Grand slam of Darts 2015

BUTTON_POST_REPLY
IvanTheDarts180
Lid
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 17:09

Re: Grand slam of Darts 2015

Bericht door IvanTheDarts180 »

Poule c Adrian Lewis
Michael Smith
Wayne Jones
Andy fordham
Darts.nu O.o.M afgesloten als 87e.
Darts-talk O.o.M. 39e
Unicorn barney phase 5 23g
Unicorn Sigma titanium slikstik
unicorn sigma flights .125micron.

2014 180:1
2015 180:tot nog toe 1
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Grand slam of Darts 2015

Bericht door Dartsjournalist »

GROUP A
(1) Michael van Gerwen
Kim Huybrechts
Steve West
Mark Oosterhuis

GROUP B
(8) Ian White
Jelle Klaasen
Steve Beaton
Martin Adams

GROUP C
(5) Adrian Lewis
Michael Smith
Wayne Jones
Andy Fordham

GROUP D
(4) Peter Wright
Dave Chisnall
Mervyn King
Scott Mitchell

GROUP E
(2) Gary Anderson
Raymond van Barneveld
Andy Boulton
Larry Butler

GROUP F
(7) James Wade
Keegan Brown
Mark Webster
Michael van der Horst

GROUP G
(6) Robert Thornton
Terry Jenkins
Johnny Clayton
Geert de Vos

GROUP H
(3) Phil Taylor
Rowby John Rodriguez
Robbie Green
Martin Phillips

A,C,E en G kunnen wel schriftelijk afgedaan worden. B & F gaat tussen drie spelers. Groep D is loodzwaar, al denk ik dat Wright en Chisnall uiteindelijk toch doorgaan. Rode loper voor Phil in Groep H... Ben benieuwd wie daar tweede wordt.
Twitter: @PVDarts180
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Grand slam of Darts 2015

Bericht door ratm »

Dartsjournalist schreefCOLON A,C,E en G kunnen wel schriftelijk afgedaan worden. B & F gaat tussen drie spelers. Groep D is loodzwaar, al denk ik dat Wright en Chisnall uiteindelijk toch doorgaan. Rode loper voor Phil in Groep H... Ben benieuwd wie daar tweede wordt.
Welke speler in poule B heeft er geen kans dan volgens jouw?
Groep E zou ik ook niet schriftelijk willen afdoen, Butler is behoorlijk in vorm. Niet de favoriet, wel gevaarlijk.
Verders wel met je eens
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Grand slam of Darts 2015

Bericht door Rat »

Andy Fordham - Adrian Lewis, 8-) .


Het is maar tot de 5. Denk dat iedereen van iedereen kan winnen dan.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Grand slam of Darts 2015

Bericht door Dartsjournalist »

ratm schreefCOLON
Dartsjournalist schreefCOLON A,C,E en G kunnen wel schriftelijk afgedaan worden. B & F gaat tussen drie spelers. Groep D is loodzwaar, al denk ik dat Wright en Chisnall uiteindelijk toch doorgaan. Rode loper voor Phil in Groep H... Ben benieuwd wie daar tweede wordt.
Welke speler in poule B heeft er geen kans dan volgens jouw?
Groep E zou ik ook niet schriftelijk willen afdoen, Butler is behoorlijk in vorm. Niet de favoriet, wel gevaarlijk.
Verders wel met je eens
Beaton.
Twitter: @PVDarts180
IvanTheDarts180
Lid
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 17:09

Re: Grand slam of Darts 2015

Bericht door IvanTheDarts180 »

Weiger te geloven dat Fordham kansloos is. Michael Smith is nog altijd het tegenovergestelde van constant en Wayne Jones moet die zeker kunnen hebben. Hopelijk helpt Lewis een handje.
Darts.nu O.o.M afgesloten als 87e.
Darts-talk O.o.M. 39e
Unicorn barney phase 5 23g
Unicorn Sigma titanium slikstik
unicorn sigma flights .125micron.

