PDC Qualifying School 2015

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Peter66
Lid
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:46

PDC Qualifying School 2015

Bericht door Peter66 »

Het is alweer bijna zover...en de PDC Q-school verdient een eigen topic toch ? Benieuwd of er veel BDO spelers meedoen nu de "365 dagenregel" is vervallen!
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: PDC Qualifying School 2015

Bericht door Fred Raket »

♦ Aden Kirk
♦ Adrian Beale
♦ Alan Derrett
♦ Alex Frith
♦ Alex Roy
♦ Andreas Hajimina
♦ Andrew Chamberlain
♦ Andrew Johnson
♦ Andy Bless
♦ Andy Boulton
♦ Ashley Holgate
♦ Atif Hussain
♦ Barry Adam Davies
♦ Barry Morgan
♦ Ben Simpson
♦ Benoit Le Thomas
♦ Bobby John Fairhurst
♦ Brandonn Monk
♦ Carl Abbiss
♦ Carlos Garbayo
♦ Chris Aubrey
♦ Chris Skeates
♦ Christopher Quantock
♦ Colin Fowler
♦ Colin Littlecott
♦ Colin Roelofs
♦ Craig Brown
♦ Craig Watkins
♦ Curtis Hammond
♦ Damien O'Driscoll
♦ Dan Read
♦ Daniel Batchelor
♦ Danny Pinhorne
♦ Daren Kitchen
♦ Darrell Claydon
♦ Darren Greig
♦ Darren Layden
♦ Darren Weaver
♦ Darron Brown
♦ David O'Donovan
♦ David Walker
♦ Dean Forde
♦ Dean Lewer
♦ Dean Reynolds
♦ Diogo Portela
♦ Eddie Dootson
♦ Fred Smith
♦ Geoff Whitworth
♦ Gino Vos
♦ Harry West
♦ Haruki Muramatsu
♦ Ian McFarlane
♦ Jack Hill
♦ James Bevan
♦ James Hubbard
♦ James Richardson
♦ James Thompson
♦ Jamie Cooper
♦ Jamie Robinson
♦ Jay Foreman
♦ Jeff Batham
♦ Jermaine Wattimena
♦ Joe Singleton
♦ John Bryan
♦ John Paul Dowdall
♦ John Power
♦ John Scott
♦ Jordan Johnston
♦ Kelvin Hart
♦ Kenneth Greenall
♦ Kevin Dowling
♦ Kevin Lane
♦ Kieran Evans
♦ Krit Middleton
♦ Lars Reinecke
♦ Lee Evans
♦ Lee Gregory
♦ Lee Moffat
♦ Leon de Geus
♦ Magnus Caris
♦ Mark Forman
♦ Mark Jones (Wolves)
♦ Mark Stephens
♦ Martin Thomas
♦ Martyn Turner
♦ Matt Clark
♦ Matthew Draper
♦ Matthew Edgar
♦ Matthew Golding
♦ Matthew Laws
♦ Matthew Watson
♦ Michael Barnard
♦ Michael Baynham
♦ Michael Burgoine
♦ Michael Rasztovits
♦ Michael Rosenauer
♦ Michael Symes
♦ Michael Uxa
♦ Mike Gorst
♦ Neal Redfern
♦ Neil Gould
♦ Neville Roberts
♦ Nolan Arendse
♦ Par Riihonen
♦ Paul Amos
♦ Paul Fox
♦ Paul Milford
♦ Perry Regan
♦ Peter Evison
♦ Peter Manley
♦ Ray Campbell
♦ Reece Robinson
♦ Rees Hall
♦ Richard Calvert
♦ Richard Denis
♦ Richard Elms
♦ Richard Ludlow
♦ Richard North
♦ Robert Marijanovic
