World Cup of Darts 2017

Leroy020
Lid
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2017, 15:17

World Cup of Darts 2017

Bericht door Leroy020 »

Het is weer bijna tijd voor dit toernooi!
Is der al meer over bekend welk land eerst geplaats is en wie der met elkaar gaan koppelen zoals bij Engeland dat nu waarschijnlijk Lewis met Chisnall wordt??
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: World Cup of Darts 2017

Bericht door Dartfantje »

Lewis en Chisnall? Ga maar uit van Phil en Lewis, want er staat nergens in de regels dat de 2 hoogsten van een land samen moeten. Kijk ook maar naar Barney vorig jaar wat dan Jelle had moeten zijn, al had dit ook wat andere reden ;)
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: World Cup of Darts 2017

Bericht door Erwin27 »

De vraag is of Taylor wil.
Het is nu echter wel zijn grootste kans om zich te plaatsen voor de Grand Slam. Nu hij vandaag de finale vandag niet heeft gehaald, gaat ie wellicht toch nog meedoen?
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: World Cup of Darts 2017

Bericht door Dartmat »

Erg jammer van Letland. Die zijn interessanter dan Italië, Hongarije, Polen, Tsjechië en Zwitserland bij elkaar. En Noorwegen met die lange Nederlander mis ik ook...

Afbeelding
Snakebitemaster
Lid
BerichtenCOLON 640
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2017, 16:13

Re: World Cup of Darts 2017

Bericht door Snakebitemaster »

Schotland gaat hem winnen, omdat Anderson en Wright samen nu echt een super koppel zullen zijn. Nu ook Wright zo goed gooit zie ik hun wel die titel winnen. Nederland gaat het net niet redden die verliezen de finale van Schotland denk ik. Van barneveld verliest de single denk ik van Gerwen wint zijn single, denk dan dat het koppel potje voor Schotland zal zijn. Australia heeft ook wel een goed team en Engeland natuurlijk ook nog, maar toch geen Taylor wel verstandig lekker je rust pakken.
Set-up Raymond van Barneveld phase 5 25 gram.
Leroy020
Lid
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2017, 15:17

Re: World Cup of Darts 2017

Bericht door Leroy020 »

Ik denk ook dat Schotland een hele grote kans maakt om hem dit jaar te winnen! Al hoop ik natuurlijk dat Nederland ermee vandoor gaat!!
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: World Cup of Darts 2017

Bericht door Schiavoni »

Hoe komt het dat Chisnall meedoet aan de World Cup en niet Wade?
Daarnaast gooit van Barneveld in plaats van Klaassen, terwijl ook Klaassen hoger op de Order Of Merit staat. Nu snap ik best dat van Gerwen niet met Klaassen wil gooien, maar wat staat hierover eigenlijk in het reglement? Ik zie liever geen Barney, want wat hij tegen Wright aan het doen was in de Premier League...Pure desinteresse! Zie liever een speler die wel met plezier en een goede mentaliteit staat te gooien.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: World Cup of Darts 2017

Bericht door Dartmat »

Schiavoni schreefCOLONHoe komt het dat Chisnall meedoet aan de World Cup en niet Wade?
Daarnaast gooit van Barneveld in plaats van Klaassen, terwijl ook Klaassen hoger op de Order Of Merit staat. Nu snap ik best dat van Gerwen niet met Klaassen wil gooien, maar wat staat hierover eigenlijk in het reglement? Ik zie liever geen Barney, want wat hij tegen Wright aan het doen was in de Premier League...Pure desinteresse! Zie liever een speler die wel met plezier en een goede mentaliteit staat te gooien.
Chisnall staat boven Wade op de O.O.M. dus die is logisch. van Barneveld-Klaassen niet, maar het verhaal daarachter is bekend. Tel daarbij op dat van Barneveld tien keer aantrekkelijker voor de uitstraling van de PDC is dan van Barneveld en voila, de beslissing is door de PDC snel gemaakt. Dat de selectie niet meer per definitie op basis van ranking is, is sinds vorig jaar door de PDC doorgevoerd.
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: World Cup of Darts 2017

Bericht door Schiavoni »

