World Cup of Darts 2016

BUTTON_POST_REPLY
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

World Cup of Darts 2016

Bericht door Dartsjournalist »

cookie schreefCOLON
Dartfantje schreefCOLON
Erwin27 schreefCOLON
Dartfantje schreefCOLON WK pas als je de EC en PCF niet meetelt. Verschil is wel minimaal, maar 5,5K
Ik zou het wel mooi vinden als Klaasen Barney nog heel snel voorbij gaat, zodat het WK voor landenteams met MVG en Klaasen gespeeld moet worden. :P
Dat is ook waar ik op doelde toen in die post hahahaha. Ben benieuwd wat de PDC dan gaat doen, als ze er wat aan kunnen doen. Maar misschien dat die 2 elkaar dan behoorlijk kunnen opnaaien zodat ze alleen maar beter gaan gooien, kan ook averechts gaan werken
Dit gaat gebeuren dit jaar.. Daar kan je vergif op innemen. Barneveld kan elke ronde verliezen en Klaasen laat zien gewoon non stop bij de beste 16 te zitten. De PDC gaat helemaal niks doen.. Want die vinden het mooie tv wanneer andere darters kans hebben om MvG te verslaan. Ze moeten als professionals aan de bak gaan en het gaan uitpraten. Al lijkt het me niet fijn om met beide spelers te gooien in een koppel.

MvG is hier ook wel op voorbereid...

Ik las op TSOD wat over deze 'kwestie':

''MvG has already told the PDC that he will not play with Klaasen in the World Cup and the PDC have agreed. It will either be Vincent or Barney.''

Als dat waar is, ben ik benieuwd hoe de PDC dat naar buiten gaat brengen. Ik verwacht dat ze dan ''invitatietoernooi'' als reden gebruiken. Hoeft echter dan niet te betekenen dat Klaasen z'n plek kwijt zou zijn, het kan ook zijn dat Van Gerwen zich dan terugtrekt. Op de PDC-website staat er het volgende over. ''32 pairs representing different nations selected at the discretion of the PDC.''
Twitter: @PVDarts180
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

World Cup of Darts 2016

Bericht door Dartmat »

Het zou echt een dikke naaistreek zijn als Jelle niet zou mogen spelen omdat van Gerwen het niet wil. Ik neem inderdaad aan dat van Gerwen dan niet mee doet en Klaasen met van Barneveld (of Vincent) speelt. Scheelt dat het geen rankingtoernooi is.
Gebruikers-avatar
Diesel
Lid
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2016, 17:39

World Cup of Darts 2016

Bericht door Diesel »

MvG moet zich als een pro opstellen en dus óf met Jelle gooien of dan zelf zijn plaats maar afstaan.
Target Adrian Lewis Gen.3 90% 23 gram
Target Dave 'Chizzy' Chisnall 90% 24 gram


Favoriete speler: Adrian Lewis

2016: 180 - 34x
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

World Cup of Darts 2016

Bericht door cookie »

Het is heel simpel.. Als MvG gaat bepalen met wie hij wel/niet gooit, dan gaat Kim Huybrechts klagen dat Ronny vroeger zijn fiets heeft stuk gemaakt en dat hij met Dimitri een dansje wil doen.

Het eind is dan zoek..

MvG heeft zich gekwalificeerd en het is zijn goed recht om een invitatie te weigeren. Ik kijk er naar uit om de twee lakeside kampioenen samen te zien gooien.
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: World Cup of Darts 2016

Bericht door Erwin27 »

Ik denk niet dat Jelle Klaasen, gezien de waarde van het toernooi (niet zo heel hoog), hier heel moeilijk om gaat doen. Als deze discussie in de landelijke media terecht komt, dan komt alles wat Jelle heeft gedaan weer naar boven, terwijl iedereen langzaam maar zeker alles al vergeten is en vergeven heeft. Ik denk niet dat Jelle daar op zit te wachten, net nu hij vader is geworden en in een geweldige vorm steekt om alles weer in het nieuws te brengen. Daarvoor is het toernooi niet belangrijk genoeg.
Laatst gewijzigd door 2 op Erwin27, in totaal 8 keer gewijzigd.
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: World Cup of Darts 2016

