Richie Burnett geschorst

Nieuwsberichten? Meld het hier!
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: Richie Burnett geschorst ?

Bericht door Ranph »

Eigen schuld van Burnett, Heeft het uiteindelijk zelf verpest.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2913
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Richie Burnett geschorst ?

Bericht door ratm »

DeDeen schreefCOLON
ratm schreefCOLONDom is het zeker maar als hij het prive deed (en tijdens de wedstrijden niets van merkte) heb ik er weinig problemen mee. maar goed, dit zijn nou eenmaal de regels.
Als ik hem was zou ik nu lekker een jaartje BDO spelen!
Ook daar is drugsgebruik niet toegestaan.
Dat snap ik maar door hun is hij niet getest. Een schorsing bij de PDC telt niet mee bij BDO toernooien (Zie A. Jenkins/R. Green). Dus hij kan er gewoon spelen, geen probleem.
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: Richie Burnett geschorst ?

Bericht door Ranph »

Burnett terug naar de BDO. Zou wat zijnI
Is de 180/365 dagen regelt dan afgeschaft?
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2913
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Richie Burnett geschorst ?

Bericht door ratm »

Ranph schreefCOLONBurnett terug naar de BDO. Zou wat zijnI
Is de 180/365 dagen regelt dan afgeschaft?
volgens mij niet maar daar hadden Co en Hankey ook geen last van
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Richie Burnett geschorst ?

Bericht door DeDeen »

ratm schreefCOLON
Ranph schreefCOLONBurnett terug naar de BDO. Zou wat zijnI
Is de 180/365 dagen regelt dan afgeschaft?
volgens mij niet maar daar hadden Co en Hankey ook geen last van
Omdat ze toen 180 dagen geen PDC toernooi gespeeld hadden.
Overigens schijnen ze alleen de Tour Card houders te willen uitsluiten, maar dat heb ik nog nergens bevestigd gezien en is bovendien off-topic.
Gebruikers-avatar
Mols hope
Lid
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:57

Re: Richie Burnett geschorst ?

Bericht door Mols hope »

Ranph schreefCOLONBurnett terug naar de BDO. Zou wat zijnI
Is de 180/365 dagen regelt dan afgeschaft?
Is die rotzooi dan pas uitgewerkt?
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2913
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Richie Burnett geschorst ?

Bericht door ratm »

DeDeen schreefCOLON Omdat ze toen 180 dagen geen PDC toernooi gespeeld hadden.
Overigens schijnen ze alleen de Tour Card houders te willen uitsluiten, maar dat heb ik nog nergens bevestigd gezien en is bovendien off-topic.
De regel was toen 265 dus 180 dagen niet spelen was niet genoeg. Bdo is er blijkbaar gewoon soepel in. Weet niet of ze dat ook met Burnett zullen zijn en of hij het überhaupt wel wil maar als ik hem was zou ik het zeker proberen. Een heel jaar lang geen wedstrijden op niveau gooien is erg lang!
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Richie Burnett geschorst ?

Bericht door DeDeen »

ratm schreefCOLON
DeDeen schreefCOLON Omdat ze toen 180 dagen geen PDC toernooi gespeeld hadden.
Overigens schijnen ze alleen de Tour Card houders te willen uitsluiten, maar dat heb ik nog nergens bevestigd gezien en is bovendien off-topic.
De regel was toen 265 dus 180 dagen niet spelen was niet genoeg. Bdo is er blijkbaar gewoon soepel in. Weet niet of ze dat ook met Burnett zullen zijn en of hij het überhaupt wel wil maar als ik hem was zou ik het zeker proberen. Een heel jaar lang geen wedstrijden op niveau gooien is erg lang!
De regel was toen juist 180 dagen, die is daarna naar 365 gegaan en nu stappen ze er langzaam weer vanaf.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2913
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Richie Burnett geschorst ?

Bericht door ratm »

DeDeen schreefCOLON
De regel was toen juist 180 dagen, die is daarna naar 365 gegaan en nu stappen ze er langzaam weer vanaf.
Nee kijk maar na ;) De regel had bij de rechter nooit stand gehouden maar hij was al (in november 2013) naar 365 gegaan. Maar dit is off-topic verder inderdaad.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Richie Burnett geschorst ?

Bericht door DeDeen »

ratm schreefCOLON
DeDeen schreefCOLON
De regel was toen juist 180 dagen, die is daarna naar 365 gegaan en nu stappen ze er langzaam weer vanaf.
Nee kijk maar na ;) De regel had bij de rechter nooit stand gehouden maar hij was al (in november 2013) naar 365 gegaan. Maar dit is off-topic verder inderdaad.
Op het moment dat Co en Ted besloten over te stappen en geen toernooien meer gooiden, was de 180 dagen regel nog geldend.
Die 365 regel werd niet ineens met terugwerkende kracht ingevoerd natuurlijk.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2913
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Richie Burnett geschorst ?

