler als Dennis Smith. Huybrechts, Thornton en Klaasen zijn als top 20 spelers nog wel in de race. Bunting en Price inmiddels uitgeschakeld. Dolan helaas nog niet...

Ted Evetts is de eerste qualifier, verslaat helaas Mike Zuydwijk met 5-1.
James Wilson, van den Bergh en Dobey nu ook gekwalificeerd. Die Dobey gaat best lekker de laatste tijd.

En ook geen Klaasen en Huybrechts...
Thornton, Dolan, Derry, Webster. Gewoon saaie poule-opvulling dus. Jammer.

Ik vind thornton toch geen simpele opvulling als het loopt bij the thorn is het mooi om te zien. ;)
Hoogste finish 2017 : 164
mijn pijlen waar ik op dit moment mee gooi : unicorn Jenkins 21 gram.
Shafts : unicorn gripper 2 medium white.
Flights : the bull Jenkins .
180 2016 : 20
180 2017 : 11
Love the darts.
AjaxZiyech10
Lid
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2016, 10:36

Re: Grand slam of Darts 2016

Bericht door AjaxZiyech10 »

Als ik goed tel , zijn er dus met de pro Tour winnaars 15 mensen als er geen verassende namen in de finale komen bij het EK en word series , maakt Jelle dan nog een kans ? Of moet hij echt een finale plek halen ?
Jacco
Lid
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2016, 17:08

Re: Grand slam of Darts 2016

Bericht door Jacco »

AjaxZiyech10 schreefCOLONAls ik goed tel , zijn er dus met de pro Tour winnaars 15 mensen als er geen verassende namen in de finale komen bij het EK en word series , maakt Jelle dan nog een kans ? Of moet hij echt een finale plek halen ?
Volgens mij zijn er inmiddels 16, want in onderstaand artikel zijn het er al 15 en daar is iig Simon Whitlock bijgekomen. Wellicht nog meer, maar heb dat zo niet paraat. Jelle Klaasen zal dus (volgens mij) de finale moeten halen van de European Championship of World Series of Darts Finals.

Benito is dus (volgens mij) zeker, want zelfs als er vier nieuwe namen de finale van de European Championship en World Series of Darts Finals halen, gaat hij na James Wade (winnaar van een European Tour) als hoogst geplaatste Players Championship winnaar op de Order of Merit alsnog naar de Grand Slam.

http://www.dartfreakz.nl/blog/pdc2/dann ... lam-darts/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dartfreak(z.nl)
AjaxZiyech10
Lid
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2016, 10:36

Re: Grand slam of Darts 2016

Bericht door AjaxZiyech10 »

Jacco schreefCOLON
AjaxZiyech10 schreefCOLONAls ik goed tel , zijn er dus met de pro Tour winnaars 15 mensen als er geen verassende namen in de finale komen bij het EK en word series , maakt Jelle dan nog een kans ? Of moet hij echt een finale plek halen ?
Volgens mij zijn er inmiddels 16, want in onderstaand artikel zijn het er al 15 en daar is iig Simon Whitlock bijgekomen. Wellicht nog meer, maar heb dat zo niet paraat. Jelle Klaasen zal dus (volgens mij) de finale moeten halen van de European Championship of World Series of Darts Finals.

Benito is dus (volgens mij) zeker, want zelfs a
ls er vier nieuwe namen de finale van de
European Championship en World Series of Darts
halen, gaat hij na James Wade (winnaar van een European Tour) als hoogst geplaatste Players Championship winnaar op de Order of Merit alsnog naar de Grand Slam.

http://www.dartfreakz.nl/blog/pdc2/dann ... lam-darts/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus dan heeft Jelle zichzelf flink in de vingers gesneden door die ET finale van Norris te verliezen , Norris zal dan ook geplaatst zijn maast Wade lijkt me. Nu maar hopen dat Jelle de finale gaat halen bij het EK of World Series
Jacco
Lid
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2016, 17:08

Re: Grand slam of Darts 2016

Bericht door Jacco »

AjaxZiyech10 schreefCOLON
Jacco schreefCOLON
AjaxZiyech10 schreefCOLONAls ik goed tel , zijn er dus met de pro Tour winnaars 15 mensen als er geen verassende namen in de finale komen bij het EK en word series , maakt Jelle dan nog een kans ? Of moet hij echt een finale plek halen ?
Volgens mij zijn er inmiddels 16, want in onderstaand artikel zijn het er al 15 en daar is iig Simon Whitlock bijgekomen. Wellicht nog meer, maar heb dat zo niet paraat. Jelle Klaasen zal dus (volgens mij) de finale moeten halen van de European Championship of World Series of Darts Finals.

