Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Media artikelen over de dartsport
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door Bart »

Rat schreefCOLON@Bart

Haha, een keer per week. Een paar keer per week lijkt me voor niemand gezond, ;-).

En die 214 landen snap ik niet wat je daarmee bedoelt eerlijk gezegd. Wellicht kwalificatie voetbal wk. ok dan, maar dan moet je de kwalificaties van het darts ook rekenen, lijkt me wel zo eerlijk dan.
Hey Rat, ik lees nu ook 1x per week in je bericht... Tja heb toch lichte vorm van dyslexie volgens mij, mijn hersenen maakte er echt een paar keer per week van. 1x per week ongezond eten naast een verder gezonde leefstijl moet zeker kunnen. Als topsporter moet je elke dag gezond eten vind ik.

Wat betreft die 203 landen (Brazilië was automatisch gekwalificeerd), in die landen werd dus voetbal gespeeld en was deelname aan het WK toernooi mogelijk. En ja, inderdaad, je moet dus ook de kwalificatie bij darts meerekenen. Ik kan niet zo snel vinden hoeveel nationaliteiten daaraan meedoen. Weet jij dat misschien? Ik ga ervan uit dat het er minder dan 55 zijn. Vanaf de voorronde waren het er 21.

Het zijn wel interessante feitjes maar ik vind het systeem ook nergens op slaan hoor. Van Gerwen had gewoon genomineerd moeten worden.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door Rat »

Haha, dont worry, :) .

Ik denk dat we die 55 wel halen met alle kwalificaties. Maar zogezegd, ik vind die 55 heel erg discutabel. Zelfs veel olympische sporten komen bij lange na niet aan zoveel landen. Gewoon een verzonnen onzin argument, dat ook alleen voor darts telt.

En volgens mij ook niet eens klopt. Er staat op het forum ergens een lijstje, volgens mij zaten we al heel snel op 50 of zo. Verder niet afgemaakt dacht ik, of dat heb ik dan gemist.

Volgens mij heeft Pieter er ook iets over geschreven.
Laatst gewijzigd door 1 op Rat, in totaal 25 keer gewijzigd.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door Dartsjournalist »

Rat schreefCOLONHaha, dont worry, :) .

Ik denk dat we die 55 wel halen met alle kwalificaties. Maar zogezegd, ik vind die 55 heel erg discutabel. Zelfs veel olympische sporten komen bij lange na niet aan zoveel landen. Gewoon een verzonnen onzin argument, dat ook alleen voor darts telt.

En volgens mij ook niet eens klopt. Er staat op het forum ergens een lijstje, volgens mij zaten we al heel snel op 50 of zo. Verder niet afgemaakt dacht ik, of dat heb ik dan gemist.
Had er al een column over geschreven. http://dartsjournalist.com/column-stand ... n-onjuist/
Twitter: @PVDarts180
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door Rat »

Oh... inderdaad haha, :D .
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door DanMan »

Wat maakt die titel ook uit.
Voor mij is hij het wel.
Wat hij gepresteerd heeft in zijn sport is ongeëvenaard. Niemand is in 2016 zo dominant in zijn sport geweest als MVG in het darts.
Veel andere sporters erkennen ook het formaat van zijn prestatie. Dat vind ik dan weer mooi.
Misschien wel mooier dan de titel zelf...
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door Bart »

Dartsjournalist schreefCOLON
Rat schreefCOLONHaha, dont worry, :) .

Ik denk dat we die 55 wel halen met alle kwalificaties. Maar zogezegd, ik vind die 55 heel erg discutabel. Zelfs veel olympische sporten komen bij lange na niet aan zoveel landen. Gewoon een verzonnen onzin argument, dat ook alleen voor darts telt.

En volgens mij ook niet eens klopt. Er staat op het forum ergens een lijstje, volgens mij zaten we al heel snel op 50 of zo. Verder niet afgemaakt dacht ik, of dat heb ik dan gemist.
Had er al een column over geschreven. http://dartsjournalist.com/column-stand ... n-onjuist/
Goed werk!
BUTTON_POST_REPLY