Barney gaat samenwerken met Wim Hof

Nieuwsberichten? Meld het hier!
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Lange Darm
Lid
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2015, 21:47

Barney gaat samenwerken met Wim Hof

Bericht door Lange Darm »

Afbeelding

Started working with Wim 'The Iceman' Hof @Iceman_Hof #teambarney
bron: Twitter

Baad het niet dan schaad het niet toch?
Brent
Lid
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2015, 16:35

Re: Barney gaat samenwerken met Wim Hof

Bericht door Brent »

Wat kan barney van hem leren? Hoe hij moet reageren als het te koud wordt?
ik geloof niet in die praktijken met yoga en meditatie.
180'ers 2017: 46
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Barney gaat samenwerken met Wim Hof

Bericht door Lookout »

Yoga en meditatie is een uiterst krachtige manier voor het krijgen van inzicht,vrede en balans in je lichaam en geest.Mediteren kan je helpen bij gezondheidsproblemen,en bij het verhogen van je energieniveau.Heb het zelf regelmatig moeten doen voordat ik werd ondervonden aan de zware trainingen van Taekwondo...het werkt wel maar niet op korte termijn.
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
dreski
Lid
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 11:59

Re: Barney gaat samenwerken met Wim Hof

Bericht door dreski »

Dit is het alternatief voor alcohol. ;)
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: Barney gaat samenwerken met Wim Hof

Bericht door Ranph »

Is er ook nog een mogelijkheid dat Barney niet me die onzin mee gaat doen, meditatie, gelukshangers, Die tijd zou je beter kunnen gebruiken in extra trainen. lijkt me
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Barney gaat samenwerken met Wim Hof

Bericht door Lookout »

Ranph schreefCOLONIs er ook nog een mogelijkheid dat Barney niet me die onzin mee gaat doen, meditatie, gelukshangers, Die tijd zou je beter kunnen gebruiken in extra trainen. lijkt me
Voor een bankzitter is het onzin maar voor een topsporter niet ;)
180's '16 79x
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Barney gaat samenwerken met Wim Hof

Bericht door cookie »

Lookout schreefCOLON
Ranph schreefCOLONIs er ook nog een mogelijkheid dat Barney niet me die onzin mee gaat doen, meditatie, gelukshangers, Die tijd zou je beter kunnen gebruiken in extra trainen. lijkt me
Voor een bankzitter is het onzin maar voor een topsporter niet ;)
Zeker waar..

Een hanger is anders dan meditatie.

Had zitten kijken hoe Katja Schuurman een ijsbad aan kon door haar lichaam aan te sturen met haar gedachten. Van te voren hield ze het geen moment vol.. Na een paar uur training kon ze er in zitten.

Top dat hij dit doet!

Wat moet hij leren met trainen? Hij heeft genoeg uren en talent in z'n zak. Hij moet gaan geloven dat hij meer kan en dat zijn lichamelijke klachten een gevolg van stress is. Nu kan hij die klachten aanpakken.
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Barney gaat samenwerken met Wim Hof

Bericht door Lookout »

Zal wel iets te maken hebben met zijn ziekte en de zenuwen op het podium.
180's '16 79x
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Barney gaat samenwerken met Wim Hof

Bericht door Rat »

Ho ho, wacht eens even.... Onzin?

Nee hoor.... Deze man is mega interressant. Een beetje een mafkees, ok. Maar tegen geniaal aan hoor. En hij is iets op het spoor. De vaardigheid om je eigen immuun systeem te beinvloeden.

Denk dat hij sommige mensen, niet iedereen, echt wel kan helpen om hun ziekte beter onder controle te houden.

Ben heel erg benieuwd naar alle uitslagen en onderzoeken met deze man.

Of Raymond er wat mee kan? Geen idee, maar inderdaad, baat het niet, dan schaadt het niet.
Bram1900
Lid
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:26

Re: Barney gaat samenwerken met Wim Hof

Bericht door Bram1900 »

Helemaal mee eens Rat. Ooit een gratis training in de Wim Hof Methode gevolgd, inclusief ijsbad. En eerlijk waar. Met de technieken die hij aanleert, is dat absoluut beter vol te houden omdat je meer controle hebt over je lichaam en je beter kan focussen. Ik denk dat Barney er wat dat betreft weldegelijk wat aan kan hebben.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Barney gaat samenwerken met Wim Hof

Bericht door cookie »

Bram1900 schreefCOLONHelemaal mee eens Rat. Ooit een gratis training in de Wim Hof Methode gevolgd, inclusief ijsbad. En eerlijk waar. Met de technieken die hij aanleert, is dat absoluut beter vol te houden omdat je meer controle hebt over je lichaam en je beter kan focussen. Ik denk dat Barney er wat dat betreft weldegelijk wat aan kan hebben.
Wil je hier meer over delen? Als ik het goed begrijp leert hij je adrenaline aan te maken, waardoor je sneller herstelt? En de focus gaat naar je lichaam voelen en in werking zetten..
Bram1900
Lid
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:26

