Champions League of Darts 2016

Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Champions League of Darts 2016

Bericht door Schiavoni »

Dartfantje schreefCOLON
Schiavoni schreefCOLON
Dartfantje schreefCOLONTijd voor de PDC om iets te gaan doen aan dat constant overslaan van vele toernooien door o.a Ando, Lewis en Phil. Ik zie het wel gebeuren dat MVG ook hun weg gaat volgen en toernooien over gaat slaan en dan kan de PDC de hele Euro Tour gelijk gaan opdoeken. Michael moet toch ook wel gaan inzien dat hij zich nu kapot heeft gewerkt voor niets, want de TV-toernooien zijn uiteindelijk de momenten waarop je je wilt laten zien, en niet op de vloer waar toevallig nu dan wel een stream voor is.
Waarom zouden ze die toernooien niet mogen overslaan? Iedereen staat vrij in hun keuze om zich wel of niet in te schrijven. Taylor doet dit al een hele periode en toen werd het geaccepteerd en doen meerdere spelers dit en dan moet de PDC er iets aan gaan doen?
Doe het in een andere sport en dan kan je een goede ranking vergeten. Bij de PDC kan je een half jaar met je pik spelen en dan sta je nog 4e van de wereld, lijkt me niet helemaal de bedoeling. Maak er weer een punten ranking van (die desnoods maar voor 1 jaar telt) en dan zullen de spelers die veel spelen ook echt beloond gaan worden.
De PDC moet er dus zeker iets aan gaan doen ja. Als er zometeen Euro Tours gaan zijn waar de hele wereldtop niet meedoet omdat 'het toch niet nodig is', dan ben ik bang dat er niet veel mensen meer zijn die een kaartje gaan kopen. Het is tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar MVG, Wright en dan nog soms een James Wade die meedoet en de rest zie je eigenlijk nooit.
Daar heb je gelijk in. Ik vind het puntensysteem een mooi systeem. Dezelfde aantal punten voor de grote majors en daarna loop het af voor de toernooien op de Tour. Ook dat de punten blijven staan over een periode van een jaar, vind ik een goed concept.
Je ziet het bij Federer: één major missen en je zakt enkele plaatsen. Ook Nadal was afgezakt op de ranking, doordat hij diverse toernooien niet mee heeft gedaan.
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: Champions League of Darts 2016

Bericht door Erwin27 »

Dartfantje schreefCOLONOp die 3 vloertoernooien afgelopen week deed MVG alles goed, maar daar betaalt hij de nu boete voor lijkt het. Pijlen staan anders in het bord, de focus lijkt er ook niet echt te zijn en naar mijn idee gooit hij ook trager dan normaal. Maar Taylor gooit ook erg wisselvallig deze wedstrijd, dus misschien zit er nog heel klein lichtpuntje in deze wedstrijd voor Michael
Het is een demonstratiewedstrijd. Net als bij het wielrennen met de criteriums. Daar wordt van tevoren de winnaar bepaald. Er volgt een leuke show, en aan het eind wint diegene dis moet winnen. Wie zegt mij dat dit met dit toernooi ook niet zo is?
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Champions League of Darts 2016

Bericht door Dartfantje »

J_89 schreefCOLON
Schiavoni schreefCOLONIk vond het niet echt een speciaal toernooi. Het begint wel een beetje teveel te worden, alle tv-toernooien. Ik ben een ware dartsliefhebber, maar je ziet bijna wekelijks dezelfde spelers. Volgende week is het de World Grand Prix, vervolgens European Championship, daarna de Grand Slam Of Darts en vervolgens de Players Championship Finals. Dan nog alle toernooien van de World Series tussendoor en je ziet iedere maand wel (meerdere keren) dezelfde wedstrijden. Het begint allemaal een beetje hetzelfde te worden.
Lol! aan de world grand prix nemen 32 spelers deel, aan 't EK en PCF ook en aan de GSOD zelfs spelers van de BDO! wat wil je dan?? dat er minder toernooien komen alleen omdat je dan minder dezelfde wedstrijden ziet of de top 8 uitsluiten voor sommige toernooien? :lol:
Vroeger keek je nog uit naar een wedstrijd tussen Barneveld en Taylor wat vaak een half jaar duurde voordat de volgende editie van die clash weer was. Tegenwoordig spelen de topspelers zo vaak tegen elkaar in dit soort schijttoernooien zoals dit weekend dat het interessante van zo'n affiche verdwijnt. Toernooien zoals The Masters, WSODF, PCF, EC en dit weekend kan je regelrecht de prullenbak ingooien en wat mij part mag de PL daar ook wel bij, maar dan zal zeker niet iedereen het mee eens zijn denk. Verdeel alle toernooien die over zijn wat meer over het jaar en dan kan er weer wat meer uitgekeken worden naar de echte toppartijen zoals MVG tegen Phil
Gebruikers-avatar
J_89
Lid
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2014, 01:01