Dartmat schreefCOLON
Schiavoni schreefCOLONHoe komt het dat Chisnall meedoet aan de World Cup en niet Wade?
Daarnaast gooit van Barneveld in plaats van Klaassen, terwijl ook Klaassen hoger op de Order Of Merit staat. Nu snap ik best dat van Gerwen niet met Klaassen wil gooien, maar wat staat hierover eigenlijk in het reglement? Ik zie liever geen Barney, want wat hij tegen Wright aan het doen was in de Premier League...Pure desinteresse! Zie liever een speler die wel met plezier en een goede mentaliteit staat te gooien.
Chisnall staat boven Wade op de O.O.M. dus die is logisch. van Barneveld-Klaassen niet, maar het verhaal daarachter is bekend. Tel daarbij op dat van Barneveld tien keer aantrekkelijker voor de uitstraling van de PDC is dan van Barneveld en voila, de beslissing is door de PDC snel gemaakt. Dat de selectie niet meer per definitie op basis van ranking is, is sinds vorig jaar door de PDC doorgevoerd.
Oke, op de Order Of Merit van Dartsdatabase staat Wade hoger, dus vandaar. Maar zie op pdc.tv dat Chisnall hoger staat.
Ja, ik snap best dat van Barneveld vele malen aantrekkelijker is, maar wie beslist zoiets. De finalisten van de World Cup zijn geplaatst voor de Grand Slam Of Darts, dus lijkt me dat je als Klaasen zijnde wel World Cup wilt gooien. Hij mistte door dezelfde situatie vorig jaar, de Grand Slam.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: World Cup of Darts 2017

Bericht door DeDeen »

Schiavoni schreefCOLON
Dartmat schreefCOLON
Schiavoni schreefCOLONHoe komt het dat Chisnall meedoet aan de World Cup en niet Wade?
Daarnaast gooit van Barneveld in plaats van Klaassen, terwijl ook Klaassen hoger op de Order Of Merit staat. Nu snap ik best dat van Gerwen niet met Klaassen wil gooien, maar wat staat hierover eigenlijk in het reglement? Ik zie liever geen Barney, want wat hij tegen Wright aan het doen was in de Premier League...Pure desinteresse! Zie liever een speler die wel met plezier en een goede mentaliteit staat te gooien.
Chisnall staat boven Wade op de O.O.M. dus die is logisch. van Barneveld-Klaassen niet, maar het verhaal daarachter is bekend. Tel daarbij op dat van Barneveld tien keer aantrekkelijker voor de uitstraling van de PDC is dan van Barneveld en voila, de beslissing is door de PDC snel gemaakt. Dat de selectie niet meer per definitie op basis van ranking is, is sinds vorig jaar door de PDC doorgevoerd.
Oke, op de Order Of Merit van Dartsdatabase staat Wade hoger, dus vandaar. Maar zie op pdc.tv dat Chisnall hoger staat.
Ja, ik snap best dat van Barneveld vele malen aantrekkelijker is, maar wie beslist zoiets. De finalisten van de World Cup zijn geplaatst voor de Grand Slam Of Darts, dus lijkt me dat je als Klaasen zijnde wel World Cup wilt gooien. Hij mistte door dezelfde situatie vorig jaar, de Grand Slam.
Dit is vorig jaar al allemaal besloten. Klaasen en Van Gerwen gooien niet samen, zo simpel is het.
Gebruikers-avatar
thepower1990
Lid
BerichtenCOLON 346
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 16:26

Re: World Cup of Darts 2017

Bericht door thepower1990 »

Schiavoni schreefCOLONHoe komt het dat Chisnall meedoet aan de World Cup en niet Wade?
Daarnaast gooit van Barneveld in plaats van Klaassen, terwijl ook Klaassen hoger op de Order Of Merit staat. Nu snap ik best dat van Gerwen niet met Klaassen wil gooien, maar wat staat hierover eigenlijk in het reglement? Ik zie liever geen Barney, want wat hij tegen Wright aan het doen was in de Premier League...Pure desinteresse! Zie liever een speler die wel met plezier en een goede mentaliteit staat te gooien.
Het verhaal tussen Van Gerwen en Klaasen lijkt me wel duidelijk toch? Bij onderlinge wedstrijden is het nog steeds zo dat Michael Jelle niet eens een hand wil geven dus hoe zouden die 2 ooit samen een succesvol duo kunnen vormen? Komt nog bij dat Jelle net vorige week geopereerd is dus het is maar de vraag of Jelle überhaupt in staat zou zijn om te kunnen spelen. En de kritiek die je tegen Barney hebt vindt ik toch wel een beetje goedkoop scoren hoor. Nu kom je met een voorbeeld van een laatste wedstrijd uit de Premier League toen Barney al wist dat hij de playoffs niet meer kon halen.
Ik geloof dat iedereen toch wel weet dat het voor hem erg moeilijk is om zich te motiveren voor een wedstrijd waar helemaal niks meer op het spel staat maar doe nu niet alsof hij het hele jaar met die mentaliteit staat te gooien. Misschien toch nog even terugkijken naar de finaleavond van vorig jaar tegen Engeland? Toen was Barney van de 4 finalisten misschien wel de beste en verloor Nederland uiteindelijk de finale omdat Michael een zeldzame slechte avond had. Ik ben ervan overtuigd dat Michael en Raymond samen het beste duo zijn dat Nederland kan brengen en ze zijn in mijn ogen samen met Schotland gewoon de favoriet voor de winst.
Snakebitemaster
Lid
BerichtenCOLON 640
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2017, 16:13