Bericht door ratm »

DeDeen schreefCOLON Op het moment dat Co en Ted besloten over te stappen en geen toernooien meer gooiden, was de 180 dagen regel nog geldend.
Die 365 regel werd niet ineens met terugwerkende kracht ingevoerd natuurlijk.
Jawel. Ik heb toen ook gezegd dat ik dat heeeeel raar vind en dat geen enkele rechter dat gaat accepteren (dus ik ben het met je eens dat de regel niet rechtsgeldig zou zijn) maar dat was weldegelijk de intentie van die regel. En nadat Co en Hankey zeiden over te stappen kwam de BDO met een persbericht dat de regel tijdelijk niet zou gelden.
Maar goed, een discussie hierover is niet interessant meer denk ik (om alles precies te weten moet ik weer even googelen), waar het om gaat is dat hij (denk ik) gewoon kan meedoen.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Richie Burnett geschorst ?

Bericht door DeDeen »

ratm schreefCOLON
DeDeen schreefCOLON Op het moment dat Co en Ted besloten over te stappen en geen toernooien meer gooiden, was de 180 dagen regel nog geldend.
Die 365 regel werd niet ineens met terugwerkende kracht ingevoerd natuurlijk.
Jawel. Ik heb toen ook gezegd dat ik dat heeeeel raar vind en dat geen enkele rechter dat gaat accepteren (dus ik ben het met je eens dat de regel niet rechtsgeldig zou zijn) maar dat was weldegelijk de intentie van die regel. En nadat Co en Hankey zeiden over te stappen kwam de BDO met een persbericht dat de regel tijdelijk niet zou gelden.
Maar goed, een discussie hierover is niet interessant meer denk ik (om alles precies te weten moet ik weer even googelen), waar het om gaat is dat hij (denk ik) gewoon kan meedoen.
Het is uiteindelijk het argument dat Co aangedragen heeft. 180 vanaf het moment van stoppen met PDC gooien. Overigens is ie volgens mij zelfs nog eerder gaan gooien dan die 180 dagen, dus er zal inderdaad wel wat afgesproken zijn...
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2913
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Richie Burnett geschorst ?

Bericht door ratm »

DeDeen schreefCOLON Het is uiteindelijk het argument dat Co aangedragen heeft. 180 vanaf het moment van stoppen met PDC gooien. Overigens is ie volgens mij zelfs nog eerder gaan gooien dan die 180 dagen, dus er zal inderdaad wel wat afgesproken zijn...
Dat zou heel goed kunnen ja. En ik denk dat Burnett ook wel iets kan afspreken
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Richie Burnett geschorst ?

Bericht door rproele »

Mols hope schreefCOLON
Ranph schreefCOLONBurnett terug naar de BDO. Zou wat zijnI
Is de 180/365 dagen regelt dan afgeschaft?
Is die rotzooi dan pas uitgewerkt?
Hoe lang het precies in je systeem zit weet ik niet, sommige dingen kunnen ze een maand lang terug vinden.
Volgens mij is coke zelfs via je haar nog terug te traceren, is toen ook via die Duitse trainer Daum gebeurd.
eikie
Lid
BerichtenCOLON 490
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 22:05

Re: Richie Burnett geschorst ?

Bericht door eikie »

Leuk onderwerp, aangezien dit mijn oude werk is. Met een zogenaamde stick in een potje van je urine is te zien of iemand cocaine of andere middelen heeft gebruikt. Cocaine is tot ongeveer 4 dagen traceerbaar, maar er kan mee gesjoemeld worden door veel water te drinken. Helaas valt dit ook weer op aangezien je urine veel te waterig word. Er wordt dan vaak op de hoeveelheid creatinine getest in de urine en als die te laag is wordt zo'n plasje als positief aangemerkt.
Laatst gewijzigd door 1 op eikie, in totaal 2 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Richie Burnett geschorst ?

Bericht door Fred Raket »

Aan de ene kant jammer dat er niet een eerlijke verklaring naar buiten gebracht word.
Nu word er veel gespeculeerd, niet alleen hier maar wereldwijd. een positieve test op verboden middelen lijkt me geen 12 maanden schorsing.
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: Richie Burnett geschorst ?