Re: Barney gaat samenwerken met Wim Hof

Bericht door Bram1900 »

cookie schreefCOLON
Bram1900 schreefCOLONHelemaal mee eens Rat. Ooit een gratis training in de Wim Hof Methode gevolgd, inclusief ijsbad. En eerlijk waar. Met de technieken die hij aanleert, is dat absoluut beter vol te houden omdat je meer controle hebt over je lichaam en je beter kan focussen. Ik denk dat Barney er wat dat betreft weldegelijk wat aan kan hebben.
Wil je hier meer over delen? Als ik het goed begrijp leert hij je adrenaline aan te maken, waardoor je sneller herstelt? En de focus gaat naar je lichaam voelen en in werking zetten..
Het gaat om een soort gecontroleerde hyperventilatie, of gewoon het proberen om de zuurstofhoeveelheid in het lichaam te optimaliseren. Zijn idee is dat we veel meer gebruik kunnen maken van de zuurstofreserves die we hebben in het lichaam, maar dan moet je ze wel trainen. Dus een aantal keer achter elkaar diep in en uitademen en dan de zuurstof vastzetten in je lichaam (is een van de oefeningen en eerlijk waar, ik kon 2 minuten mn adem inhouden). Dit helpt dan om in lastige situaties (zoals wanneer je in ijswater zwemt) je te concentreren en niet met omgevingszaken bezig te zijn. Het verhoogt dus zeg maar het ontspanningsniveau om in situaties die veel van je lichaam zouden vragen je op die taak te focussen. Een van de andere zaken die hij aanraadt is koud afdouchen, daar dit gezond voor je zou zijn. In combinatie met de ademhalings- en meditatieoefeningen zou dat ervoor kunnen zorgen dat je als mens je eigen immuunsysteem zou kunnen beïnvloeden doordat ontstekingsremmers als adrenaline en cortisol worden aangemaakt. Maar het onderzoek naar de medische toepassingen van deze vondst is nog druk gaande en het is nog onbekend waar het toe leidt, maar het zou voor bijv. reuma-patiënten (een auto-immuunziekte) een belangrijke doorbraak kunnen betekenen.
Gebruikers-avatar
Lange Darm
Lid
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2015, 21:47

Re: Barney gaat samenwerken met Wim Hof

Bericht door Lange Darm »

oordeel zelf of het werkt ;)
https://www.youtube.com/watch?v=ZD_x2g0 ... 2Da2mlTWrz" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Barney gaat samenwerken met Wim Hof

Bericht door cookie »

Bram1900 schreefCOLON
cookie schreefCOLON
Bram1900 schreefCOLONHelemaal mee eens Rat. Ooit een gratis training in de Wim Hof Methode gevolgd, inclusief ijsbad. En eerlijk waar. Met de technieken die hij aanleert, is dat absoluut beter vol te houden omdat je meer controle hebt over je lichaam en je beter kan focussen. Ik denk dat Barney er wat dat betreft weldegelijk wat aan kan hebben.
Wil je hier meer over delen? Als ik het goed begrijp leert hij je adrenaline aan te maken, waardoor je sneller herstelt? En de focus gaat naar je lichaam voelen en in werking zetten..
Het gaat om een soort gecontroleerde hyperventilatie, of gewoon het proberen om de zuurstofhoeveelheid in het lichaam te optimaliseren. Zijn idee is dat we veel meer gebruik kunnen maken van de zuurstofreserves die we hebben in het lichaam, maar dan moet je ze wel trainen. Dus een aantal keer achter elkaar diep in en uitademen en dan de zuurstof vastzetten in je lichaam (is een van de oefeningen en eerlijk waar, ik kon 2 minuten mn adem inhouden). Dit helpt dan om in lastige situaties (zoals wanneer je in ijswater zwemt) je te concentreren en niet met omgevingszaken bezig te zijn. Het verhoogt dus zeg maar het ontspanningsniveau om in situaties die veel van je lichaam zouden vragen je op die taak te focussen. Een van de andere zaken die hij aanraadt is koud afdouchen, daar dit gezond voor je zou zijn. In combinatie met de ademhalings- en meditatieoefeningen zou dat ervoor kunnen zorgen dat je als mens je eigen immuunsysteem zou kunnen beïnvloeden doordat ontstekingsremmers als adrenaline en cortisol worden aangemaakt. Maar het onderzoek naar de medische toepassingen van deze vondst is nog druk gaande en het is nog onbekend waar het toe leidt, maar het zou voor bijv. reuma-patiënten (een auto-immuunziekte) een belangrijke doorbraak kunnen betekenen.
Okay dan! Tnx! Ga die oefeningen eens opzoeken!
BUTTON_POST_REPLY