Re: Champions League of Darts 2016

Bericht door J_89 »

Erwin27 schreefCOLON Het is een demonstratiewedstrijd. Net als bij het wielrennen met de criteriums. Daar wordt van tevoren de winnaar bepaald. Er volgt een leuke show, en aan het eind wint diegene dis moet winnen. Wie zegt mij dat dit met dit toernooi ook niet zo is?
Klopt.. anders had van Gerwen gewoon gewonnen :mrgreen: Taylor die een toernooi wint is ook zeldzaam tegenwoordig..
Liefhebber van darts, vooral wedstrijden kijken op tv
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Champions League of Darts 2016

Bericht door Dartmat »

Dartfantje schreefCOLON
J_89 schreefCOLON
Schiavoni schreefCOLONIk vond het niet echt een speciaal toernooi. Het begint wel een beetje teveel te worden, alle tv-toernooien. Ik ben een ware dartsliefhebber, maar je ziet bijna wekelijks dezelfde spelers. Volgende week is het de World Grand Prix, vervolgens European Championship, daarna de Grand Slam Of Darts en vervolgens de Players Championship Finals. Dan nog alle toernooien van de World Series tussendoor en je ziet iedere maand wel (meerdere keren) dezelfde wedstrijden. Het begint allemaal een beetje hetzelfde te worden.
Lol! aan de world grand prix nemen 32 spelers deel, aan 't EK en PCF ook en aan de GSOD zelfs spelers van de BDO! wat wil je dan?? dat er minder toernooien komen alleen omdat je dan minder dezelfde wedstrijden ziet of de top 8 uitsluiten voor sommige toernooien? :lol:
Vroeger keek je nog uit naar een wedstrijd tussen Barneveld en Taylor wat vaak een half jaar duurde voordat de volgende editie van die clash weer was. Tegenwoordig spelen de topspelers zo vaak tegen elkaar in dit soort schijttoernooien zoals dit weekend dat het interessante van zo'n affiche verdwijnt. Toernooien zoals The Masters, WSODF, PCF, EC en dit weekend kan je regelrecht de prullenbak ingooien en wat mij part mag de PL daar ook wel bij, maar dan zal zeker niet iedereen het mee eens zijn denk. Verdeel alle toernooien die over zijn wat meer over het jaar en dan kan er weer wat meer uitgekeken worden naar de echte toppartijen zoals MVG tegen Phil
Amen! :!:
molly
Lid
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2014, 00:49

Re: Champions League of Darts 2016

Bericht door molly »

Tjonge, volgende week voor het eerst sinds tijden weer een dartstoernooi op TV. Ik hoop dat MVG-Taylor de finale wordt, kijk toch altijd wel uit naar die grote partijen.


:lol:
molly
Lid
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2014, 00:49

Re: Champions League of Darts 2016

Bericht door molly »

Behalve op het WK zijn er geen memorabele wedstrijden meer. Het is 1 grote voorspelbare takkezooi. Dit toernooi ook. Je weet wie de finale gaat halen en je weet wie er in eerste ronde uitvliegt. Gaat helemaal nergens meer over. Ja 100+ is leuk, maar in een 10-5 wedstrijd interesseert me dat echt geen flikker.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Champions League of Darts 2016

Bericht door Dartmat »

molly schreefCOLONBehalve op het WK zijn er geen memorabele wedstrijden meer. Het is 1 grote voorspelbare takkezooi. Dit toernooi ook. Je weet wie de finale gaat halen en je weet wie er in eerste ronde uitvliegt. Gaat helemaal nergens meer over. Ja 100+ is leuk, maar in een 10-5 wedstrijd interesseert me dat echt geen flikker.
Daarom is het zeker geen straf om het BDO wk te kijken. Het niveau is zeker lager, maar daar kan wél werkelijk iedereen van iedereen winnen, wat de wedstrijden een stuk spannender en heel wat minder voorspelbaar maakt.

