PDC World Cup of Darts 2019

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

PDC World Cup of Darts 2019

Bericht door rproele »

PDC gaat dus helaas de ranking aanhouden voor de 2019 versie wat Nederlands koppel betreft.
Helaas dus geen laatste eervol optreden voor Barney in zijn afscheidsjaar.
PDC moet hier natuurlijk proberen zo eenduidig mogelijk in te zijn, maar dus weer geen respect vanuit een Wattimena deze laatste eer te gunnen.
Ik zie ook helaas geen nieuwe titel voor Nederland op voorhand.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: PDC World Cup of Darts 2019

Bericht door The Runner »

rproele schreefCOLONPDC gaat dus helaas de ranking aanhouden voor de 2019 versie wat Nederlands koppel betreft.
Helaas dus geen laatste eervol optreden voor Barney in zijn afscheidsjaar.
PDC moet hier natuurlijk proberen zo eenduidig mogelijk in te zijn, maar dus weer geen respect vanuit een Wattimena deze laatste eer te gunnen.
Ik zie ook helaas geen nieuwe titel voor Nederland op voorhand.
Terecht dat Barney niet is geselecteerd en Wattimena zou wel gek zijn om zijn plaatsje af te staan. Dat zou Barney ook nooit gedaan hebben. Tijd voor de nieuwe generatie, Barney heeft zijn kans tijdens de PL al gehad en we weten allemaal hoe kansloos dat is geweest.
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Cup of Darts 2019

Bericht door ratm »

Goede beslissing van de PDC! Het verrast me wel, maar zeer terecht. Barney heeft al vaak genoeg als nummer 3 van Nederland mee mogen doen. Gezien zijn huidige OOM positie zou het natuurlijk idioot zijn om hem alsnog uit te nodigen. Voor Wattimena is het een prima kans om zich voor de GSOD te plaatsen wat voor hem weer geld oplevert en dat kan hij goed gebruiken.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: PDC World Cup of Darts 2019

Bericht door DeDeen »

rproele schreefCOLON 13 Mei 2019, 16:38 PDC gaat dus helaas de ranking aanhouden voor de 2019 versie wat Nederlands koppel betreft.
Helaas dus geen laatste eervol optreden voor Barney in zijn afscheidsjaar.
PDC moet hier natuurlijk proberen zo eenduidig mogelijk in te zijn, maar dus weer geen respect vanuit een Wattimena deze laatste eer te gunnen.
Ik zie ook helaas geen nieuwe titel voor Nederland op voorhand.
Respect van Wattimena?
Kom op zeg, die werkt zich de blubber voor zijn centen en dit is een mooie beloning.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: PDC World Cup of Darts 2019

Bericht door DeDeen »

ratm schreefCOLON 13 Mei 2019, 23:17 Goede beslissing van de PDC! Het verrast me wel, maar zeer terecht. Barney heeft al vaak genoeg als nummer 3 van Nederland mee mogen doen. Gezien zijn huidige OOM positie zou het natuurlijk idioot zijn om hem alsnog uit te nodigen. Voor Wattimena is het een prima kans om zich voor de GSOD te plaatsen wat voor hem weer geld oplevert en dat kan hij goed gebruiken.
Wanneer dan?
Volgens mij heeft alleen Klaasen een keer hoger gestaan, en dat verhaal is bekend.
Gebruikers-avatar
thepower1990
Lid
BerichtenCOLON 346
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 16:26

Re: PDC World Cup of Darts 2019

Bericht door thepower1990 »