2014 180:1
2015 180:tot nog toe 1
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Grand slam of Darts 2015

Bericht door rproele »

Dartsjournalist schreefCOLON
ratm schreefCOLON
Dartsjournalist schreefCOLON A,C,E en G kunnen wel schriftelijk afgedaan worden. B & F gaat tussen drie spelers. Groep D is loodzwaar, al denk ik dat Wright en Chisnall uiteindelijk toch doorgaan. Rode loper voor Phil in Groep H... Ben benieuwd wie daar tweede wordt.
Welke speler in poule B heeft er geen kans dan volgens jouw?
Groep E zou ik ook niet schriftelijk willen afdoen, Butler is behoorlijk in vorm. Niet de favoriet, wel gevaarlijk.
Verders wel met je eens
Beaton.
In deze korte format schat ik Beaton toch echt niet kansloos in.
Op de Pro Tour toch vaak wel een paar rondes door en niet altijd maar tegen onbekende.
Maar strikt op papier genomen is natuurlijk altijd anders dan daadwerkelijk kan gebeuren.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Grand slam of Darts 2015

Bericht door rproele »

IvanTheDarts180 schreefCOLONWeiger te geloven dat Fordham kansloos is. Michael Smith is nog altijd het tegenovergestelde van constant en Wayne Jones moet die zeker kunnen hebben. Hopelijk helpt Lewis een handje.
Hoe is die Wayne Jones überhaupt op de GSOD terecht gekomen?
Kwalificaties?
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Grand slam of Darts 2015

Bericht door Dartmat »

Steve West, Mark Oosterhuis, Wayne Jones, Andy Boulton, Larry Butler, Michel van der Horst, Johnny Clayton, Geert de Vos, Robbie Green. Zomaar wat namen die voor spek en bonen meedoen en eigenlijk weinig op een groot tv toernooi te zoeken hebben. Het is ontzettend jammer dat bijvoorbeeld een Durrant, Jenkins, van der Voort, Thornton, Bunting, Waites of voor mijn part Whitlock er niet bij zijn. Allemaal betere spelers dan bovenstaande. Het is nu eenmaal niet anders, maar voor mijn gevoel valt het deelnemersveld meer tegen dan normaal. Ik verwacht ook niet al te veel verrassingen en verwacht hoogstens Adams bij de laatste 8. Al hoop ik stiekem dat hij zwaar vernederd wordt :mrgreen:

Maar los van mijn kritiek blijft het natuurlijk een vet toernooi. Poulesysteem + gemengde bonden = uniek.
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Grand slam of Darts 2015

Bericht door Schiavoni »

Dartmat schreefCOLONSteve West, Mark Oosterhuis, Wayne Jones, Andy Boulton, Larry Butler, Michel van der Horst, Johnny Clayton, Geert de Vos, Robbie Green. Zomaar wat namen die voor spek en bonen meedoen en eigenlijk weinig op een groot tv toernooi te zoeken hebben. Het is ontzettend jammer dat bijvoorbeeld een Durrant, Jenkins, van der Voort, Thornton, Bunting, Waites of voor mijn part Whitlock er niet bij zijn. Allemaal betere spelers dan bovenstaande. Het is nu eenmaal niet anders, maar voor mijn gevoel valt het deelnemersveld meer tegen dan normaal. Ik verwacht ook niet al te veel verrassingen en verwacht hoogstens Adams bij de laatste 8. Al hoop ik stiekem dat hij zwaar vernederd wordt :mrgreen:

Maar los van mijn kritiek blijft het natuurlijk een vet toernooi. Poulesysteem + gemengde bonden = uniek.
Thornton en Jenkins doen gewoon mee hoor.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Grand slam of Darts 2015

Bericht door Dartmat »

:oops: dat is stom, ben ik gewoon over een volledige poule heen gescrolld. Nogal logisch dat Thornton medoet als Majorwinnaar.

Maar mijn punt blijft onveranderd. Zelfs een Dolan, van de Pas en Suljovic schat ik hoger in. Die laatste twee had ik er graag bij gezien. Dolan uiteraard niet, daarvan is iedereen blij dat ie thuis is denk ik ;)
Rotterdart
Lid
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2015, 22:49

Re: Grand slam of Darts 2015

Bericht door Rotterdart »

Kwalificatie voor GSOD blijf ik maar een beetje vreemd vinden.

