Richie Burnett geschorst

Nieuwsberichten? Meld het hier!
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Richie Burnett geschorst ?

Bericht door Fred Raket »

Men creëert zelf deze situatie. Ik ben van mening dat je met deze kwestie eerlijk en duidelijk moet zijn.

Burnett is niet zomaar een qualifier ofzo.
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Richie Burnett geschorst ?

Bericht door bullieboy »

Fred Raket schreefCOLONMen creëert zelf deze situatie. Ik ben van mening dat je met deze kwestie eerlijk en duidelijk moet zijn.

Burnett is niet zomaar een qualifier ofzo.
Helemaal mee eens, door het zo te doen als het nu gedaan wordt krijg je alleen maar speculaties. En die kloppen natuurlijk zelden, maakt men hiermee het probleem niet groter?
Let's Play Darts!
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Richie Burnett geschorst ?

Bericht door Fred Raket »

bullieboy schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONMen creëert zelf deze situatie. Ik ben van mening dat je met deze kwestie eerlijk en duidelijk moet zijn.

Burnett is niet zomaar een qualifier ofzo.
Helemaal mee eens, door het zo te doen als het nu gedaan wordt krijg je alleen maar speculaties. En die kloppen natuurlijk zelden, maakt men hiermee het probleem niet groter?
Vind ik wel, wereldwijd word er over gesproken/gespeculeerd. duidelijkheid geeft maar even aandacht en dan kon het WK beginnen
Gebruikers-avatar
Arkasius
Lid
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 11:33

Re: Richie Burnett geschorst ?

Bericht door Arkasius »

Ranph schreefCOLONCoke is geruime tijd opspoorbaar ja.
Dan is er ook nog kans dat hij het in zijn vrije tijd deed.[/quote]
Wanneer hij het deed is toch helemaal niet relevant?[/quote]
Jawel. Wanneer je het voor een wedstrijd gebruikt is het vele malen erger dan dat je het in je vrije tijd doet.

Begrijp me goed Ik zou nooit drugs gebruiken als darter zijnde omdat je weet dat je carrière op het spel staat. Maar in je vrije tijd, wanneer het gezellig is. Wat bij Burnett het geval was. begrijp ik het.[/quote]

Als je dit bovenstaande argument zo wil gebruiken in de sportwereld dan zouden alle wielrenners voor de gezelligheid thuis ook aan de Epo kunnen. :lol:
Winmau Danny Noppert 23 gram. Medium black nylon shafts. Zwart/wit Pentathlon flights standard.

2018: Aantal 180's: 7 | HF: 86
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2913
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Richie Burnett geschorst ?

Bericht door ratm »

Arkasius schreefCOLON
Ranph schreefCOLONCoke is geruime tijd opspoorbaar ja.
Dan is er ook nog kans dat hij het in zijn vrije tijd deed.
Wanneer hij het deed is toch helemaal niet relevant?[/quote]
Jawel. Wanneer je het voor een wedstrijd gebruikt is het vele malen erger dan dat je het in je vrije tijd doet.

Begrijp me goed Ik zou nooit drugs gebruiken als darter zijnde omdat je weet dat je carrière op het spel staat. Maar in je vrije tijd, wanneer het gezellig is. Wat bij Burnett het geval was. begrijp ik het.[/quote]

Als je dit bovenstaande argument zo wil gebruiken in de sportwereld dan zouden alle wielrenners voor de gezelligheid thuis ook aan de Epo kunnen. :lol:[/quote]
Het maakt natuurlijk wel uit of je er tijdens de wedstrijd profijt van had. Als jij Epo in je vrije tijd gebruikt en er tijdens de wedstrijd geen profijt meer aan hebt is er niets aan de hand. Zelfde geldt nu met coke en Burnett.
Maar volgens mij is er nergens ies bevestigd toch?
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Richie Burnett geschorst ?

Bericht door rproele »

Wielrennen en darts is natuurlijk niet te vergelijken, daar zijn hele bio-paspoorten en out of competion controles.
Bovendien zijn de bloedtranfusies wel wat serieuzere chips dan bij tijd en wijle je neus volstoppen lijkt me (gelukkig met beide geen ervaring, maar klinkt me wel iets heftiger, neem bv die Ricco)

Als het inderdaad om een drug gaat coke of wat dan ook en je wil je sport professionaliseren?
Ja, dan lijkt me een schorsing op zijn plaats, of het nou helpt of niet die drugs.
Voetballers worden ook geschorst, ook als ze het in hun "eigen" tijd gebruiken.
Maar misschien is het wel gewoon iets anders, of gaat zijn gebruik ten koste van zijn gezondheid.
En heeft de PDC wel gezegd: Je laat je nu helpen, je staat even op non-actief, als het is opgelost ben je weer welkom.

Probleem is inderdaad, er is niks bekend, dus de hele dartswereld gaat gissen en verzinnen.
Waar rook is is vaak ook vuur, alleen is de rook nu wel erg dik en is het vuur niet te herleiden.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Richie Burnett geschorst

Bericht door rproele »

Eindelijk officieel bevestigd met een eigen verklaring en 18mnd schorsing
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Richie Burnett geschorst

Bericht door Fred Raket »

rproele schreefCOLONEindelijk officieel bevestigd met een eigen verklaring en 18mnd schorsing
http://www.bbc.com/sport/0/darts/34593161
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Richie Burnett geschorst

Bericht door rproele »

Fred Raket schreefCOLON
rproele schreefCOLONEindelijk officieel bevestigd met een eigen verklaring en 18mnd schorsing
http://www.bbc.com/sport/0/darts/34593161
Nieuwe opkomst nummer is van Dillinger. ...
Gebruikers-avatar
Tim
Lid
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 02:15

Re: Richie Burnett geschorst

Bericht door Tim »

rproele schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
rproele schreefCOLONEindelijk officieel bevestigd met een eigen verklaring en 18mnd schorsing
http://www.bbc.com/sport/0/darts/34593161
Nieuwe opkomst nummer is van Dillinger. ...
Of van JJ Cale... ;)
Unicorn Barneveld W.C. Golden 23 gr. 8-)
(Op dit moment althans... :D )
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Richie Burnett geschorst ?

Bericht door Fred Raket »

Former BDO world darts champion Richie Burnett has apologised on social media after he was banned for 18 months after testing positive for cocaine.
The 48-year-old Welshman was suspended until May 2 next year after he tested positive during a PDC Grand Slam Qualifier in Wigan on November 3 last year.

Burnett's ban was reduced to 18 months from two years following an appeal due to "the exceptional circumstances of the case" and he took to Twitter after the suspension was announced in an attempt to explain his actions.

He wrote: "I'd like to apologise to fans for my actions last year which have resulted in this ban.

"Those close to me will know the personal challenges I have faced over recent years. Depression is an illness which affects people in different ways and impairs their decision-making.

"So I have been using this time to seek professional help and will continue to do so."
Burnett was removed from the field for the World Championships at Alexandra Palace after failing the test and has not played since due to the ban, but he has vowed to return to the game.

He added: "I'd like to place on record my thanks to my sponsors for sticking by me during these very difficult times.

"I am determined to return to the game next May and to be competitive at the highest level.

"By committing to improving my mental health and well-being as well as my physical health, I am sure I can compete again."

http://www.skysports.com/darts/news/122 ... or-cocaine
BUTTON_POST_REPLY