Q-School 2017

cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Q-School 2017

Bericht door cookie »

Dartmat schreefCOLON
Neil Meneer 5-0 Stuart Stubbs Snr
Als die maar niet gaat denken dat ie een hele Meneer is nu...
Bryan De Hoog 5-1 Scott Taylor
Of dat hij het Hoog in de bol krijgt...
Nick Jennings 5-1 Thomas Pavarotti
Die zingt ook een toontje lager nu...
Paul Smith 5-0 Andrew Currivan
Andrew bakte er duidelijk geen curry van...

Hmm, misschien moet ik toch maar gewoon gaan werken. :|
Bestaat nog de post van het jaar? :lol:

We hoeven niet te raden welke speler ook huilend het veld mag verlaten: Richard Onions
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Q-School 2017

Bericht door Dartmat »

Haha, om te huilen zo slecht, die Onions. Nicholson wint weer eens een potje darts. Fijn voor hem. Barrie Bates wint ook. Hoor je verder ook niet meer veel van hè. Stiekem zitten er zo nog best veel namen uit het verleden bij.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Q-School 2017

Bericht door Dartmat »

dirk19 schreefCOLONGezien de loting van Q school vandaag verwacht ik dat de volgende 4 darters een tourkaart winnen. 1 Scott Taylor, 2 Richie Burnett, 3 Madars Razma en 4 Jamie Robinson.
Drie van je vier spelers liggen er al in de 1e ronde uit :mrgreen:

Alle hoop op Razma dan maar?

van der Horst wint direct zijn 2e ronde pot. Colin Roelofs ook.
Van de 14 Nederlanders die in de eerste ronde al moesten gooien hebben we er nog 5 over.

Edit: Nicholson helaas out, tegen Aspinall dus dat kan op zich gebeuren. Verder een bult Nederlanders door waaronder Groen en de andere Hendriks.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Q-School 2017

Bericht door ybabl »

Is Colin Roelofs niet die jongen die 2-3 jaar geleden alles (of heel veel) won bij de BDO-jeugd? Zou leuk zijn als hij een kaartje kan pakken dan.
Jacco
Lid
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2016, 17:08

Re: Q-School 2017

Bericht door Jacco »

ybabl schreefCOLONIs Colin Roelofs niet die jongen die 2-3 jaar geleden alles (of heel veel) won bij de BDO-jeugd? Zou leuk zijn als hij een kaartje kan pakken dan.
Ja, in 2015 werd hij Lakeside kampioen jeugd na een sterk jaar in de jeugd. Hij is denk ik idd een van de voornaamste kanshebbers en zou goed zijn voor zijn ontwikkeling.
Dartfreak(z.nl)
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Q-School 2017

Bericht door Dartmat »

Klopt, won toen bijna alles inderdaad. Toen hij geen jeugdspeler meer was vorig jaar meteen Q-School geprobeerd, maar bij lange na niet gelukt. Dit jaar dus weer een poging.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Q-School 2017

Bericht door ybabl »

Hij staat in ieder geval al in de 3e ronde vandaag, lekker begin dus.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Q-School 2017

Bericht door Dartmat »

Inderdaad. Sowieso een goede Nederlandse ronde: van de 14 overgebleven landgenoten zijn er al 10 door naar de volgende ronde en daar kunnen Sieperda en Vermeulen nog bij komen.

In de 3e ronde verslaat van der Horst WK-ganger Mark Frost.
Laatst gewijzigd door 1 op Dartmat, in totaal 19 keer gewijzigd.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Q-School 2017

Bericht door cookie »

Wie zijn alle Nederlanders? Zit me een ongeluk te zoeken.. Denk dat ik al te langer er niet meer in zit :|

Hoorde trouwens dat Jason Marriott telkens vergat uit te checken..
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Q-School 2017

Bericht door Dartmat »

cookie schreefCOLONWie zijn alle Nederlanders? Zit me een ongeluk te zoeken.. Denk dat ik al te langer er niet meer in zit :|

Hoorde trouwens dat Jason Marriott telkens vergat uit te checken..
Op dit moment nog: Bryan de Hoog, Colin Roelofs, Wilco Vermeulen, Mareno Michels, Carlo van Peer, Jimmy Hendriks, Arjan Konterman, Sven Groen, Michael van Dijk, Michel van der Horst (4e ronde) en Michael Plooy.

Eén voordeel: het wordt per volgende ronde makkelijker om ze eruit te vissen. ;)
Laatst gewijzigd door 1 op Dartmat, in totaal 19 keer gewijzigd.
Jacco
Lid
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2016, 17:08

Re: Q-School 2017

Bericht door Jacco »

cookie schreefCOLONWie zijn alle Nederlanders? Zit me een ongeluk te zoeken.. Denk dat ik al te langer er niet meer in zit :|

Hoorde trouwens dat Jason Marriott telkens vergat uit te checken..
Dartfreakz.nl houdt iedere dag de prestaties van alle Nederlanders en de Belg Davyd Venken bij. Voor vandaag zie: http://www.dartfreakz.nl/blog/pdc2/q-sc ... yd-venken/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dartfreak(z.nl)
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Q-School 2017

Bericht door Dartmat »

Naar de laatste 64 (twee puntjes voor de ranking):
Mareno Michels (inmiddels uitgeschakeld)
Carlo van Peer (inmiddels uitgeschakeld)
Arjan Konterman
Michael van Dijk
Michel van der Horst (inmiddels uitgeschakeld)
Michel Plooy

Naar de laatste 32 (drie puntjes):
Arjan Konterman
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Q-School 2017

Bericht door DeDeen »

En ook Razma ligt eruit. Dirk moet maar niet gaan wedden.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Q-School 2017

Bericht door Dartmat »

Niets zo onvoorspelbaar als de Q-School. Stuart Kellett is de enige echt bekende speler die er nog in zit.