Je moet een dikke major winnen om je eigen te kunnen kwalificeren, maar als je een top dagje hebt met de kwalificatie ben je er na 4 winnende wedstrijden er ook bij.

Die verhouding vind ik niet kloppen en heb ik liever dat ze het aanvullen met de hoogste darters uit de O.O.M. of darters tellen die bijvoorbeeld meerdere keren in de halve finale hebben gestaan van een major, dan zou bijvoorbeeld suljovic ook kans hebben gehad. Ze hadden van mij liever 24 spelers kunnen selecteren op basis van prestatie in plaats van de nu 16.
IvanTheDarts180
Lid
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 17:09

Re: Grand slam of Darts 2015

Bericht door IvanTheDarts180 »

Rotterdart schreefCOLONKwalificatie voor GSOD blijf ik maar een beetje vreemd vinden.

Je moet een dikke major winnen om je eigen te kunnen kwalificeren, maar als je een top dagje hebt met de kwalificatie ben je er na 4 winnende wedstrijden er ook bij.

Die verhouding vind ik niet kloppen en heb ik liever dat ze het aanvullen met de hoogste darters uit de O.O.M. of darters tellen die bijvoorbeeld meerdere keren in de halve finale hebben gestaan van een major, dan zou bijvoorbeeld suljovic ook kans hebben gehad. Ze hadden van mij liever 24 spelers kunnen selecteren op basis van prestatie in plaats van de nu 16.
Voor Fordham en butler waren het tkoch wel meer dan 4 wedstrijdje hoor.

Andere weet ik niet
Darts.nu O.o.M afgesloten als 87e.
Darts-talk O.o.M. 39e
Unicorn barney phase 5 23g
Unicorn Sigma titanium slikstik
unicorn sigma flights .125micron.

2014 180:1
2015 180:tot nog toe 1
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Grand slam of Darts 2015

Bericht door ratm »

Het deelnemersveld is inderdaad niet zoals je verwacht van de Grand Slam. Maakt het een stuk minder interessant dan voorheen. Waarom niet gewoon de finalisten van de majors van beide bonden aangevuld met de hoogste spelers op beide rankings?
Enige positieve is dat spelers van beide bonden meedoen, dat maakt het nog speciaal.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Grand slam of Darts 2015

Bericht door rproele »

ratm schreefCOLONHet deelnemersveld is inderdaad niet zoals je verwacht van de Grand Slam. Maakt het een stuk minder interessant dan voorheen. Waarom niet gewoon de finalisten van de majors van beide bonden aangevuld met de hoogste spelers op beide rankings?
Enige positieve is dat spelers van beide bonden meedoen, dat maakt het nog speciaal.
Probleem was voorheen dat de winnaar bij de PDC alleen Taylor was en nu hebben ze deze vervangen voor van Gerwen.
Ondanks het steeds grotere aantal tv-toernooien bij de PDC is het aantal verschillende finalisten niet veel meer geworden denk ik.

Maar de opzet van het toernooi is niet meer zoals ooit bedacht, dit omdat er steeds minder BDO-ers mee doen.
Ik denk alleen dat dit deels te wijten is door het feit dat er maar een enkele BDOer ook daadwerkelijk mee kon op dit toernooi.
Waites heeft het destijds redelijk gedaan, een heleboel anderen waren enkel opvulling.
Net als een hoop PDC-ers dit misschien nu zijn, maar je houdt je eigen achterban wel meer te tevreden, ipv de andere bond.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Grand slam of Darts 2015

Bericht door Dartmat »

Als je van de BDO de 6 finalisten van de 3 majors pakt (Lakeside, Winmau, World Trophy) en deze aanvult tot 8 (of 10) via de hoogstgeplaatsten op de BDO ranking en van de PDC de finalisten van de 9 majors (WK, UK Open, Matchplay, Grand Prix, Premier League, PC finals, Masters, European Championship en voorgaande Grand Slam) neemt plus de finalisten van het jeugd WK, aangevuld met hoogstgeplaatste spelers op de O.O.M en/of Pro Tour dan krijg je denk ik een meer uitgebalanceerd deelnemersveld dan nu.