Bericht door DanMan »

Ik vraag me af of dit betekent, dat Michael zich terugtrekt.
Ik denk het niet. Zonder MVG is de WC of Darts een stukje minder aantrekkelijk voor zowel sponsors als kijkers.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: World Cup of Darts 2016

Bericht door Dartmat »

Erwin27 schreefCOLONIk denk niet dat Jelle Klaasen, gezien de waarde van het toernooi (niet zo heel hoog), hier heel moeilijk om gaat doen. Als deze discussie in de landelijke media terecht komt, dan komt alles wat Jelle heeft gedaan weer naar boven, terwijl iedereen langzaam maar zeker alles al vergeten is en vergeven heeft. Ik denk niet dat Jelle daar op zit te wachten, net nu hij vader is geworden en in een geweldige vorm steekt om alles weer in het nieuws te brengen. Daarvoor is het toernooi niet belangrijk genoeg.
Ik denk dat het juist de ideale manier is voor Jelle om te laten zien dat hij erboven staat. Als van Gerwen zo kinderachtig is om nee te zeggen, is het imagotechnisch juist goed voor Jelle om juist wel te willen spelen. Daarmee geeft hij aan dat het wat hem betreft is afgedaan en hij gewoon verder wil. Nee zeggen (en bukken voor meneer van Gerwen) is juist een soort van tweede schuldbekentenis. Als Klaassen voor die tijd over van Barneveld heen wipt (want het is natuurlijk puur speculatief) heeft Klaassen alle recht om daar te staan. Dat is juist een beloning voor het harde werken en de goede vorm en dat wil je uitbetaald zien. Los van dat het gewoon geld en dus brood op de plank oplevert.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: World Cup of Darts 2016

Bericht door cookie »

Dartmat schreefCOLON Ik denk dat het juist de ideale manier is voor Jelle om te laten zien dat hij erboven staat. Als van Gerwen zo kinderachtig is om nee te zeggen, is het imagotechnisch juist goed voor Jelle om juist wel te willen spelen. Daarmee geeft hij aan dat het wat hem betreft is afgedaan en hij gewoon verder wil. Nee zeggen (en bukken voor meneer van Gerwen) is juist een soort van tweede schuldbekentenis. Als Klaassen voor die tijd over van Barneveld heen wipt (want het is natuurlijk puur speculatief) heeft Klaassen alle recht om daar te staan. Dat is juist een beloning voor het harde werken en de goede vorm en dat wil je uitbetaald zien. Los van dat het gewoon geld en dus brood op de plank oplevert.
Er ligt toch in de halve finale zo'n 15.000euro te wachten voor het team. Als MvG een grote meneer is, dan gaan ze samen gooien en stoppen ze het prijzengeld in een stichting tegen kindermisbruik. Duidelijk statement erbij.. En laat ze allebei maar een punt maken.

Je mag dan wel nr.1 van de wereld zijn.. uiteindelijk moet je ook leren vergeven. Al geef ik toe.. Zelfs in de allerlaagste divisies zie je al wat voor invloed een goede/slechte chemie heeft.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: World Cup of Darts 2016

Bericht door Fred Raket »

Waarom zou MvG met JK moeten spelen ?
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: World Cup of Darts 2016

Bericht door Rat »

Omdat normaliter een team gevormd wordt door de 2 hoogst gerankte spelers van een land.

Ik vind dit zo een lastige zaak. De ene keer denk ik va, ach dat moet toch kunnen, zand erover. Maar denk ook vaak; nee! Gewoon klaar er mee. Maar hoop dan altijd dat dat meisje zelf publiceerd dat het allenaal wel mee viel. 2 domme mensen die een fout maken.