Benito is dus (volgens mij) zeker, want zelfs a
ls er vier nieuwe namen de finale van de
European Championship en World Series of Darts
halen, gaat hij na James Wade (winnaar van een European Tour) als hoogst geplaatste Players Championship winnaar op de Order of Merit alsnog naar de Grand Slam.

http://www.dartfreakz.nl/blog/pdc2/dann ... lam-darts/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus dan heeft Jelle zichzelf flink in de vingers gesneden door die ET finale van Norris te verliezen , Norris zal dan ook geplaatst zijn maast Wade lijkt me. Nu maar hopen dat Jelle de finale gaat halen bij het EK of World Series
Norris is idd ook geplaatst, want European Tour gaat boven Players Championships. Dan komt het uiteraard ook op iig 17 spelers die kans maken gezien finaleplek major of winst European Tour of Players Championship (en het kan zijn dat ik nog een of meerdere namen vergeten ben).
Dartfreak(z.nl)
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Grand slam of Darts 2016

Bericht door Fred Raket »

12 november start weer een mooi toernooi met ook spelers van de BDO, eindelijk weer een mooi toernooi en geen onzinnig ..

Morgen volgt de loting, enjoy
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Grand slam of Darts 2016

Bericht door Dartmat »

Arme Adams. Die gaat een vernedering aan zijn broek krijgen van jewelste. Hopelijk net zo'n wedstrijd als tien jaar geleden.

Ik gooi hem er gewoon nog een keertje in, omdat het kan: https://www.youtube.com/watch?v=jIqY9-rQmQ0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Grand slam of Darts 2016

Bericht door Fred Raket »

Er wordt gespeeld in 8 groepen, met ranked 1-8 al ingedeeld

Group A
Michael van Gerwen (1)





Group B
Dave Chisnall (8)





Group C
Peter Wright (5)





Group D
Phil Taylor (4)





Group E
Gary Anderson (2)





Group F
Robert Thornton (7)





Group G
James Wade (6)





Group H
Adrian Lewis (3)
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Grand slam of Darts 2016

Bericht door Dartmat »

Alle groepen zijn al bekend Fred ;)
Gebruikers-avatar
n1traM
Lid
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:50

Re: Grand slam of Darts 2016

Bericht door n1traM »

Plaatsing volgens de OOM, dus Chisnall niet geplaatst, Suljovoc 7e en Thornton 8e.

De volledige loting:
Group A
Michael van Gerwen (1)
Brendan Dolan
Max Hopp
Martin Adams

Group B
Robert Thornton (8)
Gerwyn Price
Dimitri van den Bergh
Scott Waites

Group C
Peter Wright (5)
Simon Whitlock
Ted Evetts
Jeff Smith

Group D
Phil Taylor (4)
Ian White
Darren Webster
Darryl Fitton

Group E
Gary Anderson (2)
Alan Norris
Nathan Derry
Glen Durrant

Group F
Mensur Suljovic (7)
Raymond van Barneveld
Nathan Aspinall
Danny Noppert

Group G
James Wade (6)
Dave Chisnall
James Wilson
Jamie Hughes

Group H
Adrian Lewis (3)
Benito van de Pas
Chris Dobey
Scott Mitchell
1: onbekend 23g / 2: XQ-Max MvG 23g / 3: Unicorn Barney Phase 1 25g
2015: 22x 180, HF 156, BL 16
2016: 12x 180, HF 141, BL 15
2017: 19x 180, HF 120, BL 14
2018: 6x 180, HF 121, BL 15
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Grand slam of Darts 2016

Bericht door Fred Raket »

Dartmat schreefCOLONAlle groepen zijn al bekend Fred ;)
Zie het net, had ff tijdens het koken groepen geplaatst
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Grand slam of Darts 2016

Bericht door Rat »

Groep b en d geen interesse in, maar de rest lijken me mooie groepen. Bdo op oorlogs sterkte, ben benieuwd.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Grand slam of Darts 2016

Bericht door rproele »

Rat schreefCOLONGroep b en d geen interesse in, maar de rest lijken me mooie groepen. Bdo op oorlogs sterkte, ben benieuwd.
Is maar net hoe je het bekijkt.
Hopelijk dat wel Fitton de poule overleefd en hopelijk Thorton snoeihard eruit.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Grand slam of Darts 2016

Bericht door ratm »