Bericht door Jowinho »

Fred Raket schreefCOLONAan de ene kant jammer dat er niet een eerlijke verklaring naar buiten gebracht word.
Nu word er veel gespeculeerd, niet alleen hier maar wereldwijd. een positieve test op verboden middelen lijkt me geen 12 maanden schorsing.
Dat is een feit, volgens de huidige regels is dat nu 48 maanden
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Richie Burnett geschorst ?

Bericht door Dartmat »

Erg muf inderdaad dat de pdc, net als bij Komula nu het geval is trouwens, geen specifieke reden voor de schorsing naar buiten brengt. Als publieke sport ben je dat als bond in mijn ogen wel verplicht aan je volgers.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Richie Burnett geschorst ?

Bericht door DeDeen »

Is er überhaupt een schorsing naar buiten gebracht dan?
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Richie Burnett geschorst ?

Bericht door bullieboy »

Dartmat schreefCOLONErg muf inderdaad dat de pdc, net als bij Komula nu het geval is trouwens, geen specifieke reden voor de schorsing naar buiten brengt. Als publieke sport ben je dat als bond in mijn ogen wel verplicht aan je volgers.
Helemaal mee eens
Enerzijds is het respectvol naar speler toe zodat niet hele wereld weet wat er aan de hand is
Anderzijds is het natuurlijk heel dom, dit bevorderd natuurlijk speculaties.
Ik denk dat dit zwaarder weegt dan eerstgenoemde
En speculaties kunnen ook nare gevolgen hebben voor betreffende speler.
Let's Play Darts!
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Richie Burnett geschorst ?

Bericht door Fred Raket »

Na het WK volgt er een uitspraak..

Kan begrijpen nu met het WK voor de deur en soort bescherming van RB, maar zoals eerder genoemd is word er veel gespeculeerd wat er nu eigenlijk is.
Ik vind het echt jammer want Burnett is een van mijn favo's en was net mooi op de weg terug.
Gebruikers-avatar
Limbodart
Lid
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 10:59

Re: Richie Burnett geschorst ?

Bericht door Limbodart »

Waarschijnlijk is de reden dat hij op de weg terug is, dat hij de neus er vol van had/heeft... :lol:

Maar zonder gekheid, persoonlijk heb ik helemaal niets met Burnett. Als hij meedoet hoop ik dat hij eruit geknikkerd wordt, want hij heeft een uitstraling van een kaktus... (prikkelbaar persoon) :D :shock: :lol:
Ik ben niet lui, wel extreem goed in niets doen! :lol:

Winnen is niet belangrijk, wel het enige dat telt. 8-)

My Life My Way!!! :twisted:

3th PLACE MEN'S BDO/WDF Open Luxembourg 2014
Gebruikers-avatar
Rayb
Lid
BerichtenCOLON 116
GeregistreerdCOLON 03 Dec 2014, 23:59

Re: Richie Burnett geschorst ?

Bericht door Rayb »

Fred Raket schreefCOLONNa het WK volgt er een uitspraak..

Kan begrijpen nu met het WK voor de deur en soort bescherming van RB, maar zoals eerder genoemd is word er veel gespeculeerd wat er nu eigenlijk is.
Ik vind het echt jammer want Burnett is een van mijn favo's en was net mooi op de weg terug.
Dat vond ik ook, pracht speler om te zien!
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Richie Burnett geschorst ?

Bericht door Dartsjournalist »

Interessant onderzoek van Daily Star. Toch vreemd dat de PDC het vertikt om duidelijkheid te verschaffen. Aan de andere kant, ik snap ook wel dat ze de aandacht op het WK willen houden. Hoop dat ze in de eerste week na het WK eindelijk het volledige verhaal publiceren.

http://www.dailystar.co.uk/news/latest- ... ine-claims


EDIT: Daily Star staat trouwens niet bekend als de meest betrouwbare krant.
Twitter: @PVDarts180
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Richie Burnett geschorst ?

Bericht door bullieboy »

Dartsjournalist schreefCOLONInteressant onderzoek van Daily Star. Toch vreemd dat de PDC het vertikt om duidelijkheid te verschaffen. Aan de andere kant, ik snap ook wel dat ze de aandacht op het WK willen houden. Hoop dat ze in de eerste week na het WK eindelijk het volledige verhaal publiceren.

http://www.dailystar.co.uk/news/latest- ... ine-claims


EDIT: Daily Star staat trouwens niet bekend als de meest betrouwbare krant.
Ja natuurlijk wil de PDC aandacht op het WK houden.
En ik weet ook dat de daily star niet bekend staat als betrouwbare krant, wel goed dat je dit er even bij vermeld. Maar ze zeggen wel eens waar rook is daar is ook voor. Zou dat bij deze kwestie ook gelden?
Let's Play Darts!
BUTTON_POST_REPLY