Maar vrees dat dat er gewoon niet in zit.

Eigenlijk heb ik niet echt een mening wat nu het beste is. Vind het ook meer een prive zaak dat buiten het darts staat.

Vind wel dat MVG dan moet afzeggen. Zou ik legitiem vinden. Maar niet dat hij kan bepalen hoe het gaat, dan krijg je scheve gezichten.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: World Cup of Darts 2016

Bericht door Fred Raket »

Rat schreefCOLONOmdat normaliter een team gevormd wordt door de 2 hoogst gerankte spelers van een land.

Ik vind dit zo een lastige zaak. De ene keer denk ik va, ach dat moet toch kunnen, zand erover. Maar denk ook vaak; nee! Gewoon klaar er mee. Maar hoop dan altijd dat dat meisje zelf publiceerd dat het allenaal wel mee viel. 2 domme mensen die een fout maken.

Maar vrees dat dat er gewoon niet in zit.

Eigenlijk heb ik niet echt een mening wat nu het beste is. Vind het ook meer een prive zaak dat buiten het darts staat.

Vind wel dat MVG dan moet afzeggen. Zou ik legitiem vinden. Maar niet dat hij kan bepalen hoe het gaat, dan krijg je scheve gezichten.
MvG en RvB dan. RvB staat 1 plek hoger als JK
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: World Cup of Darts 2016

Bericht door Dartmat »

Fred Raket schreefCOLON
Rat schreefCOLONOmdat normaliter een team gevormd wordt door de 2 hoogst gerankte spelers van een land.

Ik vind dit zo een lastige zaak. De ene keer denk ik va, ach dat moet toch kunnen, zand erover. Maar denk ook vaak; nee! Gewoon klaar er mee. Maar hoop dan altijd dat dat meisje zelf publiceerd dat het allenaal wel mee viel. 2 domme mensen die een fout maken.

Maar vrees dat dat er gewoon niet in zit.

Eigenlijk heb ik niet echt een mening wat nu het beste is. Vind het ook meer een prive zaak dat buiten het darts staat.

Vind wel dat MVG dan moet afzeggen. Zou ik legitiem vinden. Maar niet dat hij kan bepalen hoe het gaat, dan krijg je scheve gezichten.
MvG en RvB dan. RvB staat 1 plek hoger als JK
Nog wel ja. Met de nadruk op nog...
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: World Cup of Darts 2016

Bericht door DanMan »

Wie zijn wij om voor Michael te beslissen wanneer en of hij moet vergeven en vergeten? Hij zal zijn redenen wel hebben, denk ik dan.
Net zo goed als je kunt stellen, dat Michael een grote meneer is door zijn plek af te staan, kun je ook zeggen, dat Jelle een grote meneer is door Michael niet voor het blok te zetten en zijn plaats af te staan aan Raymond of Vincent.
Eén ding is voor mij heel zeker: Michael heeft toen zeker niks verkeerd gedaan.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: World Cup of Darts 2016

Bericht door Rat »

Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in, niet aan gedacht. Mocht het zover komen moet jelle inderdaad aan mvg vragen wat ie wilt, en dan zelf terug trekken. Lijkt me het best.

Heel goed Dan.

Helemaal mee eens.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: World Cup of Darts 2016

Bericht door Dartmat »

DanMan schreefCOLONWie zijn wij om voor Michael te beslissen wanneer en of hij moet vergeven en vergeten? Hij zal zijn redenen wel hebben, denk ik dan.
Net zo goed als je kunt stellen, dat Michael een grote meneer is door zijn plek af te staan, kun je ook zeggen, dat Jelle een grote meneer is door Michael niet voor het blok te zetten en zijn plaats af te staan aan Raymond of Vincent.
Eén ding is voor mij heel zeker: Michael heeft toen zeker niks verkeerd gedaan.
Nee en Klaasen wel maar die heeft zijn straf daarvoor inmiddels dubbel en dwars gehad. Dus die hoeft daar ook niet opnieuw voor gestraft te worden.
Klaassen zet Michael niet voor het blok, van Gerwen creëert het blok zelf door nu al te zeggen dat hij niet met Klaasen samen gaat gooien.