Op basis van deze redenering zou je uitkomen op het volgende deelnemersveld:
BDO: Scott Mitchell, Martin Adams, Glen Durrant, Larry Butler, Geert de Vos, Jeffrey de Graaf, Jamie Hughes, Wesley Harms, Darryl Fitton en Scott Waites (10 spelers)
PDC: Anderson, Taylor, van Gerwen, Wright, Wade, Thornton, Chisnall, Lewis, van Barneveld, Hopp en Aspinall (finalisten)

Dan heb je voor dit jaar nog 11 plaatsen over die je aanvult met de 6 hoogste spelers van de gewone O.O.M en de dan 5 hoogste spelers van de Pro tour O.O.M (als beloning voor de vloerprestaties). Dan krijg je er nog bij: White, Smith, Jenkins, Whitlock, King en Huybrechts en ook Klaasen, van de Pas, Suljovic, Dolan en van der Voort.

Als je uitgaat van 8 i.p.v. 10 BDO'ers komen er nog Bunting en Pipe bij en vallen Fitton en Waites af.
Laatst gewijzigd door 1 op Dartmat, in totaal 4 keer gewijzigd.
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Grand slam of Darts 2015

Bericht door DanMan »

Ik heb niks te klagen.
Heerlijk om eens wat andere spelers te zien dan die, die we het hele jaar al zien en de kwalificatievoorwaarden waren bij iedereen bekend.
Heerlijk om beide bonden tegelijk in actie te zien.
Heerlijk poule-format. Alle spelers meerdere keren in actie zien en alle spelers hebben toch iets meer kans in het korte format in het begin.
Veel spelers in een zeer goede vorm.
En niet te vergeten is het nu een toernooi geworden, dat voor de OOM meetelt.

Kortom: Genieten.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Grand slam of Darts 2015

Bericht door ratm »

Dartmat schreefCOLONAls je van de BDO de 6 finalisten van de 3 majors pakt (Lakeside, Winmau, World Trophy) en deze aanvult tot 8 (of 10) via de hoogstgeplaatsten op de BDO ranking en van de PDC de finalisten van de 9 majors (WK, UK Open, Matchplay, Grand Prix, Premier League, PC finals, Masters, European Championship en voorgaande Grand Slam) neemt plus de finalisten van het jeugd WK, aangevuld met hoogstgeplaatste spelers op de O.O.M en/of Pro Tour dan krijg je denk ik een meer uitgebalanceerd deelnemersveld dan nu.

Op basis van deze redenering zou je uitkomen op het volgende deelnemersveld:
BDO: Scott Mitchell, Martin Adams, Glen Durrant, Larry Butler, Geert de Vos, Jeffrey de Graaf, Jamie Hughes, Wesley Harms, Darryl Fitton en Scott Waites (10 spelers)
PDC: Anderson, Taylor, van Gerwen, Wright, Wade, Thornton, Chisnall, Lewis, van Barneveld, Hopp en Aspinall (finalisten)

Dan heb je voor dit jaar nog 11 plaatsen over die je aanvult met de 6 hoogste spelers van de gewone O.O.M en de dan 5 hoogste spelers van de Pro tour O.O.M (als beloning voor de vloerprestaties). Dan krijg je er nog bij: White, Smith, Jenkins, Whitlock, King en Huybrechts en ook Klaasen, van de Pas, Suljovic, Dolan en van der Voort.

Als je uitgaat van 8 i.p.v. 10 BDO'ers komen er nog Bunting en Pipe bij en vallen Fitton en Waites af.
Een opzet als deze lijkt me inderdaad beter. Qua deelnemersveld is dit jaar veruit de minst interessante WGS. Sommige poules in de eerste ronde zijn gewoon niet goed bezet en dat is jammer
IvanTheDarts180
Lid
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 17:09

Re: Grand slam of Darts 2015

Bericht door IvanTheDarts180 »

Wanneer wordt speelschema bekend gemaakt???
Darts.nu O.o.M afgesloten als 87e.
Darts-talk O.o.M. 39e
Unicorn barney phase 5 23g
Unicorn Sigma titanium slikstik
unicorn sigma flights .125micron.