Ik geloof dat we het er allemaal wel over eens zijn dat de overkill aan dezelfde wedstrijden bij de PDC saai wordt. Ik heb daar eerder al tegen gepleit, maar het is wachten tot ome Barry het in zijn centjes gaat voelen. Pas dan komt er misschien verandering in.
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Champions League of Darts 2016

Bericht door Dartfantje »

Dartmat schreefCOLON
molly schreefCOLONBehalve op het WK zijn er geen memorabele wedstrijden meer. Het is 1 grote voorspelbare takkezooi. Dit toernooi ook. Je weet wie de finale gaat halen en je weet wie er in eerste ronde uitvliegt. Gaat helemaal nergens meer over. Ja 100+ is leuk, maar in een 10-5 wedstrijd interesseert me dat echt geen flikker.
Daarom is het zeker geen straf om het BDO wk te kijken. Het niveau is zeker lager, maar daar kan wél werkelijk iedereen van iedereen winnen, wat de wedstrijden een stuk spannender en heel wat minder voorspelbaar maakt.

Ik geloof dat we het er allemaal wel over eens zijn dat de overkill aan dezelfde wedstrijden bij de PDC saai wordt. Ik heb daar eerder al tegen gepleit, maar het is wachten tot ome Barry het in zijn centjes gaat voelen. Pas dan komt er misschien verandering in.
Als ik de Engelse fora zo af ga, dan heb ik toch het idee dat niet iedereen het zo vindt. Velen die het een geweldig toernooi vonden, al heb ik niemand echt concreet horen zeggen wat er dan zo mooi aan was... Zijn wij dan zo negatief of zijn hun zo kortzichtig :lol:
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Champions League of Darts 2016

Bericht door Schiavoni »

Dartmat schreefCOLON
molly schreefCOLONBehalve op het WK zijn er geen memorabele wedstrijden meer. Het is 1 grote voorspelbare takkezooi. Dit toernooi ook. Je weet wie de finale gaat halen en je weet wie er in eerste ronde uitvliegt. Gaat helemaal nergens meer over. Ja 100+ is leuk, maar in een 10-5 wedstrijd interesseert me dat echt geen flikker.
Daarom is het zeker geen straf om het BDO wk te kijken. Het niveau is zeker lager, maar daar kan wél werkelijk iedereen van iedereen winnen, wat de wedstrijden een stuk spannender en heel wat minder voorspelbaar maakt.

Ik geloof dat we het er allemaal wel over eens zijn dat de overkill aan dezelfde wedstrijden bij de PDC saai wordt. Ik heb daar eerder al tegen gepleit, maar het is wachten tot ome Barry het in zijn centjes gaat voelen. Pas dan komt er misschien verandering in.
Ik kijk liever naar een hoger niveau, dan naar een toernooi waar het niveau lager is en iedereen van iedereen kan winnen. Ik vind het niet verkeerd dat de beste speler het toernooi wint, want dat is dan terecht. Het is meer dat je steeds hetzelfde groepje spelers op tv ziet, doordat alleen de top 8 aan het toernooi meedoet.
Prima, een finale tussen Van Gerwen - Taylor, maar als dit wekelijks is, haalt de glans er ook wel van af. Er is minder spanning, want bij wijze van is er volgende week toch weer een tv-toernooi. Het aantal demonstratietoernooien is gewoon veel te groot, waardoor ook de majors een beetje van hun glans verliezen.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Champions League of Darts 2016

Bericht door rproele »