♦ Robert McKenzie
♦ Robert Wagner
♦ Rod Kinzett
♦ Roxy-James Rodriguez
♦ Ryan de Vreede
♦ Ryan Hoggarth
♦ Ryan Newton
♦ Sascha Stein
♦ Scott Campbell
♦ Scott Davidson
♦ Scott Pearson
♦ Sean Cain
♦ Shaun Narain
♦ Simon Mwangi
♦ Simon Preston
♦ Stephen Carrett
♦ Steve Bowers
♦ Steve Douglas
♦ Steven Kirkby
♦ Steven Morrison
♦ Steven Pearson
♦ Stuart Stubbs
♦ Terry Roach
♦ Thomas Gould
♦ Thomas Sykes
♦ Tony Bradley
♦ Tony Dawkins
♦ Vince Tipple
♦ Wayne Thomas
♦ Will Harwood
♦ Yuji Eguchi
Aaron Hardy
Aaron Turner
Adam Smith-Neale
Adrian Gray
Andre Knox
Andy Hutchings
Andy Jenkins
Andy Pearson
Antonio Alcinas
Ashley Sandon-James
Ben Gaiter
Ben Horan
Brett Claydon
Brian Lewis
Chris Dobey
Chris Hartrey
Christopher Bent
Christopher Dale
Craig Pope
Darren Barnes
Darren Burdett
Darren Mawer
Dave Honey
Dave Honey Jr
Dave Place
David Edmunds
Dean Barry Stewart
Dennis Priestley
Dylan Duo
Dyson Parody
Erik Hol
Garry Spedding
Gary Mawson
George McKie
Glenn Spearing
Gordon Dobey
Ian Jones
Ian Lever
Ian Moar
Jörg Meinert
Jack Fuller
Jack Tweddell
Jake Patchett
James Kerwick
Jamie Guilfoyle
Jason Wilson
Jay Murphy
Jerry Hendriks
Jim Walker
Joe Lacey
Joe Murnan
Joey Palfreyman
John Cooper
John Crossley
John Nelson
John Purcell
Jon Farmer
Jon Jukes
Jonathan Smith
Jonathan Worsley
Jonny Clayton
Jordan Patterson
Josh Jones
Justin Bradshaw
Kenny Hoult
Kentaro Suzuki
Kev Rimmer
Kevin Thomas
Kurt Parry
Lee Cusworth
Lee Palfreyman
Lee Whitworth
Luke Allen
Luke Woodhouse
Mareno Michels
Mark Carter
Mark Flawn
Mark Hylton
Mark Jones (Worcs)
Mark Layton
Martin Homer
Matthew Dennant
Michael Beal
Michael Blake
Michael Groover
Michael Power
Michael Wilson
Mike de Decker
Mike Norton
Mike Veitch
Nathan Derry
Nick Fullwell
Nigel Heydon
Oliver Stell
Paul Carter
Paul Hannaway
Paul Redfern
Paul Whitworth
Philip Borthwick
Richie Corner
Richie Howson
Ricky Sudale
Robbie Green
Robert Pinder
Rocco Maes
Rohit Rabadia
Ron Meulenkamp
Roy Lowe
Ryan Harrington
Ryan Hawkes
Ryan Sullivan
Sam Hamilton
Scott Dale
Shane Cox
Shaun Griffiths
Simon Burt
Simon Malpass
Stephen Gallimore
Stephen McNally
Stephen Willard
Steve Collins
Steve Hartley
Steve Perkins
Steve Smith
Stuart Monaghan
Terry Nash
Tim Martin
Tony Lincoln
Tony Oak
Tony Randell
Tony Richardson
Trevor Williams
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: PDC Qualifying School 2015

