Van Gerwen niet genomineerd voor sportman van het jaar

Nieuwsberichten? Meld het hier!
Gebruikers-avatar
TheHawk
Lid
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 19:55

Van Gerwen niet genomineerd voor sportman van het jaar

Bericht door TheHawk »

http://www.omroepbrabant.nl/?news/24038 ... elijk.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
:arrow: Oosterbeek (Gld)

VVDV 24 gram
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Van Gerwen niet genomineerd voor sportman van het jaar

Bericht door The Runner »

Ik vind het ook raar dat Van Gerwen niet is genomineerd, zoals in het artikel ook al wordt aangegeven, hij heeft alles gewonnen wat er te winnen valt, dit jaar alleen niet in de WK finale, verder alle finales gespeeld en er een hoop gewonnen. Erg jammer dit... :cry:
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Van Gerwen niet genomineerd voor sportman van het jaar

Bericht door Fred Raket »

Moest ff lachen om de titel. MvG Sportman van het Jaar...

Max Verstappen is ook niet genomineerd, dus wat is de waarde van de titel ?
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Van Gerwen niet genomineerd voor sportman van het jaar

Bericht door Dartmat »

Niet zo interessant, sportgalas zijn nutteloze verkiezingen. Sporten en sporters onderling vergelijken is hetzelfde als appels met peren vergelijken. Zeker als je ook nog eens teamsporten, individuele sporten en sporten waar je voor een deel afhankelijk bent van hoe goed je materiaal is op één grote hoop gooit. Dat is een onmogelijke vergelijking.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2913
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Van Gerwen niet genomineerd voor sportman van het jaar

Bericht door ratm »

Zozo, schandalig zelfs! Vreemd of raar zou kunnen maar "schandalig"? Maar ja, Arjan maakt zich er blijkbaar nogal druk om.
Zoals iemand hierboven al schrijft het is appels met peren vergelijken. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze darten minder belangrijk vinden dan andere "echte" sporten en bij het idee dat iemand als MvG "sport"man van het jaar wordt moet ik ook wat lachen.
Maar aan de andere kant, als ze darten als sport zien dan zou het misschien wel moeten. En paardrijden vind ik qua sportgehalte in dezelfde categorie als darts.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Van Gerwen niet genomineerd voor sportman van het jaar

Bericht door Dartmat »

Ik heb elders ook weer de discussie moeten voeren of het een sport is. Maar welke definitie van sport je ook pakt, darten voldoet er aan. Alleen vanwege het imagoprobleem van vroeger hebben veel mensen nog de bier zuipende en rokende dikkertjes in gedachten.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Van Gerwen niet genomineerd voor sportman van het jaar

Bericht door The Runner »

Dartmat schreefCOLONIk heb elders ook weer de discussie moeten voeren of het een sport is. Maar welke definitie van sport je ook pakt, darten voldoet er aan. Alleen vanwege het imagoprobleem van vroeger hebben veel mensen nog de bier zuipende en rokende dikkertjes in gedachten.
Nu klopt alleen het cliché van dikkertjes nog ;)
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Van Gerwen niet genomineerd voor sportman van het jaar

Bericht door Dartmat »

The Runner schreefCOLON
Dartmat schreefCOLONIk heb elders ook weer de discussie moeten voeren of het een sport is. Maar welke definitie van sport je ook pakt, darten voldoet er aan. Alleen vanwege het imagoprobleem van vroeger hebben veel mensen nog de bier zuipende en rokende dikkertjes in gedachten.
Nu klopt alleen het cliché van dikkertjes nog ;)
Kleinigheidje houd je altijd :mrgreen:

Nee dat overgewicht is voor meer stabiliteit...
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Van Gerwen niet genomineerd voor sportman van het jaar

Bericht door cookie »

Darts en paardrijden horen naar mijn idee ook niet op een sportsgala thuis.. Al geef ik toe dat MvG mentaal ongekend is vergeleken met de rest!

In mijn beleving gaat sport om kracht, snelheid en/of uithoudingsvermogen.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2913
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Van Gerwen niet genomineerd voor sportman van het jaar

Bericht door ratm »

cookie schreefCOLONDarts en paardrijden horen naar mijn idee ook niet op een sportsgala thuis.. Al geef ik toe dat MvG mentaal ongekend is vergeleken met de rest!