2014 180:1
2015 180:tot nog toe 1
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Grand slam of Darts 2015

Bericht door Rat »

ratm schreefCOLONQua deelnemersveld is dit jaar veruit de minst interessante WGS. Sommige poules in de eerste ronde zijn gewoon niet goed bezet en dat is jammer

Voor mij is het juist de allermooiste grand slam tot nu toe.

- adams
- butler
- fordham


Mis alleen wat meer Nederlanders.
IvanTheDarts180
Lid
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 17:09

Re: Grand slam of Darts 2015

Bericht door IvanTheDarts180 »

Rat schreefCOLON
ratm schreefCOLONQua deelnemersveld is dit jaar veruit de minst interessante WGS. Sommige poules in de eerste ronde zijn gewoon niet goed bezet en dat is jammer

Voor mij is het juist de allermooiste grand slam tot nu toe.

- adams
- butler
- fordham


Mis alleen wat meer Nederlanders.
Volgend jaar hankey hier weer bij
Darts.nu O.o.M afgesloten als 87e.
Darts-talk O.o.M. 39e
Unicorn barney phase 5 23g
Unicorn Sigma titanium slikstik
unicorn sigma flights .125micron.

2014 180:1
2015 180:tot nog toe 1
Gebruikers-avatar
Rayb
Lid
BerichtenCOLON 116
GeregistreerdCOLON 03 Dec 2014, 23:59

Re: Grand slam of Darts 2015

Bericht door Rayb »

Schema voor de 1e dag is bekend!

Lewis - Fordham komt iig 's avonds :D
IvanTheDarts180
Lid
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 17:09

Re: Grand slam of Darts 2015

Bericht door IvanTheDarts180 »

Rayb schreefCOLONSchema voor de 1e dag is bekend!

Lewis - Fordham komt iig 's avonds :D
Yesssss!!!!!
Hopelijk Adams vs White ook. Zie ik Adams nog wel winnen als die niet teveel naar publiek luistert
Darts.nu O.o.M afgesloten als 87e.
Darts-talk O.o.M. 39e
Unicorn barney phase 5 23g
Unicorn Sigma titanium slikstik
unicorn sigma flights .125micron.

2014 180:1
2015 180:tot nog toe 1
Gebruikers-avatar
Rayb
Lid
BerichtenCOLON 116
GeregistreerdCOLON 03 Dec 2014, 23:59

Re: Grand slam of Darts 2015

Bericht door Rayb »

Schedule of Play
Saturday November 7
Afternoon Session (1pm-5pm)
Groups E-H First Games
Rowby-John Rodriguez v Robbie Green (H)
Terry Jenkins v Jonny Clayton (G)
Robert Thornton v Geert De Vos (G)
James Wade v Michel van der Horst (F)
Keegan Brown v Mark Webster (F)
Gary Anderson v Larry Butler (E)
Phil Taylor v Martin Phillips (H)
Raymond van Barneveld v Andy Boulton (E)

Evening Session (7pm-11pm)
Groups A-D First Games
Kim Huybrechts v Steve West (A)
Jelle Klaasen v Steve Beaton (B)
Michael Smith v Wayne Jones (C)
Dave Chisnall v Mervyn King (D)
Adrian Lewis v Andy Fordham (C)
Michael van Gerwen v Mark Oosterhuis (A)
Ian White v Martin Adams (B)
Peter Wright v Scott Mitchell (D)
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Grand slam of Darts 2015

Bericht door ratm »

Rat schreefCOLON
ratm schreefCOLONQua deelnemersveld is dit jaar veruit de minst interessante WGS. Sommige poules in de eerste ronde zijn gewoon niet goed bezet en dat is jammer

Voor mij is het juist de allermooiste grand slam tot nu toe.

- adams
- butler
- fordham


Mis alleen wat meer Nederlanders.
Adams en Fordham maken het zeker interessant, vooral dankzij hun (en dat de BDO wk meedoet) heb ik er enorm veel zin in! Maar in de breedte is het te weinig ten opzichte van vorige jaren. Maar ja, we moeten het er mee doen en er staan genoeg toffe potten op het program!
BUTTON_POST_REPLY