Rat schreefCOLONBdo op oorlogs sterkte, ben benieuwd.
Ja en de PDC niet bepaald. Kan dus meer gelijk opgaan dan de afgelopen jaren. Het is altijd lastig om de vorm van de BDO'ers in te schatten (zeker bij Adams is het de vraag hoe zijn vorm is gezien zijn gezondheid) maar ik geef Adams, Waites, Fitton, Durant en misschien Mitchell wel een aardige kans om een ronde verder te komen.
Ik had graag een aantal spelers van pot 3 er niet in gehad en dan Klaasen, Bunting, Smith, Huybrechts, Jenkins en vd Voort wel. Mis toch wel een paar grote namen helaas.
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Grand slam of Darts 2016

Bericht door Ronn »

Ik ben altijd al een fan geweest van de BDO. Nostalgie denk ik. Van mij hoeft dat opgeblazen gedoe met ?bodyguards? en walk on girls niet zo. (Hoewel die meiden geen straf zijn voor je ogen. :D )
Dat het niveau bij de BDO minder zou zijn daar ben ik het wel mee eens.
Ik denk dan ook dat alleen Scott Waites doorgaat en misschien Glenn Durrant.
Maar ja, ik heb het zo vaak fout. :lol:
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
jackpot
Lid
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2016, 23:40

Re: Grand slam of Darts 2016

Bericht door jackpot »

ik zelf kijk nooit naar de bdo veelte saai en het is er altijd zo stil en om over het niveau maar te zwijgen.
Hoogste finish 2017 : 164
mijn pijlen waar ik op dit moment mee gooi : unicorn Jenkins 21 gram.
Shafts : unicorn gripper 2 medium white.
Flights : the bull Jenkins .
180 2016 : 20
180 2017 : 11
Love the darts.
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Grand slam of Darts 2016

Bericht door De Beste »

Zolang het spannend is kan het niveau mij niks boeien. Veel liever een gelijk opgaande pot die rond 85 gemiddeld hangt dan een veegpartij van MvG met 112 gemiddeld tegen een 102 gemiddeld.

Ben bij de Grand Slam overigens vooral benieuwd naar Danny Noppert! Ik zie hem wel "stunten" in deze groep en ik hoop ook dat het gaat gebeuren.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Grand slam of Darts 2016

Bericht door Fred Raket »

Speelschema GSOD 2016

Zaterdag 12 November
middagsessie 14u
Gerwyn Price v Dimitri Van den Bergh (B)
Simon Whitlock v Ted Evetts (C)
Dave Chisnall v James Wilson (G)
Mensur Suljovic v Danny Noppert (F)
Robert Thornton v Scott Waites (B)
Raymond van Barneveld v Nathan Aspinall (F)
James Wade v Jamie Hughes (G)
Peter Wright v Jeff Smith (C)

avondsessie 20:30u
Brendan Dolan v Max Hopp (A)
Alan Norris v Nathan Derry (E)
Ian White v Darren Webster (D)
Benito van de Pas v Chris Dobey (H)
Phil Taylor v Darryl Fitton (D)
Gary Anderson v Glen Durrant (E)
Michael van Gerwen v Martin Adams (A)
Adrian Lewis v Scott Mitchell (H)

gespeeld format

groepsfase - Best of nine legs
2e ronde - Best of 19 legs
kwartfinale - Best of 31 legs
halvefinale - Best of 31 legs
Finale - Best of 31 legs
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Grand slam of Darts 2016

Bericht door Fred Raket »

Zaterdag start de stream via RTL7 om 14u-18u
om 18u start de TV uitzending met de samenvatting van de middagsessie, en om 20u via stream en TV de avondsessie.
http://www.rtl7darts.nl/tvgids
jackpot
Lid
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2016, 23:40

Re: Grand slam of Darts 2016

Bericht door jackpot »

Ik heb echt zin in dit toernooi heb net even de wk finale terug gekeken dan krijg ik zoveel zin in het wk weer heerlijk die oktober tot januari darts maanden. :D :D :D
Hoogste finish 2017 : 164
mijn pijlen waar ik op dit moment mee gooi : unicorn Jenkins 21 gram.
Shafts : unicorn gripper 2 medium white.
Flights : the bull Jenkins .
180 2016 : 20
180 2017 : 11
Love the darts.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Grand slam of Darts 2016

Bericht door Dartmat »

Het toernooi is nog niet eens begonnen of Fitton en Adams lopen alweer te mauwen. Doe dan niet mee...
BUTTON_POST_REPLY