Poging gedaan met enkele wedstrijden maar vond het allemaal niet spectaculair.
Vele speelden meer op de automatische piloot dan op de toppen van hun kunnen.
Dit terwijl andere juist proberen meer eruit te halen zoals Wade en dus Taylor.
Halve finale Anderson vs van Gerwen verwacht je echt spektakel en niet een Anderson op auto-pilot.
Van Gerwen zat ook niet optimaal in het toernooi, al ga ik er vanuit dat hij nooit iets laat lopen.
Laat Taylor maar lekker blij zijn met zijn no-name titeltje, de echte titels gaan toch naar anderen.
Als van Gerwen dit weer als een rode lap ziet, heeft hij alle Majors op het WK na op zijn naam staan dit jaar.
Gebruikers-avatar
Marks180
Lid
BerichtenCOLON 217
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:32

Re: Champions League of Darts 2016

Bericht door Marks180 »

Dit compleet overbodige toernooi heeft maar 1 doel. Toernooien van de PDC verkopen bij de BBC.
Daarom enkel de wereldtop tegen elkaar laten spelen om hoog niveau darts te laten zien in elke partij. Maar omdat deze mannen elkaar al zoveel treffen, spelen de meesten zonder dat beetje extra dat er voor nodig is er een spektakel van te maken.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2924
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Champions League of Darts 2016

Bericht door ratm »

Volgens mij is iedereen het er over eens dat dit toernooi verder overbodig is, net zoals al die world series en the masters. Telkens weer dezelfde spelers. Ik ga er ook van uit dat dit slechts een opwarmertje is voor een echt tv toernooi op de bbc. De world series zijn puur voor de promotie en dan heb je natuurlijk de echte toppers nodig. Dus ik snap wel dat ze het doen maar je creëert zo ook een overkill. The masters en de WSF vind ik al helemaal overbodig. Hopelijk gaat een van de echte majors binnen een paar jaar naar de bbc en verdwijnt dit toernooi.

Toch wel weer knap van Phil dat hij na die slechte periode nu toch weer met een beker boven zijn hoofd staat. Van Gerwen was het hele weekend net niet echt top, niet zoals we van hem gewent zijn.
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: Champions League of Darts 2016

Bericht door Erwin27 »

The Masters is bij Snooker juist een van de grootste toernooien van het jaar.
Probleem bij het darts is dat The Masters nog geen historische waarde heeft, en dat het een ongelukkige plek op de kalender heeft.

De World Series Finals is echt een overbodige toernooi. Niemand begrijpt de opzet. Er doen spelers mee die helemaal niet hebben meegedaan aan de World Series. Het beste zou zijn dat iemand het toernooi wint die er het hele jaar niet bij zou zijn.

Maar daarmee krijg je een ander probleem. Het verschil tussen de top 4 (of top 8) vergeleken met de rest is zo gigantisch groot. Dat wordt ook veroorzaakt door het feit dat de top 8 zovaak een TV-toernooi op de wereld speelt, terwijl de rest na januari eigenlijk droog staat tot juli (UK Open even niet meegeteld, omdat veel wedstrijden niet op TV te zien zijn). Daarmee wordt de kloof ook weer groter.

Je weet nu al dat de top 4 van de wereld straks in de grote toernooien weer minimaal kwartfinale haalt. Bij Snooker is wat dat betreft weer wat meer wisselingen in de top. Het is niet zo dat daar elke keer dezelfde finale wordt gespeeld. En die wisselen TV-toernooien wat beter af op de kalender. Die hebben niet opeens 4 TV-toernooien in november.
jackpot
Lid
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2016, 23:40

Re: Champions League of Darts 2016

Bericht door jackpot »

Yeah eindelijk weer een titel voor mijn favoriete darts speler aller tijden en wat speelde hij goed dit weekend. Walking in a Taylor wonderland there is only one Phil Taylor! ;) Ik heb nou al zin in de world grand prix.
Hoogste finish 2017 : 164
mijn pijlen waar ik op dit moment mee gooi : unicorn Jenkins 21 gram.
Shafts : unicorn gripper 2 medium white.
Flights : the bull Jenkins .
180 2016 : 20
180 2017 : 11
Love the darts.
BUTTON_POST_REPLY