Re: World Cup of Darts 2017

Bericht door Snakebitemaster »

1) Scotland v Singapore
Japan v Spain
(8) Belgium v New Zealand
Thailand v Greece
(5) Australia v Denmark
Hong Kong v Russia
(4) v Wales v Finland
Republic of Ireland v Poland
(2) v England v Gibraltar
South Africa v Sweden
(7) Austria v China
Hungary v Canada
(6) Northern Ireland v Germany
Brazil v Switzerland
(3) Netherlands v Czech Republic
United States of America v Italy
Set-up Raymond van Barneveld phase 5 25 gram.
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: World Cup of Darts 2017

Bericht door Schiavoni »

thepower1990 schreefCOLON
Schiavoni schreefCOLONHoe komt het dat Chisnall meedoet aan de World Cup en niet Wade?
Daarnaast gooit van Barneveld in plaats van Klaassen, terwijl ook Klaassen hoger op de Order Of Merit staat. Nu snap ik best dat van Gerwen niet met Klaassen wil gooien, maar wat staat hierover eigenlijk in het reglement? Ik zie liever geen Barney, want wat hij tegen Wright aan het doen was in de Premier League...Pure desinteresse! Zie liever een speler die wel met plezier en een goede mentaliteit staat te gooien.
Het verhaal tussen Van Gerwen en Klaasen lijkt me wel duidelijk toch? Bij onderlinge wedstrijden is het nog steeds zo dat Michael Jelle niet eens een hand wil geven dus hoe zouden die 2 ooit samen een succesvol duo kunnen vormen? Komt nog bij dat Jelle net vorige week geopereerd is dus het is maar de vraag of Jelle überhaupt in staat zou zijn om te kunnen spelen. En de kritiek die je tegen Barney hebt vindt ik toch wel een beetje goedkoop scoren hoor. Nu kom je met een voorbeeld van een laatste wedstrijd uit de Premier League toen Barney al wist dat hij de playoffs niet meer kon halen.
Ik geloof dat iedereen toch wel weet dat het voor hem erg moeilijk is om zich te motiveren voor een wedstrijd waar helemaal niks meer op het spel staat maar doe nu niet alsof hij het hele jaar met die mentaliteit staat te gooien. Misschien toch nog even terugkijken naar de finaleavond van vorig jaar tegen Engeland? Toen was Barney van de 4 finalisten misschien wel de beste en verloor Nederland uiteindelijk de finale omdat Michael een zeldzame slechte avond had. Ik ben ervan overtuigd dat Michael en Raymond samen het beste duo zijn dat Nederland kan brengen en ze zijn in mijn ogen samen met Schotland gewoon de favoriet voor de winst.
Had er even niet aan gedacht dat Klaassen geopereerd is, maar dat is eigenlijk mijn punt niet. Dat twee spelers niet door een deur kunnen, doet er eigenlijk ook niet toe. Ik heb ergens eens gelezen/gehoord via RTL7 dat Wright en Anderson ook niet echt de beste vrienden zijn. Tussen Van Gerwen en Klaassen is natuurlijk niet te vergelijken, dat begrijp ik. Maar het gaat er mij meer wie zoiets dan beslist welke spelers er samen gooien.
Ik vind het niet goedkoop scoren wat Barney betreft. Hij komt wel vaker over alsof hij niet heel veel zin heeft om te darten, dus daarom zie ik dan liever iemand die er wel vol voor gaat.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: World Cup of Darts 2017

Bericht door Dartmat »

Ik denk dat van Gerwen er als grootste uithangbord van de PDC best veel over in te brengen heeft. Net als Taylor dat vroeger had. Een combinatie van van Gerwen die zegt het niet te willen en de PDC die dat besluit over neemt dus. Vermoed ik tenminste.