Bericht door Erwin27 »

Zie ook : http://pdpa.co.uk/Page/Content/50" onclick="window.open(this.href);return false;
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: PDC Qualifying School 2015

Bericht door Jowinho »

Colin Roelofs ook toegevoegd aan de lijst
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
Gebruikers-avatar
Xanthochroid
Lid
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2014, 16:53

Re: PDC Qualifying School 2015

Bericht door Xanthochroid »

Nog geen Cristo Reyes op de lijst zo te zien, heel zonde. Hoop dat hij zich alsnog aan gaat melden.
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: PDC Qualifying School 2015

Bericht door Jowinho »

Xanthochroid schreefCOLONNog geen Cristo Reyes op de lijst zo te zien, heel zonde. Hoop dat hij zich alsnog aan gaat melden.
Dat denk ik niet, want kerel kan geen Engels en voorlopig nog geen andere Spanjaarden op de Tour.
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: PDC Qualifying School 2015

Bericht door Erwin27 »

En het is natuurlijk ook niet goedkoop voor hem. Om de paar weken naar Engeland om aan vloertoernooien mee te doen. Dan heb je echt wel een goede sponsor nodig die dat voor je wil betalen. Ik weet ook niet of hij een goede baan in Spanje heeft.

Maar Devon Petersen staat bijvoorbeeld ook nog niet op de lijst, terwijl hij op Twitter al x keer heeft gezegd dat hij meedoet en alles (VISA etc.) al geregeld heeft. Dus wachten tot de definitieve lijst. Want Green staat er bijvoorbeeld ook nog niet op (als hij Lakeside wint, dan krijgt hij automatisch een Tour Card).
Gebruikers-avatar
n1traM
Lid
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:50

Re: PDC Qualifying School 2015

Bericht door n1traM »

Erwin27 schreefCOLONEn het is natuurlijk ook niet goedkoop voor hem. Om de paar weken naar Engeland om aan vloertoernooien mee te doen. Dan heb je echt wel een goede sponsor nodig die dat voor je wil betalen. Ik weet ook niet of hij een goede baan in Spanje heeft.

Maar Devon Petersen staat bijvoorbeeld ook nog niet op de lijst, terwijl hij op Twitter al x keer heeft gezegd dat hij meedoet en alles (VISA etc.) al geregeld heeft. Dus wachten tot de definitieve lijst. Want Green staat er bijvoorbeeld ook nog niet op (als hij Lakeside wint, dan krijgt hij automatisch een Tour Card).
Te zien aan een tweet van Devon Petersen van een uur geleden is hij onderweg naar Engeland. Robbie Green zie ik wel op de deelnemerslijst staan die hier eerder is gepost. Volgens http://en.wikipedia.org/wiki/2015_PDC_Pro_Tour" onclick="window.open(this.href);return false; krijgen de halve finalisten van Lakeside vanaf dit jaar niet meer automatisch een Tour Card.
1: onbekend 23g / 2: XQ-Max MvG 23g / 3: Unicorn Barney Phase 1 25g
2015: 22x 180, HF 156, BL 16
2016: 12x 180, HF 141, BL 15
2017: 19x 180, HF 120, BL 14
2018: 6x 180, HF 121, BL 15
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: PDC Qualifying School 2015

Bericht door Lookout »

[quote="Erwin27"]En het is natuurlijk ook niet goedkoop voor hem. Om de paar weken naar Engeland om aan vloertoernooien mee te doen. Dan heb je echt wel een goede sponsor nodig die dat voor je wil betalen. Ik weet ook niet of hij een goede baan in Spanje heeft.

Waarom heeft deze man nog geen sponsor dan?
Reyes gooide 98+ gemiddeld tegen Anderson.
Speelde tevens een uitstekend WK.
Dit zal best in korte tijd gaan gebeuren.
180's '16 79x
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: PDC Qualifying School 2015

Bericht door DeDeen »

Lookout schreefCOLON
Erwin27 schreefCOLONEn het is natuurlijk ook niet goedkoop voor hem. Om de paar weken naar Engeland om aan vloertoernooien mee te doen. Dan heb je echt wel een goede sponsor nodig die dat voor je wil betalen. Ik weet ook niet of hij een goede baan in Spanje heeft.

Waarom heeft deze man nog geen sponsor dan?
Reyes gooide 98+ gemiddeld tegen Anderson.
Speelde tevens een uitstekend WK.
Dit zal best in korte tijd gaan gebeuren.
Ja bijzonder dat er geen sponsors die 30k of meer neer moeten leggen voor het oprapen liggen...
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: PDC Qualifying School 2015

Bericht door Jowinho »

Jeffrey De Zwaan, Mike Zuydwijk, Dirk Van Duijvenbode, Ron Schouten, Jeffrey Van De Ven, Yordi Meeuwisse, Hermie Van Orsouw en Bryan De Hoog staan nu ook op de lijst.

Net zoals James Wilson, Kirk Shephard en Colin Osborne
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
Bram1900
Lid
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:26

Re: PDC Qualifying School 2015

Bericht door Bram1900 »

Vraag me af of al die Nederlanders uberhaupt komen opdagen of dat t puur voor de CT is. De Hoog is teruggegaan naar de BDO omdat ie t financieel niet rond kreeg bij de BDO. En om nou te zeggen dat ie bij de BDO zo binnen is gelopen..
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: PDC Qualifying School 2015

Bericht door Dartmat »

Dartfreakz heeft een mooi overzichtje van de Nederlandse namen die vanaf woensdag mee gaan spelen:

Jerry Hendriks, Gino Vos, Leon de Geus, Mareno Michels, Colin Roelofs, Erik Hol, Ron Meulenkamp, Ryan de Vreede, Jermaine Wattimena, Mike Zuydwijk, Jeffrey De Zwaan, Dirk Van Duijvenbode, Ron Schouten, Jeffrey Van de Ven, Yordi Meeuwisse, Hermie Van Orsouw, Bryan de Hoog, Jan Dekker en Jeffrey Bekema.

