Voetamputatie bij Toon Greebe

Nieuwsberichten? Meld het hier!
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Voetamputatie bij Toon Greebe

Bericht door Dartfantje »

Toon Greebe heeft zijn voet moeten laten amputeren om zijn leven proberen te redden. Hij had al langer last van een voetontsteking en ging nu toch maar naar het ziekenhuis met dit als gevolg

bron

Naar verluidt wilde Toon nog de Europese Q-School gaan gooien, maar het is nu nog maar de vraag of hij uberhaupt nog wel kan gooien (op topniveau dan)
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Voetamputatie bij Toon Greebe

Bericht door Dartmat »

Ik schrok me een ongeluk toen ik het las. Vriendelijke kerel en al vaak genoeg tegengekomen bij toernooien. Zo'n infectie is zoiets onverwachts. En amputatie is echt een 'laatste' redmiddel. Allereerst hopen dat hij het overleeft en daarna voor zo ver mogelijk is herstellen. Vooral psychisch. Of hij nog op hoog niveau zou kunnen darten is nog maar de vraag. Zeker als het de voet van zijn standbeen zou zijn, lijkt me dat onmogelijk.
Maar zoals gezegd: eerst overleven en hopen dat de infectie niet verder verspreidt.
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Voetamputatie bij Toon Greebe

Bericht door Ronn »

Ik ken de man alleen van zien op tv, maar dit gun je niemand.
Hopenlijk wordt hij weer gezond.
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Swedish Chef
Lid
BerichtenCOLON 528
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 17:23

Re: Voetamputatie bij Toon Greebe

Bericht door Swedish Chef »

Dartmat schreefCOLON 28 Dec 2017, 15:42 Maar zoals gezegd: eerst overleven en hopen dat de infectie niet verder verspreidt.
Terecht wat je zegt, is vaak laatste redmiddel en dan alsnog hopen op succes.
Vreselijk nieuws natuurlijk :(
I'm no longer a slave to fear, I am a child of God
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Voetamputatie bij Toon Greebe

Bericht door Fred Raket »

Vreselijk dat je dit overkomt op zijn leeftijd. Dat moet wel een heftig geval zijn, als dit de enige optie is. Bah ! Beterschap met herstel gewenst Toon
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Voetamputatie bij Toon Greebe

Bericht door Ronn »

Idd mooi eerbetoon aan Greebe op rtl darts van spelers en ex spelers en officials vanuit ally Pally. ( beterschapswensen)
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Voetamputatie bij Toon Greebe

Bericht door Dartmat »

Gelukkig lijkt het qua infectie al wat beter te gaan:
Darter Toon Greebe blijft positief na voetamputatie: 'Zeker dat ik nog een WK speel'

DEN BOSCH - Voor Toon Greebe is het einde van 2017 iets om snel te vergeten. Bij de darter, twee keer WK-deelnemer, werd deze week een voet geamputeerd. Hij blijft echter positief, hij verwacht in de toekomst weer deel te nemen aan een WK.

"Ik had een ontsteking in mijn voet en die is zo erg geworden dat ze mijn voet moesten amputeren. Een paar weken geleden hoefde ik nog maar één wedstrijd te winnen om het WK te spelen, nu zit ik hier zonder voet", zegt Greebe.

Met de pijn in zijn voet ging hij naar de huisarts. "Ik kreeg antibioticazalf en ontstekingsremmers. Maar ik ben zo bang van de dokter dat ik niet meer terug ben gegaan, terwijl het erger werd. Na de kerst was het niet meer uit te houden. Ik ben naar de dokter gegaan, die heeft mij direct doorgestuurd naar het ziekenhuis. Het enige dat ik daar nog van weet is dat ik op een bed werd gelegd met een mondkapje en binnen tien seconden was ik onder narcose."

'Blij dat ik nog leef'
Greebe werd wakker met zijn familie en schoonfamilie om zich heen. "En toen was mijn voet weg. Maar op het moment denk je alleen maar dat je blij bent dat je nog leeft. Echt waar. Tien minuten later dacht ik wel gewoon aan darten. Ik weet zeker, als dit allemaal goed is, kom ik er sterker uit dan ik erin ben gegaan."

Vanuit het ziekenhuisbed en zijn rolstoel volgt hij het WK op televisie. Vanuit de dartwereld kreeg hij ook veel steunbetuigingen. "Zelfs Michael van Gerwen heeft me gebeld. Hij heeft gezegd dat hij geschrokken was."

WK
In 2008 en 2010 speelde Greebe op een WK, een nieuwe deelname is zijn doel. "Elk jaar dat ik geen WK speel baal ik. Ik wil niet zeggen dat ik over een jaar weer speel, dit traject is heel lang. Maar ik denk dat ik over twee jaar meer kan doen. Niet om de prijzen, wel om een plekje te bemachtigen. Ik weet zeker dat ik weer een WK ga spelen."
Via: http://www.omroepbrabant.nl/?news/27313 ... speel.aspx
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Voetamputatie bij Toon Greebe

Bericht door Fred Raket »

Helaas in Toon Greebe overleden op 35jarige leeftijd. Veel te jong 🙁

https://nos.nl/artikel/2494305-voormali ... -overleden
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2913
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Voetamputatie bij Toon Greebe

Bericht door ratm »

Pff, jeetje. Die heeft het niet makkelijk gehad in zijn veel te korte leven :cry:
Toch wel schrikken dit
Gebruikers-avatar
thedartist
Lid
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 20:27

Re: Voetamputatie bij Toon Greebe

Bericht door thedartist »

Toon was een talent in die jaren die het niet trof met Manley en Part als tegenstander bij het PDC WK.
Later was zijn gezondheid zijn grote tegenstander.
Zonde dat het hier eindigt
Taylor 9five gen.4 darts 26 Gram
Aluminium shafts Target medium
MVG prism Flights standard
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Voetamputatie bij Toon Greebe

Bericht door ybabl »

Heel treurig van Toon. Heeft het niet makkelijk gehad, volgens mij. Vaak raken dit soort darters, die sporadisch een keer op een WK staan, een beetje in de vergetelheid, maar Toon had zo'n heftig verhaal met zijn beenamputatie dat hij niet echt vergeten kon worden. Er is ooit nog een keer een podcast met hem gemaakt door Vice Sports (met Sam van Raalte volgens mij), dat was een bijzonder verhaal dat me altijd bijgebleven is.
BUTTON_POST_REPLY