Het zal denk ik dan ook niet Klaassen zijn die niet wil. Maar goed, het is ook niet zo dat hij zo veel beter presteert dan van Barneveld dat de PDC niet om Klaassen heen zou kunnen. Misschien in de toekomst als van Barneveld verder afbouwt, maar wie weet is een van de Pas ofzo Klaasen dan voorbij. Daar valt dus ook nog niks over te zeggen.
Snakebitemaster
Lid
BerichtenCOLON 640
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2017, 16:13

Re: World Cup of Darts 2017

Bericht door Snakebitemaster »

Als chisnall daar net zo gooit als hij de laatste weken doet wordt het vuurwerk.
Set-up Raymond van Barneveld phase 5 25 gram.
Snakebitemaster
Lid
BerichtenCOLON 640
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2017, 16:13

Re: World Cup of Darts 2017

Bericht door Snakebitemaster »

Nederland opent tegen Tsjechië, ach de eerste ronde is toch meestal wel te doen. Vorig jaar begonnen ze tegen Rusland met die Oreskyin of hoe je het ook schrijft. Die vent won een keer op het wk bijna nog van King, stond 2-0 voor verloor met 3-2. Die liep vorig jaar met de world cup steeds verkeerd terug van de oche.
Set-up Raymond van Barneveld phase 5 25 gram.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: World Cup of Darts 2017

Bericht door Dartmat »

Eerste ronde is voor alle grote landen een eitje. Ze zouden die eerste ronde net als bij het WK voetbal in pouleverband moeten doen. Is veel leuker. Die kleine landjes komen dan ook niet voor maar 1 wedstrijdje de hele wereld overvliegen, en daardoor wordt het meteen ook interessanter voor de kijkers in die landen.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: World Cup of Darts 2017

Bericht door Dartsjournalist »

Dartmat schreefCOLONEerste ronde is voor alle grote landen een eitje. Ze zouden die eerste ronde net als bij het WK voetbal in pouleverband moeten doen. Is veel leuker. Die kleine landjes komen dan ook niet voor maar 1 wedstrijdje de hele wereld overvliegen, en daardoor wordt het meteen ook interessanter voor de kijkers in die landen.
Deden ze in het verleden ook. Maar sinds ze naar 32 deelnemers zijn gegaan is het met knock-outsysteem. Wordt anders te vol/lang denk ik.
Twitter: @PVDarts180
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: World Cup of Darts 2017

Bericht door Erwin27 »

Dan mag je wel een week spelen zoals bij de Grand Slam of Darts. Daar zit ook niet echt iemand op te wachten lijkt me.
Snakebitemaster
Lid
BerichtenCOLON 640
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2017, 16:13

Re: World Cup of Darts 2017

Bericht door Snakebitemaster »

Wel zin in dit toernooi, ik hoop zelf dat Schotland het gaat winnen anderson en Wright zijn wel spelers die ik graag zie spelen. Denk ook dat zei het gaan winnen.
Set-up Raymond van Barneveld phase 5 25 gram.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: World Cup of Darts 2017

Bericht door Rat »

Dit is misschien wel 1 van mijn favoriete toernooien. Vaak ook ouderwets spannend. En de emotie en de wil te winnen bij voornamelijk de kleine landen vind ik prachtig om te zien.
Gebruikers-avatar
PieBus
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2016, 10:53

Re: World Cup of Darts 2017

Bericht door PieBus »

Iemand een goeie livestream?

Edit: ondertussen gevonden: Cricfree
180's: '15: 1 '16: 27 '17: 23
HF: '16: 170 '17: 130
Best leg: 14
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: World Cup of Darts 2017

Bericht door Rat »

Rtl 7 gewoon toch?

--

Game on!!!
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: World Cup of Darts 2017

Bericht door Rat »

Thailand er uit, :shock: .
Gebruikers-avatar
PieBus
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2016, 10:53

Re: World Cup of Darts 2017

Bericht door PieBus »

Rat schreefCOLONRtl 7 gewoon toch?

--

Game on!!!
Niet vanuit België...
180's: '15: 1 '16: 27 '17: 23
HF: '16: 170 '17: 130
Best leg: 14
BUTTON_POST_REPLY