Weinig aansprekende namen. Ik hoop dat Roelofs het redt en Dekker gun ik het ook wel. Benieuwd ook of het de Vreede lukt en ik laat me door de rest graag positief verrassen...
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC Qualifying School 2015

Bericht door ratm »

Dartmat schreefCOLONDartfreakz heeft een mooi overzichtje van de Nederlandse namen die vanaf woensdag mee gaan spelen:

Jerry Hendriks, Gino Vos, Leon de Geus, Mareno Michels, Colin Roelofs, Erik Hol, Ron Meulenkamp, Ryan de Vreede, Jermaine Wattimena, Mike Zuydwijk, Jeffrey De Zwaan, Dirk Van Duijvenbode, Ron Schouten, Jeffrey Van de Ven, Yordi Meeuwisse, Hermie Van Orsouw, Bryan de Hoog, Jan Dekker en Jeffrey Bekema.

Weinig aansprekende namen. Ik hoop dat Roelofs het redt en Dekker gun ik het ook wel. Benieuwd ook of het de Vreede lukt en ik laat me door de rest graag positief verrassen...
De Zwaan heb ik ook wel een paar mooie potten zien spelen. Hoop dat hij het redt
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: PDC Qualifying School 2015

Bericht door Ranph »

zal wel niet op live.dartsdata.com zijn zeker?
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: PDC Qualifying School 2015

Bericht door Dartmat »

Ranph schreefCOLONzal wel niet op live.dartsdata.com zijn zeker?
Waarschijnlijk niet, vorig jaar in ieder geval niet. Toen kwamen de (onregelmatige) updates met uitslagen op de website van de PDC zelf te staan.
Gebruikers-avatar
DirtySanchez
Lid
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 12:48

Re: PDC Qualifying School 2015

Bericht door DirtySanchez »

ratm schreefCOLON
Dartmat schreefCOLONDartfreakz heeft een mooi overzichtje van de Nederlandse namen die vanaf woensdag mee gaan spelen:

Jerry Hendriks, Gino Vos, Leon de Geus, Mareno Michels, Colin Roelofs, Erik Hol, Ron Meulenkamp, Ryan de Vreede, Jermaine Wattimena, Mike Zuydwijk, Jeffrey De Zwaan, Dirk Van Duijvenbode, Ron Schouten, Jeffrey Van de Ven, Yordi Meeuwisse, Hermie Van Orsouw, Bryan de Hoog, Jan Dekker en Jeffrey Bekema.

Weinig aansprekende namen. Ik hoop dat Roelofs het redt en Dekker gun ik het ook wel. Benieuwd ook of het de Vreede lukt en ik laat me door de rest graag positief verrassen...
De Zwaan heb ik ook wel een paar mooie potten zien spelen. Hoop dat hij het redt
Heb hem wel eens wat legs zien spelen, hij is erg goed hoor. En Mike zuydwijk gooit ook beste pijlen!
Vallen is geen afgaan, maar het weigeren op te staan wel.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: PDC Qualifying School 2015

Bericht door Rat »

Er doen dit jaar 8 spelers van WDA mee, :) .

From all over the world.....
Gebruikers-avatar
Jelger055
Lid
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:31

Re: PDC Qualifying School 2015

Bericht door Jelger055 »

Welke zijn dat?
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: PDC Qualifying School 2015

Bericht door DeDeen »

Bram1900 schreefCOLONVraag me af of al die Nederlanders uberhaupt komen opdagen of dat t puur voor de CT is. De Hoog is teruggegaan naar de BDO omdat ie t financieel niet rond kreeg bij de BDO. En om nou te zeggen dat ie bij de BDO zo binnen is gelopen..
Voorlopig zie ik op Facebook de meesten voorbij komen met foto's vanuit het vliegtuig.
Bram1900
Lid
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:26

Re: PDC Qualifying School 2015

Bericht door Bram1900 »

DeDeen schreefCOLON
Bram1900 schreefCOLONVraag me af of al die Nederlanders uberhaupt komen opdagen of dat t puur voor de CT is. De Hoog is teruggegaan naar de BDO omdat ie t financieel niet rond kreeg bij de BDO. En om nou te zeggen dat ie bij de BDO zo binnen is gelopen..
Voorlopig zie ik op Facebook de meesten voorbij komen met foto's vanuit het vliegtuig.
Ja, als je CT wilt spelen moet je ook 1 keer komen opdagen. Wat ik bedoelde - en dat formuleerde ik niet goed - was of ze allen voor de tourkaart gaan of slechts 1 keer spelen om zo op de CT mogen spelen
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: PDC Qualifying School 2015

