Q-School 2018

DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Q-School 2018

Bericht door DeDeen »

dirk19 schreefCOLON 21 Jan 2018, 16:43 Ik vind het erg jammer dat Berry van Peer geen toerkaart heeft gehaald tijdens deze European Qschool. Ik had wel verwacht dat van Peer met zijn dartskwaliteiten bij de beste 10 van de European Qschool zou behoren maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Ik hoop dat van Peer het volgende week goed gaat doen tijdens de Challenge tour zodat hij via de Challenge tour order of merit alsnog mag meedoen aan een aantal vloertoernooien.
Wat? Meedoen via de Challenge Tour OoM? Is dat nieuw?
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Q-School 2018

Bericht door DeDeen »

Dawson Murschell, de jonge Canadees, heeft niet voor niets het vertrouwen gekregen om het te gaan proberen. Wint net als Bradley Brooks een tourcard vandaag.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Q-School 2018

Bericht door Dartmat »

Mooi, kaartjes naar twee talenten en gewoon op eigen kracht. Dikke prima.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Q-School 2018

Bericht door Dartsjournalist »

DeDeen schreefCOLON 21 Jan 2018, 20:00
dirk19 schreefCOLON 21 Jan 2018, 16:43 Ik vind het erg jammer dat Berry van Peer geen toerkaart heeft gehaald tijdens deze European Qschool. Ik had wel verwacht dat van Peer met zijn dartskwaliteiten bij de beste 10 van de European Qschool zou behoren maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Ik hoop dat van Peer het volgende week goed gaat doen tijdens de Challenge tour zodat hij via de Challenge tour order of merit alsnog mag meedoen aan een aantal vloertoernooien.
Wat? Meedoen via de Challenge Tour OoM? Is dat nieuw?
Ja Q-School reservelijst is verdwenen. Hoogst geplaatste spelers op Challenge Tour Order of Merit, die volgende week al begint, mogen nu invallen.
Twitter: @PVDarts180
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Q-School 2018

Bericht door Dartfantje »

Dartsjournalist schreefCOLON 21 Jan 2018, 22:03
DeDeen schreefCOLON 21 Jan 2018, 20:00
dirk19 schreefCOLON 21 Jan 2018, 16:43 Ik vind het erg jammer dat Berry van Peer geen toerkaart heeft gehaald tijdens deze European Qschool. Ik had wel verwacht dat van Peer met zijn dartskwaliteiten bij de beste 10 van de European Qschool zou behoren maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Ik hoop dat van Peer het volgende week goed gaat doen tijdens de Challenge tour zodat hij via de Challenge tour order of merit alsnog mag meedoen aan een aantal vloertoernooien.
Wat? Meedoen via de Challenge Tour OoM? Is dat nieuw?
Ja Q-School reservelijst is verdwenen. Hoogst geplaatste spelers op Challenge Tour Order of Merit, die volgende week al begint, mogen nu invallen.
Waar ook eigenlijk helemaal niks van klopt, want zo wordt het eerste CT weekend wel heel erg belangrijk. Maar goed, kan ook moeilijk wat anders bedenken als reservelijst, al vond ik de q-school OOM wel eerlijker dan dit
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Q-School 2018

Bericht door Dartsjournalist »

DeDeen schreefCOLON 20 Jan 2018, 22:31
Dartsjournalist schreefCOLON 20 Jan 2018, 21:14
ratm schreefCOLON 20 Jan 2018, 10:12
DeDeen schreefCOLON 19 Jan 2018, 22:01
ratm schreefCOLON 19 Jan 2018, 21:56 Pff Tabern.

Is er ook ergens een ranglijst te vinden of nog niet?
Fitton, O'Shea, Hughes en Menzies moeten wel beter anders krijgen ze snel spijt van de overstap
Waarom zouden ze spijt krijgen? Dan gaan ze toch gewoon weer BDO gooien?
Klopt, heb je gelijk in.
Weet niet of ze weer met open armen worden ontvangen maar das een ander verhaal
Menzies, Fitton en Hughes kunnen wel teruggaan, maar mogen geen Lakeside 2019 spelen. Zelfde geldt uiteraard ook voor Danny Noppert (en Dennis Nilsson) als zij geen Tour Card halen.
Die regel ken ik niet. Zolang ze geen tourcard hebben en geen PDPA member zijn, lijkt mij weinig in de weg te staan.
Vandaag bevestigt door Tony O'Shea: http://www.live-darts.com/category/bdo- ... 0123-0002/
Twitter: @PVDarts180
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Q-School 2018

