The Masters 2016

DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: The Masters 2016

Bericht door DanMan »

Ik vond het trouwens opvallend, dat Michael Smith bij de opkomst van MVG aan het applaudisseren was.
Dat zag je bij het side-shot van Van Gerwen op het moment dat hij het podium betrad.

Daar had Smith dus mentaal al verloren. :D
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: The Masters 2016

Bericht door Lookout »

Erwin27 schreefCOLONDat was wel weer een klassieker..

Toch heb ik altijd het idee dat MVG minder staat te gooien tegen Barney, Taylor en Anderson dan tegen anderen. Ik weet niet of dat ook met statistieken te bewijzen is. Ook al zijn het natuurlijk zeer sterke tegenstanders waar hij tegen moet.
Dat is ook zo Michael mist best regelmatig belangrijke dubbels tegen deze gasten, waarschijnlijk omdat ie zelf ook wel aanvoelt dat het een 'moet'' situatie is en dat maakt ook een Michael van Gerwen onzeker.
180's '16 79x
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: The Masters 2016

Bericht door cookie »

DanMan schreefCOLONIk vond het trouwens opvallend, dat Michael Smith bij de opkomst van MVG aan het applaudisseren was.
Dat zag je bij het side-shot van Van Gerwen op het moment dat hij het podium betrad.

Daar had Smith dus mentaal al verloren. :D
Daarom is het goed dat Sith lekker PL gaat gooien. Hij kan zich nu als de top 8 gaan gedragen of inderdaad er naar op blijven kijken.
Lookout schreefCOLON Dat is ook zo Michael mist best regelmatig belangrijke dubbels tegen deze gasten, waarschijnlijk omdat ie zelf ook wel aanvoelt dat het een 'moet'' situatie is en dat maakt ook een Michael van Gerwen onzeker.
Onzeker wil ik het niet noemen.. Geloof wel dat de druk van soms moeten raken ook bij hem parten speelt. Kijk maar naar die pot tegen RvB op het WK. Soms moet je ook op de juiste momenten goed gooien. Een verkeerde leg op het verkeerde moment en je loopt achter de feiten aan. Ook al gooi je de rest van de legs 10punten hoger met je gemiddelde.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2924
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: The Masters 2016

Bericht door ratm »

DanMan schreefCOLON
Erwin27 schreefCOLONDat was wel weer een klassieker..

Toch heb ik altijd het idee dat MVG minder staat te gooien tegen Barney, Taylor en Anderson dan tegen anderen. Ik weet niet of dat ook met statistieken te bewijzen is. Ook al zijn het natuurlijk zeer sterke tegenstanders waar hij tegen moet.
Ik denk, dat dat wel meevalt.
Hij heeft toch genoeg wedstrijden tegen bovengenoemde heren met overmacht gewonnen.
Finale Masters vorig jaar tegen RvB, finale German Darts Masters tegen Anderson, finale Players Championship Finals tegen Taylor.
En zo zijn er nog wel meer.

Gisteren tegen Taylor had hij het volgens mij moeilijker vanwege de druk en vanwege het goede spel van Taylor.
Hij moest ervoor werken. Vanwege de druk liep het niet zo vloeiend als daarvoor.
En misschien had de pauze na zijn kwartfinale hem deze keer geen goed gedaan.

Taylor had verdiend te winnen, maar die laatste dubbel hè.
De druk, die Taylor altijd op tegenstanders oplegde, heeft hij nu zelf ervaren.
Ik denk inderdaad dat Erwin een punt heeft. Vorig jaar in de finale van de Grand Slam speelde van Gerwen absoluut niet op zijn top en had moeten verliezen, evenals de finale van het European Championship waarin Anderson gewoon beter was en het zelf uit handen gaf. Wat dat betreft heeft Van Gerwen de laatste maanden erg veel gewonnen (waar hij alle credits voor mag krijgen) maar ook erg veel geluk gehad. In de finales van de Grand Slam, EC en WS en in de halve finale van dit toernooi gaf de tegenstander het uit handen. Zeer knap dat Van Gerwen ze toch maar mooi pakt maar het zit ook niet tegen.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: The Masters 2016

Bericht door cookie »

Wat zeggen jullie nu eigenlijk?

Dat MvG tegen de huidige Nr2 en de twee grootste spelers van afgelopen 15 jaar vaker de kans heeft om te verliezen dan tegen de rest? Of dat hij altijd minder gooit tegen deze 3?

Het lijkt me logisch dat deze drie grote spelers gewoon kansen krijgen tegen MvG. Als MvG een seizoen lang al zijn toernooien gaat winnen zonder matchpijlen tegen te krijgen dan stop ik met kijken.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: The Masters 2016

Bericht door Rat »

Geluk gehad EN heel goed gespeerd.

Zie er dan maar eens van te winnen.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: The Masters 2016

Bericht door Dartsjournalist »

ratm schreefCOLON
DanMan schreefCOLON
Erwin27 schreefCOLONDat was wel weer een klassieker..

Toch heb ik altijd het idee dat MVG minder staat te gooien tegen Barney, Taylor en Anderson dan tegen anderen. Ik weet niet of dat ook met statistieken te bewijzen is. Ook al zijn het natuurlijk zeer sterke tegenstanders waar hij tegen moet.
Ik denk, dat dat wel meevalt.
Hij heeft toch genoeg wedstrijden tegen bovengenoemde heren met overmacht gewonnen.
Finale Masters vorig jaar tegen RvB, finale German Darts Masters tegen Anderson, finale Players Championship Finals tegen Taylor.
En zo zijn er nog wel meer.

Gisteren tegen Taylor had hij het volgens mij moeilijker vanwege de druk en vanwege het goede spel van Taylor.
Hij moest ervoor werken. Vanwege de druk liep het niet zo vloeiend als daarvoor.
En misschien had de pauze na zijn kwartfinale hem deze keer geen goed gedaan.

Taylor had verdiend te winnen, maar die laatste dubbel hè.
De druk, die Taylor altijd op tegenstanders oplegde, heeft hij nu zelf ervaren.
Ik denk inderdaad dat Erwin een punt heeft. Vorig jaar in de finale van de Grand Slam speelde van Gerwen absoluut niet op zijn top en had moeten verliezen, evenals de finale van het European Championship waarin Anderson gewoon beter was en het zelf uit handen gaf. Wat dat betreft heeft Van Gerwen de laatste maanden erg veel gewonnen (waar hij alle credits voor mag krijgen) maar ook erg veel geluk gehad. In de finales van de Grand Slam, EC en WS en in de halve finale van dit toernooi gaf de tegenstander het uit handen. Zeer knap dat Van Gerwen ze toch maar mooi pakt maar het zit ook niet tegen.
Finale World Series zeker niet. 9-10 voor Wright, met 90 over. Van Gerwen gooit 129 finish. Vervolgens gooit Van Gerwen 11-darter om te breken en de wedstrijd te pakken met Wright op 121. Op eigen kracht dus.
Twitter: @PVDarts180
BUTTON_POST_REPLY