Ach je kan er van 2 kanten naar kijken in deze situatie. Als je alles volgens het boekje en de ranking volgt is Jermaine nu de 2e Nederlander maar in deze situatie had van mij ook best nog wel een uitzondering gemaakt mogen worden. Ik zal niet zeggen dat Jermaine zijn plek aan Barney had moeten geven maar vanuit de PDC gezien had je ook een tikje menselijk kunnen zijn. Zijn laatste jaar, 4 keer winnaar van de World Cup en hem nog 1 keer de kans te geven om de titel samen met Michael te verdedigen. Maar goed het is een professionele organisatie waar weinig plek is voor respect en menselijkheid en dan moet je puur op de feiten zeggen Jermaine hoort te spelen. We zullen eens kijken of iedereen die nu zo staat te juichen voor Jermaine er straks nog zo overdenkt. Persoonlijk vindt ik Jeffrey dan nog een veel betere opvolger voor Barney en Jermaine heeft in mijn ogen zijn ranking puur en alleen te danken aan de overgewaardeerde Pro Tour en Euro Tour toernooien. Werkelijk nog nooit maar dan ook nog nooit wat gepresteerd op een Major en toen die afgelopen WK tegen Anderson de kans had kon hij de druk niet aan. Michael zal nu met de World Cup alles op zijn schouders moeten nemen en een nieuwe titel voor Nederland lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: PDC World Cup of Darts 2019

Bericht door rproele »

thepower1990 schreefCOLON 14 Mei 2019, 13:06 Ach je kan er van 2 kanten naar kijken in deze situatie. Als je alles volgens het boekje en de ranking volgt is Jermaine nu de 2e Nederlander maar in deze situatie had van mij ook best nog wel een uitzondering gemaakt mogen worden. Ik zal niet zeggen dat Jermaine zijn plek aan Barney had moeten geven maar vanuit de PDC gezien had je ook een tikje menselijk kunnen zijn. Zijn laatste jaar, 4 keer winnaar van de World Cup en hem nog 1 keer de kans te geven om de titel samen met Michael te verdedigen. Maar goed het is een professionele organisatie waar weinig plek is voor respect en menselijkheid en dan moet je puur op de feiten zeggen Jermaine hoort te spelen. We zullen eens kijken of iedereen die nu zo staat te juichen voor Jermaine er straks nog zo overdenkt. Persoonlijk vindt ik Jeffrey dan nog een veel betere opvolger voor Barney en Jermaine heeft in mijn ogen zijn ranking puur en alleen te danken aan de overgewaardeerde Pro Tour en Euro Tour toernooien. Werkelijk nog nooit maar dan ook nog nooit wat gepresteerd op een Major en toen die afgelopen WK tegen Anderson de kans had kon hij de druk niet aan. Michael zal nu met de World Cup alles op zijn schouders moeten nemen en een nieuwe titel voor Nederland lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Dus dat.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: PDC World Cup of Darts 2019

Bericht door rproele »

ratm schreefCOLON 13 Mei 2019, 23:17 Goede beslissing van de PDC! Het verrast me wel, maar zeer terecht. Barney heeft al vaak genoeg als nummer 3 van Nederland mee mogen doen. Gezien zijn huidige OOM positie zou het natuurlijk idioot zijn om hem alsnog uit te nodigen. Voor Wattimena is het een prima kans om zich voor de GSOD te plaatsen wat voor hem weer geld oplevert en dat kan hij goed gebruiken.
Dus jij gaat er vanuit dat het koppel MvG-Wattimena wel even de finale gaat halen waardoor hij de GSOD mag gooien?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik hem nog niet veel heb zien gooien, oh ja, nog nooit op grote toernooien iets gepresteerd.
Barney heeft altijd de WCoD gegooid, waarvan slechts in geval van een Klaassen dat hij de 3e Nederlander was en toch mocht.
Had een waardig afscheid geweest van een Nederlandse dartsgrootheid, iets waar dus ook een Wattimena nu nog de vruchten van plukt.
Maar is slechts mijn mening, deels gebaseerd op emotie en respect.
Ik zie het niet gebeuren, zal ook denk ik snel gepasseerd worden door de Zwaan.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: PDC World Cup of Darts 2019

Bericht door The Runner »

Al had Barney de afgelopen jaren wel gewoon de Pro- en Eurotour afgelopen, had hij gewoon de tweede Nederlander geweest, alleen had hij daar geen zin in en speelde hij liever de World series die niet meetellen voor de OOM. En wat betreft het WK, Wattimena heeft tenminste nog een kans op de overwinning gehad tegen Gary Anderson, terwijl Barney er troosteloos af ging tegen Labanauskas. En Barney zijn resultaten op de Majors zijn de laatste jaren ook niet om over naar huis te schrijven. Hij heeft de PL nog gehad om afscheid te nemen, terwijl hij dat eigenlijk ook niet verdiende. Ik ben erg benieuwd hoe Wattimena en MvG het gaan doen samen. En als team NL niet wint is er toch ook geen man overboord?
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: PDC World Cup of Darts 2019