Bericht door Fred Raket »

UK Q-School Tour Card Winnaars
1e speeldag: Corey Cadby & Eddie Dootson
2e speeldag: Robert Owen & Alan Tabern
3e speeldag: Arron Monk & George Killington
4e speeldag: Dawson Murschell & Bradley Brooks

UK Q-School via Order of Merit winnaars
Nathan Aspinall
Ross Smith
Terry Temple
Ryan Harrington
Simon Stevenson
Gary Eastwood
John Goldie
Matthew Edgar
Ryan Meikle
Ryan Joyce
Kevin Burness
Tony Newell
Luke Woodhouse
Peter Hudson
Mark Wilson

EUR. Q-School Tour Card Winnaars
1e speeldag: Jeffrey de Zwaan
2e speeldag: Mario Robbe
3e speeldag: Tytus Kanik
4e speeldag: Gabriel Clemens

EUR. Q-School via Order of Merit winnaars
Danny Noppert
Robert Marjanovic
Dirk van Duijvenbode
Vincent Kamphuis
Jose Justicia
Davy van Baelen
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: Q-School 2018

Bericht door Erwin27 »

Dartsjournalist schreefCOLON 23 Jan 2018, 15:58 Vandaag bevestigt door Tony O'Shea: http://www.live-darts.com/category/bdo- ... 0123-0002/
Ach, die gasten van de BDO snijden zichzelf gewoon in de vingers. Lakeside wordt zo op papier gewoon het meest oninteressante toernooi omdat enkele ''toppers'' van de BDO dan niet mee mogen doen. Andere toernooien van de BDO krijgen zo een hogere kwaliteitswaarde dan Lakeside en dat is natuurlijk lachwekkend. De BDO is gewoon jaren 80 stijl, en snappen niet dat de PDC een veel hoger aangeschreven bond is, en dat het niet gek is dat spelers de kans willen wagen om mee te doen.

Wie boeit Lakeside nou nog straks als het op deze manier moet?
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Q-School 2018

Bericht door Fred Raket »

Wie boeit oa uitgerangeerde O'Shea nog. Afgelopen Lakeside niet eens gespeeld
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Q-School 2018

Bericht door Dartfantje »

Fred Raket schreefCOLON 23 Jan 2018, 20:44 Wie boeit oa uitgerangeerde O'Shea nog. Afgelopen Lakeside niet eens gespeeld
En je weet ook waarom?
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Q-School 2018

Bericht door ratm »

Jammer weer van de BDO. Zoals hierboven al staat wordt Lakeside wel een stuk minder interessant als zelfs een aantal bdo toppers niet meer mee doen.
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Q-School 2018

Bericht door Ronn »

Ik heb zo'n beetje de BDO vanaf het begin meegemaakt en ben bang dat ik het einde ook ga meemaken. [emoji17]
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Q-School 2018

Bericht door Fred Raket »

Oudjes als OShea , Fitton etc. waren het gezicht van de BDO. Er is nieuwe aanwas en het gaat gewoon verder
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Q-School 2018

Bericht door ratm »

Fred Raket schreefCOLON 24 Jan 2018, 01:04 Oudjes als OShea , Fitton etc. waren het gezicht van de BDO. Er is nieuwe aanwas en het gaat gewoon verder
Alleen de nieuwe aanwas gaat heel snel weer weg. Naast dat telkens de beste spelers weg gaan missen ze ook de characters die ze vroeger wel hadden. Wat dat betreft zijn de "oudjes" nog steeds het bdo gezicht.
Topspelers gaan sneller naar de pdc (soms al voor ze doorbreken bij de bdo) en degene die wel bij de bdo doorbreken zijn geen vervangers voor de gemiste kwaliteit of de gemiste charcters. Op termijn is dat dodelijk. Mensen als McGeeney en Hughes gaan de bdo niet redden. Fitton en O'Shea ook niet (zijn ze te oud voor) maar die trekken nog wel wat kijkers. Menzies is nou juist eindelijk weer een speler met wat emotie die ook nog verder kan groeien en dan wordt hij uitgesloten. Ik vind dat niet handig van ze.
BUTTON_POST_REPLY