Maar goed, niemand weet nog wat er gaat gebeuren en vooralsnog staat van Barneveld er nog tussenin. Al is dat nog een kwestie van tijd, is het niet dit jaar dan wel binnen nu en 5 jaar lijkt me. En speculeren is altijd leuk, daar is een forum voor.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: World Cup of Darts 2016

Bericht door Fred Raket »

Er is dus niks aan de hand. MvG speelt met RvB !

Jolly Man is gewoon een oud wijf
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: World Cup of Darts 2016

Bericht door Dartfantje »

Fred Raket schreefCOLONEr is dus niks aan de hand. MvG speelt met RvB !

Jolly Man is gewoon een oud wijf
Er is juist wel veel aan de hand.

Voorlopig staat Barney nog voor op Klaasen ja, maar het zou echt niet gek zijn als Klaasen voor Barney gaat komen voordat de WCOD nog moet beginnen. Klaasen is al zeker van wat Euro Tours wat Barney niet is, dat levert al een kleine 5k op ff snel gezegd. Daarbij komt ook de veel betere vorm van Jelle t.o.v. Barney dit moment, ik zie Klaasen gerust een finale halen de aankomende weken wat ik Barney minder snel zie doen (hoop het wel uiteraard).
ALS het dus echt gebeurt dat Klaasen voor Barney komt en MVG mag zelf beslissen of hij wel of niet met Klaasen wil spelen, dan zou dat helemaal niet goed zijn. Het is altijd al zo geweest dat de beste 2 spelers van elk land meedoen en omdat MVG dat nu niet wil moet ineens de nummer 3 (Barney) meedoen. Zoals anderen ook al zeggen, dan moet hij zelf maar uitstappen van deelname, want HIJ wil niet dat Klaasen meedoet en niet andersom.
Dat zou dus betekenen dat niet de PDC, maar de spelers zelf mogen uitkiezen met wie ze mogen spelen, terwijl dat in de regels toch duidelijk anders vermeldt staat: "32 pairs representing different nations selected at the discretion of the PDC". Dus niet MVG of wie dan ook.

We (en ik) moeten trouwens niet ervan uitgaan dat het bericht van iemand op een ander forum direct de waarheid is, misschien dat zo iemand ff wilde scoren.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: World Cup of Darts 2016

Bericht door Fred Raket »

RvB staat nog £13000.- voor, en vanaf wanneer kijken ze wie de beste 2 zijn ?
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: World Cup of Darts 2016

Bericht door Dartfantje »

Fred Raket schreefCOLONRvB staat nog £13000.- voor, en vanaf wanneer kijken ze wie de beste 2 zijn ?
De rot-off is 23 mei. Ik heb ff snel gekeken op dartsdatabase, en als ik dus de datums van 23/05/2014 t/m 23/05/2016 invul, is het verschil nog maar 8.750 in het voordeel van Barney. Hierin is al wel ET2 meegerekend die Barney niet heeft, maar naast dit toernooi heb je nog 9 Players Championships en 2 Euro Tours die meetellen voor de World Cup. In die toernooien is die kleine 9k zo goed gemaakt
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: World Cup of Darts 2016

Bericht door Fred Raket »

We zullen zien. Indien het zo is, vind ik dat MvG en JK samen horen te spelen. het is hun beroep, ook al zijn het geen vrienden.
Ik ben al 6 jaar lid op tsod en er zijn leden die graag voor onrust zorgen. mede daarom ben ik daar niet meer actief maar lees er wel.
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: World Cup of Darts 2016