Bericht door Dartmat »

Tja als je er toch bent dan kun je net zo goed alle dagen meepikken. Al is het maar om ervaring op te doen en beter te worden, ook al kom je alleen maar om recht te hebben op toegang tot de CT. Beter zo wat wedstrijdervaring opdoen dan via cafétoernooien hier in NL.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: PDC Qualifying School 2015

Bericht door DeDeen »

Dartmat schreefCOLONTja als je er toch bent dan kun je net zo goed alle dagen meepikken. Al is het maar om ervaring op te doen en beter te worden, ook al kom je alleen maar om recht te hebben op toegang tot de CT. Beter zo wat wedstrijdervaring opdoen dan via cafétoernooien hier in NL.
Dat zie ik echt anders. Dat toernooi kost je 1000€ voor een week minstens. Je gaat echt niet beter worden van 5x op je kloten.
Bovendien heb je geen zak aan die tourcard, als je niet de middelen hebt om vervolgens de pro-tours af te gaan.
Ik snap sommige inschrijvingen echt niet.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: PDC Qualifying School 2015

Bericht door Dartmat »

DeDeen schreefCOLON
Dartmat schreefCOLONTja als je er toch bent dan kun je net zo goed alle dagen meepikken. Al is het maar om ervaring op te doen en beter te worden, ook al kom je alleen maar om recht te hebben op toegang tot de CT. Beter zo wat wedstrijdervaring opdoen dan via cafétoernooien hier in NL.
Dat zie ik echt anders. Dat toernooi kost je 1000€ voor een week minstens. Je gaat echt niet beter worden van 5x op je kloten.
Bovendien heb je geen zak aan die tourcard, als je niet de middelen hebt om vervolgens de pro-tours af te gaan.
Ik snap sommige inschrijvingen echt niet.
Nee dat is een tweede punt. Als je echt niet goed genoeg bent heb je geen kont aan een tourkaart. Daarom snap ik de inschrijving van spelers als van Orsouw ook niet nee. Misschien is het daarom ook niet goed van de pdc om deelname aan de challenge tour te koppelen aan de q-school.

Maar wat betreft de kosten: ik ga er vanuit dat je inschrijfgeld eenmalig is, dus voor alle dagen. De enige extra kosten zijn dan voor overnachting en eten. Als je niet eens twee of drie dagen extra verblijf kunt of wilt betalen heb je bij de pdc weinig te zoeken.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: PDC Qualifying School 2015

Bericht door DeDeen »

Dartmat schreefCOLON
DeDeen schreefCOLON
Dartmat schreefCOLONTja als je er toch bent dan kun je net zo goed alle dagen meepikken. Al is het maar om ervaring op te doen en beter te worden, ook al kom je alleen maar om recht te hebben op toegang tot de CT. Beter zo wat wedstrijdervaring opdoen dan via cafétoernooien hier in NL.
Dat zie ik echt anders. Dat toernooi kost je 1000€ voor een week minstens. Je gaat echt niet beter worden van 5x op je kloten.
Bovendien heb je geen zak aan die tourcard, als je niet de middelen hebt om vervolgens de pro-tours af te gaan.
Ik snap sommige inschrijvingen echt niet.
Nee dat is een tweede punt. Als je echt niet goed genoeg bent heb je geen kont aan een tourkaart. Daarom snap ik de inschrijving van spelers als van Orsouw ook niet nee. Misschien is het daarom ook niet goed van de pdc om deelname aan de challenge tour te koppelen aan de q-school.

Maar wat betreft de kosten: ik ga er vanuit dat je inschrijfgeld eenmalig is, dus voor alle dagen. De enige extra kosten zijn dan voor overnachting en eten. Als je niet eens twee of drie dagen extra verblijf kunt of wilt betalen heb je bij de pdc weinig te zoeken.
Al ben je wel goed genoeg, maar heb je niet vooraf je pro tours afgedekt, dan wordt het gewoon lastig.
250 pond inschrijving, plus vlucht, overnachtingen, eten en drinken. Je gaat die 1000 euro echt wel halen voor 5 dagen.
BUTTON_POST_REPLY