Arjan Konterman verliest bij de laatste 32. Sven Groen, Michael van Dijk en Michel Plooy zijn de laatste Nederlandse troeven. Zij moeten dan nog wel bij de laatste 64 eerst zien te winnen.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Q-School 2017

Bericht door DeDeen »

Dartmat schreefCOLONNiets zo onvoorspelbaar als de Q-School. Stuart Kellett is de enige echt bekende speler die er nog in zit.

Arjan Konterman verliest bij de laatste 32. Sven Groen, Michael van Dijk en Michel Plooy zijn de laatste Nederlandse troeven. Zij moeten dan nog wel bij de laatste 64 eerst zien te winnen.
Mwah, Nigel Heydon en Gary Stone hebben ook al meerdere WK's gespeeld.
Steve Douglas ook nog, net als Aspinall.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Q-School 2017

Bericht door Dartmat »

Klopt, wij kennen ze ook wel, maar als je het aan de gemiddelde dartsvolger vraagt zullen deze namen hen niets zeggen denk ik.

Van Dijk en Plooy ook exit. Groen de enige overgebleven Nederlander. Vierde ronde nog steeds...

Sven Groen laatste 16.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Q-School 2017

Bericht door Dartmat »

Jiwa pakt de eerste tourkaart. Maar interessanter: Sven Groen heeft de finale gehaald!

Edit: en verloren helaas.
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: Q-School 2017

Bericht door Erwin27 »

In principe is een finaleplek wel voldoende om een Tour Card te winnen, dan wel om hoog op de reservelijst te komen voor de vloertoernooien. Gewoon nog een paar puntjes pakken en het is wel voldoende volgens mij.
Jacco
Lid
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2016, 17:08

Re: Q-School 2017

Bericht door Jacco »

Helaas heeft Sven Groen zich nog niet weten te verzekeren van een tourkaart, maar deze finaleplek helpt hem een heel eind op weg om er desnoods een via de ranglijst te halen (mocht hij de komende drie dagen niet tot de top 4 van de dag behoren).
Dartfreak(z.nl)
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Q-School 2017

Bericht door Dartfantje »

Erwin27 schreefCOLONIn principe is een finaleplek wel voldoende om een Tour Card te winnen, dan wel om hoog op de reservelijst te komen voor de vloertoernooien. Gewoon nog een paar puntjes pakken en het is wel voldoende volgens mij.
Probleem is wel dat er maar 12 man een TC krijgen dit jaar via de Q-School OOM. Met 16 finalisten (er van uitgaand dat ze niet alsnog een finale winnen) betekent het dus dat een TC niet zeker is bij het verliezen van een finale. Maar van iemand die een finale haalt kan je er wel van uitgaan dat zo iemand nog wel een keertje bij de Laatste 32 o.i.d. komt

Heb nog ff gekeken naar de standen van de laatste jaren en met 12 punten ben je waarschijnlijk wel zeker van een TC. Met 11 punten moet je hopen op een goede laatste dag door countback en met 10 punten kan je het wel vergeten
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: Q-School 2017

Bericht door Erwin27 »

De Countback is regel is eigenlijk hier heel raar. Want in principe zijn op de 1e dag veel sterkere spelers aanwezig. Want op de 4e dag zijn de 12 geplaatsten al niet meer aanwezig. Eigenlijk zou de countback regel andersom moeten werken hier.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Q-School 2017

Bericht door ybabl »

Die Prakash Jiwa had ik nog nooit van gehoord (die andere eigenlijk ook niet, maar deze naam valt toch het meeste op). Even gekeken of ik wat beelden van hem kon vinden. En dat kon ik! Speelt hier Devon Petersen op een hoopje.

https://www.youtube.com/watch?v=Wt0gOGOBDxg" onclick="window.open(this.href);return false;
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: Q-School 2017

Bericht door Erwin27 »

Jiwa was juist de enige die ik kende. Nou ja, kende... Ik wist dat hij een Tour Card had. Hij verliest hem altijd, maar wint hem ook weer altijd.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Q-School 2017

Bericht door ybabl »

Erwin27 schreefCOLONJiwa was juist de enige die ik kende. Nou ja, kende... Ik wist dat hij een Tour Card had. Hij verliest hem altijd, maar wint hem ook weer altijd.
Opmerkelijk ja. Hoe komt dat? Speelt ie niet genoeg PC's dan? Lijkt me dat je toch wel wat kwaliteit hebt als je elke keer die Q-school wint. Dacht eerst dat het misschien kwam omdat ie constant vanuit India moest reizen, maar hij woont blijkbaar gewoon in Rugby, Engeland. :lol:
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Q-School 2017

Bericht door Dartsjournalist »

Toffe gast, maar denk wel een alles of niets speler. Een mindere versie van Jamie Caven, om het zo maar even in te schatten. Fantastisch dat hij weer een Tour Card heeft.
Twitter: @PVDarts180
BUTTON_POST_REPLY