Bericht door rproele »

Pro tour ben ik met je eens, EURO-tour is gewoon een draak van een kwalificatie systeem.
Uit ongenoegen deed hij destijds niet mee, laatste 2 jaar wel wisselvallig gepresteerd.
Big Ben was ook lange tijd automatisch geplaatst maar ook ineens zwaar afgezakt.
Anderson maakte het niet af anders was het ook gewoon 3-0 als ik me niet vergis?
Ik zeg al, is mijn mening, Barney had dan maar beter moeten verdedigen.
Al is 1x verlies een grote klap vanaf halve finale WK ten opzichte van niks te verdedigen hebben en elke gewonnen pond is een stijging.
Helemaal als je dan geluk heb met de EURO-tour.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Cup of Darts 2019

Bericht door ratm »

DeDeen schreefCOLON 14 Mei 2019, 08:44
ratm schreefCOLON 13 Mei 2019, 23:17 Goede beslissing van de PDC! Het verrast me wel, maar zeer terecht. Barney heeft al vaak genoeg als nummer 3 van Nederland mee mogen doen. Gezien zijn huidige OOM positie zou het natuurlijk idioot zijn om hem alsnog uit te nodigen. Voor Wattimena is het een prima kans om zich voor de GSOD te plaatsen wat voor hem weer geld oplevert en dat kan hij goed gebruiken.
Wanneer dan?
Volgens mij heeft alleen Klaasen een keer hoger gestaan, en dat verhaal is bekend.
Dan klopt toch wat ik zeg?
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Cup of Darts 2019

Bericht door ratm »

rproele schreefCOLON 14 Mei 2019, 15:01
ratm schreefCOLON 13 Mei 2019, 23:17 Goede beslissing van de PDC! Het verrast me wel, maar zeer terecht. Barney heeft al vaak genoeg als nummer 3 van Nederland mee mogen doen. Gezien zijn huidige OOM positie zou het natuurlijk idioot zijn om hem alsnog uit te nodigen. Voor Wattimena is het een prima kans om zich voor de GSOD te plaatsen wat voor hem weer geld oplevert en dat kan hij goed gebruiken.
Dus jij gaat er vanuit dat het koppel MvG-Wattimena wel even de finale gaat halen waardoor hij de GSOD mag gooien?
Nee, dat zeg ik ook niet maar ze hebben zeker wel een kans.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Cup of Darts 2019

Bericht door ratm »

Maar als nummer 32 van de wereld mogen mee doen aan de PL is toch een mooie manier van respect tonen? Mag ook in Duitsland met de world serie mee doen. Ze tonen al jaren respect voor hem door hem ieder jaar uit te nodigen voor de PL en alle world series terwijl zijn ranking dat niet echt rechtvaardigt. Volkomen terecht overigens hoor maar dat ze na de PL hem nu een keer niet uitnodigen vind ik niet zo gek.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: PDC World Cup of Darts 2019

Bericht door DeDeen »

ratm schreefCOLON 14 Mei 2019, 18:41
DeDeen schreefCOLON 14 Mei 2019, 08:44
ratm schreefCOLON 13 Mei 2019, 23:17 Goede beslissing van de PDC! Het verrast me wel, maar zeer terecht. Barney heeft al vaak genoeg als nummer 3 van Nederland mee mogen doen. Gezien zijn huidige OOM positie zou het natuurlijk idioot zijn om hem alsnog uit te nodigen. Voor Wattimena is het een prima kans om zich voor de GSOD te plaatsen wat voor hem weer geld oplevert en dat kan hij goed gebruiken.
Wanneer dan?
Volgens mij heeft alleen Klaasen een keer hoger gestaan, en dat verhaal is bekend.
Dan klopt toch wat ik zeg?
Nee. Jij hebt het over vaak genoeg. Ik kom tot 1 keer, waarvan ik niet eens zeker weet of dat wel het geval was, of dat dat alleen bekend gemaakt werd mocht het het geval zijn.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Cup of Darts 2019