In mijn beleving gaat sport om kracht, snelheid en/of uithoudingsvermogen.
Ben ik het op zich wel mee eens (en daarom zou ik MvG als sportman van het jaar ook lachwekkend vinden) maar ze nodigen hem wel uit. Daarmee zeggen ze eigenlijk dat darten sport is. En als je het als sport ziet, dan is het vreemd hem niet te nomineren.
Het laat ieder jaar vooral zien dat je de ene "sport" niet met de andere kunt vergelijken
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Van Gerwen niet genomineerd voor sportman van het jaar

Bericht door Rat »

Terecht, geen wereldkampioen....

Komt nog wel een keer hoor. Volgend jaar zeker niet, want dan zijn de olympische spelen.

Toch maar ff je 2de cupje binnen tikken mighty!
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Van Gerwen niet genomineerd voor sportman van het jaar

Bericht door cookie »

ratm schreefCOLON Ben ik het op zich wel mee eens (en daarom zou ik MvG als sportman van het jaar ook lachwekkend vinden) maar ze nodigen hem wel uit. Daarmee zeggen ze eigenlijk dat darten sport is. En als je het als sport ziet, dan is het vreemd hem niet te nomineren.
Het laat ieder jaar vooral zien dat je de ene "sport" niet met de andere kunt vergelijken
Met die gedachte heb je helemaal gelijk.. En toch betrap ik mezelf dat ik het belangrijk vind dat een sportman van het jaar minimaal wereldkampioen is.
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Van Gerwen niet genomineerd voor sportman van het jaar

Bericht door DanMan »

Hij is geen wereldkampioen en vanuit dat oogpunt kan ik het begrijpen.
Gezien zijn dominantie dit jaar dan weer niet.

Wat mij betreft is er geen twijfel mogelijk of darts een sport is of niet. Absoluut wel.
Al is het dan hoofdzakelijk een mentale. Maar eigenlijk is het meer dan dat.
We weten allemaal hoe getraind je arm moet zijn om lange wedstrijden te gooien en dat je op professioneel niveau zeker wel fit moet zijn.
En als je sommige Olympische sporten ziet, is darts toch zeker ook een sport?

Van mij mag darts veel meer erkenning krijgen.
Bij NOS teletekst zie je de prestaties van Van Gerwen ook nooit onder de hoofdpunten staan.
Het is nog niet belangrijk genoeg als sport en dat is best vreemd als je ziet hoeveel mensen in Nederland de prestaties van Van Gerwen volgen.
Ik zal er toch niet ver naast zitten als ik zeg, dat darts na voetbal tegenwoordig de best bekeken sport is op tv/internet.
Misschien Max nog daar tussenin.

Ik hoop, dat zijn prestaties in de nabije toekomst op waarde geschat gaan worden, want volgens mij zou dat voor Michael best veel betekenen.
Maar dan moeten ze niet te lang meer wachten, want dan hoeft het misschien niet meer van hemzelf...
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Van Gerwen niet genomineerd voor sportman van het jaar

Bericht door Rat »

Mensen die beweren dat darts geen sport is, hebben volgens mij nog nooit een toernooi gespeeld, en ver gekomen. (Of lange pooltoestanden)

Als je er voor gaat, en je probeert je vollen bak te concentreren. Dan ben je helemaal gaar aan het einde van de dag.

Uiteraard, wachten op partijen en dergelijke, speelt ook mee. Maar je bent echt wel moe.


En neem eens iemand mee die nooit dart. Ga daar een uur of drie mee gooien op een training. Gewoon gooien, en door gaan, uur na uur.

Bel hem de volgende dag even, hoe het met zijn arm en schouder gaat.....

No way dat je dat niet voelt dan.

En dan moet je ook nog eens elke pot tegen of over de 100 gemmiddeld gooien he.... Een toernooitje of 40 per jaar.


Darts geen sport my ass!
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Van Gerwen niet genomineerd voor sportman van het jaar

Bericht door cookie »

Rat schreefCOLONMensen die beweren dat darts geen sport is, hebben volgens mij nog nooit een toernooi gespeeld, en ver gekomen. (Of lange pooltoestanden)

Als je er voor gaat, en je probeert je vollen bak te concentreren. Dan ben je helemaal gaar aan het einde van de dag.

Uiteraard, wachten op partijen en dergelijke, speelt ook mee. Maar je bent echt wel moe.


En neem eens iemand mee die nooit dart. Ga daar een uur of drie mee gooien op een training. Gewoon gooien, en door gaan, uur na uur.

Bel hem de volgende dag even, hoe het met zijn arm en schouder gaat.....

No way dat je dat niet voelt dan.

En dan moet je ook nog eens elke pot tegen of over de 100 gemmiddeld gooien he.... Een toernooitje of 40 per jaar.