Bericht door Dartfantje »

Fred Raket schreefCOLONWe zullen zien. Indien het zo is, vind ik dat MvG en JK samen horen te spelen. het is hun beroep, ook al zijn het geen vrienden.
Ik ben al 6 jaar lid op tsod en er zijn leden die graag voor onrust zorgen. mede daarom ben ik daar niet meer actief maar lees er wel.
Jup, vind ik ook. Helaas is er 1 iemand die dit niet zo vindt wat voor een hele discussie zorgt/gaat zorgen
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: World Cup of Darts 2016

Bericht door ratm »

Jelle zal RvB tegen die tijd (en anders volgend jaar) wel voorbij zijn en dan is het inderdaad de vraag of MvG wel met hem wil spelen en zo niet wat de PDC dan zal doen. Denk dat hun het liefste hebben dat ze als twee volwassen mannen samen zullen spelen.
Verders lastige zaak. De fout lag toen duidelijk bij Jelle maar MvG kan hier ook gewoon volwassen mee omgaan. Het is natuurlijk onzin dat Klaasen een zal geld zou mislopen omdat MvG zich niet even professioneel kan opstellen.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: World Cup of Darts 2016

Bericht door ratm »

Dartfantje schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONEr is dus niks aan de hand. MvG speelt met RvB !

Jolly Man is gewoon een oud wijf
Er is juist wel veel aan de hand.

Voorlopig staat Barney nog voor op Klaasen ja, maar het zou echt niet gek zijn als Klaasen voor Barney gaat komen voordat de WCOD nog moet beginnen. Klaasen is al zeker van wat Euro Tours wat Barney niet is, dat levert al een kleine 5k op ff snel gezegd. Daarbij komt ook de veel betere vorm van Jelle t.o.v. Barney dit moment, ik zie Klaasen gerust een finale halen de aankomende weken wat ik Barney minder snel zie doen (hoop het wel uiteraard).
ALS het dus echt gebeurt dat Klaasen voor Barney komt en MVG mag zelf beslissen of hij wel of niet met Klaasen wil spelen, dan zou dat helemaal niet goed zijn. Het is altijd al zo geweest dat de beste 2 spelers van elk land meedoen en omdat MVG dat nu niet wil moet ineens de nummer 3 (Barney) meedoen. Zoals anderen ook al zeggen, dan moet hij zelf maar uitstappen van deelname, want HIJ wil niet dat Klaasen meedoet en niet andersom.
Dat zou dus betekenen dat niet de PDC, maar de spelers zelf mogen uitkiezen met wie ze mogen spelen, terwijl dat in de regels toch duidelijk anders vermeldt staat: "32 pairs representing different nations selected at the discretion of the PDC". Dus niet MVG of wie dan ook.

We (en ik) moeten trouwens niet ervan uitgaan dat het bericht van iemand op een ander forum direct de waarheid is, misschien dat zo iemand ff wilde scoren.
Helemaal mee eens. Alleen als de PDC of een van de spelers elf met een bericht hierover naar buiten komt kunnen we er van uitgaan dat het waar is
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: World Cup of Darts 2016

Bericht door Erwin27 »

Ik las ook dat Whitlock en Anderson elkaar niet zouden mogen, en die moeten namens Australie een team gaan vormen.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: World Cup of Darts 2016

Bericht door The Runner »

Ik denk dat uiteindelijk de PDC hierover gaat beslissen. Die willen een toernooi met de sterkste spelers. MvG is een van hun uithangborden, die zal dus sowieso spelen. Achter de schermen zullen ze bemiddelen, wanneer Jelle 2e zou staan. En anders kiezen ze gewoon Barney, is voor de PR nog beter ook. Bij de PDC draait het immers alleen maar om de centen. En wie die verdienen maakt de PDC niet zoveel uit
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
BUTTON_POST_REPLY