Bericht door ratm »

DeDeen schreefCOLON 15 Mei 2019, 09:54
ratm schreefCOLON 14 Mei 2019, 18:41
DeDeen schreefCOLON 14 Mei 2019, 08:44
ratm schreefCOLON 13 Mei 2019, 23:17 Goede beslissing van de PDC! Het verrast me wel, maar zeer terecht. Barney heeft al vaak genoeg als nummer 3 van Nederland mee mogen doen. Gezien zijn huidige OOM positie zou het natuurlijk idioot zijn om hem alsnog uit te nodigen. Voor Wattimena is het een prima kans om zich voor de GSOD te plaatsen wat voor hem weer geld oplevert en dat kan hij goed gebruiken.
Wanneer dan?
Volgens mij heeft alleen Klaasen een keer hoger gestaan, en dat verhaal is bekend.
Dan klopt toch wat ik zeg?
Nee. Jij hebt het over vaak genoeg. Ik kom tot 1 keer, waarvan ik niet eens zeker weet of dat wel het geval was, of dat dat alleen bekend gemaakt werd mocht het het geval zijn.
Het was sws wel het geval. Misschien zelfs 2 of 3 jaar achter elkaar maar dat weet ik niet zeker. Maar zelfs 1 keer is vaak genoeg toch? De regel was destijds de nummer 1 en 2. Speciaal voor MvG veranderd.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: PDC World Cup of Darts 2019

Bericht door DeDeen »

ratm schreefCOLON 15 Mei 2019, 21:18
DeDeen schreefCOLON 15 Mei 2019, 09:54
ratm schreefCOLON 14 Mei 2019, 18:41
DeDeen schreefCOLON 14 Mei 2019, 08:44
ratm schreefCOLON 13 Mei 2019, 23:17 Goede beslissing van de PDC! Het verrast me wel, maar zeer terecht. Barney heeft al vaak genoeg als nummer 3 van Nederland mee mogen doen. Gezien zijn huidige OOM positie zou het natuurlijk idioot zijn om hem alsnog uit te nodigen. Voor Wattimena is het een prima kans om zich voor de GSOD te plaatsen wat voor hem weer geld oplevert en dat kan hij goed gebruiken.
Wanneer dan?
Volgens mij heeft alleen Klaasen een keer hoger gestaan, en dat verhaal is bekend.
Dan klopt toch wat ik zeg?
Nee. Jij hebt het over vaak genoeg. Ik kom tot 1 keer, waarvan ik niet eens zeker weet of dat wel het geval was, of dat dat alleen bekend gemaakt werd mocht het het geval zijn.
Het was sws wel het geval. Misschien zelfs 2 of 3 jaar achter elkaar maar dat weet ik niet zeker. Maar zelfs 1 keer is vaak genoeg toch? De regel was destijds de nummer 1 en 2. Speciaal voor MvG veranderd.
1x. In 2016. Jij doet alsof het eerder regel dan uitzondering is.
Maar goed.
Ben benieuwd wat Wattimena kan, ben bang dat ie hier iets te timide voor is.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: PDC World Cup of Darts 2019

Bericht door rproele »

Loting PDC World Cup of Darts 2019
Engeland – Filippijnen
Ierland – Griekenland
Oostenrijk – Rusland
China – Verenigde Staten
Australië – Finland
Italië – Canada
Nederland – Spanje
Polen – Tsjechië
Schotland – Denemarken
Brazilië – Zweden
België – Hongkong
Hongarije – Duitsland
Noord-Ierland – Zuid-Afrika
Nieuw-Zeeland – Litouwen
Wales – Singapore
Gibraltar – Japan
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: PDC World Cup of Darts 2019

Bericht door Choco115 »

Noord-Ierland ten onder tegen Zuid-Afrika! :shock: Wie had dat zien aankomen?
Overigens wint België wel gewoon: met 5-1 tegen Hong kong
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: PDC World Cup of Darts 2019

Bericht door The Runner »

Hoppa, Singapore verslaat Wales!
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: PDC World Cup of Darts 2019

Bericht door DeDeen »

Schitterend toernooi. Hou die koppels toch gewoon het hele toernooi, ipv die singles beslissend maken.
Zo mooi om te zien hoe Singapore en Zuid-Afrika echt staan te genieten.
Buel
Moderator
BerichtenCOLON 1327
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:42

Re: PDC World Cup of Darts 2019

Bericht door Buel »

De WCoD is mn op 2 na meest favoriete toernooi. Alleen al vanwege het koppel-toernooi en daamee zien van (relatief) onbekende spelers.