Darts geen sport my ass!
Dus het is een sport wanneer:
- je gaar bent nadat je het een dag hebt beoefenend
- je het een dag later voelt, wanneer je ongetraind bent

Het is anders om te zeggen dat darten geen sport is, dan dat een darter een ideale sportman van het jaar is.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Van Gerwen niet genomineerd voor sportman van het jaar

Bericht door Rat »

Nee, ik zeg dat, omdat het zogenaamde gebrek aan fysieke inspanning vaak als argument wordt aangedragen dat darts geen sport zou zijn.

En dat is natuurlijk onzin.

1. Er is wel degelijk een fysieke inspanning

2. Boogschieten is een olympische sport. Dus de mate van fysieke inspanning doet er ook niet toe.


Darts wordt trouwens ook door het NOC/NSF officieel als sport betiteld. Wesley Harms had, of heeft, al jarenlang een subsidie van het NOC.

Non discussie.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Van Gerwen niet genomineerd voor sportman van het jaar

Bericht door Dartsjournalist »

cookie schreefCOLON
Rat schreefCOLONMensen die beweren dat darts geen sport is, hebben volgens mij nog nooit een toernooi gespeeld, en ver gekomen. (Of lange pooltoestanden)

Als je er voor gaat, en je probeert je vollen bak te concentreren. Dan ben je helemaal gaar aan het einde van de dag.

Uiteraard, wachten op partijen en dergelijke, speelt ook mee. Maar je bent echt wel moe.


En neem eens iemand mee die nooit dart. Ga daar een uur of drie mee gooien op een training. Gewoon gooien, en door gaan, uur na uur.

Bel hem de volgende dag even, hoe het met zijn arm en schouder gaat.....

No way dat je dat niet voelt dan.

En dan moet je ook nog eens elke pot tegen of over de 100 gemmiddeld gooien he.... Een toernooitje of 40 per jaar.


Darts geen sport my ass!
Dus het is een sport wanneer:
- je gaar bent nadat je het een dag hebt beoefenend
- je het een dag later voelt, wanneer je ongetraind bent

Het is anders om te zeggen dat darten geen sport is, dan dat een darter een ideale sportman van het jaar is.
Dat is nou juist het probleem. Er zou juist geen ideaalplaatje van een sportman van het jaar moeten zijn. Enkel prestaties, geen ideale schoonzonen ala Epke Zonderland.
Twitter: @PVDarts180
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Van Gerwen niet genomineerd voor sportman van het jaar

Bericht door cookie »

Dartsjournalist schreefCOLON
Dat is nou juist het probleem. Er zou juist geen ideaalplaatje van een sportman van het jaar moeten zijn. Enkel prestaties, geen ideale schoonzonen ala Epke Zonderland.
Gewoon een tweede award voor fysieke sporten en mentale sporten zou een hoop oplossen :)

In mijn beleving moet een sportman ook afgetraind zijn fysiek gezien.. naast alleen mentaal.

Het is allemaal waar dat Van Gerwen iets doet wat niemand anders doet of eerder heeft gedaan. En dat red je alleen wanneer je heel veel energie hebt (lees fit bent).
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Van Gerwen niet genomineerd voor sportman van het jaar

Bericht door The Runner »

Ze zouden dan inderdaad een aantal categorieën moeten hebben, zo hebben meer mensen kans op een award die ook nog eens specifiek een categorie vertegenwoordigd. Bijvoorbeeld de categorie teamsporten, concentratiesporten, individuele fysieke sporten. Zo krijgen meer mensen de waardering die ze verdienen en worden minder appels met peren vergeleken...
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Van Gerwen niet genomineerd voor sportman van het jaar

Bericht door Dartmat »

Rat schreefCOLONNee, ik zeg dat, omdat het zogenaamde gebrek aan fysieke inspanning vaak als argument wordt aangedragen dat darts geen sport zou zijn.

En dat is natuurlijk onzin.

1. Er is wel degelijk een fysieke inspanning

2. Boogschieten is een olympische sport. Dus de mate van fysieke inspanning doet er ook niet toe.


Darts wordt trouwens ook door het NOC/NSF officieel als sport betiteld. Wesley Harms had, of heeft, al jarenlang een subsidie van het NOC.

Non discussie.
Precies. In deze post en je vorige leg je het perfect uit. Darts is gewoon een sport, volgens elke definitie.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2913
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Van Gerwen niet genomineerd voor sportman van het jaar

Bericht door ratm »

Rat schreefCOLON Als je er voor gaat, en je probeert je vollen bak te concentreren. Dan ben je helemaal gaar aan het einde van de dag.