Ik hoop oprecht dat men er een (groter(meer deelnemers, poule systeem???)) koppeltoernooi van maakt, met andere woorden... de koppelwedstrijden zijn het belangrijkste. Ook het format lijkt me aanpasbaar. Waarom niet single 501 en koppel 701/901???

Gister werden Wales en Noord-Ierland al uitgeschakeld. Volgt vanavond nog een geplaatst land???

Tussen denken en hopen zit "licht". Ik zou het leuk vinden wanneer Nederland wint. Maar ik denk helaas dat dat niet gaat gebeuren. Ik denk dat Engeland en Schotland de finale spelen en dat Schotland wint..
Als belangrijkste/gevaarlijkste outsiders zie ik Australie en Belgie
Iedereen mag meedoen aan voorspellingen die ik organiseer. Instappen kan en mag altijd
Voeg me gerust toe op fb of twitter (dartfanaat)
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: PDC World Cup of Darts 2019

Bericht door Choco115 »

Helaas, Nederland stelde vandaag niet veel voor...
Nu Schotland tegen Ierland, zou toch een stunt zijn mocht Ierland winnen!
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: PDC World Cup of Darts 2019

Bericht door Jowinho »

Schotland wint.

Dit tornooi mag nog wat aanpassingen krijgen. Zeker als ze met singels willen blijven spelen. Dan zou ik sowieso de nummer 1 van land A tegen de nummer 2 van land B laten spelen. (Spelers zonder PDC ranking worden dan gerangschikt volgens prestaties op regionale tour (PDC Asia, DPA, PDC Scandinavia, etc)). En vooral de koppelwedstrijd als 2de wedstrijd laten spelen zodat er altijd een koppelwedstrijd is.
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Cup of Darts 2019

Bericht door ratm »

Het was geen echt team dit Nederland. Dan kan vd Giesen wel zeggen dat het achter de schermen allemaal zo hecht was maar wat ik op de camera zag was weinig chemie. Vooral de opmerking van Van Gerwen na de pot tegen canada vond ik tekenend. "Ik speelde niet goed en Wattimena won wel maar speelde ook niet goed". Als je een team bent geef je je maat een compliment. Dan zeg je dat hij gelukkig wel presteerde en geef je hem zo het gevoel belangrijk te zijn geweest. Nu geef je hem alsnog een slecht gevoel, ondanks een overwinning.

Verder wel genoten van Ierland overigens. Ook al zegt MvG dat ze die hoge finishes eigenlijk niet kunnen, ik heb ze het hele weekend goed zien spelen dus blijkbaar kunnen ze het wel. Hopelijk trekken ze die lijn door de komende maanden
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Cup of Darts 2019

Bericht door ratm »

Jowinho schreefCOLON 09 Jun 2019, 22:24 Schotland wint.

Dit tornooi mag nog wat aanpassingen krijgen. Zeker als ze met singels willen blijven spelen. Dan zou ik sowieso de nummer 1 van land A tegen de nummer 2 van land B laten spelen. (Spelers zonder PDC ranking worden dan gerangschikt volgens prestaties op regionale tour (PDC Asia, DPA, PDC Scandinavia, etc)). En vooral de koppelwedstrijd als 2de wedstrijd laten spelen zodat er altijd een koppelwedstrijd is.
Ben het wel met je eens maar ik denk dat ze de koppels als beslissende wedstrijd willen houden. Een geheel koppeltoernooi wordt al jaren door vele voorgesteld maar zien ze blijkbaar niet zitten
BUTTON_POST_REPLY