Uiteraard, wachten op partijen en dergelijke, speelt ook mee. Maar je bent echt wel moe.
Dat ben ik na een dag werken ook :D

Verders snap ik je punt wel hoor. Darts is een concentratie sport en dat is niet te vergelijken met een bewegingssport vind ik. Net zoals een teamsport niet te vergelijken is met een individuele. En als je het dan toch wil vergelijken en darts dan als organisatie beschouwd als een sport (en dat doen ze blijkbaar want ze hebben MvG uitgenodigd) dan moet je mensen puur beoordelen op prestaties.

Maar ik blijf glimachen als iemand met het lichaam van MvG sportman van het jaar zou worden. Was Fordham in 2004 in GB genomineerd? Zou mooi zijn geweest, Fordham sportman van het jaar :lol:
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Van Gerwen niet genomineerd voor sportman van het jaar

Bericht door Fred Raket »

:lol:
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Van Gerwen niet genomineerd voor sportman van het jaar

Bericht door Dartsjournalist »

Ik heb er met Vincent van der Voort over gesproken in een interview. Hij had er de volgende mening over: http://dartsjournalist.com/interview-me ... -het-jaar/
Twitter: @PVDarts180
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Van Gerwen niet genomineerd voor sportman van het jaar

Bericht door Rat »

barney is wel een keer genomineerd geloof ik he?


Of was dat ook een beetje dezelfde discussie als nu? Kan me er heel vaag iets van herrinneren.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Van Gerwen niet genomineerd voor sportman van het jaar

Bericht door Fred Raket »

2014: Arjen Robben (voetbal)
2013: Epke Zonderland (turnen)
2012: Epke Zonderland (turnen)
2011: Epke Zonderland (turnen)
2010: Mark Tuitert (schaatsen)
2009: Epke Zonderland (turnen)
2008: Maarten van der Weijden (zwemmen)
2007: Sven Kramer (schaatsen)
2006: Theo Bos (wielrennen)
2005: Yuri van Gelder (turnen)
2004: Pieter van den Hoogenband (zwemmen)
2003: Erben Wennemars (schaatsen)
2002: Jochem Uytdehaage (schaatsen)
2001: Erik Dekker (wielrennen)
2000: Pieter van den Hoogenband (zwemmen)
1999: Pieter van den Hoogenband (zwemmen)
1998: Gianni Romme (schaatsen)
1997: Marcel Wouda (zwemmen)
1996: Richard Krajicek (tennis)
1995: Danny Nelissen (wielrennen)
1994: Regilio Tuur (boksen)
1993: Falko Zandstra (schaatsen)
1992: Bart Veldkamp (schaatsen)
1991: Arnold Vanderlyde (boksen)/Edwin Jongejans (schoonspringen) ex aequo
1990: Erik Breukink (wielrennen)
1989: Leo Visser (schaatsen)
1988: Steven Rooks (wielrennen)
1987: Ruud Gullit (voetbal)
1986: Hein Vergeer (schaatsen)
1985: Joop Zoetemelk (wielrennen)
1984: Stephan van den Berg (windsurfen)
1983: Rob Druppers (atletiek)
1982: Gerard Nijboer (atletiek)
1981: Hennie Stamsnijder (veldrijden)
1980: Joop Zoetemelk (wielrennen)
1979: Jan Raas (wielrennen)
1978: Gerrie Knetemann (wielrennen)
1977: Hennie Kuiper (wielrennen)
1976: Piet Kleine (schaatsen)
1975: Jos Hermens (atletiek)
1974: Johan Cruijff (voetbal)
1973: Johan Cruijff (voetbal)
1972: Ard Schenk (schaatsen)
1971: Ard Schenk (schaatsen)
1970: Ard Schenk (schaatsen)
1969: Tom Okker (tennis)
1968: Jan Janssen (wielrennen)
1967: Kees Verkerk (schaatsen)
1966: Ard Schenk (schaatsen)/Kees Verkerk (schaatsen) ex aequo
1965: Anton Geesink (judo)
1964: Anton Geesink (judo)
1963: Peter Post (wielrennen)
1962: Henk Nijdam (wielrennen)
1961: Anton Geesink (judo)/Henk van der Grift (schaatsen) ex aequo
1960: Eef Kamerbeek (atletiek)
1959: Arie van Houwelingen (wielrennen)
BUTTON_POST_REPLY